It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Szabályváltozások

2018. szeptember 28. 10:08 - Godgre Mos

Zanzásított változata a szabályoknak. terv szerint bővülni fog, érdemes visszanézni.

Initiative a PS helyett

  • PS (pilot skill helyett) Initiative (I) jelzi a pilóta menőségét
  • jelenleg a legmagasabb pilóta Initiative a 6-os, de bizonyos kártya képességek módosíthatják 7-esre vagy 0-ra a kör egyes szakaszaiban.
  • az aktivációk a legkisebb Initiative-on kezdődnek, a lövések pedig a legmagasabbon
  • megsemmisülés: egy hajót akkor veszünk le a pályáról, ha az éppen soron lévő Initiative véget ér
  • akinél régen Initiative volt az most a First Player vagyis első játékos 

akciók

  • ha egy akció nem hajtható végre, akkor nem választható helyette másik
  • ha egy piros akció nem hajtható végre, a stressz jár érte
  • koordinálásból lehet lánc akciót végrehajtani
  • az Advanced Sensor-ral nem lehet lánc akciót végrehajtani

célpontbemérő

  • nem csak ellenséges hajó, hanem baráti hajó és akadály (pl. aszteroida) is bemérhető
  • a bemérés folyamata: kiválasztjuk mint akció, majd ezután választunk célpontot, bátran lehet méregetni. Ha ellenséges hajó nem mérhető be (mert ugye legtöbbször az a szándék), akkor baráti hajót vagy akadályt kell bemérni. Nagyon ritka esetben fordul elő, hogy semmit sem tudunk.

eszköz

  • ami eddig bomba volt, most eszköz lett és magában foglalja a bombákat (aktivációs fázis végén robbannak)  az aknákat (érintésre robbannak) és a távérzékelőket (Wave 3-mal érkeztek)
  • az eszközöket a tervezési és aktivációs fázis közé beékelődő rendszer (system) fázisban lehet használni
  • a bombák (nem az aknák) az aktivációs fázis végén robbannak fel

távolság bónusz

  • jelenleg csak a rakéták és torpedók esetében nincs távolság bónusz, ágyúk és lövegtoronyoknál (turret) van. Például ion ágyúval 1-es távban 4 kockával lövünk, 3-as távban +1 kockával védekezünk ellene.
    Házi feladat: hány kockával dobunk ion turrettel 3-as távban?

fegyverek

  • az eddigi másodlagos fegyvert már speciális fegyvernek hívják
  • egy hajó a normál támadásán kívül csak 1 úgynevezett bónusz támadást hajthat végre, nem többet (amennyiben valamilyen képessége, fejlesztése ezt lehetővé teszi)

ion

  • ha ionfegyverrel lövünk és az talált, a kivédetlen találatokból elköltve egy hit vagy crit eredményt, a védekező sérül egy hit-et. Minden további kivédetlen hit és crit után kap egy ion tokent.
  • a kistalpas hajók már 1, a közepesek 2, a nagyok 3 ion tokentől ionizálódnak.
  • az ion token nem esik le a kör végén
  • az ion manőver pedig: nincs tárcsa felfedés, 1 kék előre mozgás és utána csak fókusz akció hajtható végre. A robot pilóták megszívták (pl. AP-1, 4-LOM, Guri, stb). Aztán az összes ion token levehető.
  • Példa: Béni ion ágyújával lövi a 3-as távban védekező Frédi B-wingjét. Béni dob: hit, crit, crit, mákostészta. Frédi dob: kitérés, blank. Két találat bemegy: crit, crit. Az egyik okoz egy hit sérülést, a másik miatt pedig kap a B-wing egy ion tokent.

tractor beam

  • hasonlóan az ionhoz, kistalpas hajók már 1, a közepesek 2, a nagyok 3 traktor tokentől traktorolhatók.
  • de már 1 traktor jelző csökkenti a védekezést. Több traktor token is csak 1-gyel csökkenti a védekezést.
  • a traktor token leesik kör végén, a többi kör alakú tokennel együtt

jam

  • a jam akciót 1-es távolságban lévő ellenfél ellen hajthatjuk végre
  • ha felkerül a jam token, a jam akció végrehajtója eldönti, hogy egy zöld tokent vesz le vagy egy célpontbemérőt, ezzel együtt a feltett jam jelzőt is
  • ha nincs mit levenni, akkor fennmarad a jam jelző és a legközelebbi alkalommal felkerülő zöld jelző vagy bemérő fogja aktiválni a folyamatot
  • a kör végén leesnek a jam tokenek, a többi kör alakú tokennel együtt

koordinálás

  • egy baráti hajót koordinálhatunk 1-2-es távolságban
  • a kiválasztott hajó egy akciót hajthat végre (azt láncolhatja)
  • a koordinálás meghiúsul, ha nincs koordinálandó hajó
  • a koordinálás nem hiúsul meg, ha a koordinált hajónak nem sikerül az akció

lövegtorony

  • a duplát úgy kell kezelni, mintha 2 szimpla lenne. Így pl. a Veteran Turret Gunner segítségével így lőhetünk mindkét irányba.

orsózás

beszűkültek a lehetőségek. a középvonalra kell illeszteni a sablont és mikor a túlfelére tesszük a hajót 3 állásból választhatunk.
kis hajóknál: (1) középvonalhoz, (2) talp elejéhez a sablon szélét, (3) talp hátuljához a sablon szélét illesztjük
közepes és nagy hajóknál: (1) középvonalhoz, (2) talp középvonalát a sablon elejéhez, (3) talp középvonalát a sablon hátuljához

br_small.png

br_medium_large.png

erő

  • ha több erőt használó kártyánk is van, körönként csak 1-et tölthetünk fel!
  • 1 fókusz eredményt forgathatunk vele

zöld tokenek

  • fókusz: kockadobásnál, ha nem dobtunk fókuszt, nem használhatjuk fel
  • kitérés:
    • nem hozzáad egy kitérés dobást, hanem egyik kockát átforgathatjuk kitérésre
    • több is felhasználható egy támadás során
  • kalkuláció: mint az erő, csupán 1 fókusz eredmény forgathatunk

reinforce

  • röviden: csökkenti ugyan eggyel a találatot, de minimum egy mindenképp bemegy
  • folyamata: a dobások után, miközben semlegesítjük a támadókockákat, ha van 2 vagy több kivédetlen találat, akkor kapunk egy kitérés kockát a dobásunkhoz, amivel még egy találatot semlegesíthetünk. 
  • az effektus csak akkor működik, ha a támadó teljesen előtted vagy mögötted van, a reinforce tokennek megfelelő oldalon. Ha a kereszttengelyed áthalad a támadón, akkor nem működik a reinforce.

cloak (álca)

Akcióval kezdeményezhető, hatásai:

  • a védekezési érték megnő kettővel (kettővel több védekezőkockával dobunk)
  • nem lőhetünk álcázottan
  • nem lehet több álca tokenünk

decloak

  • a rendszer (system) fázisban tehetjük meg
  • kis hajóknál a 2-es egyenes sablont használva boost vagy barrel roll mozgást hajtunk végre (nem akció és nem manőver)
  • közepes és nagy hajóknál a normál 1-es sablonnak mozgatjuk a hajót
  • stresszesen is megtehető
  • mikor úgy döntünk, hogy kijövünk az álcából, meg kell mondani, hogy boost-olni vagy barrel roll-olni akarunk, utána használhatjuk csak a sablont
  • barrel roll-nál meg kell határoznunk, hogy jobb vagy bal oldalon szeretnénk elvégezni, ezen később már nem változtathatunk
  • ha nem sikerül (beleütközünk hajóba), akkor maradunk álcázva az eredeti helyünkön
  • nem használhatunk eszközt (bomba, akna), abban a fázisban amikor decloak-oltunk

reload

  • torpedó, rakéta és eszköz tölthető újra
  • jelenleg eszközök közül csak a bombák, ugyanis az aknáknál a szövegezés tiltja az újratöltést
  • kiválasztunk 1 kártyát és azon 1 elhasznált töltetet átfordítunk - visszatöltünk
  • kapunk egy inaktív fegyverzet (disarm) tokent, tehát ebben a körben nem lőhetünk, hacsak a pilóta vagy hajó képessége máshogy nem rendelkezik (pl. Alpha-Class Star Wing)
  • a Bomblet Generator ezzel a módszerrel is újratölthető, nem csak a csúnya pajzsvesztős módszerrel. De így továbbra is csak 1 töltet kerül újra játékba

 

pontozás

  • ha a hajó a játék befejeztével elveszti a "életeinek" (hull és pajzs, + fejlesztések által szerzett) legalább felét, akkor a pontszámának fele felfele kerekítve már lelőttnek számít.
    pl: Gavin Darklighter (E-wing)  + Shield Upgrade = 69 pont (3 hull + 4 pajzs)
    már a 4 pajzs lelövésével számít a fél pont ami a 34,5 felkerekítve: 35 pont
3 komment
Címkék: 2.0 szabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr2014268715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi Olvasó 2018.09.30. 19:45:22

Szerencsétlen én; jó lett volna elolvasni ezt a remek, érthető(!!!) összefoglalót az új szabályokról még a verseny előtt.
Szép munka, Gergő!

melee sc 2018.10.01. 16:45:02

De szuper összefoglaló köszönjük

"távolság bónusz" - csak a támadásról szóltál. Védekezésnél ágyúk és lövegtoronyoknál 4-es távolságba jár a plusz egy védőkocka?

"ion" - A robot pilóták megszívták. Nem írtad le miért.

Godgre Mos 2018.10.01. 18:31:13

@melee sc: igen, 3-as távolságban jár az extra védőkocka.
A robot pilótáknak nincs fókusz akciójuk, így ion mozgás után ők nem tudnak fókuszt végrehajtani.
süti beállítások módosítása