It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Championship Arrabona 2017/II. - 2017.05.21

2017. május 25. 22:54 - Godgre Mos

A verseny szabályaihoz igazodva az IGnis listát vittem. Egész megszerettem.
Lehet, hogy az utolsó verseny őszig? Bár a júniusi budapesti eseményen ott szeretnék lenni.
(A cikk írása óta kiderült pár dolog arról a versenyről, nagyon készülök rá.)


(Az ellenfelek listái a nevükre kattintva érhetők el)

#1 ütközet - Kohonicz Misi

Annak ellenére, hogy rendszeresen találkozunk a klubban, eleddig csak egyszer játszottunk. Akkor is kikaptam. Misi veterán társasjátékos, kellő versenytapasztalattal. Arra számítottam, hogy a friss listáját még nem lakta be. De nem jött be a számításom.

@2: megtörtént az első lövés, az IG-m levakart 2 pajzsot Asajj-ról

@3: bár nem számítottam rá, hogy Asajj lesz az akit támadni tudok, örültem, hogy így alakult. Folytattam hát, az IG levette róla a maradék pajzsot, a FS pedig egy kritet adott neki. A mellékelt kép szerint kellemetlen helyzetbe kerültem, de megúsztam, az IG a TLT-től kapott 2 találatot, a FS Asajj-től egyet.

misi_1.jpg

@4: Az IG-m tovább aprítja Asajj-t, de a FS csúnya sebeket kap. Kezdtem rosszul érezni magam, mert beszűkültek a manőverezési lehetőségeim. Nézzük a következő képet:

misi_2.jpg

FS stresszes volt Asajj jóvoltából, amit nagyon le kellett vetnem. Ha a narancs irányban 2 előrét megyek, félő volt, hogy az Y átrakja a TL-ját rá és beleereszti a rakétáját és a stresszes Asajj-tól a zöld 2 előre mozgás volt várható. Így 1 bal ívet tárcsáztam. Az IG-vel úgyszint, hogy ne maradjak ki a buliból.

@5: Az Y mozgását félregondoltam. De Asajj-t sikerült blokkolnom.

misi_3.jpg

Az IG lelőtt 3 hullt Asajj-ról, mire az vissza a Hot Shot Blaster-rel, de módosító nélkül és Autothrusters-szel védekezve nem okozott problémát. Viszont az FS éppen range 2-ben volt az Y-tól és kapott egy újabb sebet.

@6: Túlgondoltam a helyzetet és egy lépéssel korábban fordítottam az IG-t, ezzel kivontam a forgalomból 2 körre. Nagyon rossz manőver volt, mondhatni momentum a játékban.

Jut eszembe, 2x is elfelejtettem bombázni. Pontosabban eszemben volt tárcsázáskor, hogy most kell, de csak lövéskor esett le, hogy elmaradt.

A haldokló Asajj és FS leestek, az IG végül is pozícióba került és egy lövéssel leszedte a már egyet sérült Quadjumpert. Majd az Y-t kezdte gyepálni, aki már csak egy életen vergődött, mire letelt az idő. 
Még egy kör belefért volna és akkor az Y megtér teremtőjéhez, de volt némi szervezői bizonytalanság és pedig nem erősködtem.

Misi nagyon jó ellenfél, kár, hogy nem játszunk többet.

Eredmény: győzelem 113-87

#2 ütközet - Takács István

Szerencsém volt és a megkaptam Budapestről érkező kollégát. Bár nem a speciális szabályoknak megfelelő csapatot hozott, a hirtelen listaépítés nem ingatta meg. István - Ádám segítségével - a Band of ribs 2 konfigot rakta össze. Akasztják a hóhért érzésem volt. Én nem tudtam ezeket a hajókat meglovagolni, de biztos voltam benne, hogy István igen.

Aszteroidából csináltunk egy 4-es kombót középre, amibe jól bele is csalt István. A tervem az volt, hogy a jobb oldalon felúszom, majd balra kanyarodás után kereveredek tűzharcba. De Fenn-nel csinált egy trükkös felém indulást, mire és rákanyarodtam át az aszteroida mezőn, erre ő vissza jobbra Fenn-nel és azt vettem észre, hogy ott állok "egygatyában" a két JM előtt.

Az extrákkal több életet vesztettem: painbot, Anti Pursuit Laser, Black Market Slicer Tools.

Nem is nagyon jegyzeteltem a meccsen, mert elfoglalt a túlélés, de 2 momentumról megemlékeznék.

1.) Az FS menekült a bal felső sarok felé, 3 hajóval a seggében. Leléptem, akcióztam, a fejemhez kaptam, elfelejtettem lerakni a bombát. (Az előző bombám szépen megbántotta 2 hajóját is). Erre Fenn barrel roll jobbra, majd boost. Ejj, ha ott lett volna a bomba... Vagy mégsem?
A két mozgás akció miatt Fenn védekező akció nélkül maradt, így IG és FS is rá tudott lőni. Leesett Fenn. Mi lett volna, ha lerakom a bombát? Fenn nem teszi meg ezeket a manővereket és talán kivédi a lövéseimet.
Na kérem, így kell nem bombázni! :)

2.) A végére az IG a két leharcolt JM-mel kakaskodott. Bal 1 kanyaron gondolkodtam, de úgy számoltam, hogy az egyik JM bejön blokkolni, én nem tudok lőni, de a másik JM range 1-ből igen. És még stresszes is maradok.
Ezért 1 előrét mentem, akkor derült ki, hogy nem blokkolódtam volna és valószínűleg leszedem az egyik JM-et. 

Agyalhatok, hol és hogy csinálhattam volna jobban. Teljesen mindegy. István egyszerűen jobb volt. Végig higgadt és koncentrált tudott lenni.

Kábultam tápászkodtam fel az asztal mellől, már arra sem emlékszem mi lett a pontos végeredmény. Mindkét JM-t a fele alá lőttem, vagy csak az egyiket? Megkérdeztem Istvánt, mindkét JM már a B oldalt hallgatta.

Eredmény: vereség 112 - 88

#3 ütközet - Mészáros Matyi

A Mészáros klán egy másik tagjával mérkőztem az utolsó meccsemet. Matyi két B-wing is hozott. Régen játszottam ellenük, keserű emlékeket idéznek.

A tűzerőre helyeztem a hangsúlyt és Nera blokkolására, amíg le nem lövöm.
Matyi a baljáról indítva meglepett, hogy jobbra hozta el a csapatát. Az lett volna a tervem - ha egyenesen megy -, hogy oldalba vagy hátba kapom. Így kénytelen voltam szembemenni vele. Szerencsémre a megtámadott FS jól védte a lövéseket és Nera torpedóját, 2 pajzs veszteséggel megúsztam.

matyi_1.jpg

Az X-wing ezt nem élhette túl. Nera megbénítva.

Sikerült Nerát blokkkolnom, nem tudta áttenni a TL-t az IG-re. Matyi viszont beúsztatta az X-winget a két hajó közé. Szabály: ha egyszer elkezdesz egy R2-D2-s hajót, fejezd be, mert mire újra látod, kicsattan az egészségtől. A kereszttűzben lement 1 életre, majd a következő körben az IG kivégezte. A FS a túloldalon tovább blokkolta Nerát és lövi a másik B-t, védi annak válaszát.

Majd jött az alkalom a bombára, mindkét B sérül, az össztűz leveszi a B-wing-et. Újabb bomba Nerára, ő vissza torpadót ad az FS-nek, már csak 2 életen a mandalóriai. Viszont az ezt követő 2x4 találatot nem éli túl Nera.

Matyi becsülettel küzdött, de a listája nem passzolt a két nagy tűzerejű, nagy talpas hajó ellen. Ehhez még hozzájön, hogy vérlázítóan erőseket dobtam. Elnézést is kértem érte.

Nagy öröm, hogy ilyen fiatalon - mint a Mészáros fiúk, - versenyre jönnek, kiállnak a vén rókák ellen. Mivel Matyi volt az egyetlen lázadó, a következő versenyen ahol ő is megjelenik és is lázadó csapatot hozok.

Eredmény: győzelem 175 - 25

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6312531265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása