It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Championship Arrabona 2018/5

2018. június 22. 13:53 - Godgre Mos

A szokásos lista para elkerült. Bár van versenylistám, de nagyon izgatta a fantáziámat a Konfliktus VASSAL liga éppen aktuális szabályai szerint készített csapat.

ca15-title.jpg

Konfliktus VASSAL liga: körről körre a már használt pilóták és fejlesztések ára drágul. Nem szívesen fizetünk 4-8 ponttal többet Bossk-ért vagy Dengar-ért, vagy 3 pontot egy Guideance Chips-ért. Így ritkán látott pilóták és kombinációk kerülnek pályára.

A liga második körében oly unalmas csapattal játszottam, hogy szinte szégyletem magam. Ezért a harmadik körre valami izgalmassal készültem. Annyira megtetszett a csapat, hogy nem bírtam megállni, hogy bedobjam újra a tűzviharba.
Egy kicsit igazítottam a felálláson, a lézert ionra cseréltem, tisztelegve a világbajnok Sim és Jesper előtt. Dávid Final Form-ja ellen is lett volna esélyem a Tracktor Beam és az ion segedelmével, de a történet máshogy alakult.

Kontrol Csoport Speciál

Zuckuss (28)
Veteran Instincts (1), IG-88D (1), Fire-Control System (2), Tractor Beam (1), Mist Hunter (0)

IG-88B (36)
Attanni Mindlink (1), Fire-Control System (2), Ion Cannon (3), Autothrusters (2), IG-2000 (0)

Inaldra (15)
Attanni Mindlink (1), "Mangler" Cannon (4), "Heavy Scyk" Interceptor (Cannon) (2)

Total: 99
View in Yet Another Squad Builder

1. meccs: Mészáros Benedek

Lieutenant Dormitz (31)
Sensor Jammer (4), Mara Jade (3), Rebel Captive (3), Anti-Pursuit Lasers (2), Kylo Ren's Shuttle (2)

Soontir Fel (27)
Push the Limit (3), Stealth Device (3), Autothrusters (2), Royal Guard TIE (0)

"Zeta Ace" (18)
Intimidation (2)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

A legkisebb királyfival már meccseltem az év első győri versenyén, ahol elláttam néhány tanáccsal Soontir Fel fejlesztéseivel kapcsolatban. Ezt megfogadta és kiegészítette egy stresszt ontó Upsilon-nal és egy TIE/fo kísérővel. Ütős csapat lett.
A stressztől félve elsődleges célpontom a denevér lett, de nem vagyok biztos benne, hogy jó döntés volt. Talán a teljes tűzerőmet Soontir-ra kellett volna összpontosítanom, az Upsilon-t mögékerüléssel a végére hagyhattam volna.

ca15-5-r1.jpg

Dél felül heves össztűz várható

A második lövéskörre az Upsilon leesett. Eddig rendben, de hamarosan követte Zuckuss. Természetesen Soontir-t nem tudtam megsebezni. A védőkockáiból sok volt és jól is gurultak. De nem ez volt a lényeg. Benedek nagyon szépen terelgette az Interceptort. A Mészáros srácok egyre jobbak.

Eredmény: vereség

2. meccs: Piedl Zsolti

Colonel Vessery (35)
Veteran Instincts (1), Tractor Beam (1), Twin Ion Engine Mk. II (1), TIE/D (0)

"Omega Leader" (21)
Juke (2), Comm Relay (3), Twin Ion Engine Mk. II (1)

"Quickdraw" (29)
Adaptability (0), Fire-Control System (2), Advanced Optics (2), Lightweight Frame (2), Special Ops Training (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Legutóbb a regionálison versenymeccseltem Zsoltival az utolsó körben. Ott meglehetős szerencsével sikerült győznöm - illetve a legutóbbi győri versenyen is nagyon makker voltam.

Na most visszakaptam mindent kamatostul. Zsoltinak jól jöttek a kockák és a csapata is úgy volt hangolva, hogy bőviben legyen módosításokkal. Sajna a védekezésben is jó keze volt.

A első összecsapáskor ha észnél vagyok, akkor nem dobja rá Inaldrát a sziklára és Quickdraw-nak bevihetek még egy lövést. QD Zuckuss által sziklán állt, jó alkalom lett volna megszabadtani a pajzsaitól.
Aztán már kínomban erősen megkérdőjelezhető manővereket vállaltam be, volt ami (éppen hogy csak, de) nem fért be, teljesen szétesett a mozgásom. Zsolti higgadtan, jól terelte a birodalmi rajt, nem találtam a fogást rajta. Vessery-t tudtam csak levakarni a pályáról.

Kijárt Zsoltinak a győzelem.

Eredmény: vereség

3. meccs: Dávid Panni

Han Solo (46)
Predator (3), Chewbacca (4), Luke Skywalker (7), Engine Upgrade (4), Millennium Falcon (1)

Jake Farrell (24)
Veteran Instincts (1), Proton Rockets (3), Push the Limit (3), Autothrusters (2), A-Wing Test Pilot (0)

Total: 98
View in Yet Another Squad Builder

Az első női versenyző Győrben! Minden tiszteletem, hogy kevés tapasztalatával bemerészkedett az oroszlánbarlangba!

Csapatában Han-t jómagam másként hangoltam volna, de ez sem volt rossz.
Az első lövésváltásokban hamar elhullott Inaldra és a token nélkül maradt Jake is. Közben már Han is erősen vérzett. Zuckuss erős a kis agilitású hajók ellen. Hozzá kell tenni, volt jó pillanatban dobott kitérésem.
Ha Panni Han-t nem viszi be középre, hanem kívülről csipeget, máshogy alakulhatott volna.

ca15-5-r3.jpg

Han nem szerette a szituációt

Eredmény: győzelem

4. meccs: Hende Robi

"Zeb" Orrelios (18)
"Chopper" (0), Phantom (0)

Fenn Rau (Sheathipede) (20)
Veteran Instincts (1), Hotshot Co-pilot (4), Flight-Assist Astromech (1)

Lothal Rebel (35)
Sensor Jammer (4), Twin Laser Turret (6), Ezra Bridger (3), Maul (3), Engine Upgrade (4), Ghost (0)

Total: 99
View in Yet Another Squad Builder

GhostFenn. Fúha. Eddig csak egyszer, de akkor nagyon.

A csapatom nem VCX-100 ellen volt hangolva, sem az ion, sem a trackor beam nem számít ellene. Illetve az ion frankó, ha le tudom terelni a pályáról vagy rá egy kavicsra.

Az elsődleges célpontom Fenn lett, mert a koordinált boost-tal kellemetlen szituációkat tudott létrehozni. Mint ahogy egész nap Fenn ellen is egy kicsi plusz kocka hiányzott. Az hogy egy élettel még egy körben a pályán maradt, pont a VCX elleni lövést vette el.

ca15-5-r4.jpg

Hiba volt Inaldrát tűzívbe engedni

Inaldra volt az első áldozat, hiába 3 védőkocka és fókusz, 3 TLT lövés levette a pályáról. Őt követte Zuckuss, aki rendben megtette a magáét. Az IG-ben volt minden reménységem. De hiába a 3 védőkocka, a fókusz és az Autothrusters, 2 TLT lövés 3 pajzsba került. Egyszer sikerült jól oldalba kapnom, 4 hull-t hagyva az utolsó körre. 3 életemmel nem mertem egy eltávolodós-visszatérős manőverbe fogni. Mögé mentem 3 sebet bevittem, a visszalövésben a 3 találatra semmi kitérést nem dobtam. Vége. Csak 1 kitérés elég lett volna a győzelemhez.

Nagyon jó, izgalmas meccs volt. Többre vittem, mint reméltem egy GhostFenn ellen.

Eredmény: vereség

A gyenge eredmény ellenére nem bántam meg, hogy a Kontrol Csoport Speciált hoztam a versenyre. A meccsek izgalmasak voltak, 2 közülük szoros is. A szerencse elpártolt tőlem és ha nem ilyen hisztis (a szerencse) legalább még egy meccs meglett volna. De bánja fene.

Külön öröm, hogy invitálásomra körünkben üdvözölhettük Rafyt!

Kiosztanám az elismeréseket:

  • Dávid megszerezhette az áhított oklevelet. :) Gratulálok a győzelemhez!
  • Panni az első lány a Championship Arrabona történetében! Tökös vállalás volt, hogy eljött.
  • Benedek fantasztikus 3-1-gyet ment. Eszméletlen!
  • Matyi ismét vagány csapattal jött. 5 natúr hajó! Nem semmi!
  • Ismét nagy számmal képviselték magukat a vidékiek. Nagy köszönet, hogy vették a fáradtságot és órákat utaztak hozzánk. De hát ilyenek az X-wing fanatikusok. Reméljük, hogy élményekkel gazdagon tértek haza.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr3714056792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása