It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Az első magyar csapatverseny

2019. június 24. 23:39 - Godgre Mos

hxtc_ships.jpg

Az utóbbi 3 hónap annyira munkásra sikerült, hogy nem született cikk. Sem okoskodás, sem hajónapló a győri versenyről. Erre is több mint egy hetet kellett várni, de azért összejött.

Nagy várakozással, de kevés felkészüléssel indultunk neki az első magyar csapatversenynek. A Remport tesók örökbe fogadtak, miszerint oly kopasz vagyok, mint Laci és oly pocakos, mint Gábor. Fun fact, hogy mi voltunk a legöregebb csapat, együtt 125 évet "nyomtunk".

A frakció választás sem volt zökkenőmentes. Laci szkámmolni készült, de nem tudott elég időt fektetni a csapat megtalálásába, így egy héttel a verseny előtt úgy döntött, hogy egy FO csapatot reptet, lévén a legtöbb tapasztalata azzal van (6 dokumentált meccsből 4-et nyert). Azodáig én rebellel készültem, de persze nem beef-fel, mert még mindnig nem hallgatok a józan észre. Több meccset mentem XXA konfiggal és nagyon megkedveltem:

Wedge Antilles + Predator + R2 Astromech + Afterburners + Servomotor S-Foils
Luke Skywalker + Brilliant Evasion + Proton Torpedoes + R3 Astromech + Servomotor S-Foils
Jake Farrell + Juke + Predator + Proton Rockets

Illetve nagyon élvezetes volt a ghost + dupla U csapatom is. Ha nem adóik a lehetőség, valszeg ezt hoztam volna, némi optimalizálás után.

"Chopper" + Fire-Control System + Dorsal Turret + Nien Nunb + Magva Yarro + Veteran Turret Gunner
Benthic Two Tubes + Perceptive Copilot + Pivot Wing
Cassian Andor + Leia Organa + Tactical Officer + Pivot Wing

De adódott. Felszabadult a scum frakció, és már izzítottam is a 2 IG és 2 Firespray listákat. Ekkor már a verseny előtti szerdán jártunk. Az IG-kkel sikerült nyernem, de mellettem állt a kocka, a FS-ekkel nagyon kikaptam, mert 5-6 találatnál többet nem dobtam a meccsen. Hazafelé buszozva eszembe jutott Zsolti kedvenc bombája és ezt Phil GC is alkalmazta dupla FS-es listájában. Oké legyen két Bounty hunter Proximitivel.

Egyik FS-re 4-LOM, agilis ászok ellen jól jöhet, a másikra pedig Elzi, hogy egy nagyobb pofon elől ki tudjak térni. Na meg persze az aknák.
A maradék 50 pontra kell még valami. A Kimo! 2.0-ban még nem reptettem. Az alap jó lesz, úgyse sokszor fogom használni a bullseye-t. Tegyük rá az R5-P8-at, hogy a halála előtti 3 lövésére legyen újradobása és ha már úgyis hamar hal, vigyen magával mást is - Deadman’s Switch.
Már szerda este 10 óránál járunk, nincs idő tovább tanakodni. "Küldés".

Bounty Hunter + Jamming Beam + Proximity Mines + L3-37 (Elzi)
Bounty Hunter + Jamming Beam + Proximity Mines + 4-LOM
Cartel Executioner + R5-P8 + Deadman's Switch

Három dolgos munkanap és indultunk is a megmérettetésre. A helyszín leginkább a lázadók sietve installált titkos támaszpontjára emlékeztetett, de egy harcost ez cseppet sem zavar.

Mivel a kreált csapatom mozgatására csupán terveim voltak, tapasztalatok nem, úgy gondoltam engem dobhatnak az oroszlánok elé. Bevállalom azokat a csapatokat és pilótákat, amelyek a legerősebbnek ígérkeznek. Így kaptam meg első körben egy veterán pilótát a félelmetes "double tap" csapatával.

1. meccs: Timkó Ati

Drea Renthal
Lok Revenant + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner
Lok Revenant + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner
Lok Revenant + Dorsal Turret + Veteran Turret Gunner

Az egész rajom a trollkodásról szól, tegyük hát azt. A terv: az első lövéskörben reinforce, hogy olcsón megússzam, aztán már a közelbe érve blokkolás és a köv körben aknák. Bevált. A részletekre nem emlékszem, de sikerült hoznom a meccset.

hxtc_r1.jpgA klasszik színű szkörg verejtékezik

A siker kulcsa talán a szokatlan terrorista harcmodor volt. Nem ehhez edződtek a játékosok az aktuális metában. Attila, - aki már fogadott győri, oly gyakran tisztel meg minket versenyeinken - ismét kitűnő ellenfélnek bizonyult.

2. meccs: Kovács Imi

Cassian Andor + Tactical Officer + Leia Organa + Pivot Wing
Wedge Antilles + Servomotor S-Foils
Braylen Stramm + Crack Shot + Jamming Beam
Ten Numb + Jamming Beam

Ahogy Attila, Imi is régi harcostársam. Fantasztikus élmény velük játszani az eredménytől függetlenül.
Imi által szolgálgatott rebel beef nem sok jót ígért. A csapat is az egyik legerősebb manapság és Imi eddigi eredményei is kemény küzdelmet vetítettek előre. És meg is kaptam.
A kellemetlenkedésem megzavarta Imi formációját, hamar elvesztette Wedge-et. Blokkoltam ahol értem, dobtam a bombát, elesett egy B-wing, majd Cassian fele. Az utolsó lövéskörben Imi egy szép manőverrel kitért a 4 kockás lövésem elől és félbeverte az egyik FS-met. Szoros lett a vége, de meglett.

hxtc_r2.jpgNa ilyen buta troll voltam.

A nap végén derült ki, hogy én voltam az egyetlen aki legyőzte Imit. Nem szokásom a melldöngetés, de egy bajnokot (RSI) legyőzni különleges érzés.

3. meccs: Budai Miki

Wedge Antilles + Crack Shot + Proton Torpedoes + R4 Astromech + Servomotor S-Foils
"Dutch" Vander + Crack Shot + Ion Cannon Turret + Proton Torpedoes + R4 Astromech + Veteran Turret Gunner
Thane Kyrell + Swarm Tactics + Proton Torpedoes + R4 Astromech + Servomotor S-Foils

Mikivel ez volt az első meccsünk. Mivel idén sajna ez csak második eseményem a fővárosban, nagyon örültem, hogy olyan ellenfelet kaptam, amivel még nem küzdhettem eleddig.
Torpedók. A közeledéskor először távon kívül kell lenni, aztán range 1-ben. Sikerült, de nagyon küzdelmes meccs volt. A 4 aknából csak 1-et vittem sikerre. Wedge-et nem bírtam lelőni, többször kicsúszott a karmaim közül. Kétszer kellett Ricsi segítségét kérni tűzív mérésre. Mindkettő nekem kedvezett. Rá kellett futnom saját aknámra, hogy lőni tudjak Wedge-re és 2 kritet dobtam rá. Pfúúú de nehéz volt.

hxtc_r3.jpgWedge ebben a szituban is megtagadta a halált.

2 ponttal nyertem, jövök egy sörre Mikinek. Nagyszerű meccs volt ez is.

4. meccs: Hende Robi

Lok Revenant + Ion Cannon Turret + Veteran Turret Gunner
Lok Revenant + Dorsal Turret + Veteran Turret Gunner
Lok Revenant + Dorsal Turret + Veteran Turret Gunner
Drea Renthal + Dorsal Turret

Talán nem tudjátok, de vasi vagyok és nagy örömömre szolgál tudni, hogy messze otthonban is teremnek remek játékosok. Robiról tudni kell még, hogy a legutóbbi győri versenyt megnyerte. Tavaly nyáron, talán az utolsó 1.0-ás meccsen játszottam már vele, ahol alulmaradtam Ghost-os listája ellen.

hxtc_r4.jpgNem jó ómen, ha látod a fejvadászom ánuszát.

Bevállaltam a DreaLok-ot másodjára is. Ami Ati ellen sikerült, talán itt is bejön. Úgy éreztem Robi nem ijedt meg a kamikáze FS-eimtől. Végigszaladtam a jobb oldalon és balra berongyoltam a Lokok közé. Az első lövéskörben kaptam pár sallert, de Robi formációja szétesett, az aknák meg tették a dolgukat.

Aztán történt egy furcsa eset. Az egyik FS-sel gyorsítottam, hogy tűzívem legyen, aztán 1 perc múlva azt láttam hogy nincs tűzívben a Lok. Elmozdult volna az FS? Rekonstruáltuk az FS eddig mozgását, helyretettük, és lőttem, leszedtem 1 pajzsot. Vége lett a lövéskörnek, de nem hagyott nyugton a szitu. Lehet, hogy nem is vittem lőhelyzetbe az FS-t? Csak a képzeletem mondatta velem? És csak visszéltem Robi bizalmával és jóindulatával? Megkértem Robit csináljuk vissza az FS okozta sebzést és tiszta lélekkel vághattam a következő körbe. Bocs Robi, hogy belerondítottam a meccsbe.

A párviadal pontos menetére aztán már nem emlékszem, de sikerült nyerni. Ennek fényében nem tudtam volna elszámolni azzal a valószínűleg jogosulatlan sebzéssel.

5. meccs: Négyesi Jani

Ketsu Onyo + Fearless + Maul + Shadow Caster
4-LOM + Crack Shot + Advanced Sensors + Mist Hunter
Kavil + Dorsal Turret + Hull Upgrade

A meccs előtti listaválasztásnál volt először, hogy kifejeztem óhajom, nem szeretnék Szabó Andris bivaly csapata ellen játszani. Laci bevállalta, aztán a "Last minute"-esek Jani mellé tettek.

Izgalmas és érdekes lista Janié, de nem kellett sokat gondolkodnom a taktikán. Belerohanok, odapiszkítok és továbbállok. Azonban rosszul jött ki a lépés - egy rutinos játékos kiszámolta volna, hogy ez lesz. A Kimogilával nem sikerült blokkolnom Ketsu-t 1mm híján. Az már kitalálható mi történt, traktor képességből, majd traktor a lövésből, Kimo az aszteroidán. Akasztották a "hóhért" (Executioner), anélkül halt meg, hogy lőhetett volna.

Maradt a két Bounty. Az egyikkel Ketsut kezdtem idegesíteni, beblokkoltam, ráaknáztam. Jani csak a hátsó tűzívével tudott piszkálgatni, aztán nagy szerencsémre kapott egy "Damaged sensor array"-t. Már lógott a bele a lancernek, Jani nem merte lefordítani a kártyát, hogy aztán tűzívet forgasson, mert szüksége volt a fókuszra.

hxtc_r5.jpgA sárga cica játszik a diszkosszal. A szürkét hamarosan meghágják.

A másik FS (Elzi) 4-LOM-ot vette kezelésbe és egy szerencsés aknával le is szedte, majd beszorult a visszaérkező Ketsu és Kavliton közé. Kavil ráküldött egy kézből hármat, amit Elzivel újradobattam, de csak annyit értem el, hogy el kellett költenie e fókuszát. Aztán lőtt Ketsu, kézből 4 hit. Hólisit!
A lejáró időben még leszedtem Ketsu-t, de már nem emlékszem, hogy a megcsáklyázott Elzis Bounty túlélte-e. Meglett az ötödik.
Nagyon örültem, hogy játszhattam Janival. Kemény ellenfél volt. Nagy érték a magyar közösségnek a szolnoki bázis, kiváltképp, hogy eredményesek is (május eleji ligaforduló)

hxtc_players.jpgA baráti társaság, sokan imára kulcsolt kézzel.

Kis csapatunkkal sikerült 3 kört hoznunk és a 7. helyen végeznünk. A másik 4296-os triónak sajnos csak kettő fordulót sikerült nyerniük, de remélem az élményért így is megérte.

Hatalmas gratula a füstösöknek - Bali, Áron és Gergő -, a csapatgyőzelemért! Eddig egyéniben is legendás pilóták, most már csapatként is a legjobbak.

A legnagyobb elismerés és köszönet azonban Ricsit illeti, aki a szabadidejét áldozta, a pénzét kockáztatta a mi szórakoztatásunkért. Nem lehetünk elég hálásak.

hxtc_loot.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr7014908906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása