Zanzásított változata a szabályoknak. terv szerint bővülni fog, érdemes visszanézni.
Initiative a PS helyett
- PS (pilot skill helyett) Initiative (I) jelzi a pilóta menőségét
- jelenleg a legmagasabb pilóta Initiative a 6-os, de bizonyos kártya képességek módosíthatják 7-esre vagy 0-ra a kör egyes szakaszaiban.
- az aktivációk a legkisebb Initiative-on kezdődnek, a lövések pedig a legmagasabbon
- megsemmisülés: egy hajót akkor veszünk le a pályáról, ha az éppen soron lévő Initiative véget ér
- akinél régen Initiative volt az most a First Player vagyis első játékos
akciók
- ha egy akció nem hajtható végre, akkor nem választható helyette másik
- ha egy piros akció nem hajtható végre, a stressz jár érte
- koordinálásból lehet lánc akciót végrehajtani
- az Advanced Sensor-ral nem lehet lánc akciót végrehajtani
célpontbemérő
- nem csak ellenséges hajó, hanem baráti hajó és akadály (pl. aszteroida) is bemérhető
- a bemérés folyamata: kiválasztjuk mint akció, majd ezután választunk célpontot, bátran lehet méregetni. Ha ellenséges hajó nem mérhető be (mert ugye legtöbbször az a szándék), akkor baráti hajót vagy akadályt kell bemérni. Nagyon ritka esetben fordul elő, hogy semmit sem tudunk.
eszköz
- ami eddig bomba volt, most eszköz lett és magában foglalja a bombákat (aktivációs fázis végén robbannak) az aknákat (érintésre robbannak) és a távérzékelőket (Wave 3-mal érkeztek)
- az eszközöket a tervezési és aktivációs fázis közé beékelődő rendszer (system) fázisban lehet használni
- a bombák (nem az aknák) az aktivációs fázis végén robbannak fel
távolság bónusz
- jelenleg csak a rakéták és torpedók esetében nincs távolság bónusz, ágyúk és lövegtoronyoknál (turret) van. Például ion ágyúval 1-es távban 4 kockával lövünk, 3-as távban +1 kockával védekezünk ellene.
Házi feladat: hány kockával dobunk ion turrettel 3-as távban?
fegyverek
- az eddigi másodlagos fegyvert már speciális fegyvernek hívják
- egy hajó a normál támadásán kívül csak 1 úgynevezett bónusz támadást hajthat végre, nem többet (amennyiben valamilyen képessége, fejlesztése ezt lehetővé teszi)
ion
- ha ionfegyverrel lövünk és az talált, a kivédetlen találatokból elköltve egy hit vagy crit eredményt, a védekező sérül egy hit-et. Minden további kivédetlen hit és crit után kap egy ion tokent.
- a kistalpas hajók már 1, a közepesek 2, a nagyok 3 ion tokentől ionizálódnak.
- az ion token nem esik le a kör végén
- az ion manőver pedig: nincs tárcsa felfedés, 1 kék előre mozgás és utána csak fókusz akció hajtható végre. A robot pilóták megszívták (pl. AP-1, 4-LOM, Guri, stb). Aztán az összes ion token levehető.
- Példa: Béni ion ágyújával lövi a 3-as távban védekező Frédi B-wingjét. Béni dob: hit, crit, crit, mákostészta. Frédi dob: kitérés, blank. Két találat bemegy: crit, crit. Az egyik okoz egy hit sérülést, a másik miatt pedig kap a B-wing egy ion tokent.
tractor beam
- hasonlóan az ionhoz, kistalpas hajók már 1, a közepesek 2, a nagyok 3 traktor tokentől traktorolhatók.
- de már 1 traktor jelző csökkenti a védekezést. Több traktor token is csak 1-gyel csökkenti a védekezést.
- a traktor token leesik kör végén, a többi kör alakú tokennel együtt
jam
- a jam akciót 1-es távolságban lévő ellenfél ellen hajthatjuk végre
- ha felkerül a jam token, a jam akció végrehajtója eldönti, hogy egy zöld tokent vesz le vagy egy célpontbemérőt, ezzel együtt a feltett jam jelzőt is
- ha nincs mit levenni, akkor fennmarad a jam jelző és a legközelebbi alkalommal felkerülő zöld jelző vagy bemérő fogja aktiválni a folyamatot
- a kör végén leesnek a jam tokenek, a többi kör alakú tokennel együtt
koordinálás
- egy baráti hajót koordinálhatunk 1-2-es távolságban
- a kiválasztott hajó egy akciót hajthat végre (azt láncolhatja)
- a koordinálás meghiúsul, ha nincs koordinálandó hajó
- a koordinálás nem hiúsul meg, ha a koordinált hajónak nem sikerül az akció
lövegtorony
- a duplát úgy kell kezelni, mintha 2 szimpla lenne. Így pl. a Veteran Turret Gunner segítségével így lőhetünk mindkét irányba.
orsózás
beszűkültek a lehetőségek. a középvonalra kell illeszteni a sablont és mikor a túlfelére tesszük a hajót 3 állásból választhatunk.
kis hajóknál: (1) középvonalhoz, (2) talp elejéhez a sablon szélét, (3) talp hátuljához a sablon szélét illesztjük
közepes és nagy hajóknál: (1) középvonalhoz, (2) talp középvonalát a sablon elejéhez, (3) talp középvonalát a sablon hátuljához
erő
- ha több erőt használó kártyánk is van, körönként csak 1-et tölthetünk fel!
- 1 fókusz eredményt forgathatunk vele
zöld tokenek
- fókusz: kockadobásnál, ha nem dobtunk fókuszt, nem használhatjuk fel
- kitérés:
- nem hozzáad egy kitérés dobást, hanem egyik kockát átforgathatjuk kitérésre
- több is felhasználható egy támadás során
- kalkuláció: mint az erő, csupán 1 fókusz eredmény forgathatunk
reinforce
- röviden: csökkenti ugyan eggyel a találatot, de minimum egy mindenképp bemegy
- folyamata: a dobások után, miközben semlegesítjük a támadókockákat, ha van 2 vagy több kivédetlen találat, akkor kapunk egy kitérés kockát a dobásunkhoz, amivel még egy találatot semlegesíthetünk.
- az effektus csak akkor működik, ha a támadó teljesen előtted vagy mögötted van, a reinforce tokennek megfelelő oldalon. Ha a kereszttengelyed áthalad a támadón, akkor nem működik a reinforce.
cloak (álca)
Akcióval kezdeményezhető, hatásai:
- a védekezési érték megnő kettővel (kettővel több védekezőkockával dobunk)
- nem lőhetünk álcázottan
- nem lehet több álca tokenünk
decloak
- a rendszer (system) fázisban tehetjük meg
- kis hajóknál a 2-es egyenes sablont használva boost vagy barrel roll mozgást hajtunk végre (nem akció és nem manőver)
- közepes és nagy hajóknál a normál 1-es sablonnak mozgatjuk a hajót
- stresszesen is megtehető
- mikor úgy döntünk, hogy kijövünk az álcából, meg kell mondani, hogy boost-olni vagy barrel roll-olni akarunk, utána használhatjuk csak a sablont
- barrel roll-nál meg kell határoznunk, hogy jobb vagy bal oldalon szeretnénk elvégezni, ezen később már nem változtathatunk
- ha nem sikerül (beleütközünk hajóba), akkor maradunk álcázva az eredeti helyünkön
- nem használhatunk eszközt (bomba, akna), abban a fázisban amikor decloak-oltunk
reload
- torpedó, rakéta és eszköz tölthető újra
- jelenleg eszközök közül csak a bombák, ugyanis az aknáknál a szövegezés tiltja az újratöltést
- kiválasztunk 1 kártyát és azon 1 elhasznált töltetet átfordítunk - visszatöltünk
- kapunk egy inaktív fegyverzet (disarm) tokent, tehát ebben a körben nem lőhetünk, hacsak a pilóta vagy hajó képessége máshogy nem rendelkezik (pl. Alpha-Class Star Wing)
- a Bomblet Generator ezzel a módszerrel is újratölthető, nem csak a csúnya pajzsvesztős módszerrel. De így továbbra is csak 1 töltet kerül újra játékba
pontozás
- ha a hajó a játék befejeztével elveszti a "életeinek" (hull és pajzs, + fejlesztések által szerzett) legalább felét, akkor a pontszámának fele felfele kerekítve már lelőttnek számít.
pl: Gavin Darklighter (E-wing) + Shield Upgrade = 69 pont (3 hull + 4 pajzs)
már a 4 pajzs lelövésével számít a fél pont ami a 34,5 felkerekítve: 35 pont