It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Bakancsosok

2018. szeptember 06. 19:22 - Godgre Mos

A nagytalpon élők hétköznapjai

moralo_eval_yv-666_xwm.png

A kettőpontnullával egy új játékot kapunk. Bár a játék mechanizmusa a régi - tárcsázás, mozgás, akciózás, lövés -, a listaépítést újra kell tanulni. A pilóták és fejlesztések sűrű ködbe tömörülnek, amibe lyukat kell vágnom, mert különben eltévedek.

Ha végigszkennelek gyorsan a négy nagytalpas hajón, egy-két pilótától eltekintve nem indul meg a nyálelválasztásom. Belekotrok hát a zsákba.

Hogy a nagy hajókat értelmesen a pályára vigyük, tisztában kell kennünk, hogy milyen személyzetet tehetünk rájuk. Belistázom a scum oldalon elérhetőeket, hogy a hajókra már könnyen választhassunk. Nem szakszerű fordítások következnek. Csillagozom őket, hogy mennyire tartom használhatóknak (1-5).

A személyzet

Vizago [2] - a vége fázisban kicseréhetünk 0-1 távban lévő 2 baráti hajóra szerelt illicit fejlesztést.
Nagyon jó időzítés kell hozzá. Amikor szükség van a másik illicitre, akkor a hordozó hajó legyen a közelben. Egy Feedback Array-t a hajó vége felé elcserélünk egy Deadman's switchre. Csak ne aztán öljék meg a cserepartnert. :)

Qi'ra [2] 3* - mozgáskor vagy lövéskor figyelmen kívül hagyhatjuk a bemért akadályt.
Ha figyelmen kívül hagyjuk akkor a trick shot sem kapcsol be? Áldozzunk egy akciót az akadály lockolására? Akkor inkább a célpontot mérném be. Van az a szitu, amikor szeretnénk keresztülrongyolni a kavicságyon. használni fogom.

Tobias Beckett [2] 1* - a setup végén áthelyezhető egy akadály
Nagy kavics gurunak kell ahhoz lenni, hogy ennek értelme legyen. Nulla pontért esetleg, ha maradna egy üres slot. Vagy egy 3 Jumpmasteres listán. :)

Unkar Plutt [2] - részlegesen végrehajtott manőver után egy sérülésért cserébe végrehajthatunk egy akciót.
Még nem látom magam előtt azt az akciót, "akinek" a kedvéért ezt megtenném.

0-0-0 [3] 5* - az ütközet fázisban válasszunk ki egy ellenséges hajót 0-1 távban. Kaphatunk egy kalk tokent, hacsak az illető hajó nem vállal be egy stresszt.
Jónak tűnik, a gyakorlat majd megmondja, valóban hasznos-e. Lekorlátozni az ellenfél mozgását vagy kapni egy kalkot, igen, az jó.

4-LOM [3] 5* - támadáskor, kockagurítás után dönthetünk úgy, hogy 2 ionért cserébe a védő nem használhatja fel egy zöld tokenkét.
Erős fejlesztés, kiváltképp Bossk-ra tenném fel.

Freelance slicer [3] 3* - védekezéskor, mielőtt a támadó kockák elgurulnának, elkölthetjük a támadón lévő lockot, hogy dobjunk egy támadó kockával. ilyenkor a támadó kap egy jam tokent, ha hit/crit-et dobtunk, mi is kapunk egyet.
A szokásos scum szo....magad fejlesztés. Rakétatámadás esetén jól jöhet. A jam elveheti a lockot, így nem tud rakétázni? De tud, akkor azon már a követelmény ellenőrzésen túl vagyunk. Azért nem rossz.

Zuckuss [3] 3*- támadáskor, ha nem vagyunk stresszelve választhatunk egy védő kockát. Egy stresszért újradobathatjuk azt a kockát.
Boskk-ra vele, Bossk-ra vele. Persze más hajóra is kitűnő. A sok kékes Lancer-re például.

Boba Fett [4] 4* - a setup végén kell feltennünk a hajónkat, 0 távolságra egy akadálytól és legalább 3-ra az ellenséges volnakatól
Nem mondom, hogy rossz, de én szeretek össztüzet zúdítani az ellenfélre. Nem szívesen dobnám a disznók elé egy hajómat. hacsak nem olcsó és Deadman's switch van rajta. Komolyra véve, nagy taktikai potenciált látok benne.
Jakku gunrunner / BobaFett / Proximity mines / Deadman's switchs [40] - Muhahahaha

Cad bane [4] 1* - bombázás után végrehajthatunk egy piros boost akciót.
Egy boost sokszor jól jöhet, főleg, ha utána kéket mozgunk. Ja, legyen bomba is nálunk.
Scum oldalon egy Quardijet, HWK, Scurrg vagy Firespray lehet. Vannak ennél sokkal jobb első tisztek.

Chewbacca [4] 3* - a vége fázis elején elkölthetünk egy fókusz tokent, hogy megjavítsunk egy felfordított sérülés kártyát.
Jól jöhet egyik beégett sérülés megszüntetésére. Ha 4-nél több a hullja a hajónak akár fel is raknám. Amúgy nagyon pesszimista mentalitás kell a használatához.

Az azért érdemes tudni, hogy van 3 kártya, ami nem javítható: Stunned pilot: akadállyal intim viszonyba keveredve sérülünk, Structural damage: eggyel kevesebb védőkockával dobunk és Damaged engine: a kanyar manőverek nehézsége nő. Ilyenkor jöhet jól egy wookie a pilótafülkében. (A többi sérülés akciózva vagy hatása elérése után lefordul.)

IG-88D [4] 5* - kapunk egy kalk akció lehetőséget azon túl, hogy megkapjuk a csapatban lévő IG pilóta képességét. Kalk akció végrehajtása után kapunk még egy kalk tokent.
Népszerű személyzet lesz. Én 1 védőkockás hajókra vinném szívesen, ha egyet elhasználunk támadáskor, egy még marad védekezésre. Védekezésnél teljesen egyenértékű lenne egy fókusszal.

L3-37 (Elzi) [4] 4* - védekezéskor lefordíthatjuk. Ha így teszünk a támadó újra kell dobja az összes kockáját
Miért nem töltettel oldották meg, mint minden más kártyánál? Talán, hogy a későbbiekben semmilyen újratöltő mechanizmus ne hasson rá.
A további kérdés, hogy megéri-e ennyiért?
Nézzük meg, hogy mennyivel gyengíthetünk egy rakétatámadást? Megéri-e esetleg egy shield upg inkább?

Dobnak ránk 4 kockával, mielőtt a támadó bármilyen kockamódosítást végrehajtana, mi tudunk támadó kockát módosítani, itt kapcsol be Elzi. Az átlagos kimenet 4 kockából: 2 találat. Ha ezeket újradobja, mi lesz a várható kimenet? Hát persze, hogy újra 2. Mivel egy kocka csak egyszer dobható újra - hacsak nincs fókusz a történetben  -, ez nem is fog változni. Tehát összesen 2 találatot várhatunk Elzi használatával. 
Ha nincs Elzi a fenti támadásból átlagosan 3 találat született volna. Mondhatni 4 pontért kaptunk egy pajzsot. (1-es védekezésű hajóra 4 pont egy pajzs, 2-esre 6 pont)
Ha fókusza is van a támadónak, akkor a 3.75-ös találat kimenetet 3-ra csökkenthetjük.
Okosan használva nagyobbat is menthetünk, ha akkor használjuk, amikor 3-4 találatot gurítottak elsőre.

Novice technician [4] 1* - a kör végén guríthatunk egy támadó kockával, hogy megjavítsunk egy felfordított sérülés kártyát. Ha HIT-et dobtunk, fordítsunk fel egy sérülés kártyánkat.
Már megint ez a kétélű megoldás. Túl nagy a valószínűsége (37.5%), hogy megszívjuk és újabb kritikussal gazdagodunk, esetleg rosszabbal, mint a megjavított. [Köszönet Ágoston Tibinek]

Informant [5] 2* - a hajók felrakása után válasszunk ki egy ellenséges hajót és tegyük rá a Listening Device kondíciót. A rendszer (system) fázisban a tőlünk 0-2 távban e kondícióval rendelkező hajó tárcsáját felfordíthatjuk.
Gooood, gooood! Egy blokker hajóra kötelező darab. Van olcsó, jól manőverezhető nagytalpas hajónk? Egy alap YT-1300-as megteszi. Mondom ezt úgy, hogy soha nem tudtam kihasználni az Intelligence Agent-et az 1.0-ban.

Ketsu Onyo [5] 0*- a vége fázis elején választhatunk egy ellenséges hajót 0-2 távban a tűzívünkben. Ha így teszünk az nem veszi le a tracktor beam tokenjét.
A vonósugarazást úgy tudom elképzelni, hogy a legmagasabb Inijű hajónk meglövi a célpontot (és el is találja) a többiek, meg lecsipegetik a hús róla. A Tracktor beam-mel együtt 8 pontunkba kerül az eljárás:

  • 3-as agilitivel rendelkező hajót nehéz lesz meglőni (ha ász rá sem tudunk lőni, ha meg nem, nem érdemes egy lövést a gyengítésre feláldozni. Ha egyéb tűz is találna az is jó nekünk).
  • 1 agis hajót amúgy is könnyebb eltalálni.
  • egy veszélyes 2 agis hajó ellen jó lenne

És innentől már nagyon szituációs a vonósugár szerepe. 5 pontot és a crew slot-ot tuti nem áldoznám rá.

Seasoned navigator [5] 2* - a tárcsánk felfedése után átállíthatjuk egy ugyanolyan sebességű nem piros manőverre. Annak végrehajtásakor növeljük meg a nehézségét.
A régi stay on target. Sokat használtuk ugye? És most? Mivel a tűzívünk nem 360-as nagyon jól jöhet, hogy akció áldozás nélkül tűzívben tartsuk az ellent. Nagyon megfontolandó. Egy magas Inijű hajóra érdemes feltenni.
Bár nem javítja az akció ökonómiát, a túlélést igen. Kipróbálom.

Felhívnám a figyelmet, hogy a mozgásunk módosítását erősen befolyásolják a szanaszét hagyott akadályok!

Lattz Razzi [7] 4* - védekezéskor, ha a támadó stresszes, levehetjük a stresszt a támadóról, hogy egy üres/fókusz dobásunkat kicseréljük kitérésre.
Nincs távolsághoz, tűzívhez vagy töltethez kötve. Így elég erős. Persze felszabadítjuk az ellent mozgásában, de ha az életünkért küzdünk, semmi sem drága.

Jabba the Hutt [8] 2* - 4 töltet. A vége fázisban választhatunk egy baráti hajót 0-2 távban és elkölthetünk 1 töltetet. Ha így teszünk az a hajó visszakap egy töltetet az egyik illicit fejlesztésén.
"Végtelen" Contraband Cybernetics. Rigged Cargo-hoz azért nem jó, mert nincs annyi Chute token, hogy ki tudjuk rakni. Sokáig kell életben tartanunk a Jabbamobilt, hogy ki legyen használva.

Lando Calrissian [8] 5* - kockagurítás után elkölthetünk egy zöld tokent, hogy újradobjuk 2 kockánkat.
Nagyon jó! Ha támadunk és fókuszunk van, de üreset dobtunk, nem hiába akció volt a a fókusz, lockként funkcionál. És persze védekezéskor is. Az még jobb, ha 2 zöld tokenünk is van. Ugye IG-88D? Ugye Perceptive Copilot?

GNK [10] 1* - töltet nélkül kezdünk. Kétféle akciónk van. Egyikkel töltetet töltünk, a másikban azt elhasználva pajzsot.
Két lépés, 1 pajzs. Kezdéskor már előkészíthetjük. Ha már 2x tudtuk használni, megérte. De mégsem emelkedik a pulzusom.

Perceptice Copilot [10] 4* - egy fókusz akció, 2 token.
Csak egyszerűen jó.

Maul [13] 4* - ha elszenvedünk egy sérülést, egy stresszért cserébe visszatölthetünk egy erő tokent. És felszerelhetünk majd "Dark Side" fejlesztést.
A nagyágyú. Valószínűleg ha megjelennek a Dark Side kártyák, drágább lesz.
13 pontért kapunk egy erőt ami még "menet közben" is visszatölt, nem csak a normál módon.

És most lássuk a hajókat.

Jumpmaster

contracted-scout.jpg jumpmaster-dial.png

A tavalyi komoly gyengítés után tovább görgették a lejtőn lefelé. Bár visszakapott egy torpedó slotot, de a tárcsáját felvizezték és létfontosságú Punishing One nevesítés csak az első tűzívre és fegyverre ad extra támadókockát. Kicseszésként elveszi a személyzetet és robotot ad helyette. Előbbi erősebb és változatosabb fejlesztés.

A jobbra kanyarodás piros. Ennyi. Teljesen kiszámíthatók lesznek a manőverek, nagyon jól lehet ellenük setupolni az aszteroidákat. Feltesszük jobb oldalra a hajót és keringünk balra körbe.

További pofon, hogy csak turret tűzív van, nem úgy, mint a Lancernél.

Inkább egy olcsó megoldásban vinném pályára, de azért nézzük meg, mit lehet ebből kihozni.

Két utat járnék. Torpedós vagy Punishing One módozatot, a kettő együtt már drága. Az R3 (dupla lock) megszerzéséhez viszont hozni kell a címet is. 

Rettentő kíváncsi leszek, hogy ez a látszólag béna kacsa értő kezekben megtanul-e repülni. ugyanis nem mindenki írta le.
Persze fanyalgok, mert a régihez hasonlítom, pedig nem kéne.

Dengar - nem danger

A harmadik 6-os pilótája a frakciónak, Fenn és Han mellett. Emiatt rettentő fontos a jó pozíciónáló képesség, amit boost hiányában az orsózás fog jelenteni. Az pedig bizony piros.
Szerencsére van Expert handling, amivel kifehéríthető. Tehát a talentum eldőlt csúnya 6 pontért. A Punishing One kötelező, Dengar képességéhez (védekezéskor egyszer bónuszban visszalőhet az első tűzívében - már ha arra áll a turret arc, a torony tűzív) jól passzol mondhatni kötelező -, így már a személyzeten sem kell gondolkodni, mert asztromechre cserélődik.

Lássuk a droidokat.

  • R3 Astromech [3]: lehet 2 lockunk különböző célpontokon, lock akció után feltehetünk mégegyet.
  • R5-P8 (3 töltet) [4]: az első tűzívben egy töltetért egy kockát újradobhatunk, ha critet dobunk, mi is beszívunk egyet.
  • R5 Astromech (2 töltet) [5]: egy akcióval vagy felfordított vagy lefordított sérüléskártyát javíthatunk meg, egy töltet elhasználásával
  • R5 Astromech (2 töltet) [6]: tárcsa felfedés után 1 töltetért visszatölthetünk egy pajzsot, de kapunk egy "inaktív fegyverzet" tokent.

Az R3 előnye, hogy teljes újradobást ad és nincs hátulütő, de akciót igényel. Az R5 mellett lehet akciónk, egy célpont ellen bónusz lövésre is használható, de csak 3 alkalmas és visszaüthet (durván 30%, hogy bekövetkezik)

Dengar / R3: a lock egy 3 kockás támadásból 2.25 találatot hoz ki, ha aztán ugyanarra a célpontra a bónusz lövést is leadunk, az csak 1.5. 
R5-P8: fókusszal (hisz nem lockra költjük az akciót) 2.68, a második lövés 1.94

Én bevállalnám az R5-P8-at. A regenekkel nem foglalkozom.

Az illicit Contraband Cybernetics erre a hajóra (is) kötelező. Már sajnálnám a 9 pontot a torpedóra.

Nem érzem a jól végzett munka utáni elégedettséget:
Dengar — JumpMaster 5000 / Expert Handling / Contraband Cybernetics / Punishing One / R5-P8 [87]

Ha ezt mellétesszük, kaphat egy extra akciót koordinálással (a cikk vége fel más opciókat is kínálok)
Black Sun Soldier — Z-95 Headhunter / Squad Leader [31]

Tel Trevura - döglött főnix

Milyen főnix az aki 1 élettel tér vissza újra meghalni? Kell rá az Hull és az R5, hogy túléljen még pár kört. Így 2 hull + 2 pajzzsal vághat vissza.
Tel Trevura — JumpMaster 5000/ Trick Shot / Proton Torpedoes / Hull Upgrade /  Punishing One / R5 Astromech [89]
Tel Trevura — JumpMaster 5000 / Expert Handling / Contraband Cybernetics / Hull Upgrade / Punishing One / R2 Astromech [90]

Manaroo - Mancika drága, két olyan majdnem kókuszt kérnék tejjel, cukorral!

Manaroo — JumpMaster 5000 / Trick Shot / IG-88D [61]

Megpumpolni jó lehet 61 pontért.

Good old boys

A Scout-okból kipróbálnék egy torpedós és néhány blokkolós változatot. Jómagam nem tudok alacsony PSű (innentől Inijű) hajóval rakétázni/torpedózni.

Contracted Scout — JumpMaster 5000 / Proton Torpedoes / 4-LOM / Contraband Cybernetics [69]

Contracted Scout — JumpMaster 5000 / Informant / Feedback Array [61]
Leinformáljuk, hova érkezik az ellen, majd egy ionért és lövés elhagyásért egy sebzést okozunk.

Contracted Scout — JumpMaster 5000 / Freelance Slicer / Deadman's Switch [57]
Beállunk az ellen elé, ha ránk lő kap egy jam-et, ha meghalunk rárobbanunk.

Contracted Scout — JumpMaster 5000 / 0-0-0 / Deadman's Switch [57]
Beállunk az ellen elé, vagy stresszet kap vagy mi egy kalkot, ha meghalunk rárobbanunk.

Vegyesek az érzéseim. Ki lehet hozni olcsó konfigot, de csak megtapasztalás után fog kiderülni, hogy a piros jobbosok mennyire erős korlátok.

Shadow Caster - a saját árnyékában

sabine-wren.jpg lancer-dial.png

Sokak és a magam kedvence is volt a Shadow Caster, más néven a Lancer. A múlt idő szándékos. Átgondolva a pilótákat nem érzem a késztetést, hogy pályára vigyem.
Az alap pilótát semmiképp, miért akarnék körözni egy nagytalpas 2-es/3-as tűzerejű monstrummal? (Új játék Gergő! Érted?)

Sabine Wren - rendíthetetlen

Ha a mobil tűzívünkben 0-2-ben védekezünk hozzáadhatunk egy fókuszt a dobáshoz. Akkor ide kell sok fókusz, ez adja a Perceptive Copilot-ot. A Contraban Cybernetics alap, de még megspékelném Feedback Array-jel is, hogyha blokkolás esetén is tudjuk sebezni, akkor pedig ajánlott a Static Discharge Vanes, hogy az iont át tudjuk adni a szerencsétlennek. Talentumnak Intimidation-nel fűszereznék, jól illik a fenti koncepcióba.

Sabine Wren (Scum) — Lancer-class Pursuit Craft / Intimidation / Perceptive Copilot / Contraband Cybernetics / Feedback Array / Static Discharge Vanes [96]

Nem gondolom erősnek az elgondolást. Ini3-as hajóval blokkolni?

Sabine Wren (Scum) — Lancer-class Pursuit Craft / Elusive / Perceptive Copilot / Contraband Cybernetics [86]

Nagy talp, kiszámítható mozgás, gyengített tűzerő. Felejtős.

Asajj a zűrnő

Az egyetlen erőhasználó pilóta gazembereknél, akinek a képessége is változatlan, de ehhez igazított: Asajj Ventress. A régi tudása erő költéssel aktiválódik.
És itt jön a probléma is: nincs talentuma, csak az a haszontalan erő izé.

  • Instictive Aim [2]: speciális támadásnál figyelmen kívül hagyható a fókusz vagy lock követelmény.
    Hö, nincs isehhez illeszkedő upgrade-je. Más pilótánál akkor használnánk, ha lock helyett fókuszt kértünk, de lock kell a kilövéshez.
  • Heightened Perception [3]: az összecsapás előtt egy erő tokenért mi lőhetünk először (7-es init kapunk). Esetleg.
  • Sense [6]: a rendszer fázisban 0-1-ben megnézhetjük egy hajó tárcsáját, erőt költve 0-3-ban is.
    Ini4-en ez már egy kicsit későnek tűnik, de ászok ellen jó. De nem egy Lanceren, ami nem tud repozíciónálni, max tekeri a tűzívét.


A személyzet posztra a régi cimbi, Latts Razzi pályázik, aki védekezéskor kisegít minket egy kitéréssel stresszes támadó esetén. A régi (1.0) nóta.
Ide is a kötelező Contraband-ot tenném még. 99 nagyon sok, de ezt azért muszáj lesz kipróbálni.

Asajj Ventress — Lancer-class Pursuit Craft / Heightened Perception / Latts Razzi / Contraband Cybernetics [99]

A Sense is izgatja az agyamat. Kikémleljük az ász mozgását, a sok zöld manőverrel etethetjük a navigátort. (Aztán meg akadályoznak az akadályok.)

Asajj Ventress — Lancer-class Pursuit Craft  / Sense / Seasoned Navigator / Feedback Array [99]

Onion-ba harapva

Ketsu Onyo: ha elénk kerül valaki és a mobil tűzív is arra áll, akkor kap egy vonósugarat. Az 1.0-ban sem rajongtam érte, de jól lehet hozzá igazítani egy felépítményt.
Talentumnak Fearless, személyzetnek 0-0-0, ha már közel vagyunk az ellenhez, akkor Deadman's Switch, a szokásos Contraband és mivel a mobil tűzív legtöbbször előre áll, még jöhet a Shadow Caster cím is.
Ini5 és rettentően hiányzik egy orsózás

Ketsu Onyo — Lancer-class Pursuit Craft / Fearless / 0-0-0 / Contraband Cybernetics / Deadman's Switch / Shadow Caster [93]  

Amin még elgondolkodnék, hogy Qi'ra-t teszek fel, akár az alap hajón (Ini2) is kipróbálható, blokkolni jó felkiáltással Feedback-kel és Static Discharge-dzsal.

Shadowport Hunter — Lancer-class Pursuit Craft / Qi'ra / Feedback Array / Static Discharge Vanes [76]

A végére hagyom a Falcont, úgyhogy jöhet a...

Tégla

moralo-eval.jpg yv-666-dial.png

Egyik legtöbbet használ hajóm volt az előző érában is. A legnagyobb fájdalom, hogy nem lehet rá feltenni az esszenciális engine upgrade-et, amitől sajnos repülő téglává degradálódott. Éppen ezért nagyobb szerepe lesz a 0-ás manővernek.

Az alap Ini2-es pilótával nem tudok mit kezdeni, és a 3-mas Latts Razzi is besoroltam a kriplik közé. Ha nem is kompetitív, de egy fun meccsre megreptetném így:

Razzia

Az ütközet fázis elején egy 1-es távban lévő hajóról elköltve a lockot, az kap egy vonósugarat.
Egyrészt, nincsen leírva, hogy csak ellenséges hajó lehet, tehát néha-ritkán egy trükk is összejöhet. Erre azért nem építenék.
Arra viszont igen, hogy nem ajánlatos a közelben tartózkodni. Jobb esetben egy ászt is traktorolhatunk (amit nem akar majd) vagy ennek tudatában kitérésre kényszerítjük. Mivel már az ütközet fázis elején sor kerül erre, az összes hajónk a gyengített ellent lövi.
Tennék rá 0-0-0-t, hogy erősítsem a büdösbogár imidzset, Ketsu is felkerülne, mert úgy a következő kört is traktorral kezdi a célpontunk - ezt elősegíti a szép nagy tűzívünk.
Van helye Freelance Slicer-nek is, mert ha nem Razzi képességét használjuk, akkor majd ezt.
Látszik, hogy az elsődleges akciónk a lock lesz.
A sort a kedvenc terrorista illicitem zárja. Az a hajó, aki a fentiek ellenére a közelbe jönne, az kap egy merényletet. Persze a Contraband is jó választás lehet.

Latts Razzi — YV-666 / Trick Shot / 0-0-0 / Ketsu Onyo / Freelance Slicer / Deadman's Switch [80]

Bossk'a'nova

Bossk, a tégla királya. Régen. Képessége kibontakoztatásához szükséges a krit, ami mangler ágyú képében testesült meg. De minket nem érdekelnek már az ágyúk, mert Bossk'a'nova képessége immáron csak elsődleges fegyverre vonatkozik!
Egy sima 3 kockás dobásban 30% körül van a krit valószínűsége, ha már van újradobásunk (ugye a fókusz nem jó), akkor 45 fölé kúszhat. Javít a %-okon, ha több kockával dobunk. A következőt találtam ki.
Trick shot a plusz kockáért, IG-88D a dupla kalk tokentért, Lando-val pedig feláldozva az egyik kalkért újradobhatunk 2 kockát.
Ehhez még hozzátettem Elzit (L3), hogy Lando ne érezze magát egyedül és Bossk segge is védve legyen. De 4-LOM is jó, mert úgyis meghalunk. (Elzi számolás fent).

Bossk — YV-666 / Trick Shot / IG-88D / Lando Calrissian (Scum) / 4-LOM / [86]

More

És végül a Criminal mastermind, a piszkos trükkök nagymestere Moralo Eval.
Az 1.0-ban is a kedvencem volt a 180 fokos heavy lézerével. Az új képessége maga a csoda. Ha lerepülünk a pályáról, elmegyünk pihenőbe, majd a következő kör elején visszajövünk azon az oldalon, ahol lementünk. Valahol. Bárhol.
Ez számomra az Outmaneuver talentum után kiállt. Visszajőve az IG/Lando párossal okozunk minél nagyobb kárt. 4-LOM-mal tovább erősítjük a találatok valószínűségét.
A Novice technikusunk pedig próbálja javítgatni az elszenvedett sérüléseket. A Contraband itt is kötelező. Vagy inkább ez előbbi Bossk legénység. Úha, nagyon drága.

Moralo Eval — YV-666 / Outmaneuver / IG-88D / Lando Calrissian (Scum) / 4-LOM / Contraband Cybernetics [98]

Az alap pilótát használhatjuk esetleg Jabbamobilnak.

IGen?

Van ágyúnk és van személyzetünk. Nálam ez az IG-88B megidézése.

Moralo Eval — YV-666 / Outmaneuver / Ion Cannon / IG-88D / 4-LOM [90]
IG-88B — Aggressor / Trick Shot / Fire-Control System / Ion Cannon / Seismic Charges / IG-2000 [84]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter / Deadman's Switch [26]

Moralo Eval — YV-666 / Outmaneuver / Ion Cannon / IG-88D / Lando Calrissian (Scum) [95]
IG-88B — Aggressor / Trick Shot / Fire-Control System / Ion Cannon / IG-2000 [81]
Binayre Pirate — Z-95 Headhunter [24]

Méricskélés

A Jumpmaster és a Lancer hasonló paraméterekkel rendelkezik élet és védelem tekintetében. Támadásilag és pontszámilag is mérjük őket össze.

  • Lancer / Shadowport Hunter: előre 3-at, turretben 2-t lő, 10 életes, jó tárcsa, 64 pont
  • Jumpmaster / Contracted Scout: a Punishing One címmel előre állított turret-tel 3-at, egyéb turret arc-ban 2-t lő, 9 életes, ócska tárcsa, 60 pont. (Hull upgrade-del 10 élet, 65 pont.)

A fenti összehasonlításban még lényeges, hogy a Lancer-en személyzet, a Jumpy-n droid slot van. Előbbi szerintem változatosabb és hasznosabb megoldásokat szülhet. A tárcsa is erős faktor. És az orsózás is.

A landoló sólyom

han-solo.jpg falcon-dial.png

A "rendes" Falcon-nal ellentétben az 1-es enyhéi kékek.

A fejlesztők kifejezett szándéka, hogy tematikus listák szülessenek, itt is tetten érhető. Han akadályon át plusz kockával lő, hozzuk Qi'ra-t akivel akadályon is lőhet. De Beckett is ezt erősíti, mert átrakhatunk egy akadályt, Han képességének segítésére. Tökéletes film érményt kapunk a mentőkabin, az Escape Craft felszerelésével.

Fussuk át ez utóbbi járgány pilótáit, hogy később már csak utalni kelljen rájuk.
Előtte még egy fontos tudnivaló, ha bedokkoljuk a podot, akarom mondani craft-ot, akkor a craft pajzsait a Falcon-énak tekinthetjük (+2 pajzs), illetve stresszes ellenfelek ellen +1 kockával dobhatunk. A craft hajóképessége a CO-PILOT kimondja, hogy a pilótaképesség hozzáadódik a Falcon pilótájéhoz. Hasonlóan, mint az IG-knél.
Nagyon akarják, hogy felszereljük.

  • Lando Calrissian [26]
    Kockagurítás után, ha nem vagyunk stresszesek, 1 stresszért újradobhatjuk az összes üres kockánkat.
  • Outer Rim Pioneer [24]
    Baráti hajók 0-1 távolságban támadhatnak akadályon állva is. Tehát magunk is.
  • L3-37 [22]
    Ha már nincs pajzsunk, az összes enyhe manőver nehézségét csökkentsük.
    Gyakorlatilag kékek lesznek. Már a Falcon saját pajzsai elvesztésekor bekapcsol.
  • Autopilot Drone [12]
    A system fázisban, ha nem vagyunk dokkolva elvesztünk egy töltetet. Az aktivációs fázis végén ha már nincs töltetünk, megsemmisülünk. Mielőtt levennénk a hajót, 0-1 távolságban mindenki sérül 1-et.
    Igen, ez egy öngyilkos merénylő.
    Fontos és magától értetődő, hogy ez a pilóta nem rendelkezik a CO-PILOT tulajdonsággal, mert nincs is mit átvinni.

Ennek fényében fussunk át a Falcon pilótákon.

Han Solo

Védekezéskor vagy elsődleges fegyverrel támadáskor, ha a támadás akadályozott egy akadály által (!), egy kockával többel dobhatunk.
Erős képesség, ha ráépítünk és tudunk is vele repülni. Nagy aszteroidák kellenek, ha Qi'ra van a fedélzeten, hogy kavicsról is lőhessünk. Nagy űrszemetek, ha L3-37 be van dokkolva - a több kékkel könnyen levetjük a stresszt.
És persze a galaxis legjobb pilótája Ini6-os!

A tematikus lista passzol hozzá.
Ha belockoljuk az akadályt, majd rámegyünk nagy valószínűséggel akadályozott lövésünk lesz. A navigátorral jól tudunk alkalmazkodni a kialakult helyzethez, amit a bedokkolt Elzi kék manőverei segítenek. BT-1 pedig mert olcsó és úgyis szeretünk stresszes hajóra lőni.

Ha minden összejön akár 6 kockával is dobhatunk! Ehhez 1-es távban kell akadályozva lőnünk egy stresszes célpontot. Alap 2 + han + trick shot + range bónusz + Escape Craft = 6

Han Solo (Scum) — YT-1300 (Scum) / Trick Shot / Qi'ra / Seasoned Navigator / BT-1 / Engine Upgrade / Lando's Millennium Falcon [79]
L3-37 (Escape Craft) — Escape Craft [22]

Qi'ra képességét elő kell készíteni, annak a locknak már ott kell lenni az akadályon. Így már az előző körben lockolni kell, az ellen tudni fogja mire készülünk. 
Ha viszont koordinálással még mozgás előtt tudnánk lockolni, akkor...

Több megoldást is el tudok képzelni. Egyikért a pénztárcát is nyitni kell.

Black Sun Soldier — Z-95 Headhunter / Squad Leader [31]
Értelme lett a talentumos Z-nek! Bár csak "pirosban" tudja a koordinálást.

Manaroo — JumpMaster 5000 / Squad Leader / Tactical Officer [62] 
Manci azért elég masszív és tokentgyáros vagy éppen koordinátor.

Outer Rim Pioneer — Escape Craft / Tactical Officer [26] 
Na ez drága mulatság, mert ehhez 2 Escape Craft kell, ami újabb 12.000 forint. 
Ne sokat költsön, vegyen inkább kölcsön!

A koordinálásról

  • egy baráti hajót koordinálhatunk 1-2-es távolságban
  • a kiválasztott hajó egy akciót hajthat végre (nincs lánc akció)
  • a koordinálás meghiúsul, ha nincs koordinálandó hajó
  • a koordinálás nem hiúsul meg, ha a koordinált hajónak nem sikerül az akció

Lando Calrissian

Ugyanazt tudja, mint amit a Craft-ban is. A Trick shot itt is elengedhetetlen, kevés az a 2 kocka. Így az Escape Craft-tal együtt elég gyakran kijön a 3 kocka. A fenti Qi'ra alapú felépítménnyel nem kell a kavicsokkal sem törődni. Az újradobás mellé fókusz kell és még egy extra szívatás Dengar-ral. Jobb határfokkal lőhet, mint Han. [95]

Lando Calrissian (Scum) — YT-1300 (Scum) / Trick Shot / Perceptive Copilot / Qi'ra / Dengar / Engine Upgrade / Lando's Millennium Falcon [83]
Autopilot Drone — Escape Craft [12] 

Egy csírátlanított változat. Itt is lőhetünk kavicsról, a tokent Maul adja. [98]

Lando Calrissian (Scum) — YT-1300 (Scum) / Trick Shot / Maul / 4-LOM / BT-1 / Lando's Millennium Falcon [74]
Outer Rim Pioneer — Escape Craft [24]

L3-37

A pilóta képességek itt is a Craft-éval egyeznek. Egy olcsó, kevésbé agresszív, kifordított változatot építettem.

L3-37 — YT-1300 (Scum) / Qi'ra / Han Solo (Scum) / Lando's Millennium Falcon [59]
Lando Calrissian (Scum) (Escape Craft) — Escape Craft [26]

Szumárum: így látatlanban kevés az a 2 kocka, de ügyeskedve elérhető a 3, akár 4 kockás lövés is. És amit zsigerből érzek, izgalmas lesz vele repülni.

Láthattuk a Sheathipede kapcsán, hogy a koordinálás (extra akció) nagy érték. Megvizsgálandó, hogy önállóan mennyire életképesek a craft-ok.

Escape Craft

l3-37-escape-craft.jpg escape-dial.png

A tárcsája hasonlatos a birodalmi Lambdához. A pilóták képességét fent már láttuk

Autopilot Drone [12]

Az első gondolatom az volt, hogy középről indítva három lépésben sakkot adok az ellenfélnek. Sajnos 3-as manőverekkel az ellenfél 16-osáig sem jutunk el. Nagyjából csak a pálya 2/3-adáig.

L3-37 [22]

Képessége nem sokat ér, mert el kell veszejtenie a 2 pajzsát, hogy aktiválódjon. Ha csak koordinálásra kell...
A Tactical Officer azért ajánlott.

Outer Rim Pioneer [24]

Ez már igen! A fent már látható Tactical Officer legénységgel komoly támogató hajóvá válik. Azzal számoljunk, hogyha a kavicsra lépünk egy hajóval 50%, hogy sérülni fogunk!

Lando Calrissian [26]

Önálló futtatásra csak a tárcsa miatt nem használnám, pedig fókusszal 1.875 a lövés teljesítménye.

Kinek a bőrét vinném a vásárba?

Néhány lista amit kipróbálnék. 

Han Solo (Scum) — YT-1300 (Scum) /  L3-37 (Escape Craft) — Escape Craft / Manaroo — JumpMaster 5000  / Crymorah Goon — Y-Wing 3

Asajj Ventress — Lancer-class Pursuit Craft / Outer Rim Pioneer — Escape Craft / Torani Kulda — M12-L Kimogila Fighter

Némi spoiler a következő cikkből.

Moralo Eval — YV-666 / IG-88B — Aggressor / Binayre Pirate — Z-95 Headhunter

A guruk vegykonyhájában hamarosan kiforrnak a meta listák, addig is örüljünk magunknak és "legózzunk" saját csapatot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr9814208659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása