It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Népek csatája

2019. július 07. 12:59 - Godgre Mos

ca19-6-header.jpg

Ez van miközben írom az összefoglalót. Még itt is veletek foglalkozom.

A nyári szünet előtti győri versenyen való részvétel igencsak kérdéses volt részemről, hisz családilag másnap hajnalban már dél felé vettük az irányt nyaralás címszó alatt. Azonban egy határozott "ez az nyaralásom" kijelentéssel egyértelművé tettem számdékomat, megszerezve ezzel a jogosítványt a vasárnapi távollétre. Az előző ötből csak kettő helyi versenyen tudtam részvenni, ezzel az 50 százalékot sikerült elérnem.

A felkészülés abban merült ki, hogy Rempi ellen játszottam egyet a csapatversenyen már bemutatkozott sereg pontmódosított változatával. A Kimogilát fájó szívvel elengedtem és bombákhoz jól passzoló Jostero-t állítottam csatasorba.

Bounty Hunter + 4-LOM + Proximity Mines (sárga)
Bounty Hunter + L3-37 + Proximity Mines (szürke)
Captain Jostero + Hull Upgrade + Shield Upgrade

A versenyre elértük a rekord 24 főt, a hőség sem csapott anyon minket, szép napnak néztünk elébe.
Na most kellene írnom a meccsekről. A sós víz az eseményeket kimosta a fejemből, de néhány villanás és az érzések megmaradtak, ezeket próbálom rögzíteni.

1. meccs: Kovács Bence

Kylo Ren + Primed Thrusters
"Blackout" + Fanatical + Advanced Optics
"Muse" + Squad Leader

Bencével ez a harmadik meccsem. Először az '17-es nemzeti egyik hangar bay meccsén találkoztunk. Az volt a "gyorsan veszek egy T-70-est a Geekhub standon" meccs volt. :) Másodszor az 18-as RSO első meccsén ütköztünk. Egyikből sem én kerültem ki eredményesen.

Az ellenben lévő csapat a dupla tűzívem és bombáim counter csapata volt, rengeteg helymódosítási lehetőséggel.
Már az első lövésváltásnál sem sikerült jó pozíciót fognom, Jostero lemaradt, csak az egyik FS lőtt. A folytatásban sem volt könnyebb dolgom, Bence a a következő receptet főzte meg nekem: Muse előkoordinálta valamelyik Silencert, azok mozogtak, fókusszal repozícionáltak és már nem is láttam őket. Nagyon szépen terelgette nyáját.

ca19-6-r1.jpg

Soxor kicsúszott a markomból a két csendes gyilkos.

A támogató TIE/fo volt amit le tudtam szedni némi aknázással kiegészítve. A silencerekkel két jól sikerült lövésen túl nem tudtam mit kezdeni. Bence kockái izzottak, ha jól emlékszem Kylo nem is használt erőt, kézből teli pirosak, erős zöldek. Nálam fordítva. A végén már csak nevettem, Bencével együtt.
De sebaj, egy-egy ilyen meccs belefér. Jó érzéssel távoztam az asztaltól, mert jobb repüléssel és egy csöpp szerencsével még ilyen agilis hajók és jó játékos ellen is van esélye a csapatomnak.

2. meccs: Bóta Józsi

"Dutch" Vander + Proton Torpedoes
Wedge Antilles + Predator + R4 Astromech + Afterburners + Servomotor S-Foils
Luke Skywalker + Brilliant Evasion + Proton Torpedoes + R4 Astromech + Servomotor S-Foils

Győri közösségünk egyik padawanja, akiben még csak pár meccs van, de volt annyira tökös, hogy bevállalta a versenyt. (Másik újoncunk Erdődi Zoli szintén jelen volt. Le a kalappal előttük, remélem példát mutatnak azoknak akik még bizonytalanok a verseny szereplést illetőleg.)

A terv az volt, hogy belemegyek a rebel scum arcába, nem hagyom torpedózni, majd megkínálom pár bombával. Nem jött be. Egyrészt idióta módon pakoltam fel az FS-eket és mikor észrevettem a setup hibámat, botor módon manővereztem. És Jostero-t féltve nem vittem az első lövéskörbe. Ehhez hozzátett, hogy Józsi nem az általam elvárt szerint - vagyis jól - tárcsázott. Így történhetett meg, hogy két torpedó is elindult az egyik FS-em felé.
De hatalmas szerencsém volt, Lukács torpedója valami FFBB-t produkált. Újradobás után szintén! Erőt felhasználta, de csak 1 találat csorbította a pajzsom. A holland Y-os egy hatalmast HHHC-et dobott (ha jól emlékszem), de L3-vel újradobattam és az így keletkezett 2 találatból ismét csak 1-et kellett elkönyvelnem a pajzsokból. Luke sikertelensége momentum volt. Valószínűleg hamar elvesztettem volna az egyik FS-emet, ha kijön a matek.

ca19-6-r2.jpg

Na ez fájt, de Lük sem köszönte meg a bombát.

Ezt követően összegabalyodtak a hajók, ami egyértelműen nekem kedvezett. Az alig elő L3-s FS-em kétségbeesett manőverekkel próbált nem meghalni és még lőni, bombázni. A hátsó tűzívek és az aknák hozták vissza a meccset. Míg én lőttem és szórtam a terrort, addig Józsinak fordulnia kellett, akciót vesztett.
Pár tucat meccs és Józsi nagy erőssége lesz a lázadó (és talán a köztársasági) flottának.

3. meccs: Mészáros Benedek

Starkiller Base Pilot + Biohexacrypt Codes + Petty Officer Thanisson + Captain Phasma + Jamming Beam + Fire-Control System
"Backdraft" + Homing Missiles + Special Forces Gunner + Fire-Control System + Munitions Failsafe
Lieutenant Rivas + Targeting Synchronizer + Afterburners
"Null"

Mészárosékról már sokszor megemlékeztem, de két dolgot (ismét) kiemelnék. Kreatív, a metátől távol eső izgalmas csapatokkal repülnek. Valamint nagy lelkesedéssel és alázattal vannak a játék iránt. Bár ez a hétvége nem hozott nagy sikereket nekik, de biztos vagyok, hogy ez nem töri le elkötelezettségüket a játékkal és a közösséggel kapcsolatban. Az egyik bátya a Mészáros család a győri versenyeken.

Benedek csapata annyira szokatlan volt, hogy nem tudtam, melyik felén fogjam meg. Nem kerülhettem az Upsilon elé, de Backdraft mögé sem.
Befordultam az aszteroidák közé, remélve, hogy a denevérrel Benedek is ezt teszi. Így is lett, de ez nem igazán akadályozta az elképzelése megvalósításában. Backdraft-tal jobb oldalról kerülte az akadályokat, ahol Jostero és a szürke (L3-37) Fs-em fogadta, de sajna nem sikerült első szándékra elintézni. Ekkor Jostero-t a kövek között érkező Upsilon után indítottam. Volna. Ugyanis egy számomra meglepő 3-as enyhével kijött a kavicságyból. A szürke FS meglepett arccal, de utána tudott menni és felszámolta. Addigra azonban Backdraft már megcsúnyázta a szürkémet. Aztán Benedek rosszul mérte fel az FS érkezését és keresztbe fordult annak tűzíve előtt.

ca19-6-r3.jpg

Csúnya blokkot kapott a sárga. Persze otthoni pályán könnyen ment az Első rendnek.

Közben a sárga (4-LOM) FS a TIE/fo-kkal hadakozott, legyűrte őket a kellemetlenkedő aknázós modorában, de ködbe vész, hogy ez őt magát mennyire viselte meg. (Jó lett volna feljegyezni a végeredményt.)
Benedek egyre jobban játszik, ha a ritkán használt fejlesztéseket lenyesi a csapatáról, a siker is jönni fog.

4. meccs: Tolmácsi Csaba

"Howlrunner" + Swarm Tactics
Iden Versio + Swarm Tactics
Del Meeko
Gideon Hask
"Wampa"
Academy Pilot

Egy új arc - legalábbis abban az értelemben, hogy még nem játszottunk - és ráadásul "vazsi gyerek". Két hete Robival volt erős meccsem, most Csabi TIE swarmja ellen húztam a gatyám madzagján egyet. Egy hasonló raj már kifogott az ion lényegű FS-IG csapatomon tavaly.

A terv a szokásos, reinforce megközelítés, szétzilálás, akna, hátralőve távozás. Jól sikerült ráfordulni a piszkos hatosra, pajzsvesztéssel számoltam, de Csabi beledarált az egyik FS húsába is, jól kijöttek a kockák és az újradobások is. A reinforce nagyon kellett.

ca19-6-r4.jpg

csŰRdöngülős

Feszült, egyben rendkívül baráti hangulatú meccs volt. Csabi nagyon fair, megengedő játékos. Volt hogy átaludtam a system fázist, mégis kidobhattam az aknát. Respect.
Miután Csabi megfelezte az első Bounty Huntert, a másodikat sem kímélte. Részemről hiába a jól sikerült lövés, Iden Versio semlegesítette azt. Továbbiakat nehezen sikerült bevinnem, de végül és lassacskán elkezdtek kopni a fájterek. Ahogy csökkent a swarm lőereje, úgy került az én csapatom fölénybe.

Gratuláció Pistinek, aki ismét bajnokként távozott (ugye jól emlékszem, hogy nem először?).
Ugyanazt tudom neki is mondani, mint a múltkor Liska Gerinek: én az első kanyarig nem jutottam volna azzal a csapattal.

Zárszónak csak annyit, nagy örömünkre szolgált, hogy ennyien eljöttetek, sokan száz kilométert (vagy bőven többet, ugye Peti) utazva. Remélem megérte és szeptemberben újra találkozunk.

Utózárszó:
Élvezetes volt kétszer is FO csapat ellen játszani, azonban továbbra is elkerültek a Szepi és Repi seregek. Már három hónapja a porondon vannak, de még nem tudom milyen ellenül felvonulni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr8714929492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása