It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Gazemberség a kettőpontnullában

2018. május 29. 20:25 - Godgre Mos

scum-box.png

Hajók és pilóták

Általában elmondható, hogy az életpontokat eltolták a hull javára.
Több helyen szűkítették a pilóta régi képességét tűzívre.
Lett 5 középtalpas hajónk (G-1A, Scurrg, IG, Firespray, Kimogila)

A hajók melleti számmal jeleztem, hogy szerintem mennyivel lett jobb/rosszabb a hajó.

Az ismert legkisebb pilótára odaírtam, hogy hány pontot adnék érte, ez valszeg kevesebb, mint amire beárazzák.

YV-666 (0)

Az eddigi 6H/6S-ből 9H/3S lett. Megkapta az új reinforce akciót és a tárcsa nem változott.
Hound’s Tooth: nemcsak a "hagyományos" Nashtah Pup tud dokkolni, hanem bármely Z-95 pilóta. (Feltételezem felszereltség nélkül lehet dokkoltatni a title áráért, ami jó üzlet lenne.)

Trandoshan Slaver (I2 / 56pt)

Moralo Eval (I4): Egyik kedvenc nagytalpasom teljesen új képességet kapott. Nem a nagy lövések, hanem a trükkök mestere lesz (bűnöző agytröszt). A játék során kétszer, ha elhagyja a pályát, a következő körben visszajöhet azon az oldalon, ahol kiment. Fantasztikusan jó képesség!

Bossk (I4): Képessége az elsődleges fegyverre korlátozódik

Z-95 (+1)

Két újdonság: fehér orsózás akció és a 3-as mellett egy 4-es visszafordító.

Binayre Pirate (I1 / 24pt) - I1-en lószart sem ér az orsózás, ezért 2-ben váltottam a pontját. Elmondták a srácok, bár alacsonyabb Initiative-en jön, annyi pontba kerül mint a rebel változata, de ennek lesz illicit slotja. Nem értem, rebelnél is 1-es a legkisebb pilóta (biztosan félreértettem).

Kaa'to Leeachos: említették, hogy lesz

N'Dru Suhlak: említették, hogy lesz

G-1A (-3)

Középtalpasként kapott egy extra hull-t (5H/4S), de a tárcsáján több a piros, mint egy császári gárdistán. Egyrészt kapott piros 0-át, a 3-as visszafordítóból 2-es, a 3 előre fehér, a 4 pedig piros lett (összességében +2 piros). És végrehajthat jam akciót.

Mist Hunter cím is változott, ágyú slot és fehér orsózás jár érte.

Cudar olcsónak kell lennie, hogy a versenyszférában helyet kapjon. Sőt, hogy akár játsziból a pályára kerüljön. Túl sok hajó közül választhatunk már ahhoz, hogy egy béna kacsán essen meg a szívünk. Egyébként az árára tettek utalást.

Gand Findsman (I1 / 40pt): érdekesség, hogy az 1.0-ban ez PS5.

4-LOM (I3): Igyekeztek kihasználni a temérdek piros manővert azzal, hogy teljesen végrehajtott (nem blokkolt) piros manőver után kap egy calculate tokent (mert hát robot).
És hozza a régi képességét is, hogy a befejező fázisban lepasszolhat egy stresszt egy másik hajónak. Nem írja, hogy ellenséges, tehát baráti is lehet. Azért az 1-es táv kevés lesz az üdvösséghez. Bár a 2-es meg már durva erős lenne.

HWK (+3)

Szépen nyúltak hozzá. 2-es mobil tűzíve van, fehér fókusz, TL, turret forgatás, ezek láncban is, piros boost és jam. A szokásostól eltérően a pajzs kapott erősítést: 3H/2S (a 4H/1S helyett).
A tárcsa is jobb, kapott piros 0-át és 3-as kanyart, más pirosa nincs is.

Nagyszerű támogató hajónak néz ki, tekintve, hogy nem várok az 1.0-ban tapasztalt brutális tűzerőt, tovább fogja húzni a csatatéren.

A Moldy Crow nevesítés is tetszetős: az elsődleges fegyver az első tűzívben 3-as erősségű és max 2 darabot, de megtarthatja az el nem használt fókuszt.

Spice Runner (I1 / 35pt)

Torkil Mux (I2): harc előtt lenullázhatja a tűzívében lévő hajó Inijét (PS).
Tűzívben, nem mint régen 1-2 távban! A "tűzív" kifejezés még nem tisztázott. Ez akár jelentheti a végtelenbe nyúló tűzívet is, de annak kiméréséhez nincs eszköz, feltételezem a 3-as táv a határ. Illetve mi számít tűzívnek? Alapból csak a turret, de title-lel az elsődleges is?

Palob (I3): megtartotta fókusz és kitérés lopó képességét, de a tűzívében

Dace Bonearm (I4): a 3 charge elköltésével tud további 2 iont osztani.
A nagyobb hajók ionizálásához nagyszerű segítség. De szerintem annyit látjuk majd pályán, mint eddig.

IGgressor (-1)

A robotok fókusz helyett kalkuláció akciót kapnak, amely 1 fókusz kocka módosítását teszi telhetővé. Hirtelen 6 ilyen pilótáról tudok (Star Wars guruk lehet, hogy többről): az IG "testvérek", Guri, AP-5, 4-LOM. Én várok egy K-2SO pilótát is.

A legfontosabb, hogy középtalpat kaptak az IG-k is.
Az IG-k akciói: kalkuláció, kitérés, TL és boost.
A pajzs arány itt is változott (5H/3S), a tárcsa pedig bővült egy 4 előrével.
A hajók kapnak "Advanced Droid Brain" beépített fejlesztést, amivel kalkuláció akciónál kapnak még egy tokent.
Az összes IG Initiative (PS) 4-en van.

Minek kitérés, ha van kalkuláció?
Mert a kalkulációval csak fókusz forgatható át, kitéréssel pedig bármi.

IG-88A (Agresszív Automata): a harci (engagement) fázisban átadhatunk egy kalk jelzőt egy olyan hajónak (1-3-ban), akinek van kalk akció lehetősége

IG-88B (Brutális Barbár): miután a támadás nem volt sikeres, végrehajthatunk egy bónusz ágyú támadást. Két észrevétel:

  1. nem írja, hogy körönként egyszer. Feltételezem a bónusz támadás definiálva lesz, mint egyszer végrehajtható tevékenység, mert különben addig lődözhetünk míg nem talál. (A fejlesztők is két lövést említettek.)
  2. a HLC immáron bullseye-ban működik, lehet, hogy egyéb ágyúk is (bár a Tracktor Beam nem), így már nehezebb lesz bónusz lövésre szert tenni. Látnunk kell a többi ágyút. Már csak 106 nap.

IG-88C (Cudar Célzógép): boost után jár egy kitérés akció

IG-88D (Durva Daráló): sloop manővernél az enyhe 3-as sablon helyett, használható az erős és az egyenes is.

A hajók a betűjelüknek megfelelő alliterációban kaptak bandanevet. Én meg műfordítottam. :)

Az első évadban is úgy pontozták, hogy ne férjen be 3 hajó még csupaszon sem a 100 pontba. A 2.0-ban is így lesz, valszeg 70 pontra konvertálják.
Az 1.0-ban a B-C volt messze az optimális kombó, ez most sem lesz másképp. Azonban ez az eltérő árazással megbolondítható.Így tudom elképzelni:

  • IG-88A / 65pt
  • IG-88B / 78pt
  • IG-88C / 75pt
  • IG-88D / 60pt

Jumpmaster 5k (-4)

Csak egy irányú 2-es primary turretje van, a turret forgatás pedig piros akció. Mellesleg az orsózás is.
A pajzsarány itt is gyengítve (6H/3S). Az 1-2 bal kanyar már nem kék, "cserébe" a jobbosak pirosak. Nincs 2-es sloop, hanem egy piros 3-as bal van csak.
Itt nem arról van szó, hogy a túl hideg (kék) tárcsát egy kicsit meglangyítoták (fehér), hanem konkrétan túlfőzték (piros).
Engesztelésül lesz torpedó slot.

Punishing One: az elsődleges fegyver az első tűzívben eggyel többet ér. A személyzet slot helyett astromech slot van.

Megszűnik a scum astromech, közös bázis lesz a lázadók hordóival (már ha nem lesz scum vagy rebel korlátozás). Nézzük jelenleg melyek használhatók scum által:

  • R2 Astromech: csökken eggyel az 1-2-es alapmanőverek nehézsége. Csak kis hajók.
    Ez sajna nem is hozható Jumpmasterre. A kártya így fogalmaz "basic maneuvers", úgy tudom eddig nem volt ilyen kategória, valószínűleg a visszafordító mozgások nem alapmanőverek. Viszon jól passzol a Kimogilára, már ha lesz astromech slotja.
  • R3 Astromech: Egy célpontbeméréssel 2 TL-ot rakhatunk ki különböző objektumokra.
    Érdekes, hogy az objektum szót használják. Akár még akadály is lőhető lesz?
  • R4 Astromech: tárcsa felfedés után, elkölthetünk 1 charge-ot, hogy visszatölthessünk egy pajzsot egy lefegyverzés tokenért cserébe. (2db charge)
  • R5 Astromech: akcióval kidobhatunk egy lefordított sérülés kártyát charge költéssel, vagy lefordíthatunk egyet Ship sérülés kártyá (költés nélkül). (2db charge)
    Azon sérülés kártyák esetén hasznos, amelyek nem gyógyíthatók. Ezek pedig DAMAGED ENGINE (2x), STRUCTURAL DAMAGE (2x)
  • R5-TK: Csak scum. Vérgehajthatunk támadást baráti hajó ellen.
    Ezért nem kellene papírt pazarolni.

Contracted Scout (I2 / 44pt)

Dengar (I6): védekezés után, ha a támadó az első tűzívedben van 1 charge-ért cserébe bónusz támadás hajtható végre.

Scurrg (-2)

Középtalpas és kizárólag scum!
A pajzsarány lehúzva (6H/4S), az orsózás piros. A tárcsa is legyengítve, az összes kék eggyel lejjebb csúszott, nincs öt előre, a 4 pedig piros. Sokat nem tudunk a pilótákról, de úgy néz ki szépen elintézték.

Lok Revenant (I2 / 48pt)

Captain Nym (I5)

Quadrijet Transfer Spacetug régi nevén Quadjumper (+1)

A Tractor beam tokenek hasonlóképp fognak működni, mint az ion, 1 (kistalp) 2 (középtalp) 3 (nagytalp) tokennél elmozgathatók a hajók

A tárcsa megkapta a hiányzó 1-es enyhét, a 1-es tolatás 2-re módosult. A fókusz mellett orsózás és piros kitérés a trükktárban.
A speckó módosítása most alapfelszereltég lett: akcióval tractor beam-el.
Cuki kis hajó, talán több szerepe lesz, ha már nem lehet 2 lövéssel elintézni. (TROLL ON Ja, hogy "elcseszte" az akcióját Tractor beam-re, védekezésre nincs fókusza, akkor nem éri meg a következő kört? Igen! TROLL OFF) 

Jakku Gunrunner (I1 / 29pt): nem adnék érte többet, de ha meg túl alacsonyra van árazva túlszaporodik (=swarmban megéri)

Unkar Plutt: az érintkező hajóknak ad trackor Beam-et

Fang régi nevén Protectorate Starfighter (+1)

A tárcsa változatlan, az eddigi Concord Dawn Protector nevesítést alapból kapja. Megtarthatta az eddigi akcióit, sőt a repozíció után még fókuszálhat stresszért.

Szerk: átsiklottam a beégetett és a régi "title" közti különbségeken. A régiben az támadó tűzívében kellett lenni, most csak az első tűzív számít. Ez képesség gyengítése. A másik különbség, hogy az 1.0-ban a támadónak a Fang tűzívében kellett tartózkodni. Ez már nem feltétel. A range 1 továbbra is. Tehát így szól itt: "Ha a támadó első tűzívében van 1-es távolságban, akkor átforgathat egy dobást kitérésre."
Hátsó és nem előre néző turreteknél nem ér.

Zealous Recruit (I1 / 38pt): annak ellenére olcsóbbnak várom, hogy nem lett gyengébb, sőt még megkapta a régi nevesítését is

Joy Rekkoff (I4): támadáskor a felszerelt torpedóról elkölthetsz egy charge-ot, hogy a védő eggyel kevesebb kockával dobjon.
Ez jelen tudásunk szerint 2 esetet jelent. Bár 4 kockával dobni erősebb, minthogy a védő eggyel kevesebbel véd, de ha nincs TL, akkor a semminél jobb.

Kad Solus (I4): nincs teljes infó, de úgy tűnik megtartotta eddigi képességét

Fenn Rau (I6): maradt a régi képessége

Starviper (0)

Megkapta a 2 enyhéket kéknek és az MK II címet ráfixálták (Microthrusters). Az akciói megegyeznek a Fangéval.

És akkor itt álljunk is meg egy kicsit. Mi a különbség a Fang és a Starviper között? Hát nem sok. Starviper +1 pajzs, Fang jobb tárcsa (kék turn). Úgy érzem a slot-okban kell majd erősebben eltérniük. A pillangóra kötelező lenne illicit slot és várjuk a Virago nevesítést, ami talán hoz system-et.

Black Sun Enforcer (I2 / 43pt): egy petákkal sem adnék többet érte

Xizor (I4): a wingman-ja továbbra is átvehet tőle sérülést.
Nem értem miért vinnénk pályára? Valakit mellette kell tartani, hogy érjen valamit a képessége. Az meg robosztus legyen és értéktelen, de ne korlátozza a mozgékonyságát - range 1-ben kell maradni. Talán egy Jumpmaster. Áhh, hagyjuk a fenébe.

Guri (I5): android lévén kalkuláció akció váltja a fókuszt, de képességével (mint a régi) fókuszt szerezhet. Ügyes!

Lancer (-2)

A szokásos pajzs gyengítés (8H/2S), ugyanazok az akciók és egy ügyes első tűzív 3, mobil tűzív 2. Máris nem olyan félelmetes. Örüljünk, hogy a tárcsa nem változott.

Van egy érzésem, hogy a torpedó/rakéta a normál tűzerő csökkenésével sokkal erőssebb faktor lesz mint eddig.

Shadowport Hunter (I2 / 60pt)

Asajj Ventress (I4): kapott 2 erő tokent! a képessége úgy módosult, hogy vagy stresszt ad vagy elvesz 1 zöld tokent. Nincs trükközés 0 zöld tokennal! Ügyes továbbfejlesztése a képességnek, de a tűzerő csökkenés nagy érvágás.

M12-L Kimogila (-1)

A középtalpasok táborát szaporítja (-1). Kapott egy extra hull-t (van erre JÓ magyar szó?) és nem szopatják tovább a 2-es piros kanyarral (+1). Az orsózása bepirult (-1). A beépült hajó tulajdonság nagyon jó: ha bullseye-ban támad, a védekező nem használhatja el a zöld tokenjeit. Hú de kéne az fehér orsózás. Költhetjük a Talentumunkat (EPT) Expert Handling-ra (fehéríti az orsózást). Na ezért kapott -1-et.

Cartel Executioner (I3 / 45pt)

Kihraxz (+1)

Extra hull és orsózás, 2-es tallon roll az 5-ös visszafordító helyett. Nagyon jó! És megtarthatta a 3 módosítás slot-ját, ami azért veszélyes tud lenni, mert hamar megszaladnak a költségek. (Nem tudni, lesz-e Vaksai title)
Hiába a tavaly őszi ráncfelvarrás, kellett még a tuning.

Cartel Marauder (I2 / 40pt): 20 pont volt az 1.0-ban, ami sok, akkor inkább Protectorate került a pályára. Most azonban megengedném neki a 40 pontot, a korrekciók miatt.

Talonbane Cobra (I5): hozzá a régi formáját, bár csak I5-ön (a PS9 miatt I6-ra vártuk)

M3-A Scyk (-3)

Az akciósáv maradt, beépítve a title (+1 hull és választható rakéta/torpedó/ágyú). Elvették a kék 2-es enyhét egy 5 előréért cserébe?
Ez biztos nyomdahiba! Tuti lesz hozzá valami fejlesztés, különben megy a süllyesztőbe. A legnagyobb fájdalmam lenne.
Az illicit slot itt is elvárt.

Cartel Spacer (I1 / 20pt): A Z-95 jobb nála
A játékban én hajónként 1-2x megfordulok, ami szinte mindig stresszel jár. Az akció ugrik és máris ki vagyunk téve a farkas hadaknak, hogy kedvükre lakmározzanak a hajótestből. A kevés zöld miatt vagy rettentő kiszámíthatóak leszünk, vagy be kell vállalnunk egy fehér manővert és a stresszes állapotot, ami 2x egymás után egy 4 életes hajónál az álmoskönyv szerint sem ajánlatos.

Y-wing (0)

Úgy tűnik nagy szerepet szánnak neki. Többször elhangzott, hogy többcélú platform lett belőle - turret, torpedó, bomba.
Csak 2 pajzsa maradt, de van piros orsózás és újratöltés. Kikékültek az 1-es manőverei.
Eddig jóformán TLT vagy stressbot került rá. Én a torpedós szerepet adnám neki.

Hired Gun (I2 / 38pt)

Firespray (+2)

A scum frakció ékköve és ezt Frank-ék is tudják. Ütős fegyver lesz a 2.0-ban.
Középtalpat kapott és módosult a tárcsa is. A 3-as kanyar helyett 1-es lett, viszont kapott 3-as tallon rollt az 5-ös visszafordító helyett.
Boost és piros reinforce akció a kitérés helyett. Ez utóbbi színe fájós.

A két nevesítés:

  • Marauder: a hátsó tűzívben elkövetett elsődleges fegyver támadásnál egy kocka újradobható és kap egy gunner slot-ot, ahova beülhet Bossk, Dengar, Veteran Tail Gunner. Ez utóbbi izgalmas, mert első tűzíves támadás után jár egy bónusz hátsó tűzíves is. Biztos jól megkérik az árát.
  • Slave I: Ha kanyart vagy ívet tárcsáztunk átforgathatjuk az ellenkező irányba. És még kap egy torpedó slot-ot is.

Krassis Trelix (I3): a hátsó tűzívben is végrahajthat speciális támadást. Ez ágyú és/vagy rakéta/torpedó támadást jelenthet? Mivel hátul nincs bullseye egy HLC-t nehéz lenne elsütni.

Koshka Frost (I3): újdonság - a kieg része. Ha támad vagy védekezik stresszelt hajóval egy kockát újradobhat. Hát erre sem építenék.

Kath Scarlet (I4): mindenki nagy kedvencére rá sem ismernénk. Elsődleges támadásnál +1 kockát kap, ha egy baráti nem limitált (generikus) hajó érintkezik (főleg blokkolta) a védővel. Szóval ha megfelelő a csillagok állása. :\
Mellesleg a fejlesztők ezzel akarták tematikussá tenni Katit, aki a Binayre kalózók kapitánya volt. Tehát tessék vinni mellé sok Z-95-öt.

Boba Fett (I5): mint régen

Gazdagon és változatosan felszerelhető hajó. De kell is mert a kezdő 2.0 játékosok csak ezt és a Fangot kapják.

Fejlesztések

Deadman's Switch: szerencsére maradt a régi, ha olcsó lesz (olcsóbb, mint egy Glitterstim) használni fogom

Cloaking Device (kis és középtalpas hajókra): ugyanolyan haszontalan mint volt, a kockadobás teszi azzá.

Zuckuss: lekorlátozták 1 védőkocka újradobatására

Tractor beam: a találatnak megfelelő számú tokent ad.

Ketso Onyo: egy kicsit többet tud, az összes tractor beam token fennmarad kiválasztotton

Bossk (ágyú személyzet): sikertelen elsődleges fegyver támadás után ha nem stresszes, bónusz támadást KELL végrehajtani ugyanazon célpont ellen egy stressz token kíséretében. Scum gunner. :)

Jabba: 4 charge (nem tölthető). 2-es távig újratölthetünk egy baráti hajó illicit fejlesztését. Gyengített, de rugalmasabb képesség. Sajna továbbra is két személyzet slot-ot foglal el, ami soknak tűnik.

Inertial Dampeners - Egy pajzs elköltésével tudunk 0-ás manővert végrehajtani. És még ugye a stressz is. Még nulla pontért is jól meggondolnám.

 

És slussz poén: Maul. Utalást kaptunk egy "Dark Side" feljesztésre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr9014011036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása