Az új verzióban a scum büszkélkedhet (?) a legtöbb középtalpas hajóval, szám szerint 5-tel. Szerencsére kettő lefokozás eredménye. Az biztos, hogy szoknunk és tanulnunk kell a "váltósúlyban" a lábmunkát. Folytatnám az induló listák építését ebben a kategóriában is.
Hivatkozom talentumokra és személyzetre. Előbbi összefoglalóját a scum vadászos cikk végén, utóbbit a nagytalpasokról forgatott dokumentumfilmben találhatjátok
Akkor IGazodjunk
Brobotjaink folytatják az örökségüket:
- IG-88A: az ütközet fázisban átadhatunk egy kalk jelzőt 1-3-ban egy olyan hajónak, akinek van kalk akció lehetősége
- IG-88B: miután a támadás nem volt sikeres, végrehajthatunk egy bónusz ágyú támadást.
- IG-88C: boost után jár egy kitérés akció
- IG-88D: sloop manőver végrehajtásakor az enyhe 3-as sablon helyett, használható az erős (megegyező irányban) és az egyenes is.
Sokat nem változtak kedvenc robotjaink, mégis kihúzták a méregfogát a HLC lefokozásával és az ágyú fejlesztések range bónusz hatásával. De ne búslakodjunk.
Az IG-k akkor váltak igazán érdekessé számomra, amikor kiderült, hogy befér egy harmadik hajó is a csapatba.
A poén a fenti kijelentésben ott van, hogy ezt az 1.0-ban is megtehettem volna. Persze akkor le kellett volna mondanom a HLC-ről.
IG-88C — Aggressor / Elusive / Fire-Control System / Ion Cannon / IG-2000 [83]
IG-88B — Aggressor / Elusive / Fire-Control System / Ion Cannon / IG-2000 [83]
Cartel Spacer — M3-A Interceptor / Ion Cannon [34]
Sokat nem kell magyarázni. Az Elusive a védekezésben segít, a Fire-Control System a már bemért hajóra ad újradobást. Ha még lenne 2 pontom, akkor az Elusive-ot lecserélném Juke-ra.
Az ion szabályokat érdemes egy kicsit átvenni. (Különösen azért, mert szerintem nem egyértelműen fogalmaz a költő Shakespeare nyelvén.)
Ha ionfegyverrel lövünk és az talált, elköltve egy hit vagy crit eredményt a védekező sérül egy hit-et. Minden további hit és crit után kap egy ion tokent.
(Amit bele kellett volna szövegezni, az a "kivédetlen" szó. Kötöm az ebet a karóhoz.)
Illetve a kistalpas hajók már 1, a közepesek 2, a nagyok 3 ion tokentől ionizálódnak.
Az ion manőver pedig 1 kék előre mozgás és utána csak fókusz akció hajtható végre.
Még egy offtopic apróság: Az eddig ismert ágyúkra érvényes a range bónusz! Rutinból nehogy megfeledkezzünk róla!
Még egy gondolat az IG-kről: szerintem nem egységes 70-re kellett volna árazni őket, de azért arra figyelve, hogy 3 ne férjen a csapatba.
És még egy, a talpméret csökkenése miatt "lassultak", de a gyógytapasz, hogy 4 előre került a tárcsára.
Duó (a maradék pontokra megpályáztatom a Stealth Device-t, a Hull Upgrade-et és a Contraband Cybernetics-et):
IG-88B — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / Ion Cannon / Heavy Laser Cannon / Hull Upgrade / IG-2000
IG-88C — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / Ion Cannon / Heavy Laser Cannon / Hull Upgrade / IG-2000
IG-88C — Aggressor / Outmaneuver / Advanced Sensors / Ion Cannon / Stealth Device / IG-2000
IG-88B — Aggressor / Outmaneuver / Advanced Sensors / Ion Cannon / Stealth Device / IG-2000
Idézzük meg a világbajnokot:
IG-88B — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / Tractor Beam / Ion Cannon / Proximity Mines / Deadman's Switch / IG-2000 [100]
IG-88C — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / Tractor Beam / Ion Cannon / Proximity Mines / Deadman's Switch / IG-2000 [100]
Kevés olyan hajó van, ami rendelkezik Sensor és Bomba slottal is. De ha a kettő együtt van el, kell gondolkondunk a Trajectory Simulator-on.
IG-88C — Aggressor / Outmaneuver / Trajectory Simulator / Tractor Beam / Heavy Laser Cannon / Seismic Charges / Deadman's Switch / Ablative Plating / IG-2000 [97]
IG-88B — Aggressor / Outmaneuver / Trajectory Simulator / Tractor Beam / Heavy Laser Cannon 4/ Proton Bombs / Deadman's Switch / Ablative Plating / IG-2000 [99]
Graffiti tűzzel írva
A scum frakció legjobb hajója (nem kompetitív szempontból) a Firespray volt és szerintem meg is tartotta a trónt.
Sok pilóta és 3 nevesítés szolgáltatja a variációkat, amiben jómagam el is vesztem.
Itt kellene felemlegetni a megújult reinforce akciót. Csökkenti ugyan eggyel a találatot, de minimum egy mindenképp bemegy. Hogy is aktiválódik pontosan? A kockák összevetése után!
Tehát dobunk mindketten, semlegesítjük a támadókockákat és a maradékban, ha 2 vagy több a találat, akkor kapunk egy kitérést amivel még egyet semlegesíthetünk. Hát ez így nagyon gyenge.
Például: kapunk 2 találatot # a reinforce még pihen # előbb 2 kockával dobunk: 1 fókusz, 1 kitérés # mivel reinforce-oltunk nincs fókuszunk # 1 találat bemegy # reinforce felébred # nem több mint egy a találat, nincs dolga, ledől pihenni
És még piros akció is.
De nincs vége a szívatásnak: csak akkor működik, ha a támadó teljesen előtted vagy mögötted van. Ha a kereszttengelyed áthalad a támadón, akkor nem működik a reinforce.
Tegye fel a kezét, aki ezek után reinforce-olni akar!
Boba
Egy ikon. Felragyog újra a napom. De az árára pillantva egy felhő úszik át a sziporka előtt.
A 80 pontot látva a pulzusom is felment pont annyira. Elsőre tematikus listát építenék, a Slave I nevesítést tenném fel: kanyar vagy enyhe tárcsázáskor átforgathatunk a másik irányba. Ez fogja elősegíteni a manőverezést. Valamint a gyorsítás, amivel az ellen arcába robbanhatunk. Tehát ott vagyunk az ellenfelek gyűrűjében, de jó lenne, ha a lövésváltást tokenekkel is megtámogathatnánk. Erre jó a Perceptive Copilot. Kell a Contraband és egy bombát is vinnék. Nem protont, nehogy ráblokkoljanak saját bombámra, inkább proximity-t. Dehogy! Seismic-et, hogy tematikusak legyünk. Talentumnak a Fearless, ha már kockáztattam, akkor sikeres szeretnék lenni. Ügyesebbek tegyenek fel egy Cluster Missiles-t. Swarmok ellen a Boba képességével támogatva jól fog működni (1-2-ben lőhető ki).
Mindez nagyon szépen hangzik, de szerintem a Slave I mozgás módosító lehetősége nem ér annyit, mert általában akadályok és hajók teszik lehetetlenné a használatát. Qi'ra vagy Outer Rim Pioneer támogatása szükséges. Ezt ki fogom próbálni.
Boba Fett — Firespray-31 / Fearless / Perceptive Copilot / Seismic Charges / Contraband Cybernetics / Slave I [106]
A következőt én jobbnak találom.
Tegyük le a Slave I-et és kérjük kölcsön a Marauder-t. A hátsó tűzívben kapunk egy újradobást és még egy gunnert is felbérelhetünk.A Composure kisegít ha nem fér be a boost, ha pedig befér Han-nal kaphatunk fókuszt. Tripplezero szívat range 1-ben. (A Composure fókusz akció mellett Han már nem működik.) A továbbiakban más klassz legénység / lövész párost is találunk.
Boba Fett — Firespray-31 / Composure / 0-0-0 / Contraband Cybernetics / Marauder / Han Solo [97]
Apropó Cluster Missiles: a rules references tisztázta a bónusz lövés szabályait. A lövést azzal a fegyverrel kell leadni akire a rendelkezés kimondja és a lövés feltételei és költségei is a fegyver által meghatározottak, hacsak nem rendelkezik kivétel. Ezt tetten érhetjük a Cluster rakétánál: el kell költeni egy töltetet, 1-2 range-ben első tűzívben kell lenni, de kivételként nem kell locknak lenni a célponton. De egyéb képesség is közbeszólhat. Lásd Krassis Trelix
Van egy drágább megoldás is: a Marauder / Han Solo / Perceptive Copilot kombó. (Ugyanaz a mechanizmus, de elmondom újra.)
Ahogy fent levetíttettem, begyorsítunk a tömegbe fenyítés célzattal. Ezzel sajnos elhasználtuk az akciónkat. Ekkor jön Han, akivel az ütközet aktiválódásunk előtt (nem az ütközet fázis elején) végrehajthatunk egy piros fókusz akciót. Ez aktiválja a Copilot-ot, máris két fókuszunk van. Így már jobb üzlet lehet a fent említett Cluster rakéta, amit elő kell készíteni egy lockkal. És még egy ötlet: a fenti Composure talentumot itt is bevethetjük. Ha nem fér be a tervezett boost, akkor kapunk egy fókusz akciót, majd még egy fókuszt. Ezt megkapnánk Han-nal is, de nem leszünk stresszesek.
Sajnálatosan, de érthető módon a Perceptive Copilot 10 pont
Boba Fett — Firespray-31 / Fearless / Perceptive Copilot / Seismic Charges / Contraband Cybernetics / Marauder / Han Solo (Scum) [108]
A rakétás változat
Boba Fett — Firespray-31/ Fearless / Cluster Missiles / Perceptive Copilot / Marauder / Han Solo (Scum) [105]
Emon Azzameen
aki 3-as egyenes és kanyar sablonnal is dobhat bombát. Adódik, hogy Andrasta nevesítés kell (újabb bomba slot és fegyverzet újratöltés akció). Megint nagy bevásárlás lesz. Kell 2 bomba, használjuk ki a képességünket. A seismic-kel és a kanyar sablonos bomba dobással messzire ér a "kezünk". Qi'ra-t használnám arra, hogy lockolva egy akadályt, átmehessek rajta egy jó bombázó pozíció reményében.
Emon Azzameen — Firespray-31 / Trick Shot / Qi'ra / Seismic Charges / Ablative Plating / Andrasta / Proton Bombs [97]
Ha van újratöltés akciónk, akkor szintén építeni kellene rá. A Saturation Salvo segítségével a túl jól dobó ellenfelet tudjuk gyengíteni. Így kerül fel még egy rakéta is. Fúú, még drágább is lett.
Mivel újratöltéskor nem tudunk lőni, egy időre ki kell vonnunk magunkat a csatából. Nekem ez 1.0-ban nem működött. És próbáljuk ki mindenféle bomba kombóval.
Emon Azzameen — Firespray-31 / Saturation Salvo / Concussion Missiles / Zuckuss / Seismic Charges / Andrasta / Proton Bombs [105]
Mivel a bombázáshoz közel kerülünk az ellenfélhez, a védelem növelése érdekében próbálkozhatunk láthatatlanná válni.
Emon Azzameen — Firespray-31 / Elusive / Qi'ra / Proton Bombs / Cloaking Device / Andrasta / Proximity Mines [103]
Van egy szemétkedős konfig. Az aszteroidákat felpakoljuk az ellenfél oldalára, Bobával feltesszük magunkat seggel afelé a kavics felé, ahol a legtöbb az ellen hajó. Kipökjük 3-ra a seicmic bombát, az felrobbantja a kavicsot, amitől jól megsérülnek a gonosz dögök.
Ennek a szitunak a kialakításához lehet szükség lesz Beckett-re, hogy áthelyezzünk egy követ.
Katinkám
Kath Scarlet volt az egyik kedvenc "old X-wing" pilótám. A klasszik Expertise, HLC, Dengar trió gyilkos volt. Volt.
Az új képessége, hogy generikus pilótánkkal megblokkolt hajóra +1 kockával lőhetünk esetleges és ezért inkább érdekes, mint hatékony. Végjátékban gyenge és csakis csapatban gondolkodva szabad építeni rá.
Blokktársak kellenek, nagytalppal, olcsón. Van olyan! A Jumpmaster adódik, sokaknak van raktárkészlet a polcon. Illetve az YT-1300 alap Freighter Captain, aki még olcsóbb, de halandóbb is. A kettőt kombinálva még én is pályára tudom vinni (a Jumpmaster nerf után megváltam a másodpáldányomtól). A Lancert azért nem említem, mert nincs repozícionálásra lehetősége.
Blokkolásra használhatunk kutyákat is. Jobb érzésű scummerek adják oda Katinak a hajóját is (Marauder).
Kath Scarlet — Firespray-31 / Outmaneuver / 4-LOM / Contraband Cybernetics [88]
Contracted Scout — JumpMaster 5000 / 0-0-0 / Deadman's Switch [57 ]
Freighter Captain — YT-1300 (Scum) / Informant / Unkar Plutt / Deadman's Switch [55]
(Kipróbáltam egy ehhez hasonló listát, konklúzió, egyelőre hagyom Katit petrezselymet árulni.)
Tematikusan
Kath Scarlet — Firespray-31 / 4Squad Leader / 4-LOM / Marauder / Han Solo (Scum) [88]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter / Homing Missiles / Deadman's Switch [29]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter / Homing Missiles / Deadman's Switch [29]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter / Homing Missiles [27]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter / Homing Missiles [27]
Haladjunk.
Mirelit áru
Koshka Frost (I3) - stresszes hajók ellen 1 kockát újradobhat támadáskor és védekezéskor is.
Persze, az ellenfél hajói (is) meg szoktak fordulni és akkor jó nekünk. Igyekezni kell úgy manőverezni, hogy erre kényszerítsük őket. Arra szolgálnak a bombák is. Hihetetlen de ismét Qi'ra-t tettem fel a bombák miatt. Emon kistestvére.
Koshka Frost — Firespray-31 / Outmaneuver / Qi'ra / Seismic Charges / Contraband Cybernetics / Andrasta / Conner Nets [99]
Testhez illőbb ha a stresszre koncentrálunk, erre kitűnő segédeszköz, triplezero miatt 1-es távba merészkedünk és reméljük, hogy stresszet kér, de ha nem az is jó. Tegyük fel, hogy marad a stressznél. Meglőjük, egy kockát újradobunk, ha a tűzívében voltunk egy kockát hitre forgatunk, egy kockát hitről critre forgatunk. A következő körben meg ott hagyjuk a sarunkat proton bomba formájában.
Koshka Frost — Firespray-31 / Fearless / 0-0-0 / Proton Bombs / Marauder / BT-1 [87]
A megfelelő szerep
Krassis Trelix lett felemlítve egy FFG-s cikkben, mintha a Concussion rakétát miatta találták volna fel. Ugyanis a hátsó tűzíven is intézhet speckó támadás (ami régen a másodlagos fegyver volt) és speckó támadáskor újradobhatunk egy kockát.
A reddit-en ennél jobbat találtam. Van nekünk egy IG-88D személy(?)zetünk, aki ugye kettőt fizet, egyet kap módon kereskedik a kalk tokenekkel, emellett át tudja venni más IG-2000 nevesítéssel ellátott pilóta képességét. Mondjuk IG-88B-jét, aki ha nem talált a egy támadása, intézhet egy bónusz támadást az ágyújával, az ágyú pedig speciális támadás. És Trellix ezt hátrafelé is tudja. Ion fegyvert neki. Ez a lista kipróbálásra vár!
IG-88B — Aggressor / Elusive / Fire-Control System / Heavy Laser Cannon / Ion Cannon / Contraband Cybernetics / Stealth Device / IG-2000 [100 ]
Krassis Trelix — Firespray-31 / Fearless / Ion Cannon / IG-88D / Proximity Mines / Contraband Cybernetics / Marauder / Han Solo (Scum) [100]
Ilyen pilóták mellett a Bounty-t nem akarom pályára vinni, plust 4 pontot áldoznék nevesített pilótára.
Kifordítva a dolgot, nézzük meg, hogy a nevesítésekhez, milyen pilóták illenek. Bár sok néznivaló nincs, mert a Marauder az a nevesítés, amihez Emon-on kívül mindeki illeszthető.
Marauder [3] - a hátsó tűzíven egy kockát újradobhatunk és kapunk egy gunner slotot.
Elég erős cucc, mégis a legolcsóbb. Éppen ezért, ha bízhatunk a fejlesztőkben, a többi még hasznosabb lesz a játékban. Vagy csúnyán elárazták őket.
Szinte az összes pilótára felhúzható.
- Krassis Trelix: hátra speckó támadásnál 2 kockát is újradobhatunk! Ion ágyú, rakéták, hurrá! Kérdés, hogy az Ini3 mire lesz elég.
- Koshka Frost: egy összecsapásban a visszafordulások és a lánc akciók miatt szinte mindig lesz stresszes hajó, érzem a potenciált benne. Biztos, hogy végigtáncoltatom az összes hajót.
