It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Red 15 standing by - 1st Hungarian National Championship

2017. október 12. 18:00 - Godgre Mos

Nem sokat törtem a fejem, hogy milyen csapattal indulok. Amivel a Store-on is kellett volna és amivel a IX. ligafordulón is szerepeltem. 

red15.jpgA versenyzőkre a nevük helyett a hívójelük szerint hivatkoztak a szervezők. Nagyszerű ötlet volt. Bár csak 1 lengyel pilótával játszottam, bizonyára zavarban lettem volna.

1. meccs: Zsadon Márk / RED 4

Asajj kontra Asajj. Az egész meccs az kihagyott képességekről szólt. Össze sem tudtám számolni, a kiosztatlan stresszeket és tractor beam-eket - mindkét részről. Rendesen pofoztuk egymást, de az TLT-k jó teljesítményt nyújtottak, így felül tudtam kerekedni. Az utolsó körben Márk egy durva lövéssel még lekapta Asajj-t, de végül egy Y-nal hoztam a meccset.

Győzelem: 100-74

giphy-downsized.gif

2. meccs: Roberto Pezzutto ITA / BLUE 10

Bár rossz volt a Mov-om, várható volt, hogy egy győztessel kerülök szembe, de nem számítottam és főleg nem óhajtottam a 3 vaníliás kiflit. Nem volt semmilyen tapasztalatom mindeddig velük és nem is tudtam, hogy álljak nekik. Annyit tudtam, hogy a balról (nekem bal) várható a felhelyezés és kerülni kell a tűzívüket. Na persze.

Roberto balra fel is pakolt, így Asajj-t jobbra tettem és az volt a terv, hogy átszaladok vele a túlpartra és mögéjük kerülök, remélve, hogy nem vállalja fel az azonnali balra kanyart, ami neki kedvezőtlen lesz később. Csakhogy Roberto meghúzta a balos trükköt és Asajj kutyaszorítóba került. Itt hibáztam, folytattam az utat előre, amikor balra is kanyarhattam volna. Utólag már könnyű okosnak lenni. Semmiképp nem úsztam volna meg a sortüzet, de várhatóan több sebzést leadok. Persze megkaptam a torpedóimat, majd a halálig tartó blokkot. Blokk lett a veszte is, mert volt 2 Stunned Pilot-ja az ebből kapott sebzés ölte meg.

2.jpg

Az Y-ok középről indultak és jobbra húztak, hogy aztán majd elbújjanak az aszteroidamezőben. Az első 5 körben Asajj volt a célkeresztben, de amíg beértek tűztávba, az sokáig tartott és sebzésben sem jeleskedtek. Asajj után ők következtek és nem nagyon tudtam elbújni a tűzív elől a fehér sloop-juknak köszönhetően. Egy JM-et azért sikerült levenni és egy másiknak a pajzsát, de utóbbit Roberto - a pontot féltve - kivette a játékból.

Az egész verseny során pechem volt a sérülés kártyákkal, számolatlanul kaptam a Direct Hit-eket, volt Blinded Pilot is. Itt és most a DH volt főszerepben. Y öt életen. Torpedó. 4 sebzés. 1 ivéd. 2 hit, 1 krit. Krit: Major Explosion. Új krit: Direct Hit. Aviszonlátásra. Nem panaszként mondom, sőt az ilyen peches szitukból katona történetek lesznek, amit lehet mesélni.

Aztán megmaradt és került Y-t elintézte az egy JM (ugye egy leesett, egy pedig arrébb repült).
A versenyben 2 meccsen is jöttem fel vesztes szituból, mert találtam taktikát. De ebben a meccsben én voltam az egér.

Roberto nagyon jó fej, rendes srác, ügyesen játszott, TOP 4-es lett.
A játék végén kikérdeztem, idén 4 versenyen vett részt, köztük store győzelemmel és regionals TOP4-gyel. És ajándékkal is készült, a csapata (Team 66) akril target lock-ját kaptam tőle.

2-2.jpg

Vereség: 34-100

2_loss.gif

3. meccs: Kovács Imi / RED 1

Nem lehet igaz! 2 hete a ligaversenyen is összekerültünk ugyanezekkel a csapatokkal. Itt volt a lehetőség revansot venni.

3.jpg

Az Y-ok tűzereje megint cserben hagyott, ezért Asajj-zsal bevállaltam egy kockázatos range 1-be repülést az Imi Y-jaival. Csúnya vége lett, 5 sérülést kaptam, ami meg is pecsételte sorsát. Az Y-ok észhez tértek a meccs közepére, de a végjátékban a wookie ellen megint akadozott a TLT. Chuwie megúszta 3 életen.

Megállj Imi, egyszer sikerülni fog! ;)
Hiába próbáltál puhítani ezzel a kitűzővel.

3-2.jpg

Vereség: 50-100

3_loss.gif

4. meccs: NoxiDragon / RED 16

Nem lehet igaz! Dáviddal jöttem a versenyre és az utóbbi időben otthon is vele játszottam a legtöbbet, erősen negatív eredménnyel.
Ráadásul olyan csapattal jött, amitől tartottam. A terv: kivenni Kavil-t minél előbb, túlélni a torpedókat és Fenn elől elbújni. A Kavil-ig a terv szerint alakult. Persze Dávid ontotta tüzet, kilőtte a torpedókat is, de jól bírta a csapat.

Nagy szitu a játékban, mikor Fenn kiblenkelt egy Asajj támadást és három hitet kapott. Az Y-om már dörzsölte a tenyerét, hogy kivégezheti a mandalorit, mikor oldalról bekapott egy torpedót, aminek a kritje egy végzetes duplás (DH) volt.

4.jpg

Így már kemény dió volt, de sikerült leküldeni az öltözőbe Kavil-t és Fenn-t, majd némi véráldozat árán a Scout-ot is. Csak Asajj tért haza a csatából.

Győzelem: 100-52

4_win.gif

5. meccs: Rafi / RED 98

Még nem volt szerencsém Rafival küzdeni, de játszani láttam már, tudtam, hogy nehéz meccsem lesz. A honvédő tanknak öltöztetett Falcon és Gunship nálam vitte a leghatásosabb festés díját.
Be kell valljam, ezen a meccsen voltam a legparásabb az összes közül. Nem akartam lebőgni valami béna repüléssel előtte. Na persze, hogy az ellenkezője sikerült.

A bal oldalon mozogtam, Rey pedig jobbról esett rám. Az összes ágyúval rálőttem, de csak úgy pattogtak le róla a Rey+Finn kombónak köszönhetően. Kétségbeejtő volt, de semmi ahhoz képest, ami eztán következett. Úgy döntöttem, hogy Asajj-zsal jobbra befordulok az aszteroidák közé. Szent meggyőződésem volt, hogy lazán beférek, ennek ellenére akkorát csattantam a kavicson, hogy fájt még nézni is. Nem csak megkoccoltam, hanem úgy egy centire ráparkoltam. Hát nagyon égő volt. Ha azt hiszitek, ez volt a mélypont, tévedtek. A következő jobb 3-as ív vége szintén kő volt. Komplett idiótának éreztem magam.

Szerencsére Rafi nagyon észnél volt, látta, hogy szétestem és a megroggyant elmémet átsegítette ezen a szakaszon. Vezényelte a meccset - köszönöm neki -, így össze tudtam szedni magam.

Igyekeztem Rey-re koncentrálni a tüzet és tanulva az első körökből, a tűzívén kívül maradni. Ahogy láttam, hogy Rey egyre fogy, feléledt bennem a remény, hogy sikerülhet hozni a meccset. Asajj stresszosztásának nagy szerepe volt, mert ez kiiktatta az Expertise-okat. Rey elhunyt, onnantól már csak Lórik mögött kellett maradnom. Sikerült jó kiszámítanom Rafi lépéseit, megtámogatva némi girosztópos tűzív állítással - ezzel jelezvén, ha bizonyos irányba lép, tűzívbe kerül.
A végére csak egy Y-om esett le. Nagy csata volt, burlesque jelenettel és feltámadással.

Győzelem: 100-26

(Az állapotomat fémjelzi, hogy még fotót sem csináltam.)

5_win.gif

6. meccs: Havasi Áron / BLUE 1

Nem lehet igaz! Áronnal már játszottam az első Store-on, ott nagyon elkalapált.

Mindhárom TIE-nak volt egy félelmetes pontja, a rakéta - megfejelve magasabb PS-sel. Félelmeim jogosak voltak, az első lövéskörben az SF és az Öreg 5-öt mozdulva rámlőtt 5 kockával, mindegyikben full kimenettel. Épp elérték az egyik Y-omat, aki bár hősiesen védekezett, de el is porladt. Jól indult.

A kezdeti ijedtség után igyekeztem méltóságteljesen küzdeni és a meccs közepe táján visszajöttem. Sérült volt az Öreg és a jedivadász is, Quickdraw pedig halni készült. Asajj-zsal lekaptam róla egy lövéssel a pajzsot és tractor beam-mel rátettem egy aszteroidára, ahol még sérült is. Momentum következett, az Y feladata volt kivégezni az SF-et, de Áron kivédekezte, maradt 1 élete. Könnyebb lett volna, ha nem feledkezem meg az SF-re rakott TB token zöld kockák számára kifejtett hatásáról. Grrr.

6.jpg

A következő momentum (és lesz még egy is), mikor az 1 életes Inkvizítor rálött az Y-ra, aki kritikust kellet elkönyveljen. Mivel Áron előző este kecskét áldozott és megfürdött a vérében, elkezdte mantrálni, hogy "Blinded Pilot, Blinded Pilot". Hát a kecske nem hiába halt meg. :)

Már csak Asajj maradt - jó kondiban -, az Öreggel 2 és az Inkvizítorral 1 életen, mikor megint hülyeséget csináltam. Igen, aszteroida. Ismét kimaradt egy lövés.

Nagyon jó meccs volt, jó hangulatban, körömrágósan. Gratuláltam Áronnak, mert ezzel a győzelmével 17.-ként végzett és egyben sajnálom is, hogy nem jutott tovább.

Vereség: 35-100

6_loss.gif

Kegyetlenül elfáradtam a nap végére, de teljesen fel voltam spannaolva. Fordulatszám volt, de nyomaték már nem. A 3-3-as eredmény főleg a mérlegbillegős utolsó meccs tekintetében elégedettséggel töltött el.

2. nap / Hangar bay

Második csapatként Bossk+Kati párost vittem, és határozott szándékom volt reptetni is őket. Ezért sajnos az Asajj-tól Dengar átigazolt Katihoz egy K4-ért cserébe.

1. meccs: Marco Pividori (ITA) / RED 77

Egy szimpatikus olasz srác birodalmi listákkal, amiből egy 6-os Crack shot csapatot választott, én persze Katit vittem táncba. Zéró tapasztalattal és masszív fejfájással béna aszteroida felrakást produkáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a csaj a csapatból megint padlót fogott. Az utóbbi fél évben sokat fejlődött a navigációs képességem, alig koccoltam, de ezen a hétvégén 4 vagy talán 5 "fumble-t" produkáltam. Szerencsére csak egyből lett "turnover". Bocs az amerikai focis hasonlatért.

hb1.jpg

Pár kör után szembetalálkoztam a 6 "Caccia TIE"-jal akik a Crack-nak köszönhetően sebeztek is, de a második lövéskörben Bossk egy mozdulattal lekapta Howlrunner-t a pályáról. Igen, a 3 zöld csalfa szerető.

Biztos voltam benne, hogy Marco beáll blokkolni, ezért Bossk-kal átrepültem egy aszteroidán - mint mondta, váratlan húzás volt -, Katival ugyan ütköztem, de ez nem veszélyeztette a tűzerőmet. Innen aztán már könnyebb dolgom volt, a navigációs számítógépem rendbe jött és bár kaptam sérüléseket, a fighter-ek hullani kezdtek.

hb1-2.jpg

A végén még Mauler 1 hit-es lövéssel levette Bossk-ot, aki visszakézből ugyanezt tette.

Győzelem: 85 - 48

Mivel Marco nagyon peches volt a zöld kockákkal, ezért fájdalomdíjul fekínáltam neki a nyeremény Omega Leader kártyámat. Marco nem fogadta el, de aztán cserét ajánlott. Ezt kaptam érte:

hb1-3.jpg

2. meccs: Bence / Plot armor

Viccesen kezdődött a játék. Bence rossz tárcsát hozott, de megoldotta, hogy a geekhub standon vett egy T-70-est. Egy kicsit megcsúszott a játék, de nem csökkentette az élvezeti értékét.

Szintén a Bosskath csapattal mentem, akik nagyon sérülékenyek voltak Dash-sel szemben. Poe ellen sem vele nem repültem még, meglepetten és izgatottan figyeltem a bemutatott kunsztokat.

Sajnos megint volt egy momentum. Katival rosszul számítottam ki Poe lépését, aki táncolt egyet és mellém került. Ő lőtt én nem. Illetve Bossk egyik kritjét nem forgattam át dupla hitre. Nagyon észnél kell lenni ennél a játéknál.

Aztán Bence szépen felemésztett, Dash 1, Poe 3 élettel megnyerte a meccset. 

3. meccs: ??? (POL)

Ismét birodalmi játékossal kerültem össze és reméltem, hogy nem a 3 Defender-t küldi csatába.

Soha nem játszottam még 3 Defi ellen és úgy érzem rosszul választottam csapatot. Asayy-jal az volt a terv, hogy stresszelek, nem lesz ivédje, össztűzzel elemésztem. Semmi nem jött össze. Eleve hiányzott Dengar a fedélzetről, a K4-et nem tudtam használni, mert nekem adta a kezdeményt és a Push the Limit-et inkább védekező tokenekre használtam. Asajj-zsal a közelükbe sem tudtam kerülni stresszelni, tűzereje nem volt, az Y-ok TLT-i pedig csak késve kezdtek teljesíteni. A tűz összpontosítás sem ment, egyenletesen sérültek a hajói. 

hb3.jpg

A végére egy hajóját sikerült leszedni. Egyáltalán nem élveztem a meccset. Fura volt a srác, én meg ötlettelenül játszottam.


Élményekkel és ajándékokkal telve tértem haza. 3-3-as eredménnyel 48. helyen végeztem, jutalmam egy Howlrunner kártya.

top64.jpg

Sajnos Bali döntőét már nem láttam, de megnézem youtube-on és aztán nyújtom át a gratulációm.

Köszönöm a szervezőknek az áldozatos munkáját, akik az idejüket áldozták a mi szórakozásunkért. Remélem azzal a tapasztalattal zárták ezt a két napot, hogy jövőre újra belevágnak.

Szintén nagy köszönet illeti Ferit a lenyűgöző művészi munkájáért. Vettem is tőle egy lapot.

vader.jpg

 

Romeo-Echo-Delta-One-Five. Out.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6012954831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi Olvasó 2017.10.12. 22:09:33

Gratulálok!
Biztosan éltre szóló élmény volt!
...és még a lottót is megynyerted...

Godgre Mos 2017.10.28. 18:43:11

@Régi Olvasó: Bizony! Remélem lesz jövőre is.
süti beállítások módosítása