It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

6szemközt

2019. március 31. 14:12 - Godgre Mos

3 beszámoló a Championship Arrabona 2019/3 versenyről

nd-1.jpg

Rendhagyó módon egyszerre 3 pilóta megemlékezését közlöm a múlt hétvégi győri versenyről.

Minden játékos listája és az eredmény
https://listfortress.com/tournaments/494

Videók
https://www.youtube.com/watch?v=MxbR4S0hAA8&list=PLLLgwIhp1_vjnanNFIrS_1JxpHW6kToYG

 

NoxiDragon

Idén 3. alkalommal került megrendezésre e versenysorozatunk. Nem tudni, hogy a 2.0, vagy az általunk nyújtott élmény ilyen vonzó, mindenesetre meglehetősen szép számmal gyűltünk össze.

16 fő volt jelen. A 2 új frakción kívül mindenki képviseltette magát egy pilótával. A Pest és környékéről (igen Imi, te is Pesti lettél szemünkben) érkezetteknek és mindenki másnak ezúton is köszönjük, hogy meglátogattak minket.

Na de akkor a verseny és a készülés

Alapvetően nem volt sok ötletem. Amit tudtam az két dolog.

  • Nem akarok Boba-val repülni megint
  • Fenn Rau-val sem

Az utóbbi időben szerintem a nevem is egybefolyt a fenti két pilótával, és ezen változtatni kellett, tekintve hogy némi vérdíj is volt a fejemen. Bár ez utóbbi leginkább némi jó érzéssel töltött el. Mintha mások értékelnék játékbeli tudásom. Mondjuk én továbbra se tartom magam egy géniusznak sem listaépítés, sem reptetés szempontjából. Keresem a valódi erőmet. Régi nagy vágyam volt legendás filmbeli pilóták fémkoporsóit reptetni, és volt/van némi torpedó fétisem. Ami nagyot durrant az mindig jó.
A listám végül így nézett ki:

Wedge Antilles + Proton Torpedoes + Servomotor S-foils
Luke Skywalker + Heightened Perception + Proton Torpedoes + Servomotor S-foils
"Dutch" Vander + Proton Torpedoes + R4 Astromech + Proton Bombs


Reményeim szerint a Dutch által kiosztott +target lock-nak (TL) jó hasznát veszem a másik két hajón, és nagyon bíztam benne, hogy a drága Luke a Force képességével igazi túlélő lesz (NEM, NEM lesz). Wedge képessége meg a legjobb szinte a Rebelnél. -1 védőkocka az ellenfélnél. Mi kellene ennél több. Eltorpedózzuk az időt, és a TL felhasználásával maximalizáljuk a sebzést, majd critre fordítunk, mert mégis csak proton torpedó ( NEM. NEM lesz maximális sebzés). Szép kis terv volt. Sajna csak volt.

1.kör / Remport Gábor

Major Vynder + Fire-Control System + Proton Torpedoes + Advanced SLAM + Os-1 Arsenal Loadout
Maarek Stele + Outmaneuver + Fire-Control System
Darth Vader + Fire-Control System
Academy Pilot

Gábor bitang erős játékos és nem mellesleg a 4296 tagja szintén. Rendkívül jól szokott manőverezni, és ha a kockái erejük teljében vannak, akkor igencsak verhetetlen. Listájában a két X1-es igencsak zavart, de Major némileg jobban mozgatta az elmém, mint lehetséges fókusz célpont. Normál felrakást választottam, hogy a 2-es derékszöggel sorban mehessenek a hajóim így szépen ráfordulhassak valamelyik ellenséges hajóra, eleresztve a drága torpedóikat. Ez volt a terv, mely részben össze is jött. DE ez részben egy kockajáték. Valamit tehettem az elmúlt héten, mert a sebző kockáim igencsak haragudtak rám. Terv szerint mentek a torpedók, de a 4 garantált sebzésből újradobással és többnyire 1-2 seb jött ki belőlük, melyet aztán Gábor többnyire le is tudott védeni. A fent említett Luke képessége meg kifújt. Sajnos szemecske nélkül a Force nem túl hatásos. Major-ról kénytelen voltam áthelyezni a fókuszt Vader-re így. Közben Gábor szépen csipegette a hajóim, a védőkockáim meg nem ellenkeztek, blank-blankot követett sajnos. A körök alatt végül a szörnyűből átlagossá váló támadókockáim és némi proton rásegítéssel Vader leesett. Eddigre viszont már késő volt. pilótáim a katapultálás szélén voltak a játék alatt szinte végig, míg végül elestek.

A kockadobásaim szörnyűségének ellenére nem volt rossz érzésem a meccs után. Friss listával jöttem és követtem is el hibákat. Gábor viszont rendkívül jól számolta ki időnként a lépéseim és egy percig se vitatnám, hogy megérdemelt győzelem volt-e ez. Az volt, és az átlagos kockák csak szorosabbá tették volna.

Vereség (67-200)

2.kör Szentandrassy Dániel

Nien Nunb + Heroic + Static Discharge Vanes + Integrated S-foils + Pattern Analyzer + Black One + Heavy Laser Cannon
Poe Dameron + Heroic + R4 Astromech + Integrated S-foils + Heavy Laser Cannon
L'ulo L'ampar + Heroic + Predator

Dani ellen legutóbb kikaptam, utólag elmondta részben készült a Fenn-Boba listám ellen. Most picit bíztam benne, hogy meglepetést okoztam ezzel a kis lázadásommal. A meccsről felvétel készült. Dani összeszedetten játszott egy tervet megvalósítva sikeresen. Engem a fokusz védekezőkockák elhagytak, és csak a játék végére jöttek vissza, de nem lehet okom panaszra. Főleg, mert saját hibámból kaptam ki. Nem fordítottam jelentőséget a Black One és Nien képességének, melyekkel így aztán nem foglalkoztam és meg is lett a hiba. Tanácsként mondom, hogy mindig figyelmesen nézzétek az ellenfél listáját. Nem engedhető meg az, amit én csináltam itt.

Vereség (113-200)

3.kör / Mészáros Miklós

Major Vermeil + Perceptive Copilot + Shield Upgrade
Turr Phennir + Elusive + Stealth Device
"Countdown" + Juke + Hull Upgrade
Seyn Marana

Miklósról azt gondoltam, hogy hithű lázadó játékos, ki kitart a lázadó szelleme mellett, de nem így lett. Űrnácinak állt, de ez a kockák bosszúját vonta maga után. Sajnos a meccsről nem tudok sokat írni. Miklós kockái egyszerűen csak üres dobásra voltak hajlandóak, míg az én torpedóim megtalálták a sebzés részét a kockáimnak. Még szegény Luke és kihasználhatta végre a Force-t. Miklós az Y-Wing felét tudta lefelezni a meccs ideje alatt, míg én a teljes űrnáci sereget kitorpedózgattam. Győzelem volt, de rossz érzésű. Ellenfelem üres dobási némileg lelomboztak, hiába ilyen a játék, de rossz volt látni ennyi semmit mutató kockát. Legközelebb remélem a jó kockáit tudja hozni.

Győzelem (200-29)

4.kör Mészáros Benedek

Starkiller Base Pilot + Heavy Laser Cannon
"Backdraft" + Predator + Cluster Missiles + Special Forces Gunner + Fire-Control System + Munitions Failsafe
Commander Malarus + Fanatical + Advanced Optics
Epsilon Squadron Cadet + Advanced Optics

Benedek kedves Miklósunk fia, emellett számomra félelmetes az a mágia, amivel a kockái sebzését, vagy védelmét maximalizálja. De mint mágia ez is hol van, hol nincs. Benedeknek ezen a napon csak részben volt meg ez a hatalma. A taktikám egyszerű volt. Backdraft és Malarus idő előtti kikapcsolása az egyenletből. Számomra ők a veszélyesek, míg a denevért utólag is le tudom vadászni. Nos ez csak részben sikerült. Denevér, Epsilon indult a szélről befordulva középre, míg másik két társuk középen rontottak előre. Én meg harapófogóba kerültem a középre repülésemmel. A terv annyiban módosult hogy kénytelen voltam az egyik kadétot leszedni a torpedóval elsőként, ami hát ellenfelem átkozott védőkockáinak hála egy torpedóval sikerült, így viszont az Y torpedója bent ragadt. Benedeknek viszont sikerült elég combosat sebezni az Y-ba mely így módosítás nélkül tengődött. A játék alatt az Y-nom bevégezte és felrobbant, míg Luke feleződött. A leghosszabb rész azzal telt, hogy leszedjem a denevérjét, mely egyedül maradt a két X-emmel szemben. Benedek viszont megmutatta manőverezési képességét. 5-6 körbe is beletelt mire szépen letudtam csipegetni ezt a sok élettel bíró hajót, és végig éreztem, hogy egy rossz lépés, vagy tárcsázás, és olyan 5 kockás támadást kapok ami elporlasztja valamelyik X-Wingem. Végül elkaptam.

Győzelem (200-97)

A verseny végére ez a 6.helyre volt elég mellyel nem voltam elégedett, bár a kockadobásaim elnézve annak kellett volna. A lista igencsak erős, ha jól tudsz dobni a torpedókra. Luka más kezében biztos jobban szuperál, de nekem valahogy nem jöttek azok a bizonyos kockák jól. Az első helyett Imre „a Pesti” vitte el, míg Peti és Gábor a 2. és 3. helyet megkaparintva képviselte a 4296-osokat. Köszönöm mindenkinek a részvételt. Találkozunk április 28-án.

Piedl Zsolt

Erre a versenyre egy már a Nationals után öszeállmodott csapattal mentem, de ahogy jó szokásom, zéró teszt kíséretében. Itt is lennének a csapat tagok:

Palob Godalhi + Trick Shot + Lando Calrissian + Moldy Crow
Serissu + Elusive + Ion Cannon
Captain Seevor + Juke
Constable Zuvio + Predator + Pattern Analyzer + Proximity Mines

A verseny négy csatából ált, ahol először Benedek Fo listáját kaptam meg a másik oldalra. Nagyon sokat kellett gondolkodnom itt, hogy is kezdjek neki. De végül a söpredék raj győzedelmeskedett. Huh, itt már nagyon elfáradtam fejben.

Következő körben Peti tripla IG-je jött szembe. Ahogy teltek a körök, úgy szembesültem vele, hogy ahogy gondoltam, semmi esélyem nem volt a robotok ellen, de itt a védő kockák is kissé cserben hagytak. Talán egy jobb taktika, összpontosított tűz egy hajóra segített volna MOV-ot szerezni, de ez már történelem.

Harmadik ellenfelem Ádám, és a rebel flottája volt. Bevallom E-wing ellen még soha(1.0-ban )se repültem. Elő pár lövés még elfért, de a besült proxy a 2 életes A-winen már kissé bosszantott. A heves összecsapás közben elolvadt a csapatom, Serissu újradobásai 80%-ban nem sikerültek. A játék végére az előbb említett hajóm maradt, szemben Gavin, és AP-5 ellen.

Utolsó ellenfelem Matyi volt, szintén rebell listával, ahol Nora(arc-170), Miranda, és Ten Numb állt velem szemben. Sok élet, de kevés védő kocka. Sűrűbre lettek az aszteroidák felrakva, így azt hittem nekem fog kedvezni. Na ekkor estem szét kicsit, Seevor folyamatosan blokkolta szegény Zuvion, aki nem tudta magát érvényesíteni, így őt vettem le először a pályáról. Mirandát, és Ten-t vettem elő elsőnek célpontoknak, ahol a B-wing esett el előbb. Mire Mirandát is a roncsok közé külldtem, már Palob is pihenni tért a játéktér szélén. A TIE, és az M3-om üldözte végül a menekülő ARC-t. Végül a pontok döntöttek, ki lett a győztes. Ez is szoros meccs volt, már fájt a végére a fejem.

Nap végére egy 2-2-t sikerült összehoznom, és a 9. helyre lett elég. Nagyon élveztem a játékot, végre talán(!)van egy új csapatom, ami tetszik is. Tesztelni, repülni kell vele még párat, és megszokom majd. Nagyon jó volt a hangulat ismét, és nem mentem haza rossz szájízzel a gyengécske eredményem miatt. Majd legközelebb jobban sikerül. Összegezve egy nagyon jó kis verseny volt megint, köszönöm az ellenfeleimnek, és mindenkinek aki eljött.

Módos Gergő

Gergő nagyon elfoglal és fáradt is ahhoz, hogy bőlére eresztett összefoglalót írjon. Erre szánt idejét a videók feldolgozása el is emésztette. Pár mondat és egy gif. Ennyire telt.

Mivel hetek óta csak HS listákkal repült volt listapara. A vége az lett, ha már extended, akkor a lista is legyen az. És akkor elővette egy régi receptjét és megszórta egy ritka fűszerrel. Íme a beszámolója.

IG-88B + Elusive + Fire-Control System + Ion Cannon + Jamming Beam + IG-2000
Krassis Trelix + Ion Cannon + IG-88D + Proton Bombs
Cartel Marauder

1. meccs / Takács István

Asszem második meccsem Istvánnal. Az elsőn a jumpmasterei ellen kaptam ki, még fényévekkel ezelőtt. Gatyafelkötős ütközetnek álltam elébe. Néhány nagyon nyilvánvaló hiba ellenére, elégedett voltam a repülésemmel, hoztam a szintemet. Az utolsó lövésemet érdemes megnézni a videón. Egyrészt megfigyelhető az öregkori demencia első jelei. :) Másrészt nem bírtam lelőni Backdraft-ot. Bár azt sem hozta volna el a győzelmet.

Vereség (158-126)

Backdraft szerepében Clint Eastwood:

2. meccs / Mészáros Miki

Major Vermeil + Perceptive Copilot + Shield Upgrade
Turr Phennir + Elusive + Stealth Device
"Countdown" + Juke + Hull Upgrade
Seyn Marana

Tudvalevő, hogy nagy kedvencem a Mészáros klán. Már régen játszottam a főnökkel, jól esett egy asztalhoz ülni. Egy kis meglepetésre, nem lázadó, hanem birodalmi salátát készített Miki. Erős gondolkozásra késztetett, a célpont sorrend. Countdown volt a legkellemetlenebb eset, őt lett az elsődleges célpont, de persze talán még lövést sem adtam le rá. Az első egy óra kiélezett küzdelem volt, annak ellenére hogy Csermely hamar leesett. Miki nagyon szépen terelgette a maradékot, de a kockáim a meccs végére megerősödtek.

Győzelem (???-???)

Így sikerült győznöm:

 

3. meccs / Mészáros Mátyás

Norra Wexley + Outmaneuver + Lando Calrissian + Veteran Tail Gunner + Hull Upgrade
Ten Numb + Elusive + Advanced Sensors + Heavy Laser Cannon + Adv. Proton Torpedoes + Hull Upgrade
Miranda Doni + Skilled Bombardier + Sabine Wren + Bomblet Generator + Advanced SLAM

Harmadikra kikaptam Miki elsőszülöttjét. Matyi esetén ami biztos, hogy izgalmas listát hoz, amiben tuti van B-wing. Volt is fejvakarás. Annak ellenére, hogy mindegyik hajója csak egy kockával védekezett, erősek voltak, sok munkát adva az ágyúimnak.

Rendkívül rosszul indult a meccs, a zöld kockákkal mintha a White Walker-ek játszottak volna, olyan hidegek voltak. Az utolsó negyedórára azonban meglangyultak és Matyi egy szerencsétlen kavicsra álló manővere miatt a meccset is sikerült hozni. 

Győzelem (???-???)

Ez itt Matyi B-wingje:

4. meccs / Tóth Peti

IG-88B + Jamming Beam + IG-2000 
IG-88D + Jamming Beam + IG-2000 
IG-88C + Marksmanship + Jamming Beam + IG-2000 

Na a 3 IG-t nagyon nem akartam. Sok zöld kocka, sok élet szorozva hárommal. Igazándiból ötletem sem volt, hogyan fogjak hozzá. A Kihraxz-zal egy gyenge mögé kerülést terveztem, a két nagy hajóval meg bevállaltam az ütközetet. Peti szépen terelgette a hármasikreket, a manővereit a kocka is jutalmazta. Ha jól emlékszem egyszer sem kapcsolt be IG-B-je képessége. Persze ehhez kellett az újra kómába eső zöld kocka részemről. Sajna a piros kockáim erősen szimpatizáltak a zöldekkel, a kamu double tap segítségével sem sikerült egy IG-t sem leszednem. Sajna a meccs számomra kimerítette a negatív játékélmény fogalmát. És nem a vereség miatt.
Bocs Peti, remélem tudod, hogy nem ellenedben füstölgök.

Vereség (33-sok)

Én, ahogy próbálok leszedni egy IG-t:

 

Tennivaló: kitalálni, hogy a pechsorozat áldozata vagyok, bénán repülök vagy rossz csapatokkal játszom. (Látván a profikat, utóbbit kizárnám.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr9114728187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása