It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Az ötös fogat maradéka

2017. december 12. 21:28 - Godgre Mos

Már a héten, de a jövő héten biztosan orbitális pályár állnak az új hullámok hajói. (Mire ezt publikálni bírom, már repülnek.) Ezekből kettővel már foglalkoztam, íme a másik háromról néhány gondolat.

pantom2.png

Phantom II (sidöpíd - magyarul kiejthetetlen hajó típus)

Kapunk egy olyan hajót, amely papíron annyira support feladatra predesztinált, hogy az ilyen utca harcost mint én, vállrándításra sem ingerli. Szerintem az FFG is érezte ezt - mármint, hogy nem a zsánerem -, ezért belepakolt két olyan astromech kártyát, amely nagyon jónak mondott.

Chopper
"Akció: Dobj el egy felszerelt fejlesztés kártyát, hogy visszatölts egy pajzsot."

Egy pontért elég érősnek tűnik, életmentő lehet egy-egy szoros szituban. Azonban akcióba kerül, csak olyan helyzetben tudom hasznosnak képzelni, ahol nincs szükségünk a fókuszra. És persze érje meg kidobni valamit. És ne találjunk jobb robotot a helyére. Gonk jut róla eszembe, amivel szintén akcióért pajzsot tölthetünk, ennek ellenére ritkán tűnik fel listákban.

Flight-Assist Astromech
"Nem hajthatsz végre támadást a tűzíveden kívül. Miután végrehajtottál egy manővert és a hajód nem kerül átfedésbe akadállyal vagy egy másik hajóval és nincs ellenséges hajó a tűzívedben 1-3-as távolságban végrehajthatsz egy ingyenes gyorsítás vagy orsózás akciót."

Vegyes hangvételű hozzászólásokat olvashatunk a neten járva. Én az éljenzők táborához csatlakoznék. Szerintem egy kis életet lehel a haldokló T-65-ös ászokba. Egy 11-re húzott Wedge-t biztosan megreptetek.

Wedge Antilles + Veteran Instincts + Flight-Assist Astromech + Vectored Thrusters = 33 pont

De térjünk vissza fantomaszra. Rászánva egy kis időt egész ígéretes konfigot lehet kreálni. Pölö szívesen kipróbálnék 20 pontért egy ilyen támogató hajót: AP-5 + Jyn Erso + M9-G8
Jyn-nel fókuszt csomagot adunk, ha épp nem koordinálunk és AP-vel stressz mentesítünk, M9-cel pedig újradobást biztosíthatunk egy kedves barátunknak. Jyn helyett Jan Ors vagy Kanan Jarus is szívesen látott vendég a fedélzeten. 
Jan-ra nagyon rálelkesültem, miszerint: a célhajó fókuszál, majd koordinálva ingyen akciót kap, amikor Jan által már kitérést is kaphat. Nem, mert ahhoz újra fókusz akciót kellene kérnie, de másodszor már nem teheti meg.

Kimogila

Klassz ötlet egy az új tűzív,... És itt most következni szokott egy jó nagy DE, hogy miért is szar. Valójában örvendezünk, mert a kiszámítható manőverekkel és pozíció módosítás nélkül működő hajókat kitűnően tudja abajgatni a Kimagoli.

Ászok ellen a PS10-re húzott Torani Kulda esélyes egyedül. Egy kisebb PS-ű Kimigolia-val legalább azt el lehet érni, hogy akciót áldozzon az ellen a bullseye elkerülésére.

Az 1-es mozgékonysága, a béna fordulói (piros 1, 2) és a lomhasága (max 3 előre) miatt könnyű céltáblája lesz, mondhatni bárkinek a Komigali. Engem erősen emlékeztet a B-wingre. Valószínűleg a szerepe is akkora lesz.

Bár a kedvenc kinézetű hajóm a Kimagilo - az új hullámokból -, elképzelni sem tudom, kit tudna kiszorítani egy jó csapatból. Azt nézzünk egy skót konfigot a fent nevezettre:

Torani Kulda + Veteran Instincts + Harpoon Missiles + Unhinged Astromech + Guidance Chips + Enforcer = 34 pont
Nem költenék Extra munícióra, örvendezzünk ha azt az egy rakétát kilövi, mielőtt végeznek vele.

bullseye_small.png

Kis hajóra

bullseye_big.png

Nagy hajóra

Ezekben a sávokba kell terelni az ellent, ha meg akarjuk dartsozni. 

Hangtompító

Furcsa mód ez a hajó izgat a legkevésbé (épp ezért ezzel fogok a legtöbbet repülni?). Némi gondolkodás után rájöttem miért. Mert nem látom át a lehetőségeit.

Itt van ez a Threat Tracker
"Mikor egy ellenséges hajó a tűzívedben 1-2-es távolságban a harci fázisban aktiválódik, elköltheted a rajta lévő célpontbemérődet, hogy végrehajts egy gyorsítás vagy orsózás akciót, ha az rajta van az akciósávodon."

Egyszerűen nem értettem mire jó ez. Aztán leesett. Miután te már léptél és egy rád vadászó hajó lövés pozícióba helyezkedik, még ki tudsz mozogni a tűzívéből. Már ha van rajta célpontbemérőd persze. Nekem sok érte a 3 pont. Szépen működik magas PS-ű ez ásszal is. Lő egyet, majd arrébb teszi magát, ha a célpontja aktiválódik. Már ha segít rajta az mozdulat.

Debris Gambit
"Akció: Adjál 1 jelzőt a hajódhoz minden 1-es távolságban lévő akadály után, de maximum kettőt."

Mintha Dash-re találták volna ki. De nem érzem erősebbnek, mint egy Push the Limit, Expertise vagy Predator. Csak olcsóbb.
TLT-s hajóra viszont passzolna, azoknak általában alacsony az agility-je. Vagy egy Modly Crow-s HWK-ra.

Palob Godalhi + Debris Gambit + Twin Laser Turret + Dengar + Moldy Crow = 34 pont

De térjünk vissza a szteroidos tájfájterre. Mivel gazdagon aggathatók rá a fejlesztések, hízékonyak, de TESCO-s kivitelben 3 is elfér:

Sienar-Jaemus Analyst + Fire-Control System + Advanced Optics + Autothrusters = 32

First Order Test Pilot + Trick Shot + Fire-Control System + Pattern Analyzer = 33

Bár nincs sok tapasztalatom a sötét oldalon, de úgy sejtem 3 Defender jobb csapat az x7 címnek hála. És ez lényeges kitétel. A 3 kockával és egy fókusszal védekező hajóknál a variancia megviccelhet minket. Ahogy az amcsi fociban is mondják, a meccset megnyerheti a támadósor, de a bajnokságot a védelem.
A főszereplőt, Kylo Ren-t sokféle konfiggal vihetjük bálba, de ne sajnáljuk a "pénzt" védelemre.

Kylo Ren + Intensity + Advanced Sensors + Advanced Optics/Comm Relay + Autothrusters + First Order Vanguard = 46/47

Megéri ennyit költeni erre a hajóra? Érzésre nem. Ebből hozhatunk egy közepes Defendert és egy Academy Pilot-ot is.
Nézzük meg az alatta lévő pilótát.

Test Pilot "Blackout" + Trick Shot + Advanced Sensors + Threat Tracker + Autothrusters + First Order Vanguard = 41

Ászok ellen a trükk, Threat Trackerrel beorsózunk egy kavics mögé, a Trick Shot ad egy kockát a saját képessége pedig elvesz egyet a védekezőtől. Aztán a köv körben az Advanced Sensorral kijövünk az aszteroida mögül.
Olyan mint egy Hollywoodi történet. Szépen hangzik, de nem hisszük el. 

A Silencer-re az ára miatt nagyon kell vigyázni, de talán nem lesz nehezebb, mint Poe-ra (42 pont).

tie-silencer.jpg

Resistance Bomber

Újra elő kell vegyem a témát. Egy SlingerPaint videóban a szakértő áradozott, hogy egy körben 5 sebet is ki lehet osztani Rattled-del. Proximity Mines 3 seb, plusz Sabine ad egyet, és a Rattled ad még hozzá 1 kritet.

A Proximity Mines-ra ilyen szinten számítani balgaság, de a 3 sebzés kivitelezhető Trajectory Simulator-ra kilőtt Seismic Charges-szal. A nagyobb lefedés miatt 2 bomber kell és még egy aki Sabine van. Ööö, vagyis akin Sabine van. 

bomber_trap.png

Ehhez hasonló ábrát láthattunk az FFG-s cikkben, a szokásos védjegyszerű bakival (2 db 7-es bomber) 

Gondoljuk el, Crimsor Leader-rel rátesszük egy lövéssel a csörgőt, majd a köv kör aktivációs fázisának elején kidobjuk a bombákat, majd lemozogjuk a bal/jobb 1-es kanyart, ezzel blokkolásra állunk. Boost-os hajó legyen a talpán, aki ezt megússza - miután belesétált a csapbába.

Fizetek egy sört annak, aki ezt megcsinálja.

Itt láthatjuk munkában a Seismic Charge-ot.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr913485029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi Olvasó 2017.12.15. 19:40:39

Na, ezen az írásodon nevettem a legnagyobbat!

Godgre Mos 2017.12.18. 16:23:15

@Régi Olvasó: Pedig komoly voltam, mint egy vakbélgyulladás. :)
süti beállítások módosítása