It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

A bejgli legyen veled

2019. január 04. 15:16 - Godgre Mos

Piedl Zsolti beszámolója 2018 utolsó X-wing versenyéről

csapat.jpg

Ez az első beszámolóm, de remélem nem az utolsó. Nem tartozom a hardcore x-wingesek közé, nem tudom mi a meta, mi a jelenlegi „divat”. Próbálok mindig egy kicsit egyedi csapatot összeállítani, vannak kedvenc pilótáim, akiket ha tehetem beteszem az összeállított listába.

Felkészülés (?)

Fogalmazhatunk úgy is, hogy volt valamiféle felkészülés. Az utolsó győri versenyen sikerült elcsípnem az utolsó helyet ezzel a csapattal:

Boba Fett

  • 0-0-0
  • Dengar
  • Trick Shot
  • Marauder


Kavil

  • Han Solo
  • R4 Astromech
  • Expert Handing
  • Ion Cannon Turret

Constable Zuvio

  • Marskmanship
  • Ketsu Onyo
  • Proximity Mines
  • Pattern Analyzer

Ezek után nem nagyon tudtam, hogy bennem van a hiba, vagy csak a szerencse nem kedvezett nekem, illetve a kockáimnak. DE, nem csüggedtem, és elhatároztam, hogy ezen az irányvonalon, illetve csapattal gyakorlok tovább, én látok benne erőt. A Store-ra elő körben nem is volt biztos, hogy tudok menni, de kikombóztam valahogy. A verseny előtti este Módos Gergő írt, hogy drukkol nekem, a 4296-os team egyetlen, a holnapi versenyre menni tudó tagjának. Na ekkor szembesültem vele, hogy egy nappal el vagyok csúszva (egész nap azt hittem csütörtök van, megzavart a karácsony). Na de sebaj, összeállítottam hamar egy kicsit átalakított csapatot, benne a frissen beszerzett Scum TIE-jal.

Így alakult az összeállítás:

Kavil

  • Han Solo
  • R4 Astromech
  • Expert Handing
  • Dorsal Turret

Constable Zuvio

  • Marskmanship
  • 0-0-0
  • Proximity Mines
  • Pattern Analyzer

Ahhav

  • Trick Shot

Palob Godalhi

  • Trick Shot
  • Moldy Crow
  • Lando Calrissian
  • Shield Ubgrade

Megint beleestem a saját hibámba, kipróbálatlan csapattal mentem versenyre. De nagyon csábított az újonnan beszerzett TIE vadász. Én már csak ilyen vagyok. Szombat reggel kicsit álmosan értem a helyszínre, de szerencsémre sok ismerős arc fogadott. Kicsit reménykedtem benne, hogy a középmezőnybe tudom koordinálni a szedett-vedett, teszteletlen csapatom.

Akkor repüljünk be

1. kör: Szauter Zoltán


Redline: karácsonyfa, bombákkal, rakétával, torpedóval
Chiraneau: Vader és Tua miniszterrel a fedélzetén.

Zolival már az RSO-n is játszottam egy jót ezen listája ellen, akkor kevesebb sikerrel, mint most. Ott elkövetett hibámat most próbáltam orvosolni, nem Redline lett az össztűz célpontja. Hajóimat ketté véve kezdtem volna meg az ütközetet, de sajnos az első lövéskörben Ahhav elporladt egy proton rakéta által (ha jól emlékszem).

Redline bombáira mindig figyelve kellet csapatomat terelgetnem, de én se voltam rest a két Proximat a puniserre dobni. Miután leküzdöttem a bombázót, és elvesztettem Palobot, üldözés vette kezdetét. Az egy életes Zuvio, és a sértetlen Kavil próbálta leküzdeni a minimális életen robogó nagyhajót. Az ütés váltások végére az y-wing is fél élt alá süllyedt, így Zoltán nyerte a meccset. Nagyon izgalmas bemelegítő volt.

Eredmény: vereség

2. kör: Belák Dávid

 

4 Spacetug: poxival
Drea Renthal: proton torpedóval, bombával

Mikor megláttam az összeállítást, megijedtem. Még nem játszottam ilyen lista ellen, nem is volt tervem, hogy álljak neki a levadászásuknak. Az aszteroidákat próbáltam minél messzebb tenni egymástól, hátha az egyik problémát megoldhatom. A formációban mozgó ellen szép sebességgel közeledett hozzám, én ráérősen kezdtem a csatát, megpróbálva nem közel kerülni a hajóihoz. Első hibám, hogy Ahhav-ot szépen rossz irányba mozgatva (3-as jobbra enyhe helyett balra tekertem) az oldalát mutatta a spacetugoknak. Az egy lövést leadott TIE-om elvesztése kicsit szíven ütött, főleg amikor 5 zöldből egy evade se jött ki.

Na innentől elvesztettem a fonalat, próbáltam menteni a menthetőt, lopkodtam a focus tokeneket, de a sok akna, és a trakrorozás teljesen áthúzta a számításaimat. Egy bombázót sikerrel leküzdöttem, de a kis csapatom teljesen megsemmisült a sziklák, és aknák sokaságában, illetve a zöld kockák se álltak az oldalamon. A csapat teljesen el lett kalapálva, de örültem, hogy tudtam egy ilyen szokatlan csapat ellen is repülni.

Eredmény: vereség

3. kör: Sipos Kristóf

 

Moralo Eval: Maulal a fedélzeten
Kavil: Proton torpedó, Han, Ion Turret
Palob Godalhi

Tégla ellen még nem sokat játszottam, főleg nem 2.0-ban. Moralo képessége sok gondolkodást adhat az ellenségeinek. Így nekem is kellet vele kalkulálnom. Kristóf a téglát jobb oldalra helyezte fel ahol az első körben egy jobbra kanyarral belépett a hipertérbe. Csapatomat a második körben begyorsítottam és váram, hogy hol lép újra a pályára Eval, ami be is következett a flottám mögött.

A taktikám, amit kigondoltam, az volt, hogy a két kishajóval kezdem majd, össztüzet zúdítva rájuk. Ez ott dőlt be, hogy a piros kockák ma már sokadszorra cserben hagytak. Olvadt mindkét csapat rendesen, de sajnos én nálam voltak a nagyobb veszteségek.

Végére sajnos elfogyott a lendületem, Ahhav egyedül maradt a három lestrapált hajó ellen, és az utolsó lövésre dobott 3 blank nem pont az volt, amit reméltem. Így hullott el az utolsó hajóm egy lövésre.

Eredmény : vereség

4. kör: Vigh-Bellon Zsolt

 

Dalan Oberos: Proton torpedó, Cluster missiles
Capt. Jostero: Homing missiles
Spacetug: Ketsu Onyo
Zealous Recruit: Proton torpedó

Ekkora már kicsit lefáradtam agyilag, nem is vártam sokat a magamtól. Középről indultam, nem elsietve, be aszteroidák felé. Kb. a harmadik kör felé érkeztünk el, hogy eldördüljön az első lövés. Itt Kavil kapta az össztüzet, nem kis bánatomra. Én a Fangot kezdtem csipegetni, nem sok sikerrel. Nemsokára az y-wing-em az enyészeté lett, majd az ellen sebzett hajója követte. Aknák robbantak, vonósugarat kapott a kihraxz fighter és peregtek a kockák nálam valamivel jobban.

Végre az egész nap nem látott evade ikonok is feltűntek. Leküzdöttem a spacetug-ot, majd Josterot, aki ha jól emlékszem a képességét nem tudta használni. Ahhavot ráuszítottam Dalan-ra, aki stresszesen menekült előle.

Az utolsó körben traktor tokent adtam neki, majd a védekezni képtelen hajót össztűzbe fogtam. A csata végére, teljesen elfáradtam, agyilag és testileg is.

Eredmény: győzelem

Ezt a Javák is összeszedhetik

Nem ez volt életem legjobb versenye, de én élveztem nagyon. Az eredmény jobb lett, mint amit vártam, valahol a 24-25. hely környékén. 1-3-al zártam a napot, ami egy kipróbálatlan csapattól nálam egész jónak számít. Jó lett volna 2-2-vel zárni, amire Zoltán ellen volt esély. De ez már a múlt.

Ha tehetném meggyőzném magam egy másik, bevált csapattal való indulásról? Lehet. De ezt is ki kellett próbálni. Mindig tanulok újat, soha nem érek haza azzal a tudattal, hogy nem kellet volna mennem, mert nagy zakót volt. Én élvezem ezt a játékot, még ha ki is kapok. Szeretem ezt a közösséget. Köszönöm mindenkinek, akivel játszottam, beszélgettem, és külön köszönet a Geekhub csapatának a verseny szervezését, és lebonyolítását.

loot.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr1514535364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása