"A befejező fázis kezdetén eldobhatod ezt a kártyát, hogy kicseréld egy felszerelt és még felfordított illicit vagy rakomány kártyádat és másik hasonló típusú, ugyanannyi vagy kevesebb pontú kártyával."
Megint csak klasszik szituációban szeretném vizsgálni a törött szarvút, ami az illicit slot-ot érinti. Első pillantásra haszontalan jószágnak tűnik, mert nem magától értetődő a szituáció, amikor illicitet cserélnénk.
A könnyen megállapítható ökölszabály: Vizago 0 pontos, ha marad szabad slot és illicit-re is futja, tegyük be.
Nézzük át, első választásként, hogyan működnének az illicitek.
Black Market Slicer Tools (BMST), Inertial Dampeners (ID): csak egymásra tudnánk őket cserélni. Nagyon extrém helyzetben tudom elképzelni, ahol a BMST-vel terrorizáltunk egy PTL-s hajót, de miután az leesett, az ID hasznosabb.
Feedback Array (FA), Dead Man's Switch (DMS): ez egy értelmes kombó lenne, FA-val leamortizáljuk magunkat, majd veterán kamikázeként robbanunk a tömegbe. Alla'akbar.
Hot Shot Blaster (HSB), EMP Device, Glitterstim, Burnout SLAM, Rigged Cargo Chute: sajna kiesnek a spekulációból mert használat után lefordítjuk őket így Vizago már nem fér hozzájuk. HSB-t kivéve mint cserekártya jöhet szóba, főleg a Glitterstim.
Scavenger Crane (SC): még mindig nem a barátom, de igyekszem majd közelebb kerülni hozzá. Ebben az esetben egy kockadobáson múlik, hogy Vizago le tudja-e cserélni. Ha blank-et dobtuk megszívtuk, de az ökölszabály alkalmazható.
A végére hagytam a felfinomabbat.
Cloaking Device (CD): nagyon klassz fícsör lenne, de a kockadobással esetlegessé tették, így önmagában lehúzhatjuk a klotyón.
Vizago éleszheti fel. Az aktiválás (akció fázis) és eldobás nem egyszerre történik, utóbbi a kör végén. Vizago pedig az end fázis elején, még a CD kockadobása előtt "kapcsol". Tehát aktiváljuk a CD-t és Vizagoval lecseréljük, így örökre rajtunk marad az álcázás. Második választásként a HSB kívül bármi szóba jöhet, de szerintem ezek a jól használhatók:
FA: ha még van elég életünk
DMS: ha már csak lengedezünk, és a tömegbe tudunk/akarunk hajtani
BMST: ha gyakran stresszes az ellen
ID: ha blokkolni akarunk
Én FA-ra cserélnék, az biztos hatás ad. Lássuk a hajókat:
HWK-290
Spice Runner / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 21 pont
Palob Godalhi / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 25 pont
Ha még befér fel lehet tenni palob-ra egy EPT-t.
Az összes HWK pilóta alkalmas a szerepre, de az alap - az ára miatt - és Palob - a képessége miatt - a legjobbak. Optimális esetben 5 sebzést is kioszthatnak. Azzal számolnunk kell, hogy range 1-ben leszük, sokszor így kell 3-5 kocka ellen védekeznünk (alapból 5 kockával, majd az SD után 4-gyel).
Egy tégla jobban úszik, mint ez a hajó, ne várjuk el az optimumot.
Várható találatok, mindkettőnknél fókusz, csak a támadónál fókusz.
2v5: 0.046 / 0.304 3v5: 0.181 / 0.722 4v5: 0.471 / 1.287 5v5: 0.928 / 1.945 |
2v4: 0.103 / 0.434 3v4: 0.350 / 0.945 4v4: 0.786 / 1.580 5v4: 1.373 / 2.281 |
G-1A
Ruthless Freelancer / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 28 pont
4-LOM / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 32 pont
Erősebb, de drágább hajó. 4-LOM stresszel szivat. Figylejük meg, hogy ilyen nagy számú védekező kockánál az evade / fókusz között alig van különbség
Várható találatok, támadónál fókusz, nálunk evade / nálunk fókusz
2v4: 0.086 / 0.103 3v4: 0.347 / 0.350 4v4: 0.796 / 0.786 5v4: 1.384 / 1.373 |
2v3: 0.137 / 0.227 3v3: 0.494 / 0.637 4v3: 1.036 / 1.227 5v3: 1.689 / 1.911 |
Quadjumper
Itt több úton indulhatunk el: a mod slotba SD-t rakunk, vagy Spacetug Tractor Array-jel újabb módon idegeljük az ellent. És a tech és bomb is rendelkezésünkre áll. Igaz jól testreszabható.
Mutatok egy alap és egy karácsonyfa változatot:
Jakku Gunrunner / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Stealth Device / 20 pont
Sarco Plank / Wired / Cikatro Vizago / Cloaking Device / Sensor Cluster / Seismic Charges / Stealth Device / 28 pont
Itt pedig Unkar Plutt szintén jó választás.
Sarco Plank alapból 2 kocka + 1 SD + 2 CD + 1 ha 3-at mozgunk + 1 ha range 3-ban vagyunk = 7 védőkocka!
Egy valamit ne felejtsünk ki a számításból, ha már ezeket a hajókat hozzunk, vajon ebben a szerepükben hatékonyabbak-e, mint támadó hajóként? A FA segítségével adunk néhány sérülést, de ha lőnénk velük nem lennén előbbre?
A Quadjumpernél talán nem, de egy TLT-s HWK vagy a G-1A elsődleges fegyvere lehet, hogy ennél többet hozna. Amit nehéz számba venni, az a blokkolás, tractor beam és pilótaképességek hatása az csapat egészére vonatkozóan. Egy jó pilóta kezében mindezek arannyá válnak. Nekem ehhez még fel kell nőnöm, én még kalapáccsal dolgozom, nem csavarhúzóval.
A sorozat következő részében: Arc Caster / Pulsed Ray Shield / M3-A pilóták.
Eztán egyenleget vonok és megmondom miért nem érdemes 20k-t fizetni a C-ROC-ért.