- Kath Scarlet: a leggyengébb láncszem
- Boba: az a gunár slot nagyon jó lesz. Han-nal régen lehet, hogy cimbik voltak.
Slave I [5] - miután felfedjük a tárcsát, a enyhe és erős manővereket árforgathatjuk az ellenkező irányba. És kapunk egy torpedó slotot.
Egyértelmű, hogy magas inijű pilótára érdemes csak tenni. Ez számomra azt jelenti, hogy csak Bobára. Amit meg is énekeltem odafent.
Andrasta [6] - kapunk egy újratöltés akciót és egy bomba slotot
Ez ilyen értékes lenne, főleg a Marauder-hez hasonlítva? A bomba valószínűleg fontosabb faktor (oszlop), mint a turret. Ezt a nevesítést Emon-ra találták ki. Tennék egy próbát Koshkával is (lásd fenn), de félek, igen erőltetett lenne.
Az IG-Firespray barátságból született egy Boba lista is, IG-88C használatával. Talán érdemes a Z-95 24 pontját egy erős bid-re fordítani.
Boba Fett — Firespray-31 / Crack Shot / IG-88D / Marauder / Han Solo (Scum) [92]
IG-88C — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / IG-2000 [84]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter [24]
8 pont bid mire elég?
Boba Fett — Firespray-31 / Juke / IG-88D / Contraband Cybernetics / Marauder / Han Solo (Scum) [100]
IG-88C — Aggressor / Juke / Advanced Sensors / Seismic Charges / Contraband Cybernetics / IG-2000 [92]
Gunarak
Az ágyús pozícióra elég kicsi a kereslet scum oldalon, az Y-on és YT-1300-on túl csak a Marauder-es Firespray hirdetett felvételt ebbe a pozícióba. Scum szemszögből csillagozom.
Greedo [1] 1*: támadáskor elkölthetünk egy töltetet, hogy egy hit-et crit-re forgassunk. Ha védekezéskor a töltet aktív, akkor a támadó is megteheti ezt.
Nem rossz, de magas Inijű hajóra kell rakni. Bobához passzol, ha nincs jobb ötlet. :)
BT-1 [2] 3*: támadáskor annyi hit-et crit-re forgathatunk, ahány stressz tokenje van a védőnek.
Olcsó, talán inkább ezt mint Geedo-t.
Skilled Bombardier [2] 3*: eszköz ledobásakor vagy kilövésekor használhatunk eggyel kisebb vagy nagyobb sablont.
Hogy Emon-ra tegyük le kellene mondani egyik bomba slot-ról. Az Y-ra is tehető, ha már nincs jobbra való.
Han Solo [4] 5*: mikor sorra kerülnénk az ütközet fázisban végrehajthatunk egy piros fókusz akciót.
Nem kell jósnak lenni, egyik legnépszerűbb lövész lesz.
Veteran Tail Gunner [4] 2*: szükséges a hátsó tűzív. Miután lőttünk egyet a első tűzíven, bónusz lövést adhatunk le a hátsón is.
Mielőtt belelkesülnék, ilyen szituáció túl gyakran nem fog előfordulni. Egyelőre pihentetném és figyelem a használhatóságát.
Dengar [6] 3*: Miután védekeztél és a támadó a tűzívedben van költs el 1 töltetet. Ha így teszel, dobj egy támadó kockával, hacsak a támadó nem dobja el egy zöld tokenét. Bármely találat dobásakor a támadó elszenved egy sérülést.
(15mp hatásszünet) Nem rossz. Firespray-en van sok tűzív. Dengar miatt megpróbálnak flenkelni. (tanakodás) Nem rossz De nem lesz üzlet..
Hotshot Gunner [7] 4*: amikor végrehajtunk egy toronylöveg támadást, a védőkockák módosítása lépés után, a védekező eldobja egy fókusz vagy kalk tokenjét.
Scum oldalon Y-wing és a Falcon számíthat szolgálataira. Régen a copilot változatát nagyon szerettem. Fenn is lesz az Y-on.
Veteran Turret Gunner [8] 3*: toronyforgatós hajókra. Miután végrehajtottál egy elsődleges támadást, végrehajthatsz egy bónusz támadást a torony löveggel, ha még nem lőttél vele.
Tehát olyan hajó kell, ami lőhet első tűzívben és tornya is van: Y-wing , YT-1300+rakéta. Nincs nagy választék.
Agile Gunner [10] 2*: a vége fázisban forgathatjuk a lövegtornyot.
Csak a gyakorlat mennyire lesz hasznos. Én még drágálom.
Bossk [10] 3*: miután végrehajtottunk egy elsődleges támadást, ami nem talált, ha nem vagyunk stresszesek, egy stresszért cseréban újra MEG KELL lőnünk ugyanazt a célpontot.
A régi gunner-hez hasonlatos, ott is ennyibe került, itt se sajnáljuk rá a pontot. Arra figyeljünk, hogy kötelező a használata.
Kimogila
Ha választanom kellene kinézetre kedvenc hajót, lehet, hogy erre böknék.
Míg a fenti hajók lefogytak, ez felhízott középtalpassá. Nem tudok nyilatkozni e méretosztály manőverezhetőségéről, de az biztos, hogy egy kicsit gyorsabb lett. És hálstennek a 2-es kanyar immáron fehér. A nagyobb talppal járt egy +hull is és a piros orsózás. A slotok nem változtak. A bullseye képessége megmaradt, támadásunkkor a védő zöld tokennel nem módosíthat kockát.
Ász pilótát nem kaptunk, hogy a bullseye-t jól megdolgoztassuk, de szerintem kötelékben repülők ellen hatásos fegyver.
Rontani küldve
Torani Kulda [50] Ini4 - támadás után MINDEN bullseye-ban lévő hajó elszenved egy sérülés, hacsak nem dob el egy zöld tokent.
Ugye mondtam, hogy jó swarm ellen. Az Ini4 elégséges is ellenük. És ha már swarm:
Torani Kulda — M12-L Kimogila Fighter / Expert Handling / Cluster Missiles / R3 Astromech / Contraband Cybernetics / Munitions Failsafe [69]
A fehér orsózást fontosnak vélem a bullyseye pozíciónálás miatt és a swarm tűzterület elkerülése végett. Az R3 robot (2db lock) és a Cluster rakéta csoporttársak voltak az egyetemen. Mindkét lövés 2.25-ös kimenetet produkálhat. Ha bullseye-ba kapunk egy 3 agilis hajót várhatóan 1.2 sérülést kap.
Egy TESCO gazdaságos változat, bár az előző megoldás is csak 35 pont a régi valutában.
Torani Kulda — M12-L Kimogila Fighter / Marksmanship / Cluster Missiles / R3 Astromech [59]
Talán Oberyn?
Dalan Oberos [48] Ini3 - az ütközet fázis kezdetén választhatunk egy pajzsos hajót a bullseye-ban, 1 töltet elköltésével, az elveszt egy pajzsot, mi pedig feltölthetünk egyet. (2 töltet)
Figyelem! Nem csak ellenséges hajó lehet!
Torani-val ellentétben batár hajók ellen kitűnő. Elég is a 2 töltet a képességéhez, mert úgyis hamar lekopik róluk a pajzs. De nem találom olyan erősnek, mint a pajtását. Nem írja, hogy ütközésnél nem használható, nagytalpas ászok ellen blokkolni sem rossz.
Erős meggyőződés hiányában hoztam ezt össze:
Dalan Oberos — M12-L Kimogila Fighter / Expert Handling / Homing Missiles / R5-P8 / Feedback Array [63]
A Cartel Executioner 6 pontal kevesbb, mint Torani, egyelőre nem foglalkoznék vele.
Mist Hunter
Vannak vélemények, miszerint van keresnivalója egy scum versenycsapatban. Feltételezem a jam akció adja az alapot, hiszen a Reaper-eken is nagyot dob ez a képesség.Ha erre építünk listát, a védelmet kell javítanunk, hogy minél tovább járkálhassunk az ellenfél idegzetén.
Elébb nézzük meg, hogyan működik a jam a 2.0-ban:
- a jam akciót 1-es távolságban lévő ellenfél ellen hajthatjuk végre
- ha felkerül a jam token, a jam akció végrehajtója eldönti, hogy egy zöld tokent vesz le vagy egy célpontbemérőt, ezzel együtt a feltett jam jelzőt is
- ha nincs mit levenni, akkor fennmarad a jam jelző és a legközelebbi alkalommal felkerülő zöld jelző vagy bemérő fogja aktiválni a folyamatot
- a kör végén leesnek a jam tokenek, a többi kör alakú tokennel együtt
Ha csak jam-re megyünk nem kell pontot költenünk pilótára. Az AS kell, hogy piros mozgás előtt se maradjon el a jam. A CD-vel 3 kockás védelmünk lesz, Maul ereje pedig a token szegénységet korrigálja. Ha még telik 4 pontért egy pajzsot is vehetünk. Occsó verzió Maul nélkül csak 56 ponty.
Gand Findsman — G-1A Starfighter / Advanced Sensors / Maul / Cloaking Device [69]
4-LOM
A jammer szerep illik rá, mert egy idegesítő alak. Ha teljesen végrehajtunk egy piros menővert, kapunk egy kalk tokent. A vége fázis kezdetén választhatunk egy hajót 0-1 távban és átadhatunk 1 stressz tokent neki.
Akkor ne álljunk meg itt. Hozzuk 0-0-0-t, hogy az ütközet fázis elején kaphassunk egy kalk tokent. Ha stresszesek vagyunk, nem fogja felvállalni, hogy kapjon egy stresszt, mert alap képességből is fog egyet kapni. Az AS kell a jam-hez, és ha pirosat mozgunk megkaphatjuk a kalk tokent, mert az nem akcióból jár. (Az AS az aktivációs fázikunkban csak egyet enged akciózni.)
Ha sikerült blokkolnunk akkor Feedback-kel sérülést okozunk és ha nem vagyunk épp stresszesek lepasszolhatjuk az iont Static Discharge segítségével. Ez így már 73, akár spórolhatunk a Feedback és Discharge elhagyásával 10 pontot.
4-LOM — G-1A Starfighter / Elusive / Advanced Sensors / 0-0-0 / Feedback Array / Static Discharge Vanes [73]
Az FFG tegnap jelentett meg egy cikket egy kalkuláció szinergiára építő csapatról. Érdemes azt is kipróbálni.
(Nem maradhat el FFG cikk hiba nélkül: System fejlesztésre hivatkoznak, pedig az már Sensor)
IG-88A — Aggressor 70 / Advanced Sensors / IG-2000 [80]
Guri — StarViper / Predator [64]
4-LOM — G-1A Starfighter / Crack Shot / IG-88D / Mist Hunter [56]
A két középtalpas kalkulációval pumbálhatja Gurinénit és egymást is. Adom.
Zuckuss
Ő támadásban erős, ezt segíteném a fejlesztésekkel is. Az alábbival akár 6 kockás dobás is összejöhet (range 1, akadályon át). 4-LOM kihúzza a széket a védő alól. A FCS pedig olcsó kockamódosítást ad. Ez utóbbi akkor jó, ha nagy célpontot lövünk, akin rajta tarthatjuk a lockot.
Zuckuss — G-1A Starfighter / Trick Shot / Fire-Control System / 4-LOM / Contraband Cybernetics [59]
Lehet jobb megoldás, ha AS-szel folyton lockot kérve erős újradobásunk lesz.
Zuckuss — G-1A Starfighter / Elusive / Advanced Sensors / 0-0-0 [61]
Scurrg
Mikor lerántották a leplet a konverziós csomagokról és kiderültek a Scurrg-ot érintő változások, teljesen eltemettem szegényt. Pedig valami hasonló történt vele, mint a Jumpmasterrel. A helyére tették. Gyengítettek a tárcsán és elvették a rakétáit. TLT nélkül már csak egy kiöregedett vadászkutyára emlékeztet. A multiplatformnak vége, használjuk arra, amire kitalálták: bombázásra.
A bombászok legtrükkösebb fegyvere a "Tragedy Stimulator" (TS) a sensor/bomba slot párost igénylik, amiből nem sok van a jelenleg ismert galaxisban. (TIE Punisher, IG)
Illetve jeles hajónk a Scurrg a Havoc nevesítéssel. Ez azonnal le is korlátozza, hogy "swarm"-ot hozzunk belőle.
Nézzünk egy alap felépítményt. Géniusz zseniális, ugyanis nem a rendszer fázisban, hanem manőver után is tudunk bombázni, amit senki sem tud utánunk csinálni.
Figyelem! Trajectory és Géniusz nem működik együtt, mert előbbinél szövegezve van, hogy a rendszer fázisban használhatjuk. Hallelúja!
A Géniusz miatt két bombát szerelnék fel, mivel a képessége csak rájuk hat. (Lásd a kiemelést.) Ugyanez igaz a TS-re is. A Dorsal turret segít, ha nem tudtunk a bomba kidobást tervezve tűzívben maradni, a Trick shot a tűzerőn javít. Az Adaptive Plantig pedig a saját bombáinktól ment meg. Ha takarékoskodni akarunk, a Dorsal és a AP elhagyható.
Utóbbit gondoljuk át. Ha nem akarunk TS-t használni, akkor a Géniusszal kidobott bomba ránk fog robbanni. Vagy felvesszük Cad Bane-t, akivel elbúsztolhatunk, vagy kell egy megoldás a saját bombáink ellen. Kellhet az az AP!
Tegyünk különbséget
- bomba: az aktivációs fázis végén robban fel
- akna: "érintésre" robban, a hajótalpnak vagy sablonnak érintenie kell
Ha bombára hivatkoznak, az nem lehet akna.
Bármely pilótát is választjuk, a felszerelés mindegyikre ráhúzható, tegyük hát a legismertebbre.
Nybrid
Mivel rebel oldalon már nem teljesít szolgálatot Nym kapitány, megtették nekünk, hogy összegyúrták a két régi képességét: megakadályozhat bomba vagy akna felrobbanást (körön újratölthető), illetve ha bombán vagy aknán keresztül érne minket lövés, eggyel több kockával védekezhetünk.
A legnagyobb erénye még is az Ini5.
És itt van egy kis gondolkodni való. Ha szeretnénk a letett szerkezeteket a védekezés elősegítésére felhasználni akkor minél nagyobb felületű a megfelelő. Ezek pedig az aknák. Bár a bombákat felrobbanását is meg tudjuk akadályozni, kicsi fedezéket adnak. A manőverezést elősegítendő Qi'ra ismét a fedélzeten lenne, ez kéri a Trick shot-ot és akkor már hoznám a legütősebb lövegtornyot is, az iont. Egy kis pajzs erősítés is jól jöhet.
Captain Nym — Scurrg H-6 Bomber / Trick Shot / Ion Cannon Turret / Qi'ra / Proximity Mines / Conner Nets / Shield Upgrade [77]
A fenti témára, de más trükkel. Lépünk, kidobjuk a bombát. Ha kell a kis fedezék, nem engedjük felrobbanni és a trick shot által +1 kockával ionozhatunk. Vagy robbantunk és az AP-re bízzuk magunkat. A FCS pedig emelei a tűzbiztonságot. Asszem ezt kipróbálnám.
Captain Nym — Scurrg H-6 Bomber / Trick Shot / Ion Cannon Turret / Proton Bombs / Seismic Charges / Ablative Plating / Havoc / Fire-Control System / "Genius" [78]
A hatlapos
Az 1.0 végnapjaiban kétszer is repültem vele, negatív játékélményt okozva az ellenfelemnek.
Sixxa képessége hasonló maradt, az 1-es egyenes helyett a másik kettő 1-es sablont is használhatjuk a szerkezetek kihelyezésére. Nagyjából a fent elhangzottak alkalmazhatók nála is. De van még kipróbálandó ötletem.
Az Expert Handlig fehér orsózásával és az Advanced Sensor-ral bővül a mozgásterünk. (Van élet TS nélkül is.). Például: orsózunk Tallon roll-lal kifordulunk és lerakjuk a bombát. Ez Nym-mel is jól működik!
Nem vagyok nagy Scurrg fan, de ezt is megjátszom.
Sol Sixxa — Scurrg H-6 Bomber / Expert Handling / Dorsal Turret / Proton Bombs / Seismic Charges / Ablative Plating / Havoc / Advanced Sensors / "Genius" [81]
A fentiekben bombázóként használtuk a Scurrg-öt. Vajon illik rá más szerep is? Én még nem látom azt a forgatókönyvet. Sőt, új konkurenciát kapott az Y-wing személyében.
Szeretek hasonlítgatni, nem mulasztanám el. A két alaphajót ventém össze, némi hasznos hozzávalóval.
- Lok Revenant — Scurrg H-6 Bomber / Ion Cannon Turret / IG-88D [56]
- Crymorah Goon — Y-Wing / Ion Cannon Turret / Han Solo (Scum) / R4 Astromech [44]
Az Y veszettül vonzó, bár két élettel és egy inivel van lemaradva. Az R4-et nem hagynám le, mert Han stressze mellé jól jönnek a 2-es kékek.