It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Championship Arrabona 2019/4

2019. május 08. 08:53 - Godgre Mos

Nok Dávid beszámolója

ca2019-4-r2.jpg

Idén 4. alkalommal került megrendezésre szerény versenyünk, melyen ezúttal 11 játékos vett részt. Időpontilag némileg szerencsétlen volt, mert van aki előtte nap legénybúcsúját töltötte, mások szemműtét miatt lábadoztak, de volt aki vizsgára készült. Frakciók terén így sem lehetett panasz. Az „Ellenállás”-on kívül mindenki képviselte magát. Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki eljött hozzánk.

Na de akkor a verseny és a készülés

Alapvetően nem volt sok ötletem. Amit tudtam az két dolog, melyek az előző verseny óta változatlanok.

  1. Nem akarok Boba-val repülni megint
  2. Fenn Rau-val sem

Az utóbbi időben sokat gondolkoztam rajta, miként lehetne a „Söpredék”-be némi életet lehelni. Végül arra jutottam, hogy le kéne képeznem hasonló listákat, miket most a Lázadás felvonultat. Ezúttal viszont nem a legutóbbi Wedge-Luke-Dutch kombót akartam átültetni, hanem a 4-5db Y-wing-gel operáló listákat. Végül megszületett ez:

Crymorah Goon + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner + Proton Bombs
Crymorah Goon + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner + Proton Bombs
Lok Revenant + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner
Lok Revenant + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner

Az elképzelés eléggé halovány volt bennem, miként működtetem majd a listát. 2db közepes és 2db kis talpas hajóval egy térben manőverezni nem tartoztak eddig a specialitásaim közé. A pontjaikat úgy sakkoztam közel egyenlőek legyenek, és egy régi hibám is eszközölhessem, mégpedig a védőkockáktól való függetlenedést. 1 kockával védekezel, így annyira nem zavar ha szarul dobok, hiszen annyival amúgy is nehéz védekezni. Egyedül arra kellett figyelnem, hogy az ellenfél tűzerejét megosszam a hajóim között és a veszteséget, ha lehet csökkentsem.

1. kör Mészáros Benedek

"Blackout" + Trick Shot + Advanced Optics + Cluster Missiles
"Backdraft" + Outmaneuver + Advanced Optics + Homing Missiles + Special Forces Gunner + Fire-Control System + Munitions Failsafe
Commander Malarus + Elusive + Advanced Optics + Stealth Device

Benedek lelkes „Első rend” rajongó. Sajnos az Erő és szerencse nem az ő pártját fogta most. Blackout és Backdraft-ot éreztem itt rám veszélyesnek, így ők voltak a fókuszaim is. Én és Benedek a két ellentétes oldalról indultunk neki a csatának. Míg ő szépen bekúszott középre, én kicsit megosztottam az erőim.

ca2019-4-r1.jpg

Reménykedtem benne, hogy a folyamatos célpontmutogatással tudom irányítani ellenfelem támadásait, hisz mindig a legkedvezőbbre fog, főleg ha az 1-es lőtávban is van. Nem is tévedtem ezzel sokat, de arra nem számítottam hogy az első pár körben Benedek védőkockái szinte nem is léteztek. Néhány szerencsés blokkolás kísérlet és bombázgatás után végül teljes megsemmisítés történt. Én csak 2db Y feleződést éltem meg.

Győzelem (200-46)

2. kör Rafay János

Ahsoka Tano + R4 Astromech + Calibrated Laser Targeting
Mace Windu + Predictive Shot + R4 Astromech
Gold Squadron Trooper
Gold Squadron Trooper
104th Battalion Pilot + Clone Commander Cody

Azok a drága „Köztársaság”-iak. Megvallom őszintén már szemezgetek velük egy ideje, de sem a képességeiket nem néztem meg, sem a tárcsáikat. Maguk a hajók szépsége nyűgözött le mindig. Talán egyszer belekezdek.

Ennyire jól felkészülten ültem velük szemben szinte tudás nélkül az ellenfél hajóiról. Rafy jó ellenfélhez mérten precíz tájékoztatást adott a hajók képességeiről, melyről persze aztán a meccs alatt néha érdeklődtem újra és újra, hogy rögzüljön. A köztársasági haderő a velem ellentétes széléről indult neki a harcnak. A szokásos 1 hajót leválasztok 3 hajót középre fordítok felállással kezdtem, minél inkább szűkítve az ellenfél lehetőségeit. A kockák mindkettőnk részéről betegeskedtek, de mivel nekem több volt a terhelhetőségem, én jobban viseltem a védekezésim kudarcát. Némi lövöldözgetés után Ahsokát sikerült leszedni és szépen haladtam Windu végzetéig azt hiszem. A helyzethez mérten elégedett voltam a reptetésemmel. Veszteségem egy teljes H6 és egy fél Y volt így is.

3. kör Módos Gergő

Luke Skywalker + Brilliant Evasion + Proton Torpedoes + R3 Astromech + Servomotor S-foils
Wedge Antilles + Outmaneuver + R2 Astromech + Afterburners + Servomotor S-foils
Arvel Crynyd + Predator + Intimidation + Proton Rockets

Gergő mikor meglátta mivel jöttem, már majdnem temette is a seregét. Persze én meg csak mosolyogtam a dolgon, de nem értettem miért is temetné. Igaz hogy Wedge védőkocka csökkentése annyira nem hat meg, de így is egy jobb dobása viszi az életem, mint a veszedelem. Nem beszélve Lüke torpedójáról, amivel könnyen benyalhatok kriteket is, mik hosszú távon megkeseríthetik a repülésem. A kis protonosról nem beszélve. A szokásos felállás volt és berepülés is közel azonos. Míg én 3 hajóval repültem középre, ő kettővel az aszteroidák közé. 1-1 hajót mindketten a közepén kívül reptettük. Sajnos már nem tegnap történtek az események, de rémlik hogy volt egy sikeres ion valamelyik X-en, majd egy sikeres bombázás. A meccsen végig ment az adok, kapok és a mozgékonysága némileg jobb volt Gergőnek mint nekem, de végül legyűrtem minden hajóját. A kockák közel átlagosak voltak. Jobb és rosszabb dobás is volt mindkét oldalon. A Scum Ion Vihar végül legyőzte a lázadók elitjeit. 2db teljes H6 és 1db fél Y esett le. A lista működni látszódott.

Győzelem (200-129)

Módos Gergő: már a verseny előtt tudtam, hogy bármivel, de ezzel a listával nem akarok összekerülni. Az is tuti, hogyha a jól szerepel a listám, akkor elkerülhetetlen lesz. A második meccsen erős szerencsével nyerni tudtam, így megkaptam a mumust, ezt a 4 double tap tankot. 
Keresni fogok olyan videót, ahol ez valakinek sikerült. Eddig meg sem néztem ezeket, annyira nem érdekelt a 4-5 Y lista és nem gondoltam, hogy itthon szembekerülök velük.

4.kör Tóth Ádám

Petty Officer Thanisson 
Lieutenant Tavson + Biohexacrypt Codes 
Kylo Ren 

A nemezis. A lista aminek tűzerejétől okkal féltettem szerény védekezéssel bíró hajóim. A lista átnézése után azonnal a Petty Officer lett a fő célpont. A vonósugár, amit osztani tud..háát..khm..nekem pont nem előnyös. Ádám ügyesen lassította a két Upsilonját, míg Kylo középről hátba igyekezett kerülni. Nem tudtam mit kezdeni a helyzettel és kénytelen voltam egy H6-ot Ádámnak adni csábító célpontnak. Első lövéskor Petty-től Range 3-ban maradás volt a fő cél, amit hellyel közzel elértem és jobban kijöttem belőle, mint vártam. A 2.lövéskör már vészesebb volt, de sikerült talán 3 hajó lövéskörébe fognom az Officert.

ca2019-4-r4.jpg

Már nem rémlik itt le esett, vagy csak utána, de elhullott. Persze ezt nem tudtam veszteségek nélkül megúszni és még belém lőtt ő is. A következő körökben is csak a másik Upsilont igyekeztem lövöldözgetni több kevesebb sikerrel a maximálisat kihozni a tárcsáimból. Mikor szólt az óra, hogy utolsó kör, bátor, ámde ostoba lépést hoztam, mely akár a végső vereségbe is kerülhetett volna. harcba bocsátkoztam 2db Y-al is. Azért volt ez baj, mert alig éltek szegényeim. Végül szerencsésen megúszták és nem esett le semmim, ellenben a másik Upsilont sikerült fél életre lőni. A végső elszámoláskor 2db fél Y és 1db fél H6-om volt. Ha van még idő, ki tudja mi lett volna. Mindenesetre elég taktikus mérkőzés volt.

Győzelem (92-73)

A verseny végére ez az 1.helyre volt elég nem meglepő módon, míg Ádám a 2.helyre kényszerült, és Gergő a 3. helyet kaparintotta meg. Ezzel a versenyen a 4296th Arrabona X-Wing team vitte a dobogó mindhárom fokát. Szemet gyönyörködtető látvány ez. A lista elég élvezetesre sikeredett. Kellő manőverezéssel még akár jobban is mehetett volna, de örültem a saját kis kreálmánynak. Ugyan a lista alapötlete a lázadástól származott, de azt kellően Scumosítottam és a saját ízlésemre csiszoltam. A későbbiekben is hasonló Lázadástól vett ötletet fogok átültetni ebbe a némileg elfeledett frakcióba.

Találkozunk május 12.-én egy Extended versenyen, majd június 30-án egy egyedi meglepetés küldetéses versenyen. A részletek kidolgozás alatt.

Minden játékos listája és az eredmény:

https://listfortress.com/tournaments/624

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr4314814176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása