Ha rajtam állna durván széthúznám az Ini pontkülönbséget (Jelenleg ez 1-2 pont). Valamint komolyabban felmérném egy pilótaképesség értékét oly módon, hogy feltenném a kérdést, mennyit adnék a képességért, ha kártyán kellene megvenni.
Az alap pilóták pontbeállításánál figyelembe kellene venni: tűzerő, védekezés, tárcsa, kötelező fejlesztések, durábilitás, repozíciós képesség. Ez már egy kicsit tovább mutat. Ezzel majd akkor foglalkozom, ha az FFG felkér, hogy pontozzam újra az összes kártyát. :)
Következzen számokban is kifejezve. Bírna még finomhangolást, de lényeg már látszik belőle. Abból indultam ki, hogy az alap pont nincs elcseszve.
- Ini1 - alap pont
- Ini2 = Init1 + 5%
- Ini3 = Init2 + 8%
- Ini4 = Init3 + 10%
- Ini5 = Init4 + 13%
- Ini6 = Init5 + 8%
Megnéztem két hajónál, hogy mutat pontokban.
Nem valószínű, hogy ehhez hasonló pontváltoztatást meglépnek. Valószínűleg csak tapaszokat tesznek a vérző sebekre (Punisher, Bomber, scum Han Solo crew, stb.) Ezt a félelmemet alapozza, hogy a nemrég megjelent resistance/first order pilótáknál is hasonlóan rossz az ini gap.
Valószínűleg a hyperspace formátum kiegyensúlyozására fognak törekedni, az extended továbbra is problémás marad.
Egy kicsit gondolkodjunk el milyen listát építenénk, ha ilyen drasztikus pontváltozás következne be.
- Boba Fett (97) / Marauder (5) / Han Solo (7) = 109
- Fenn Rau (74) / Fearless (3) / Proton torpedo (12) = 89
Ez így 198 pontos csapat, aminél le lehetne mondani a torpedóról, ha szükségét érezzük az ini gap-nak.
- Skull (54) / Elusive (3) = 57
- Skull (54) / Elusive (3) = 57
- Krassis Trelix (77) / Concussion Missiles (6) / Trick shot (2) = 85
Ez pedig 199.
Még ezzel a pontemeléssel sem lett sokkal félelmetesebb a Boba/Fenn páros, csak a támogató hajót kell nélkülözniük.
A fentieknek semmi értelme, de jó volt egy kicsit túrázni a témán.