It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

First steps

2018. október 03. 12:48 - Godgre Mos

A megjelenéstől az első 2.0 versenyig

ca2-2018-1-han-wedge.jpg

A végéről kezdem. Az első új érás versennyel.

A szombati edzésről hazaérkezve már nem akartam levonulni a bunkerembe, hogy összerakjam a versenycuccot, elég lesz az másnap reggel is.
Ebből már kitalálható, hogy nem lett. Nyomtattam, összeraktam a kéréseket, ajándékokat, kamerát és mire a versenylistára került sor már tudtam, hogy nem fogom elérni a buszt. Rohanvást folytattam a pakolást és erőltetett menetben mentem ki a buszmegállóba stoppolni.

A csomagban benne volt az új, a tegnapi edzésnap tapasztalatait alapján készített lista és a onnan maradt cuccok is, ha jönne az ihlet, akkor még visszaléphetek egy tegnapihoz is.
A stopos utazás alatt nem volt időm ezen gondolkodni, mert végigbeszélgettük az utat. Folytattam egy kis társasjáték térítői munkát. :)
Szerencsére időben beérkeztem, lobogtatva a klassz kis listámat. Majd elkezdtem összerakni a csapatot, két Y, két Y talp, két tárcsa. Óóóba..meg. A tárcsa. Csak 1 maradt bent tegnapról.
B plan.

A tervezett csapat.

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Lando Calrissian (5)

Gray Squadron Bomber (32)
Proton Torpedoes (9)
Hull Upgrade (3)

Gray Squadron Bomber (32)
Proton Torpedoes (9)
Hull Upgrade (3)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

A repült csapat.

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Novice Technician (4)
Perceptive Copilot (10)
Engine Upgrade (9)

Wedge Antilles (52)
Elusive (3)
Proton Torpedoes (9)
R2 Astromech (6)
Servomotor S-Foils (0)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Alapvetően nem volt baj a Han-Wedge párossal, de két hajós lista - hiába I6-os - nagyon hímes tojás. Wedge-et több videóban láttam már hamar elhullani. És még nem repültem 2 hajós listával. Nem volt fedezet, blokk vagy támogató hajó.

1. meccs

Na ilyen nem volt. Egyik versenyzőnk elfáradt az éjszakában és így páratlanul voltunk. Én nyertem meg a "bye"-t. Nagyon kellett volna a gyakorlás.

2. meccs / Tóth Peti

Boba Fett (80)
Fearless (3)
0-0-0 (3)
Inertial Dampeners (1)
Marauder (3)
Veteran Tail Gunner (4)

Serissu (43)
Elusive (3)
Hardpoint: Cannon (0)
Tractor Beam (3)

Binayre Pirate (24)
Ion Missiles (4)

Binayre Pirate (24)
Ion Missiles (4)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Már másfél éve jár hozzánk Peti versenyezni, de még soha nem repültem ellene. Érdekes listáiról híres, ma is hozta a formáját. Már ott keresztülhúzta a számításaimat, hogy kis akadályokat hozott és még számomra kedvezőtlenül rakta le. A terv: Bobát nem közelbe engedni, ionfegyvereket elkerülni.

Peti azonnal balra kanyarodva próbált végigosonni a saját oldali folyosón. Erre én balra bekanyarodtam középen. Boba már sérülten fordult a pálya szélén, mikor nekikezdtem a miniswarm-nak. Egy Z-95 hamar elesett, Han kapott egy ion-t és egyszer traktort is, de csak a vállát rándította. A második Z-95 direct hit-tel ért véget, a visszatérő Bobát pedig az I6-os hajóim visszalövés lehetősége nélkül vették le a pályáról. Serissu-val aztán már Wedge protonja végzett.

ca2-2018-1-r2.jpg

Pontban Wedge felét vesztettem, mert elfelejtettem pajzsot visszatölteni. És egyszer szárnyat mozgatni. :/

Eredmény: 200-35

Peti attitűdjét jellemzi, hogy a meccs végén megkérdezte, szerintem mit csinált rosszul, hogy csináltam volna én. Pirospont.

3. meccs / NoxiDragon

Fenn Rau (68)
Elusive (3)
Proton Torpedoes (9)

Boba Fett (80)
Crack Shot (1)
0-0-0 (3)
Proton Bombs (5)
Marauder (3)
Han Solo (Scum) (4)

L3-37 (Escape Craft) (22)
Tactical Officer (2)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Dáviddal előző nap öldöklő csatát vívtunk. Ma sem számíthatott kevesebb ellenállásra, de sajnos akkora hülyeséget csináltam, hogy Ferinek le kéne festenie.

Jól jött ki a kezdő ütközet. Wedge kilőtte a protont Bobbira és Han is rálőtt. Sajnos a kocka nem segítette a torpedót, Boba csak a pajzsát vesztette. (Terv szerint a krit már a hónalját csiklandozta volna.)

Ezt követte a momentum. Boba vektora jól látszott, tudtam, hogy mögötte fogok elhaladni. Terv szerint összecsukom a szárnyakat és boostolok ha kell. A szárnynyitogatásnak I6-on tapasztaltam értelmét. Itt lehet a kialakult helyzetre reagálni.
Na én a mozgásom után, mikor boost-olni akartam, konstatáltam, hogy nem csuktam a szárnyakat.
Az első lövést Fenn-től még fogtam, de a 4 kockás telit Bobától már egyáltalán nem. Két pajzs és két hull egy 2 stresszt adó kritikussal. Game over. Fenn gombostűre tűzte Wedge-t.

Ha figyelmes vagyok Boba rám sem lő és egy pajzs vesztéssel (mert nincs fókuszom), a menekülés vagy visszatámadás lehetőségével tovább él Wedge.

Han még próbálkozott. Az első két kritet próbáltam a Novice Technician-nak javítani, de úgy látszik egy kontárt alkalmaztam, mindkét esetben vissza kellett fordítani a kártyát.
Aztán jött egy Fenn 5/5 lövés ami kivégzett. 5 kritet kaptam benne 2 Console fire. Aztán következett Han a lövéssel = 2 újabb seb.
Még a szimultán próbálkozhattam, de Dávid kockáinak minden oldala festett volt.

Még most is fortyogok a mulasztásom miatt. Egyelőre nem tudom mit tehetnék a "mind leak" ellen, és ez nem csak az szárnymozgatásokra vonatkozik. (Közben kitaláltam a megoldást.)

Eredmény: ~50-200

4. meccs / Remport Laci

"Echo" (50)
Juke (4)
Collision Detector (5)
Perceptive Copilot (10)

"Whisper" (52)
Juke (4)
Collision Detector (5)
Perceptive Copilot (10)

Lieutenant Sai (47)
Informant (5)
Minister Tua (7)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Ismét egy tegnapi edzőtárs. Már tudtam, hogy kemény, taktikus meccsre számíthatok. Rempi Starviper reptetésből váltott Phantomokra, ami hasonló gondolkodást igényel.
És nagyon jól csinálja. A Collision Detector-ok miatt kiszámíthatatlan a mozgásuk. Az én oldalamról a Flakon mozgása jól behatárolható, Wedge pedig megkapta az Informant lehallgatókészülékét.
Ment az adok-kapok és ismét hibáztam a szárnyak csukásával. Nem oly fatális módon, de a végeredményre kiszámíthatatlanul. Ha csukom a szárnyat, boost után kilőhettem volna a Lambdára a torpedót.
Az utolsó körig szoros volt a meccs, olyannyira, hogy ott dőlt el az eredmény is. Han szemben állt egy kaviccsal. A nyilvánvaló lépésem egy bal 2-es kanyar lett volna ezzel a Lambdát elintézhetem és még egy lövés ment volna az egyik fantomaszra is. De ezt Rempi is látta, gondoltam beáll blokkra. Ezért inkább bevállaltam az aszteroidán átvágtát, Han és Wedge is leszedhet egy-egy hajót (összesen 4 élte volt laci hajóinak). De Laci kiismerte a gondolkodásom és beállt blokkolni az aszteroida túloldalára így lövés nélkül maradtam. Persze az aszteroida is megsebzett és Whisper húzta meg utoljára a ravaszt. Zseniális volt!

rempi-r4-before.png rempi-r4-after.png


Megérdemelt győzelemmel zárt Laci, de az ilyen meccsek engem is lelkesítenek.

Eredmény: ~130-165

ca2-2018-1-front.jpg

Röviden a csapatról. Nagyobb potenciál van benne, mint amit a fentiek mutatnak. Wedge reptetését tanulni kell, és fejben tartani a szárnymozgatást. Han teszi a dolgát, amivel segíthetem, az a helyes kavicsszórás.
Novice technitian: 3x használtam nagy szükségemben, mindháromszor cserben hagyott. Viszont nem tudom hol szoríthatnék helyet Chuwie-nak, csak 1 pont kellene.
Bistan kötelező, mert egyébként a körönként két lövés kevés a tűzerőt tekintve. Talán Lando helyettesíthetné a Perceptive Copilot-ot, ezzel nyerve pontot a wookie-nak. De Lando Han képessége mellett is rizikófaktor. Lásd a fenti zöldfülű technikust.
Még azon is elgondolkodtam, hogy az RSO-n is velük megyek. Persze ki kell próbálni az eredetileg tervezett dupla Y-os csapatot is.

Öröm volt végignézni az asztalokon, a változatosság szemet gyönyörködtető volt. A kettőpon'nulla határozottan a legjobb ami az X-wing-gel történhetett. De gyülekeznek a fellegek is. Alig telt két hét a megjelenés óta, de már körvonalazódik a META. A 15 versenyző között ketten is repültek a Boba/L3/Guri-Fenn kombóval, a döntőt is ők játszották. Ki vagyok váncsi, hogy majd az első pontkorrekcióval hozzányúlnak-e. Talán jobb megoldás lenne, ha a mellőzött hajókat olcsósítanák.

5 hét múlva RSO, addig ki kell választani és tapasztalni egy jó csapatot és megreptetni néhány a fantáziát izgató listát is.

Végül hatalmas gratula Dávidnak aki 4 győzelemmel megszerezte a végső győzelmet. Ügyesen és bátran kormányozta Fenn Rau-t, aki jobb ha többször néz a háta mögé, hogy ott van-e Wedge. :)

Köszönet a rengeteg vidékről érkezőnek, hogy megteremtették az egészséges létszámot, a hangulat és színvonal emelésről nem is beszélve.

További fotók a versenyről.

Remélni merem csak, hogy a következő győri versenyen is ott tudok lenni. Vélhetőleg az RSO előtt lesz, és félő hogy túlterhelné a család tűrőképességét. :(

Az előző részek tartalmából

2018.09.29 / szombat

A szerencsés véletlennek köszönhetően a szombat délutánt verseny felkészüléssel tölthettem.

Kettő menet Rempi ellen és egy Dávid ellen.

Rempi már a fenti dupla fantomasz listát hozta. Fú de jó ellenük repülni, persze Laci ért is hozzájuk. Én már Hant és kíséretét próbálgattam. 

Leevan Tenza képességéhez jól mutat a Juke, de 3-as Inin elfogy mire a Juke-nak szüksége lenne rá.

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Lando Calrissian (5)
Chewbacca (5)

Leevan Tenza (46)
Juke (4)
R4 Astromech (2)
Servomotor S-Foils (0)

AP-5 (30)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Aztán jött egy Wedge-s változat. Ez már jól muzsikált.

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Jyn Erso (2)
Perceptive Copilot (10)

Wedge Antilles (52)
Juke (4)
R4 Astromech (2)
Servomotor S-Foils (0)

Bandit Squadron Pilot (23)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Aztán Dávid ellen egy 3-as párost tettem fel, de az X-wing csak golyófogónak volt jó. Az Y ígéretesnek tűnt. Fenn hamar megkapott 2 sebet, aztán már csak a végén sikerült még egyet lefaragni róla. Fenn és Han 1 élettel fejezte be.

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
"Zeb" Orrelios (1)
Lando Calrissian (5)

Red Squadron Veteran (43)
Servomotor S-Foils (0)

Gold Squadron Veteran (34)
Proton Torpedoes (9)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

2018.09.26 / szerda

Rempi és Dani volt az edzőtárs

Rempi Starviperjei ellen Han a két A-wing kísérettel érkezett. Az A-wingek fogták a lövéseket, de sokkal többre nem voltak képesek a mozgékonyabb Starviperek ellen. Viszont Han nagyon jól szerepelt

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Chewbacca (5)
Perceptive Copilot (10)

Green Squadron Pilot (34)
Juke (4)

Green Squadron Pilot (34)
Juke (4)

Total: 198
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Dani ellen egy izgalmas listát reptettem. Kétszer nekifutottunk, mert Fenn nem bírta a dupla ion lövéseket. A második menet is hasonló eredményt hozott. Élvezetes kis lista. A Z-95 helyét átvesz L3.

IG-88B (70)
Elusive (3)
Trajectory Simulator (3)
Ion Cannon (5)
Seismic Charges (3)
IG-2000 (2)

Krassis Trelix (70)
Trick Shot (1)
Ion Cannon (5)
IG-88D (4)
Marauder (3)
Han Solo (Scum) (4)

Binayre Pirate (24)
Deadman's Switch (2)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Itt még volt némi dilemmám a csapatot illetőleg, de Dávid kölcsönkérte L3-t, így megkönnyítette a döntésemet.

2018.09.23 / vasárnap

Misi ellen egy első 2.0 meccs. Klasszikus Han-Luke páros egy fura Vader lista ellen. Bár az elején jól meglőttem Han-t, Bistan hozta a formáját és egy körben leszedte a két TIE/ln-t. 

Han Solo (92)
Trick Shot (1)
Bistan (14)
Perceptive Copilot (10)
Chewbacca (5)

Luke Skywalker (62)
Instinctive Aim (2)
Proton Torpedoes (9)
R5 Astromech (5)
Servomotor S-Foils (0)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0
Darth Vader (70)
Instinctive Aim (2)
Advanced Sensors (8)
Homing Missiles (3)

Maarek Stele (50)
Trick Shot (1)
Advanced Sensors (8)

Del Meeko (30)
Juke (4)

Academy Pilot (23)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

 

2018.09.19. / szerda

Jött Zsolti és kipróbáltam pár idióta ötletet.

Katira akartam pontot tenni, sikerült is. Talán soha többé nem fogom pályára tenni. Bár nem ezzel a két böhömmel kellett volna próbálni, de mégsem akarom látni.

Kath Scarlet (74)
Outmaneuver (6)
Marauder (3)
Dengar (6)

Contracted Scout (52)
0-0-0 (3)
Deadman's Switch (2)

Freighter Captain (46)
Informant (5)
Deadman's Switch (2)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Még valamit repültem, de már nagyon nem emléxem mit.

2018.09.15. / szombat

Dobozbontás. Úgy alakult, hogy a birodalmi kit lett csak megpisszentve, persze volt arra is bekészítve lista.

Rexler Brath (84)
Juke (4)
Fire-Control System (3)

"Redline" (44)
Collision Detector (5)
Proton Torpedoes (9)
Cluster Missiles (5)

"Scourge" Skutu (32)
Predator (2)
Afterburners (8)

Total: 196
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Ezt a listát repültem Matyi ellen, aki Norra ARC, B-wing és talán még egy B-wing-et hozott. Bár előnyben repültem, a végére Matyi nagyon megszorongatott. Jól indult a 2.0

Aztán befutott Ádám is, aki egy Vader listát hozott (Reaper-rel talán). Vadert leszorítottam a pálya szélére, az ereje elfogyott, könnyű volt levadászni.

Jó volt a listám is, de élménnyel és bizonysággal tértem haza, miszerint jó lesz ez a 2.0.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr3814275551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása