It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Arrabona Championship 2.0 2018/1 - Remport Gábor beszámolója

2018. október 09. 21:29 - Godgre Mos

Orks, Orks, Orks

nagyrempi-swarm.jpg

Minthogy a 2.0-s verzióval még egy meccset sem sikerült játszanom. Így nem akartam túlbonyolítani a dolgot. Viszonylag jól repülök, meg nagyon régen vittem swarmot. Így logikusan adódott, hogy Tie Fightereket viszek tucatjával. De hogy valaki ütősebb is legyen, hát még Soontir Fel csatlakozott a csapathoz, egy predator kitüntetéssel. A Tiekból Howlrunner nem maradhatott ki, valamint Gideon Hask és Del Meeko jött kísérőként. Egyikük a már megsebzett vad ellen egy kockával többel dob, a másikuk a sérült ellenfél támadásainál segít 0-2-ben kis társainak egy védőkocka újradobás lehetőségével. Még két blokkoló akadémista fért be kis csapatomba. Kíváncsi voltam, mire lesznek képesek az új verzióban, főleg hogy nyár eleje óta nem repültem.

Soontir Fel (52)
Predator (2)

“Howlrunner” (40)

Gideon Hask (30)

Del Meeko (30)

Academy Pilot (23)

Academy Pilot (23)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

1. meccs / Timkó Attila

Attila meglepő összeállítást hozott, két Kimogilát és három Quadjumpert hozott.  Az aszteroida elhelyezés neki sikerült jobban, sűrű lett a mezőny, bízott a Quadok vonósugaraiban. Hát a dolgok másképp alakultak. A tábla két ellentétes oldaláról indultunk, tépettem előre a rajommal, hogy az aszteroidamezőt elkerülve mögéjük csapassak. Soontir kissé lemaradva követte a többieket, hogy ne kapjon össztüzet. Attila a saját csapdájába lépett, és első sebzésemet a rosszul lépő Quad aszteroidán landolása okozta. Utána sem sikerült igazán jól mozognia ellenfelemnek (szerintem még az álommanó kerülgette a korai pesti indulás miatt), mert sokat ütköztek hajói, így kevés akciójuk volt. Én hamar megkezdem a Quadokat, és mivel találatnál rögtön sebződtek, így a bónuszaim jól kijöttek ellene. (Hozzáteszem, Attila nem nagyon ismerte a kitérés oldalát a zöld kockáinak). Sok esélye nem volt, mert nekem bár szétszakadt a rajom, de szinte minden körben az összes vadászom tudott lőni, így hamar leesett az egyik Kimogilia, meg egy Quad. Attilának kétszer sikerült rátennie a hajóimat aszteroidára, így éreztem a koncepciót csapatába, de valahogy a tűzerő nem igazán volt meg bennük.

Vége szolid győzelem lett.

2. meccs / Mészáros Mátyás

Mátyás egy lázadó elit pilóta rajjal jött. Már a mikor meglátta rajomat, elkönyvelte magának a vereséget, pedig nem kéne ennyire tartania tőlem. Bár a Fighterek nagyon jók az ilyen kis agilty-s hajók ellen, mint a B-wing , vagy az Arc. Itt a két sereg nagy része egymással szembe repült a bal szélen (biztos jobban jár, ha kicsit becsalogat az aszteroidák közé) Soontir ill. Wedge középről húztak kifelé a csatába. A kockák szerencsések voltak, így én választhattam meg a kezdeményezőt. Természetes Soontir Wedge után akart lépni. Ennek már az első körben is meglett a szerepe, mivel Wedge a Tie-okat nézte ki magának, Soontir meg egy bukfenc-gyorsítás kombóval beért 3-as távba. Én jól dobtam, Matyi pocsékul, máris lent figyelt Antilles két pajzsa, majd még az egyik Fighter is leszedett belőle egyet. Jó első kör volt. Nekem sikerült ütköztetni, ellenfelem kissé tanácstalan volt, meg elfeledte Wexley asszony speckó képességét, 0-1 távolságú támadásoknál kap egy kitérést. (Örök igazság: Emlékezz a csapatod speciális képességeire, ha már kifizeted őket.) Bevallom nekem sem rémlett ,mert nem nagyon repülök lázadókkal. Wedge tán már a 3. körben elvérzett, nemsokára követte Wexley , nekem mindössze egy akadémistám pusztult el. Utolsónak maradt a B-wing. Na itt elkövettem egy nagy hibát. Az ép Soontirkámmal annyira rá akartam lőni a tán utolsó életes Numbra, hogy rosszul manővereztem. A barrel rollt már ugye kevésbé lehet előre ill. hátra végrehajtani, mint az 1.0-s verzióban., így Soontir úgy kötött ki a B-wing elött, hogy nem lőhetett, és még tokenje sem volt. Naná, hogy egy lövésből elpusztult, de megérdemeltem. Hülyeségem oka az volt, hogy féltem elpusztítja az egyik sérült 4 szintű pilótámat. Mindegy, nyertem, némi pontot ajándékozva így Matyinak.

3. meccs / Rafay János

Tudtam róla, hogy jó játékos, nehéz parti is lett belőle. Alig lőttünk le egymásból. Féltettem a hordámat a Boba Fett seismic charge-aitól, főleg, hogy persze a legóriásibb űrszemetek kerültek elő, én persze kicsi aszteroidákat hoztam.  Az én hordám jobb szélen, Fel balszélről indult, az ő hajói nagyjából középről.  Az L3-37 –es puttyogója koordinálta rendesen Fettet. Így óvatosan duhajkodtam nem akartam, hogy rám robbanjon az űrszemét. Rafy meg akarta blokkolni a derékszögben beforduló swarmomat, de rövid lett a manővere az L3-assal, így az első lövéskör martalékává vált a hajója. Innetől fogva ketté kellett választanom a hajóimat, hogy tudjak velük manőverezni. Egyik felük a pillangót, másik a fejvadászt célozgatta. Sajnos néha úgy lőttek, mint a birodalmi rohamosztagosok, 7 kockából egy sima találatot sikerült dobni, így nem nagyon fogyott az életerejük, de ellenfelem sem vitte túlzásba a sebzéseket. Az egyik szeizmikus bombáját szerencsésen elkerültem, mert sejtettem mit tervez, így nem követtem tovább Bobát.  A pillangót hiába lőttem meg sokszor egy élettel a fele fölött maradt, és ez döntőnek bizonyult. Minthogy utolsó körben sajnos hibáztam. Bevállaltam egy stresszt, hogy Boba ne kapjon kalkuláció tokent.  Sejtettem, hogy robbantani akar, de gondoltam, majd 3 előre után el barrel rollozok. Csak kijött a fáradtság, és elfelejtettem, előbb lépek, mint Boba. Így belerongyoltam. Seismic Charge robbant fele fölé levitte. Nekem persze megint nem sikerült egy picurka találatot bevinni Guriba. (Egyébként advanced sensorral nagyon jók ezek a pillangók.) Így úgy vesztettem, hogy kaptam összesen öt sebet három hajóba, én bevittem 9-et egy hajóját lelőve. Régi számítás szerint nyertem volna, így 6 ponttal kikaptam. Mérges voltam, mert szerintem nem érdemeltem vereséget.

4. meccs / Tóth Ádám

Ádám szinte szokás szerint 3 birodalmi elit pilótát hozott, a Soontirt, Grand Inquisitort és Whispert Darth Vaderrel a fedélzetén. Nem mert szembe menni velem, de én elkaptam Whisper sarkát és sikerült is megcsipkednem még öt zöld kockája sem mentette. Sajnos egyik akadémista egy milliméterrel megtalált egy aszteroidát, a mögötte lévő másik vadászomat így másfelé irányítottam, sajnos pár körre így kiesett a játékból. Némi kergetőzés után sikerült megütköztetnem El Grandét és Soontirt. Soontir még így sem maradt akció nélkül, mert Bull Eye-ba került az ütköztető hajóm. ahhoz képest, hogy megszívattam Ádámot, két teljesen ép hajóm tűnt el ebben a körben, míg én egy sebet okoztam. Sajnos bejött az Ádám effektus, és kézből dobálta a három találatokat. (Már Ádám szégyellte magát és üzenem, várom a megígért sört!) Védekezésénél pedig az erő használata mentette meg ellenfelem pilótáit. (Sajnos ezt a szabályt nem tudtam verseny előtt, nem mintha változtatott volna a dolgon.)  Még egy hajót vesztettem, de még ellenfelemre tapadtam, mivel egy találat kellett volna még az Inquisitorba és még egy Whisperbe, hogy felére essen le. Hát nem sikerült, utolsó körben egy 3 találatos támadásomra öt kockával egy kitérés két fókuszt dobott a Grande. Na jól van lelőttem, hát nem. Két erő tokenjét felhasználva megmenekült.  Csalódott voltam, mivel a pontok sem mutatták, hogy mennyire kevés kellett volna egy fordított eredményhez. De sajnos Tie-aim két kockája sokszor kevés volt a 3 agilitys hajók ellen.

Konklúzió

Szerintem egész használható volt a Swarm, főleg, ha max két védőkockás hajók ellen kellett fenekedni. De sajnos 3 kockánál sokszor kevésnek bizonyul a tűzerő, mert ha már összekeverednek a hajók max két –három hajóm tudja lőni egyszerre ugyanazt az ellenfelet. Lehet Seyn Maranát kellett volna beépíteni, marksmanshippel, hogy bull eye esetén fix egy sebet osszak pajzs alá is, de az meg pontból nem jött ki. Szerintem a lista használható, ha ellenfelem hajója sérült, kifejezetten erős, de néha hiányzik egy boost akció. A vereségeim sem sokon múltak, de hosszú távon fárasztó 6 hajó mozgását koordinálni, hogy ki mikor jön, ne ütközzenek. De amúgy élvezetes.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr5614292773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása