It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Arrabona Championship 2.0 2018/1 - NoxiDragon beszámolója

2018. október 03. 13:08 - Godgre Mos

tableau-20180930.jpg

Írta: NoxiDragon, Szerkesztette: Tóth Ádám, Tördelte: Módos Gergő, Rendezte: az ÉLET

Eljött a nyári két hónapos leállás után a következő Arrabona Championship verseny napja, mely nem egyedül jött. Hozta magával a megújult 2.0-ás verzióját is. Megoszlanak a vélemények, de a többség szerintem úgy vélekedik róla, hogy pont egy hasonló frissítésre volt szükség.

Ezúttal szeptember utolsó napján került sor a verseny megrendezésére 15 fővel. 4-en jöttek Pestről, nekik ezúton is köszönöm, hogy képviselték magukat az eventen. :) A verseny közbeni hangulat alapján remélem jól éreztétek magatok, ez szól mindenkinek, aki részt vett. Öröm volt látni ennyi játékost, 5 megyéből ezen a versenyen, és mindhárom frakció szép létszámban képviseltette magát (Lázadás: 4; Birodalom: 7, Söpredék: 4 játékos).

A többi játékos listái (kiemelve akkikel játszottam):

Lázadás

Kovács Imre / Mészáros Miklós / Mészáros Mátyás / Módos Gergő

Birodalom

Remport Laci / Remport GáborTóth Ádám / Szentandrássy Dániel / Piedl Zsolt / Kőhalmi ÁdámMészáros Benedek

Söpredék

Tóth Péter / NoxiDragon / Timkó Attila / Rafay János

Felkészülés

A versenyre mindenképpen söpredéket akartam vinni. Tesztelgettem Firespray, Téglás és  Scum Ace sereget, melyek jók is voltak, de nem éreztem az ihletet bennük. Egy tesztelés alkalmával láttam, hogy az egyik X-Wing-esünk (Deniel, itt magadra ismerhetsz) az új Scum YT kis mentőkabinját használja és valami koordináció képességet használ. Aznap este olvasgattam a szabálykönyvet erről a képességről és meg kell hagyni megtetszett.

Csináltam pár összeállítást, hogy mi az, ami képes koordinálni, és ehhez néztem ki a Squad leader és Tactical officer kombinációkat. Z95-re majd HWK-ra, de a Deniel által bemutatott Escape Craft-re tűnt a legjobb kombinációnak.

Már csak emellé kellett hajót tenni. Fenn Rau kézenfekvő választás volt, sokat repültem vele és szeretem, főleg ha nem csal meg a kockája. Még egy hajó kellett mellé. Mivel a Firespray tárcsája tetszett és láttam szingergiát a Boba Fett és Fenn Rau arc dodge-ban, így a választás a mandalóriai fejvadászra esett. Escape Craft egy szerencsés hajó, kevés pontba kerül, ami miatt az ellenfélnek nem feltétlen éri meg leszedni, ha mégis levadássza, akkor a más irányba összpontosított ereje miatt kerülök előnybe. Felszereltem őket és így született ez a lista (szerk.: nevezhetjük Mandalória Legjobbjainak) :

https://raithos.github.io/?f=Scum%20and%20Villainy&d=v4!s!97:119,136:-1:-1:;103:116,-1,-1,63,69,-1,-1,153:-1:-1:U.85;95:-1,61,-1:-1:-1:&sn=2018.09.30%201.Hely&obs=

A verseny

15 fő kellemes létszám egy ilyen eseményen. Piszkos módon örültem is neki. Volt egy közösségi kérés, miszerint Győri ne kerüljön össze Győrivel, valamint a fővárosiak se az első körben. Egymás ellen eleget játszhatunk. Így az első sorsolás elvetésre került, de a második már ideális volt.

1.kör

Mészáros Miklós (Lázadás)

Miklós nem ismeretlen számomra. Időnként rendezünk versenyen belső MÁV rangadót. :) A sors fura fintora, hogy a második kör sorsolása is ezt eredményezte, mindenesetre mindkettőnk örömmel fogadta a hírt.

Listájának alapköve a Falcon (természetesen Han vezeti), ami továbbra is ereje teljében van a 2.0 alatt. Ezt egészítette ki egy U-Wing támogató-támadó hajóval, valamint egy A-Wing-gel ami szeret ütközni és így terrorizálni.

A szemem előtt az YT1300 leszedése lebegett, de a másik két hajót se vehettem nyugodtan semmisnek, így minimális taktikázással vágtam neki a meccsnek. Első célpont az A-Wing lett volna. Jobb szélén felpakoltam magam, míg ő velem ellentétesen. Majd ő ment egyenes előre, mire én némileg középre kanyarodtam. Viszonylag jó pozícióba kerültünk mindketten. És itt jött a csalfa kocka. Fenn Rau nem tudta magát megvédeni 4 kockával. Alapvetően én is hibáztam, de így se szép látvány az egy kör alatt elhulló Fang Fighter. Elmorzsoltam egy könnycseppet, de még előtte élt a lehetőséggel a seregem és az U-Winget megkopasztottam.

Ellenfelem fülében a verseny előtt el lett ültetve, hogy a Fang-om a kezelésem alatt 1-2HP veszteség után kezd el működni. Nyilván ő a leszedés pillanatában ennek rendesen örült, és feltételezem ez vezetett a rossz tárcsázáshoz. A 2-es balra derékszög helyett jobbra tárcsázott a YT-nek, mely így lement a pályáról. Felajánlottam számára, hogy menjen a jó irányba, de ő visszautasította. Mondván a hibából tanul az ember. A meccs végére minden hajót leszedtem, de némi rossz érzésem volt a YT miatt. Nem nagyon piszkáltam meg és ki tudja mire lett volna még elég, ha nem megy le a pályáról.

Győzelem (80-200)

2.kör

Mészáros Benedek (Lázadás)

Benedek a feltörekvő fiatal játékosaink közé tartozik. A legutóbbi versenyen a 4 körből 2-3 győzelme volt. Serege láttán némileg leültem gondolkozni. Soontir rettentően idegesítő egy hajó, szegény Fenn Raumat még akár meg is szívathatja rendesen. A Striker 4 kockás primary támadása nem túlkecsegtető és a Reaper gyors mozgása, koordinálása is ijesztőnek tűnt. Bár emiatt kiszámítható, hogy nem marad egy helyben, de ez sokat nem segít, ha rosszul számítom az ellenfél lépését.

Benedek tudta mit mire való az initiative bid, így kezdésnek átadta a kezdeményezést, hiszen így Soontir később lép, mint Fenn Rau, és boost/barrel roll kombinációval az Interceptor tud előnyösebb pozícióba kerülni lövéskor.

Minden hajómat bal oldalt helyeztem fel most is. Ellenfelem az én hajóimmal szemben tette le a Strikert és Reapert, míg az elfogó vadászt középről indította.

Erre meccsre is volt egy előzetes taktika elképzelésem, de csak inkább ad-hoc és intuitív. Elsőre előre mentem csak és így tett Benedek is. A második körben azonban én már befordultam enyhe ívvel középre Boba-val számítva arra, hogy Soontir be fog kanyarodni, míg Fenn Rau és a robot ment előre, koordinálva Fennt. A Fang-gal egy boost-al bementem 1-es lőtávba a Striker-ral szemben, de a Reaper lőtávján kívül, és jött a bumm. 2 seb garantálta, hogy kevesebb kockával támadjon vissza a Striker és a nem elhanyagolandó Fenn Rau képesség megóvott a sérüléstől.

Következő körben Boba mögé kanyarodott az ellenfél, mely várható volt, így egy proton bombával fogadtam, ráadásul szépen megtépáztam a harci fázisban. A Striker elhullása volt a fordulópont, innentől a kezemben éreztem a meccset. A végén még egy bomba és Fenn Rau hozzásegített a többi hajó leszedéséhez és a győzelemhez.

Győzelem (12-200)

3.kör

Módos Gergő (Lázadás)

A verseny előtt Gergővel teszteltem nagyrészt a 2.0-át, így a Falcon ellen volt alkalmam játszani. Han újradobása Lando személyzettel és Bistan gunner-rel párosítva félelmetes az amit ki tud hozni belőle. Ezúttal egy Wedge-t hozta Gergő az YT1300 mellé, aki szintén erős fenyegetés proton torpedóval.

Bobám pajzsait megszedte, ami fájt is nekem, de ilyen játék ez. Néhány jól sikerült manővereknek hála viszont ezután ő került szorult helyzetbe. Wedge Boba hátuljába kényszerült, amiből egy elfelejtett szárnybecsukás miatt nem tudott kijönni. Wedge ennek hatására, és egy rossz védekezésnek hála vesztett 4 életet. Ráadásul Wedge krit sebzése miatt 2 stressz jelzőt kapott, ez erősen behatárolta a mozgását és tette könnyen levadászhatóvá.

Következő körben Fenn Rau le is szedte. A Falcont még üldöztem és végül leszedtem a drága, kedves Fenn Rau-val. Boba 1HP-vel élte túl az ütközetet, miközben éppen egy aszteroidán parkoltam vele.

Győzelem (48-200)

4.kör

Rafay János (Söpredék)

Rafy-tól rettegtem mint az állat. Sokkal tapasztaltabb mint én és rutinosabb versenyjátékos. Listáink között sok volt hasonlóság (Escape Craft, Boba). Míg nálam a kis vadász Fenn volt, nála Guri kapta meg ezt a bizalmat.

Az első lövéskör után sikerült jó pozícióba kerülnöm. Fenn TL-je volt Gurin egy Focus mellett. Így megkínáltam egy Protonnal, mely nagyon csúnyán betalált, azonnal kevés HP-ra küldve a szőke androidot.

Sajnos ezek után némileg szétcsúszott a játékom. A piros kockán a sebzések nem úgy jöttek, és a Firespray beadta a kulcsot az Escape Craft-tel együtt. Maradt Fenn Rau egy jól sebzett Gurira és egy pár HP-és Bobára.

A vadászat megkezdődött. Ügyesen ráéreztem mikor kell elkerülni az aszteroidákat és vele együtt Boba bombáját. Egy éles kanyarral majd következő körben előrébb jöttem. Bobán ott figyelt szegény elhullott Escape által koordinált TL-em. Az utolsó Proton kilövésével eltakarítottam a mandalóriai fejvadászt. Ezután még fogócskáztunk kicsit a StarViper-rel,  a végén nem a legjobb manővereimet mutattam be. Range 2-be kerültem az SV-nek, így Range 1-be kellett Barrel rollolnom, hogy a hajó és pilóta képesség bonuszát megkapjam és túléljem, majd lejárt az idő.

Győzelem (120-160)

4 győzelemmel és 1300-as MOV-val idén másodszorra nyertem Arrabona Championship versenyt . A hangulat remek volt és a változatos seregek szemet gyönyörködtetőek voltak, és elfeledett hajók jöttek ismét látótérbe. Találkozunk októberben és köszönöm a kitartást, hogy végig olvastad. :)

(szerk.: van mit :) )

rankings-20180930.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr5814278605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása