It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Az első RSO

2018. november 10. 08:41 - Godgre Mos

rso-csapatom.jpg

Gondoljuk csak át, mennyi munka egy verseny megrendezése! Gondoskodni kell a helyszínről, megfelelő méretű asztalokról, a mat-ekről, az ajándékokról, megfinanszírozni az ajándékokat, a közvetítéshez beszerezni, felállítani és működtetni a technikát, odamenni, visszajönni, kivinni, lehozni, elrendezni, előtte, utána. Mi pedig megjelenünk, játszunk egy jót és dolgunk végeztével hazamegyünk. Anyagi érdekeltség nélkül, csupán azon önzetlen szándéktól vezérleve, hogy szórakozást nyújtson az X-wingbe szeretett testvéreinek. De aztán szánjunk rá egy percet és vegyük számba, mit vittek véghez Ricsi és segítői.

A 4296-osok - és talán minden versenyző - nevében mondhatom, hogy nagyon hálásak vagyunk a rendezésért. Remélem, hogy a visszajelzések megerősítik Ricsit és később úgy emlegetjük ezt az eseményt, mint az első RSO.

A képeket Tóth Gábor készítette. Köszönöm!

Felkészülés

A felkészülést a győri verseny adta, ami előtt talán kétszer repültem annak a formációnak az alapjával, amit az RSO-n is szerepeltettem. Mint a múltkori összefoglalónál, itt is lesz visszatekintő.

Íme a győri lista:

IG-88B (70)
Trick Shot (1)
Trajectory Simulator (3)
Ion Cannon (5)
Proton Bombs (5)
IG-2000 (2)

Krassis Trelix (70)
Trick Shot (1)
Ion Cannon (5)
IG-88D (4)
Marauder (3)
Dengar (6)

L3-37 (22)
Tactical Officer (2)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Emitt pedig a felújított:

IG-88B (70)
Elusive (3)
Fire-Control System (3)
Ion Cannon (5)
IG-2000 (2)

Krassis Trelix (70)
Trick Shot (1)
Ion Cannon (5)
IG-88D (4)
Marauder (3)
Han Solo (4)

Jakku Gunrunner (28)
Deadman’s Switch (2)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Annyira megtetszett Zsolti Quadjumper-je (lásd a vége írást), hogy én is benne akartam tudni. Viszont így 9 ponttal kevesebb hely maradt. A rosszul szereplő Dengar kikerült a képből, visszahoztam Han-t. Őt eddig azért tudtam nélkülözni, mert Elzi adta az akciót. Most viszont rá nem számíthatok. Han sajnos alacsony Inin nem olyan erős, mert csak saját "engage"-nél kapcsol be (nincs erre magyar szó). Sajnos meg kellett válnom a proton bombától, a trajectory helyett így fire control system került be. A Quadjumperbe első gondolatra Unkar-t ültettem be, de aztán jobbnak gondoltam egy sima gunrunner-t deadman's switch-csel.

A csapat magát és működését az IG-88B és a Firespray-on ülő IG-88D szinergiája adja. IG-B-nek ha az első lövése nem talált, lőhet még egyet az ágyújával, ezt a képességét így Trelix is megkapja, aki saját képességéből előre és hátra is tud lőni, egy kocka újradobással erősítve. Az IG újradobását a FCS adta volna, de volt meccs, hogy nem tudtam időben kirakni, mert kalkulálnom kellett a védekezés miatt.
Kevés életes ászok ellen nagyon jól működik (kivéve Fenn Rau). Mivel mindkét hajó dupla kalkulációt kap Palob csak a vállát vonogathatja, és Vader crew sem okoz problémát. A Gunrunner szerepe a traktorozós kellemetlenkedés és ha meg akarják ölni, akkor kisgömböc lévén szétpukkan, ne akarj a közelében lenni.

4296th

Soha nem látott számban képviseltük a győri közösséget. A megjelentek mindegyike 4296-os csapattag.

A tagok: 

  • Mészáros Mátyás / Gyömöre / RSO-RSI
  • Módos Gergő / Győrladamér / RSO
  • Piedl Zsolt / Nagyesztegár / RSO
  • Remport Laci / Győr / RSO
  • Remport Gábor / Mosonmagyaróvár / RSO
  • Tóth Péter / Szatta / RSO
  • Tóth Ádám / Ménfőcsanak / RSI

 

Az ütközetek

A hagyományoktól nem eltérve, rongy fáradtan érkeztem a versenyre. Korai fekvéssel (hajnali fél négy) és korai keléssel készültem a megpróbáltatásokra.

Megérkezve már nem volt az az idegen érzés, mint tavaly júniusban. Szinte mindenkit ismertem, örömteli érzés volt újra látni a srácokat. Furcsa, de versenyizgalmat is csak minimális mértekben éreztem. Sokkal stresszesebb volt, hogy vajon jól fog-e működni, a közvetítéshez használt friss overlay megoldásom (Némi kellemetlenséget azért okozott). 

Sajnos nem tudom oly plasztikus módon átadni a történteket, mit Imi kollégám, már csak azért sem, mert megkoptak az emlékeim. Az érzés szerencsére nem. :)

1. meccs: Kovács Bence

Tavaly a nemzeti másnapján játszottam Bencével egy emlékezetes "otthonhagytamaT70estárcsámat" meccsen. Szerencséjére a geekhub-nak volt kint pultja. :)
Akkor egy szoros meccsen alulmaradtam, de a listájára nézve "I have a bad feeling about this".

Három bomber Jonus-szal az élen és Whisper. Ha a bombereket veszem célba, whisper kellemetlenkedik, fordítva pedig fordítva. A bombázókkal kezdtem, de valahogy nem éreztem rá a helyes taktikára. A Quadjumper-rel sem sikerült jól pozicionálnom magam. Bencének nagyon jöttek a kockák és esetleges szerencsétlenség ellen ott volt Jonus is. Nekem pedig makacskodtak a zöldek és pirosak is. Arra nem volt "időm", hogy lock-oljak a FCS-hez. Gyorsan olvadtam és a játék végére asszem csak másfél bombert sikerült levennem.

Eredmény: vereség (56-200?)

2. meccs: Timkó Ati

Mondhatnám, hogy öreg cimborám, de nem öreg, csak X-wing időszámításban már több mint egy éve játszunk egymással, szerencsére elég gyakran. Ati szenvedélye és állhatatossága példaértékű, mindemellett eszméletlen jó fej, rendszeres győri versenyző, amiért nagyon hálásak vagyunk.

Most új felállással és célokkal jött az RSO-ra, miszerint megtanul ászokkal repülni. Fenn, OldT, Guri. Hát nem voltam nyugodt.

rso-r2.jpg
A baljától alapvonalon jobbra indította a hajóit, míg én középen padlógázon átszágultva az aszteroidák között csaptam le rá oldalról. Az események így a bal felső sarokban kezdődtek. Csináltam pár hülyeséget (pl. OldT mellett kértem kalkulációt), de sikerült közepes károkkal kijönnöm a szituból. Fej-fej mellett haladtunk a pontozást illetőleg, de a végén Ati hozott egy rossz döntést. A lövéstől való kitérés helyett, belement a pew-pew-ba és ebből nem jött ki jól.

Eredmény: győzelem (alig mov)

3. meccs: Pap 'Fil' Robi

Fil egy jelenség a kalapjával és furcsa - talán repülős - kalapra szerelt szemüvegével. A listája is figyelemre méltó volt. Scum Han és Nym. Én is próbálkoztam egyszer Han-nal, de Fil velem ellentétben tudta is használni a fiatal Falcon-t. Örültem, hogy ő is foglalkoztatta Qi'ra-t, nem csak az én agyszüleményem. Sőt! (Lásd később)

Nym volt az elsődleges célpontom, a bombáival komoly kellemetlenséget tud okozni. Han-t pedig igyekeztem kicsalogatni a kövek közül. Így is lett, de mint említettem fent, Fil tudta használni Han-t és Trelix ott is maradt a kövek között.

rso-r3.jpg

A végjátékban Han kibújt a kövek közül, így könnyebben sikerült lelőnöm a felére. Az utolsó körben Han tüzelt a sértetlen Gunrunner-re aki csak kettőt sérült, Lando próbálta az IG-t meglékelni, de sikertelenül. "Ha Lando fél alá kerül, akkor nyerem a meccset" szitu alakult ki és mindkét hajóm range 1-ben sütötte el a blaster-t.
Kemény menet volt, ahol a fáradtság jelei kezdtek kiütni rajtam. Hogy a szerencsén múlt-e a végén, azt döntse el mindenki, a fenti kép segít hozzá. Az biztos, hogy Fil éppúgy megérdemelte volna a győzelmet, mint én.

Eredmény: győzelem (alig mov)

4. meccs: Laskovicz Misi

Júliusban, ugyanezen a helyszínen, egy ligafordulón összecsaptunk Misivel (nem először), ahol Misi győzedelmeskedett a Mison Critical listám felett. Az összepakolásnál Misi véletlenül elrakta Mison-t, de ez számomra csak otthon derült ki.
Amint megérkeztem, Mison-nal egy egy doboz sörrel fogadott. Na ilyen ember Misi.
Nagyon bírom a dumáját, az eddigi meccseink baráti élcelődéssel voltak teli és tudtam, akárhogy is alakul a vége, ez egy jó meccs lesz.

rso-r4.jpg

A kép csak sejteti, de Misi Scum Han-t hozott Qi'ra-val, a tetejére Fenn Rau habnak.
Sok mindenre nem emléxem a meccsből. Talán az Escape Craft-ot szedtem le először. Lőttem Fenn-t mint a megveszekedés, de Misi kockáin csak festett oldal volt. Azért ha lassan is, de koptak a hajói és a végén a tizenikszedik lövésnél elfogyott a zöld erő, Fenn távozott.
A meccs kitűnő hangulatban telt és kellően izgalmas volt, remélem legközelebb is összekerülünk.

Eredmény: győzelem

5. meccs: Szabó Andris

Andrissal tavaly a nemzeti felkészülésnek szánt ligafordulón ütköztünk, ha jól emlékszem, 2 Scurrg és egy tégla volt a csapatában. Akkor az Y-jaim jól védekezésének köszönhetően én jöttem ki jobban.

Most egy erős birodalmi listát állított Andris: Deathrain, Whisper, Vynder
Nehéz lenne pontosan felidéznem a történteket, a lényeg, hogy egész a végéig hátrányban voltam. Andris kitűnő játékos, ritkán tudtam olyat lépni, amire nem számított. Több olyan kör volt, amikor nem lőttem. Azonban az a zöld szerencse, ami a nap folyamán elkerült, most mellém szegődött, ugyanis 4x egymás után (!) a Firespray duplát védekezett. Elutasította a megsemmisülést, ezzel tovább lekötötte a lövéseket, a többi csapattag tudott dolgozni.

rso-r5.jpg

Trelix "munkája" döntőnek bizonyult, az IG talán 1 pajzsot vesztve kezdett őrült haláltáncot Vynder-rel. Ezt kamerázni kellett volna. Menekültem, kanyarodtam, boost-oltam, megfordultam, csakhogy ne tudja rámlőni a torpedót. Sikerült. Mármint kitérnem a proton elől. Rendkívül szoros végeredménnyel és remegő lábakkal ikszeltem a meccslap szebbik rubrikájába.
Andris, remélem lesz alkalmunk újra megvívni, kijár neked egy visszavágó.

Eredmény: győzelem

Szummárum

A nap elején egy szolid 2-3-as végeredménnyel is elégedett lettem volna. A listám nem túl erős, inkább szeretni való. A hihetetlen 4-1-es eredmény szóba sem jöhetett. Azért a fentiekből kitűnik, hajszálon múltak a győzelmek. A lista megérdemli, hogy további meccseket belerakva, a nemzetin is megfuttassam.

Ami ennél is elképesztőbb, a 4296-osok kitűnő szereplése. Matyi szintén 4-1-gyel a 8. helyen végzett, madarat lehetett volna vele fogatni. Nagy lendületében bevállalta a másnap meghívásos versenyt is. A többiek 3-2 és 2-3-as eredménye is nagyszerű! Gratulálok az egész csapatnak!

Óriási elismerés és gratuláció Szentandrássy Daninak aki fantasztikus 5-0-val megnyerte a versenyt. Remélem sikeréhez hozzájárultak a győri versenyek és nem hiába sírta magát álomba a videó visszanézés után. :)

A másik hip-hip-hurrá pedig Kovács Imi barátunké, aki szintén Győrben megedződve, 5-0-val végigsöpörve ellenfelein, az RSI bajnoka lett! Alig várom, hogy legyen pár nyugodt percem és végigolvassam az összefoglalóját.

Ezzel kezdtem és ezzel is zárom. Minden elismerés és köszönet Ricsinek, aki idejét nem sajnálva, pénzét kockáztatva megrendezte ezt nekünk. Remélem jövőre újra megteszi ezt értünk.

A szerzemények:

rso-loot.jpg

Az előző részek tartalmából

A felkészülés gerincét a 28-i győri verseny adta. Azon túl egy meccset nyomtunk Rempivel, ami nekem jobban jöttek a kockák. Illetve Zsoltival volt 1 vagy 2 meccsem, ami véglegesítette, hogy ezt a csapatot kell vinnem.

Championship Arrabona 2.0 2018/2

Ismét szép számú különítmény érkezett Budapestről (Ati, Bencsi, Dani, Imi, Marci, Tomi) és vidékről egyaránt (Mészárosék, Zsolti, Peti, Nagyrempi). A helyi erőt Ádám, Dávid és én képviseltük. Laci igazolatlant kapott, mert a szomszéd helységben Warhammerelt.
Jó leírni a neveket, mert nélkülük ez a versenysorozat nem létezhetne.

1. meccs: Tóth Peti

Hosszú várakozás után egymást követően kétszer is megütközhettünk Petivel, ezúttal a kamerás asztalon. Óriási bevállalással egy tematikus listával készült Peti, amit "Kati kutyát sétáltat" címmel festhetne meg a költő. (?mivan?)
A Z-95-ökre Deadman's switch is került, ami sajna csak "jó ötletnek tűnt". Itt az első meccsen kiderült, hogy így nem éri meg rajban reptetni őket. Kati várt blokkolós effektusa elmaradt, a Z-95-öket egyesével le tudtam vadászni.

Eredmény: győzelem

2. meccs: Tóth Ádám

Ádám híresen ügyesen terelgeti a birodalmi ászokat, itt is ezzel a szándékkal érkezett. Az ion fegyvereim türelmetlenül várták, hogy bénaságra kárhoztassák a ficánkolni vágyó pilótákat. Az első löketet Soontir kapta, bár ion nem ment be, de nem tudtam a beszorító műveletet befejezni, Ádám ügyesen kihúzta magát. Célpontot kellett váltanom többször is, mert Ádám hozta a várt formát, táncoltatta a hajóit. De hiába, a kevés életes hajók előbb utóbb elfogynak a dupla lövések alatt. Átlagos zöld kocka dobással inkább előbb.

Eredmény: győzelem

3. meccs: Piedl Zsolti

Zsolti egy érdekes, izgalmas csapatot rakott össze. Olyannyira megtetszett, hogy az RSO-ra megváltoztattam a csapatott miatta.

Egy boost koordinálós 4-en visszafordulós manőverrel terveztem Zsolti mögé kerülni, de Zuvio-val rámfordult és megtraktorozott. Itt fel kellett hívnom a figyelmét, arra, hogy bullseye-ban két traktor jár és így mozgathatja a hajómat is. Zsolti megköszönte és rátett az űrszemétre. Stressz. És úgy nem ér piros manővert végrehajtani. Ezzel teljesen szétesett a taktika, nem is tudom hogyan sikerült hoznom a meccset. Az segített, hogy Palob nem tudott tokent nyúlni tőlem.

Eredmény: győzelem

4. meccs: NoxiDragon

Nagyon nem kívántam Dávid csapata ellen játszani. Már a rutinja is megvan hozzá és a kockái is. Fenn Rau állítom erőhasználó, ahogy bírja forgatnia kockákat.

Szóval nem tudtam, hogyan álljak neki. Míg az előző meccsen két 6-os pilótával volt egy kis előnyöm, itt végig underdog voltam. De sajnos nem csak az Ini miatt. Saját magamnak csináltam a bajt, rosszul játszottam.

Először is L3-t kellett volna lekapnom. Túl sok jóságot adott a többieknek, ami erősen hozzájárult a végeredményhez, illetve ő maga több sebet okozott, ha jó emlékszem az IG-nek.
Aztán más vektoron kellett volna megérkeznem az ütközetre. A további körökre kényelmetlen helyzetbe hoztam magam, túl közel voltam a nagy hajóihoz.
A végső tökönlövést az jelentette, mikor a Elzivel azért nem koordináltam, mert Trelix előző körös stressze még a fejemben volt. És mikor Trelix-szel léptem sem esett le, hogy baj lesz, még boost-oltam is, hogy lőhessek. Kalkuláció hiányában elszenvedtem 4 találatot, amiből 2 krit volt, ami további 2 sérülést hozott (Fuel leak és DH!). Kész.

Az elkövetett hibák mellett a kocka sem volt a barátom. A kritikus pillanatban nagyon hálás lettem volna még egy hit-nek. Ez pedig Elzi utolsó kétségbeesett lövése volt Bobára, mikor az elhullhatott volna. De nem panaszként emlegetem a kockákat. Aki ebbe a játékba fog, az ne nyafogjon, ha nem azt kapja amit szeretne.

Izgalmas és feszült meccs volt, amit úgy érzem inkább magam ellen játszottam. Szándékom volt egy kommentáros videót is készíteni róla, de annyi munkám volt, hogy nem jutottam a közelébe.

Eredmény: vereség

Ez utóbbi bukta olyan nagy mértékű volt, hogy a 3-1-es végeredmény csak a 4. helyre lett elég.

Dávid mesterhármast magáénak tudva nyerte a versenyt, Zsolti befutott másodiknak, Kovács Imi pedig villantott egy 3. helyet, mutatván mi várható az RSO/RSI-n. Szép volt fiúk!

Szólj hozzá!
Címkék: verseny RSO

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr8214353729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása