It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

C-ROC benéző #4: Arc Caster / Pulsed Ray Shield / M3-A pilóták

2017. június 01. 08:34 - Godgre Mos

Van még néhány értékesnek tűnő zsuga a C-ROC csomagban amiről érdemes szót szólni. Ahogy Dani megjegyezte, az egyik a Vizago értekezést is érintheti. A cikk írás közben (3 hét) történtek dolgok, amelyek kihatással vannak az alábbi sorokra. De az egy új okoskodás lesz.

syck.jpg

Kis genyó

Mielőtt belefognék had emeljem ki a harmadik legénység kártyát, ami nagyon scum-osra sikeredett. Ő pedig Azmorigan, akit Vizago-hoz hasonlóan a Rebels sorozatban láthatunk.

"A befejező fázis kezdetén elkölthetsz 1 energiát, hogy kicserélj egy felszerelt és felfordított személyzet vagy csapat fejlesztés kártyát, hogy kicseréld egy másik hasonló típusú, ugyanannyi vagy kevesebb pontú kártyával."

Hasonló a mechanikája, mint Vizagónak. Mikor értelmeztem a szöveget, lelki szemeim előtt megjelent a kis genyó Azmorigan, amint talicskázza a zsilip felé Jabbát, hogy aztán beengedje az addig a raktérben lapuló potyautast. Nade hol fér el Jabba és Azmorigan egyszerre? A C-ROC-ban? Ott csak 2 hely van. A partibuszban? Igen! Jah, de ott nem tud Azmorigan energiát költeni. Hamar lehorgadt a lelkesedésem.

Aztán megnéztem jobban ezt a krokodilt és megtaláltam a megoldást a "Merchant One" tájtölben: egy rakomány ikonért cserébe kapunk egy plusz személyzet és csapat fejlesztés lehetőséget. Bingó!

Fordítsuk komolyra a szavat!

M3-A pilóták

Betűjelzések: H (hit): lövésnél bármilyen találat, kockadobásnál csak a sima találat, C: kritikus találat/dobás, F: fókusz, E (evade): kitérés, B (blank): üres

Genesis Red [PS7, EPT, 19pt]

"Miután feltettél egy célpontbemérőt adjál a hajódnak annyi fókusz és kitérés jelzőt a hajódnak, ameddig annyi nem lesz, amennyi a bemért hajónak is van."

Token harácsoló listák, hajók ellen találták ki, pl. Parattani (illetve Manaroo spanjai), Defender. De ne feledkezzünk meg a legfontosabbról, mikor célpontbemérünk, az célhajó már legyen túl az akcióin, különben üres kézzel távozunk. A PS7 az ászok ellen nem elég, egy Veteran Instinct erősen ajánlott (+ a kezdemény se legyen válunk). 
Az is érdekessé teszi, hogy ha védekezésre koncentrálunk, 3-as távolságban kiválaszhatjuk a "leggazdagabb" ellenfelet a töltekezésre.
Határozottan Heavy változatban használnám, hogy megszerzett kincseket egy vastag lövéssel tudjam elhasználni.
Genesis Red / Veteran Instincts / "Mangler" Cannon / Stealth Device /  "Heavy Scyk" Interceptor (Cannon) / 29 pont
Hogy miért nem Pulsed Ray Shield-et használtam. Lásd később.

Quinn Jast [PS6, EPT, 18pt]

"A harci fázis kezdetekor kaphatsz egy "inaktív fegyver" jelzőt, hogy felfordíts egy már elhasznált torpedó vagy rakéta fejlesztést."

A kedvencem. Mindjárt építkezem is: Expertise / Homing Missiles / Pulsed Ray Shield / Heavy Scyk. Oppsz 31 pont. 94%, hogy 4H-t produkál. Lő, elmegy pihenni, pajzsot és rakétát tölt, jön vissza.
Spórolhatnánk 1 pontot, ha PTL-et rakunk fel, erősíti az immunrendszert (fókusz + kitérés token). És ha már itt tartunk PRS- helyett Stealth Device, így nem spóroltunk.
Arra számítsunk, hogy ilyen képességgel kiemelt célpont leszünk.

Inaldra [PS3, EPT, 15pt]

"Támadáskor vagy védekezéskor elkölthetsz egy pajzsot, hogy újradobj bármennyi kockát."

Megint ez a butaság mint a JM-nél: PS3 és EPT. Valszeg én nem értem a koncepciót.
Ritkán van az a támadás, amikor feládoznék egy pajzsot. Ráadásul ha támadáskor már használtuk, akkor védekezésre már nem marad. Tehát alapból a védelmet növeli, de ha tiszta a levegő, mehet a pew-pew-pew.
Illetve a visszájáról nézzük, mire mi jövünk, a hajók java része már kilőtte magát, ha még van pajzsunk és bevállaljuk az ion-t a visszatöltésért, akkor gyerünk!
Mert ugye adja magát, hogy itt kötelező a Pulsed Ray Shield. De erről majd később.

Védekezésnél vegyük az a döntési helyzetet, hogy lőttek ránk, védekeztünk és már ismerjük az elszenvedendő találatokat és az újradobandó kockáink számát.
Például: 4-et lőttek ránk, a 3 kockából 1 kitérést dobtunk, 3 találna be, 2 kockát dobhatunk újra.

Egy kicsit előre szaladva ezeket a szabályokat állapítottam meg:

  • ha egy találatot kapunk, akkor nem érdemes bevállalni: a pajzsot mindenképp elvesztjük és az újradobás sem biztosan sikerül.
  • szintén hanyagolnunk kell a lehetőséget, ha csak egy kockát dobhatunk csak újra.
  • ha négy találatot kellene elszenvednünk, nincs mese, az életünkért küzdünk
  • egyébként dobjunk újra

Ez utóbbi kijelentést alátámasztandó, a következő számításokat végeztem. Minimum az 1 sérülés, hisz a pajzsot elvesztjük. A zöld a megérős esély, a piros a ráfaragós. Amíg a piros 50% alatt van, addig dobjunk újra.

találat újradobható kockák esély fókusszal? esély fókusz nélkül?
2 2

1 sérülés: 39.1%
2 sérülés: 46.9%
3 sérülés: 14.1%

1 sérülés: 14.1%
2 sérülés: 46.9%
3 sérülés: 39.1%

2 3

1 sérülés: 68.4%
2 sérülés: 26.4%
3 sérülés: 5.3%

1 sérülés: 31.6%
2 sérülés: 43.9%
3 sérülés: 24.4%

2 4

1 sérülés: 84.8%
2 sérülés: 13.2%
3 sérülés: 2%

1 sérülés: 48.1%
2 sérülés: 36.6%
3 sérülés: 15.3%
2 5

1 sérülés: 93.1%
2 sérülés: 6.2%
3 sérülés: 0.7%

1 sérülés: 61.9%
2 sérülés: 28.6%
3 sérülés: 9.5%

 

3 2 2 sérülés: 39.1%
3 sérülés: 46.9%
4 sérülés: 14.1%
2 sérülés: 14.1%
3 sérülés: 46.9%
4 sérülés: 39.1%
3 3 1 sérülés: 24.4%
2 sérülés: 43.9% Σ: 68.3%
3 sérülés: 26.4%
4 sérülés: 5.3% *
1 sérülés: 5.3%
2 sérülés: 26.4% Σ: 31.7%
3 sérülés: 43.9%
4 sérülés: 24.4%
3 4 1 sérülés: 51.9%
2 sérülés: 33.0% Σ: 84.9%
3 sérülés: 13.2%
4 sérülés: 2.0%
1 sérülés: 15.2%
2 sérülés: 33.0% Σ: 48.2%
3 sérülés: 36.6%
4 sérülés: 15.2%
3 5 1 sérülés: 72.5%
2 sérülés: 20.6% Σ: 93.1%
3 sérülés: 6.2%
4 sérülés: 0.7%
1 sérülés: 27.5%
2 sérülés: 34.3% Σ: 61.8%
3 sérülés: 28.6%
4 sérülés: 9.5%


Sok megjegyeznivaló nincs, újra kell dobnunk.
Kiemelném, hogy valószínűségekkel és nem bizonyosságokkal van dolgunk.

Sunny Bounder AKA Sunny Bunny [PS1, 14pt]

"Körönként egyszer, miután dobtál vagy újradobtál kockákat és az összes kockán ugyanaz az eredmény van, adj hozzájuk még egy ugyanolyan eredményt."

Már ígértem magamnak, hogy kiszámolom a valószínűségeket (újradobás nélkül).

2 kockás támadás: 2H: 14.06%, 2C: 1.56%, 2F: 6.25%
Tehát ha van fókuszunk ~22%, hogy 3 találatot adunk le 2-3-as távban, fókusz nélkül: 15.62%

3 kockás támadás: 3H: 5.27%, 3C: 0.20%, 3F: 1.56%
Fókusszal 7.03%, anélkül: 5.47%

3 kockás védekezés: 3E: 5.27%, 3F: 1.56%, együtt: 6.83%
4 kockás védekezés: 4E: 1.98%, 4F: 0.39%, együtt: 2.37%

Összességében a 2 kockás fókuszos (vagy Expertise) támadásnál reménykedjünk, minden más esetben tessék meglepődni.

Felhívnám a figyelmet, hogy a TL-kal újradobunk kockákat, újra kapcsol a funkció. És itt megint döntéshelyzet állhat fenn. Tegyük fel van TL és fókusz is a hajón. Ha dobtunk találatot és fókuszt, dobjuk újra a fókuszt, hátha találatot dobunk és kapunk még egyet hozzá? Vagy költsük el a fókuszt a biztos 2 találatért?
Ha biztosra akarunk menni, válasszuk az utóbbit. PS1-en ha még van fókuszunk, már nem fog kelleni védekezésre, nyugodtan elkölthetjük.
Ha hazárd kedvünkben vagyunk, dobjuk újra a fókuszt, 50% hogy meglesz a találat, 25%, hogy újra fókuszt dobunk és szintén 25%, hogy szentségelünk. 
Na ebbe beleszaladtam, most már illene sorra venni az összes lehetséges szituációt, de abból túl sok van és úgysem jegyezném meg, kellene egy egyszerű szabály.
Ha üreset dobtunk, dobjuk újra, akár kettőt is, ez triviális. Egyébként pedig csak akkor, ha van fókuszunk és egy kockát kell hozzádobnunk másikhoz vagy a többi H-hoz vagy F-hez. A bukás valószínűsége továbbra is 25%.
Pl.: CF, dobjuk újra a C-t / HFF, dobjuk újra a H-t

Egyet már megállapítottam, és ez a véleményem továbbra sem változott, ez lesz az új Scyk alap pilóta.
Csak hát egy nagy baj van vele. Ez bizony egyedi.

Arc Caster Cannon (ACC)

5-öt adnak belőle! Ezek az M3-A-ra szánták.
2 érdekessége van: a birodalmi hajókkal nem kompatibilis de legalább duális, mint a képzés.

A kazi A oldalán:
"Támadás: támadj meg egy hajót. (4 kocka, range 1)
Ha a támadás talált, választanod kell egy másik hajót 1-es távolságban a védekezőtől, aki elszenved egy sérülést.
Aztán fordítsd át ezt a kártyát"

És a B:
"A harci fázis kezdetén kaphatsz egy "inaktív fegyver" jelzőt, hogy átfordíthatsd ezt a kártyát."

A gyártó a weboldalán közzétett egy nyilatkozatot: "a saját hajóban okozott kárért felelősséget nem vállalunk".
Mert ha rajtunk kívül nincs más hajó range 1-ben, akkor visszanyal a fagyi.

De miért kellett ezt dual-ra, tervezni? Mert önmagában túl erős lenne és drágáért kéne adni. Így csak 2 köztársasági váltóban van.
Hova való? Olyan ágyú slottal rendelkező hajóra, aminek elsődleges fegyvere csak 2-es. (Mert ha 3-as, range 1-ben amúgy is 4-gyel lő. Ilyenkor az extra képesség felejtős, mert inkább hátrány.

Öööö. M3-A? De hát ezzel kezdtem. Most tényleg? Egy 4 életes hajóra?
Mivel erős a lábonlövés esélye, plána ha az ellen is úgy helyezkedik, egy suicide squad képe él a fejemben: 4 alap pilóta ACC-vel, mellettük egy támogató Serissu. De hát kinek van ennyi M3-A-ja a világon. ;)

Ne feledkezzünk meg a rebel oldalról: YT-2400. Egy blokkolásra szánt verzión tudnám elképzelni.

Pulsed Ray Shield (PRS)

"A befejező fázis alatt kaphatsz 1 ion jelzőt, hogy visszatölthess 1 pajzsot (az eredeti értékig). Csak akkor használhatod ezt a kártyát, ha a pajzs értéked 1."

Szintén 5 van a csomagban. Fontos kitétel, csak lázadók és a söpredék használhatja.

Hova tehetjük:

  • M3-A: valamiért úgy érzem erre a hajóra tervezték. :)
  • StarViper: ha lemondunk az Autothrusters-ről
  • HWK-290: egy TLT-s változatban el tudom képzelni. Eleve távolságtartásra van kitalálva.
  • Kihraxz: ha mégis a pályára küldjük az Engine Upgrade vagy Vectored Thrusters elől veszi el a helyet. Egy Mangler-es M3-A ugyanennyiba kerül.

Akik sóvárogva nézik: TIE Aggressor, TIE/fo
Akik pedig zavartan néznek körbe: lázadó barátaink.

Breaking news: Guns for Hire
A fenti felsorolást hamarosan revízionálom kell.

Nagy a kísértés, hogy a térdemet csapkodjam örömömben, hogy ez milyen jó. És ez most szarkazmus volt.
Magamból indulok ki, ha kiválasztok egy célpontot, akkor lehetőleg akkora tűzerő igyekszem ráirányozni, hogy minél előbb leessen. Ez ez ilyen gyenge hajóknál 1 lövéskör. Ennyi.

Nézzünk egy optimista forgatókönyvet, épp csak a pajzsot lövik le rólunk. Azonnal nem töltjük vissza a pajzsot, mert az ion miatt, kiszolgáltatott helyzetben leszünk. Tehát biztonságos távolságba kell érnünk vagy olyan szituba, ahol jól jön az 1 előre mozgás. És ezt a kijelentést megragadnám. M3-A és Kihraxz-nál használhatjuk a tárcsáról hiányzó 1 előre pótlására. Így azért már szerethetőbb.

Tehát a kártya helyes szövegezése ez lenne:
"A tárcsád megkapja az 1 előre manővert, ajándékba visszatölthetsz egy pajzsot. Csak akkor használhatod ezt a kártyát, ha a pajzs értéked 1."

Valószínű, hogy a fejlesztők úgy képzelték, hogy az ACC és a PRS kéz a kézben, indiánszökkeléssel indulnak a naplemente felé. Vagy legalábbis így akarták eladni nekünk. Kapunk egy olyan fegyvert, ami pajzs feltöltésre kényszerít, hogy utána lövési lehetőség nélkül sodródj az űrben egy papír kasznis hajóban.
Nem vettem be.

Ennek a cikknek a megírása sokáig tartott. A törzse egy hosszabb buszozás alatt elkészült, de éreztem, hogy még érnie kell. Ezek a mondatok is az utolsók között kerültek be.
Elmarasztaló szavakkal illettem szegény PRS-t, pedig csak az a "baja", hogy másként kell repülni, mint ahogy én szoktam. Eleve az egy pajzsos hajókra vigyázni kell. Nem ér berongyolni a sürejébe. Vissza fogok térni a témára, miután ráálltam a használatára. De hogy védjem a mundér becsületét, az az M3-A amelyik bekerül a Expertise / Dengar / HLC darálómba, a második lövésnél leadja a szerelést. De más kombóval is elérhető ez a hatás.

Ugorjunk. Megidézném Danit aki a Vizago-s cikk után ezt mondta: "Pablónál szerintem hasznosabb lesz a pajzstöltős modification."

Ott ezt a konfigot hoztam példaként:
Spice Runner / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 21 pont
Palob Godalhi / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 25 pont

Amíg a SD fentvan, addig 5 kockával védekezhetünk. Ha meglőnek egy 3 vagy 4 kocka+fókusz lövéssel, ha nálunk is van fókusz: 0.181 illetve 0.471 a várható találat, tehát 5-3 kör alatt le kell mondanunk az SD nyújtotta előnyökről. Illetve az FA is eszi a hajót.
Ha SD helyett PRS-t hozunk 0.350 / 0.786 a várható sebződésünk, de az FA fogyasztását tudjuk a visszatöltéssel pótolni. Szerintem tovább tart, mint az SD. Igen, ez már erősen vélemény, nem tudom számszerűsíteni.

Az újdonságok élénkíteni fogják a baráti meccseket, de véleményem szerint a versenylistákban nem fognak megjelenni. Megengedő leszek, Quinn Jast-et egy-két bátor lélek elviszi megmérettetni.
De nem is ez lehetett a cél, így is a scum garázsban parkolnak a legütősebb járgányok.

Az év vége felé, amikor már lesznek tapasztalataink, érdemes lesz egy visszanéző cikkel kiértékelni az előítéleteimet és levonni a tanulságot. Biztosan lesz mit.

Update: megnéztem, a csomag várható ára 24k. Levert a víz. Annyira nem sietem el a dolgot. Előbb inkább fejlesztem a rebel seregemet. (Amerikai barátainknál 16-17k lesz az ár.)
Miért is adnánk ki ennyi lóvét? Egy miniatűrért, a pilótákért, Vizago-ért és a Light címért. Mit kapnék? Bizonyára többet reptetnék M3-A-t.

Szumma: idén NEM fogom megvenni a csomagot. Nyomtatok talp tokent és kártyákat, kipróbálom és ha versenyképesnek találom, akkor talán.

Szólj hozzá!
Címkék: okoskodás C-ROC

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr3212503549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása