It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Második Kiadás - örvendek!

2018. május 11. 08:54 - Godgre Mos

Elég csapongó gondolatsort vetettem "papírra", annak okán, hogy bár sok mindent, de mégis keveset tudunk.
Az alapérzés olyan, mint augusztusban megtudni, hogy mit hoz a Jézuska.

Egy menetre járunk

Amióta találkoztam a második kiadás gondolatával - talán fél évvel a játékba kerülésem után -, törtem a fejem a kivitelezés mikéntjén. Nem kellett sok hozzá, hogy ugyanarra jussak, mint az FGG fejlesztők, frakciónkénti csomagok. Bármennyire is fáj azaz 50 dollár, ennél gazdaságosabban nem tudom elképzelni az átállást.
Amin meglepődtem, hogy nálunknál jobb anyagi helyzetben lévő országok lakóitól is hallható panasz a költségekre.

Egy másik ötletem is valóra vált. A pilótatőzsde. A listjuggler adatbázisa kitűnő alap lehetett volna a pilóták kereslet alapján történő beárazására. Tádá. Ezt is megkapjuk. Bár ennek kivitelezésén nem gondolkodtam el, de a fejlesztők szerencsére igen.

Nem véletlen, hogy az applikáció a versenyek lebonyolítását is vállalja, így jut adathoz a kártyák értékességének számolásához. Enélkül, csak az internetes siratóasszonyok rimánkodása lehetne a forrás. (Na meg sok csapat, amit az applikációban majd összeraknak.)

Ha már a pontozásnál tartok. A fejlesztőkkel való beszélgetés során elejtettek egy mondatot arról, hogy az alap TIE/ln 24 pont lesz (az 1.0 12 pontja helyett). Ez engem arra enged következtetni, hogy ha el is követtek pontszám balanszolást, azt nem a generikus pilótákkal, hanem az ászokkal tették. Ezt alátámasztja az a hír, hogy az ászokért keményen kell majd a zsebünkbe - illetve az applikációba - nyúlni. Tovább gondolva, úgy tűnik, hogy egy 3 hajós listába nehezen fog beférni 2 ász. Mellesleg a fent említett 24 pontot sokallom egy sima TIE-ért. Jelenleg nem kerül asztalra 12-ért, szerintem 24-ért sem lesz vonzó. Na elég a spekulációból.

Azon kijelentések, hogy "hurrá, újra játékba kerül a T-65-ös", még egy kicsit korainak tűnnek. Igen, hiányzó és használható funkciókkal bővült a névadó, de semmit nem tudunk a pontozásról, és csak egy picivel többet a többi hajóról.
Lehet, hogy sokkal gusztusosabb hajók is lesznek a palettán. Szerencsére van lehetőség az árazással gusztust csinálni, de nem jönne ki jól, hogy ha az elején már elkalkulálták volna magukat. Pedig biztosan megtették.
Abból, hogy abban a néhány demo játékban láthattuk az X-wingeket reptetni, nem következik, hogy a veteránok is ezt fogják tenni.

913

Nagy mellkas döngetéssel állítják, hogy a wave 1 kártyái benne lesznek az upgrade kitben, egyben lesznek olyan pilóták, amelyek nem voltak az 1.0-ban.
Jelenleg 1 kieget ismertünk meg teljes részletében, a T-65-öt. Ez alapján nem bokalefosós, hogy kapunk új nevű generikus pilótákat.
Jó hír számomra, hogy Jek Porkins bekerült a pilóták közé. No nem azért, mert említésre méltó sofőr lenne - sőt kimeríti a balfaszkodás fogalmát a pályára vinni -, hanem mert az 1.0-ban egy pakkban volt Tarn Mison-nel. Sanszos, hogy a kedvencem jövőre is repülni fog.

Fejlesztések

Biztosan nem csak én jöttem rá, hogy a K-wing-nek és TIE Punisher-nek miért nincs EPT-je. Mert nem fér ki a kártya fejlesztés sávjára - max 7 darab. Na ez a probléma is megoldott, hogy az internetre költözött ez az info is.
Mellesleg A K-wingre nem is tudom miért került turret és 2 torpedó. Egy turret-es hajóra turret slot?

Tehát a kérdés: lesz az említett 2 hajónak EPT-je (vagy mi is a z új neve?). Szerintem igen.

Kapkodhatjuk a tűzívünket

A mobil tűzív megoldás általánosítása tapsot érdemel. Így még a TLT is maradhatott volna. Lesz lehetőség kijönni a tűzívből, ami a manőverezés fontosságát erősíti. Így már nem kell Autothrusters - nem is lesz. A turretek azért kaptak is valamit az elvesztett 270 fokért: range bónuszt. Igen, jutalmazva van, ha 1-es távolságba tudtunk manőverezni a turretes járművünkkel.
(A kilőtt cuccokra - rakéta, torpedó - továbbra sincs bónusz, mert azok odarepülnek a célponthoz.)

PtL és az akció láncok

Nincs Push the Limit. Van olyan hajó, ahol ez széria felszerelés (Asajj, The Inquisitor, Kylo Ren, Corran Horn és még sokan mások). Szerencsére kapunk helyette valamit, ami talán még jobb is.

A második kiadásban megjelentek az akció láncok - egy akció után lehetőségünk van egy előre meghatározott másikat is végrehajtani - és stresszel járó (piros) akciók.

Az akciókat eddig 2 felé bonthattuk: pilóta képességéből adódó (fókusz), hajó képességéből adódó (TL, boost, stb). Pontosabban csak feltétéleztük, hogy ez utóbbiak a hajó képességét fejezték ki.

A 2.0 számomra azt az érzést adja, hogy már csak a pilótán múlik, hogy a hajó képességeiből mennyit, milyen sorendben, milyen erőfeszítéssel (stressz) tud megcsinálni. Tehát akciólánccal válhat eggyé a pilóta a hajójával, megszüntetve a fenti bontást.

A fejlesztők kezében ott a lehetőség, hogy ugyanazon a hajón a pilóták eltérő akciókat és láncokat hajthassanak végre. Például: mondjuk Soontir fehér orsózás után csinálhatna egy fehér gyorsítást, de már egy Royal Guard pilótának a boost piros lenne vagy akár nem is csinálhatná meg. Vagy például Dengar fókusz után stresszért forgathatja a lövegét, de Manaroo megcsinálhatná ezt stressz nélkül (a nők multitaskingra is képesek).

Ha átalakítanák az akció szabályokat (stresszesen nem hajtható végre akció), akár kék (zöld) stresszmentesítő akciók is lehetnének.

Ugyan nem kapjuk vissza azt a szabadságot, amit a PtL adott, de a fejlesztők sokkal jobban tudják illeszteni a pilótákat a hajókhoz.

És még egy fontos faktor, szabad az EPT slot!

Egy dolog, amivel nem értek egyet

Ha már akció, szót kell ejtsek a 3 állású orsózásról. Na ez nem kellett volna. Ha már eltűnik a játékból a boost/barrel roll kombó (ez nem igaz, csak akcióláncként láthatjuk újra), akkor ez utóbbit nem kellett volna korlátozni. Bár megértem az indoklást, hogy nagytalpas hajóknál túl nagy előre/hátra mozgást engedett meg eddig.

Félpontok

Na végre! Fent volt a kívánságlistámon a pontozás változtatása, közvetlenül az USA körutazás és a Nimbusz 2000 mellett. Arra nem is mertem gondolni, hogy ezt minden hajóra kiterjesztik. Pedig így a legegyszerűbb és legigazságosabb. Gratulálok!

Ránsok

Az megvan, hogy nem 4, hanem 8 kvardráns van. Pontosítok, 8ráns, 8 45 fokos cikk. Ez szintén bővíti a lehetőségeket. Nem csak előre-hátra, balra-jobbra létezik, hanem bal felső, jobb felső, bal alsó és jobb alsó is. Lehetne akár az első 180 fokban, de 45 fokonként mozgatható, de 90 fokban lövő fegyvert is csinálni.

Quickdraw, Poe, Rey

Külön frakció a First Order-nek és a Resistance-nak? Ha utóbbi kapna egy A-winget, akkor is csak 4-4 hajó választhatnánk. Lehet jó csapatot építeni belőlük, de a változatosság nem lesz jellemző.

Illetve gondoljunk a kezdőkre. Csak új tudom elképzelni ezen frakciók bevezetését, ha jelenleg ismert mind a 7 hajót egyszerre kiadják 2.0-ként.

A kezdők lehetőségei

Menjünk erre tovább. Mit kapnak azok, akik a 2.0-val lépnének a játékba és nem régi hajók + konverziós csomag vásárlásával kezdenének?

Rebel: a kezdő csomagban egy X-wing, kiegként pedig egy Y, valamint egy U-wing és még egy X-wing. Ez szummázva már 4 darab 3 különböző hajó. Kezdésnek elég változatos.
Költség: $ 120 ~ 36.000 Ft

Imperial: 2 TIE/ln az alapkészletben, 1 kiegként, egy Advanced vezérhajónak, egy Reaper támogatónak. Öt hajó szintén elégséges a változatos játékhoz. A wave 2-ig mindenképp.
Költség: $ 110 ~ 33.000 Ft

Ami számomra még nem tiszta, hogy fenti hajókból az alapcsomag + a kiegek pilótabázisa megegyezik-e a konverziós csomagéval? Gondolok a Rebel Transport, Raider és Gozanti extra pilótáira. Ha igen, akkor elég nagy lesz a választék pilótákból. Ha nem, akkor kezdőként elgondolkodnék a konverziós csomag megvásárlásában, ha már ráuntam a meglévőkre. És akkor már megérkeztünk oda, hogy vásároljunk az 1.0 hajóiból is. :)

Scum: na itt izgalmasabb a szitu, bár szerintem nem lesz jellemző, hogy valaki eleve csak scummal óhajt játszani. Itt ugye meg kell venni - részben feleslegesen - az alapcsomagot, majd ajánlott 2-2 Firespray-t és Fang-ot is mellérakni. Bár itt csak kétféle járművet reptethetünk, alért az első-hátsó tűzív és Fenn Rau izgalmas kihívásnak tűnik.
Költség: $ 140 ~ 42.000 Ft

(Ha valaki furcsálná a dollár-forint váltásomat, annak felhívnám a figyelmét, hogy itthon nem fogjuk megkapni annyiért a cuccokat, mintha csak átváltanánk a árfolyamon a dollárt.)

Veteránként kevésnek mondhatnánk a felhozatalt, de még emlékszem arra az időszakra, amikor Y-wing, Z-95, HWK és kölcsön Firespray-jel kísérleteztem. Nem volt rosszabb, mint a jelenlegi dőzs.

A fejlesztők beszéltek arról, hogy cél volt erősíteni a frakciók eltérő taktikai lehetőségeit. Ez a wave 1-et tekintve meg is mutatkozik, de ha erre ráengedjük a konverziós csomagokat, félő, hogy a szándék annyit ér, mint puki a jakuzziban.

Egy kis sajnálkozás

Egy valamit sajnálok, hogy kimaradt. Az 1-es, 2-es hosszúságú távmérő. Nekem van akril változat és rendkívül hasznos. Egy sűrű szituációban, a hosszúval mérni jobb esetben pontatlan, de inkább lehetetlen, mert csak biliárd dákóként funkcionál.

Örvendek!

Nagyon örülök, hogy álélhetem az újrakezdés izgalmát, ha már a kezdésről lemaradtam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6113901328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása