A lényeg
- Frakciók: külön frakció lesz a First Order és a Resistance.
- Megjelenik a középtalp (6x6cm): ARC-170, U-Wing, IG, Firespray, Mist Hunter, Reaper, Kimogila, Punisher, Scurrg, K-wing
- A kártyákon nem lesznek pontok és upgrade helyek.
- Applikáción és weboldalon keresztül kreálhatunk csapatokat, ott láthatjuk az aktuális pontokat és fejlesztési lehetőségeket. Ezzel jól lehet balanszolni a játékot, hisz nincs rossz hajó, csak drága.
- Az applikáció alkalmas lesz versenyek lebonyolítására
- Megjelenik az Erő a játékban token formájában, amivel speciális képességek és támadás/védekezés javítás (1 fókusz 1 erővel átfordítható).
- 200 pontból építhetünk rajt, így finomabb pontelosztás válik lehetővé.
- Minden hajó félbelőve már pontot ér (az applikációban láthatjuk mennyit ér a félbelövés - nem bizos, hogy fél pontot)
- A turret-ek úgy működnek mint a Lancer mobil tűzíve.
- Minden papírtalpon van bullseye, bizonyos effektusok csak itt működnek. Pl: Crack shot
- Változnak a fázisok: System - bombázás és álcázás, Engagement
- Nem lesz PS, az új elnevezés "Initiative" és jelen állás szerint 1-6 között vannak. Indok: a jelenlegi játékban PS versengés folyt, esetleg egy alacsony PS blokkolásra, illetve így könnyebb lesz formációs repülés, mert kevesebb lesz az Initiative különbség, többször dönthetünk melyik hajónkkal lépünk először
- Új sérülés kártya és mozgás sablon: ezekért kell megvenni az új alapcsomagot
- Új pilóták és fejlesztések, a régiek megváltozott hatással
- Kategorikusan kijelentették, hogy egy fejlesztés kártya miatt nem kell olyan hajót vásárolni, ami nem áll szándékunkban.
- A wave 14 hibrid csomag lesz, v1 és v2 kiegészítőkkel
Akciók
- Az evade token nem hozzáad, hanem módosít egy kockát. Dobtunk fókuszt és kitérést, a fókusz átforgatható kitérésre. De ha megdobtuk a két kitérést, az token értéktelen mert átforgatni nincs értelme, hozzáadni meg nem lehet.
- Lesznek fehér és piros - stresszel járó - akciók.
- És vannak akció láncok. Pl.: fehér fókusz és utána végrehajtható piros orsózás.
- Az orsózás korlátozva lesz: a középvonaltól kell indítani és 3 állásban lehet a másik oldalra igazítani. Aszongyák a nagy talpasok orsózásának beszűkítése volt az indíték a változtatásra.
- Ha egy akció nem hajtható végre (TL, orsózás) akkor nem választható másik akció
- A felszerelt robotok rendelkeznek a kalkuláció akcióval
- Az IG-88, mivel robot, is megkapja a kalkuláció akciót
- A kalkulációval egy kocka átforgatható, több is felhasználható.
- A reinforce akció megjelenik pl. a Firespray-en megváltozott működéssel. A támadóak teljesen elől vagy hátul kell lennie. A sérülést pedig csak 1-re csökkentheti, nullára nem. Tehát ha egy találat jön és a zöld kocka nem segít, a reinforce sem fog.
Finomságok
- Nem lesz TLT és Harpoon.
- Nincs Veteran Instict és Push the Limit (lásd akció láncok)
- A tárcsák "nyitottak" lesznek, nem csak egy résen keresztül látjuk a manővereket.
- A zöldet kék manőverek váltják fel, vélhetőleg ugyanazzal a hatásmenchanizmussal.
- Az álcázás (Cloaking) az új system fázisban fog bekövetkezni.
- Az ászok vastagon lesznek árazva.
- A legtöbb hajónak változik a tácsája
- Az új alapcsomagban 3 aszteroida és 3 űrszemét érkezik, de használhatóak lesznek a régiek is.
- Lesz tolatás és álcázás rebel oldalon is.
- Az ion fegyverek működése: első találat sérülés, minden további ion tokent ad.
- A kistalpas hajókat 1 ion token ionizálja, a közepeseket 2, a nagyokat 3.
- Az ion mozgás kék 1 előre lesz, de akcióként csak fókusz hajtható végre
- Nem lesznek akció bombák
- A range 0 magunkra illetve érintkezésre vonatkozik
- A range 1-x nem vonatkozik az adott hajóra, de a 0-x már igen.
- A Seismic bomba range 1-ben lévő akadályt robbant, ami körül range 1-ben sérülnek a hajók és az akadály lekerül
- A bombák a system fázisban kerülnek az asztalra Initiative sorrendben, aztán következik a mozgás
- nem lesz kék TL token, hanem a hajók számozásának megfelelő piros tokennel célzunk. Biztos látták az én megoldásomat. :)
A számozás két oldala különböző színű, így ha ugyanazt a számot hozza mindkét játékos, egyik lesz az világos, a birodalmi meg a sötét. :) - lesz regen "repair" néven
- turretnél is van range bónusz (pl ion)
- Charge token: képességek, fegyverek elköltését jelöli
- több token újratölthető (pl: Force, Charge)
- Az alap TIE/ln 24 pontra várható
Hajókról
- X-wing: 4 hull/2 shield, orsózás és persze a csukható szárny, ami boost-ot ad és csökkenti a támadás értéket.
- Az új T-65 kiegészítőben az alábbi pilóták lesznek:
Wedge Antilles (6) / Thane Kyrell (5) / Garven Dreis (4) / Biggs Darklighter (3) / Red Squadron Veteran (3) / Blue Squadron Escort (2)
Vajon ezek a pilóták benne lesznek a kitben is? Vagy újabb 6e forinttal vékonyodik a pénztárcánk? - A Falconon 1-es kanyar helyett 3-as lesz és kap pár új kék manővert.
- A Falconon a mobil tűzív kétirányú (mint egy iránytű), előre-hátra vagy jobbra-balra állítható.
- A Lambda előre 3-at, hátra 2-t tud lőni.
Konverziós csomagok
- Szeptemberben az Imperial, a Rebel és a Scum csomag jön kábé 15e Ft/csomag áron
- A First Order és a Resistance várhatóan még idén de olcsóbban kerül a polcokra (a kevesebb hajó miatt)
- A középtalpas hajók a vastag tartóval működnek, az eddig kistalpas hajók kapnak adaptert.
- egy csomag várhatóan 170 feljesztés, 100 pilóta, 4 középtalp, tárcsákat és tokeneket fog tartalmazni
Költségek
Sajnos jelentősek. Az alapcsomagot 12e, egy kitet pedig 15e körül várhatjuk. A kiegek is drágábbak lesznek.
Tehát minimum 27e forint lesz egy frakcióval az átállás.
Az még nem tudott, hogy a régi hajók közül minden újra kiadnak-e. Ami biztos: X-wing, Y-wing, Firespray, Fang (Protectorate), TIE/ln, TIE advanced. Ezeket állítólag az új játékosok kedvéért.
Remélhetőleg a kiegekben lévő pilóták benne lesznek a kitekben is, így azokat nem kell megvenni. Bár ha szeretnénk 3 nyitható szárnyú X-winggel repülni, akkor igen. (1 lesz az alapcsomagban, 1 pedig a Saw kiegben)
Ami hiányzik
- Az alapcsomagba belerakhattak volna 1-es és 2-es távmérőt. Rendkívül hasznos