It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Championship Arrabona 2018/3

2018. április 24. 18:50 - Godgre Mos

ca18-3-ships.jpg

A jól sikerült III. ligaforduló ki is jelölte milyen csapattal fogok menni a regionálisra. Csak hát, ha csapatépítésről van szó, nem bírok magammal. Szeretem a nagy tűzerejű listákat, alig várom, hogy Moralo Eval a pályára kerüljön. Abrakadabra!

Szóval nem voltam megelégedve a Mison Critical tűzerejével, annak ellenére, hogy tudtam, ez egy durábilis, mint csapásmérő alakulat. Továbbá az volt a tapasztalatom, hogy mindenki Mison-t egzecírozza, ő hullott ki először a csapatból.

Refactoring - Mison Critical aNoRex

Gondoltam, erősebb lenne, ha az M9-G8 robot kerülne a fedélzetre. Így minden egyes rálövésből újradobathatok egy kockát és még a TL is megmarad.

Jess kapott egy autothrustert turret ellen és Ártuditut, ha lebetegedne. Így már Rex nem fért a csapatba, de még maradt pont. Így került még Jess-re Advanced Optics és Plasma torpedó. Pajzs bontásra kitűnő lesz Miranda, Nym, Lambda vagy Ghost ellen. (Van fókusza és még újradobása is a haverok miatt.)

A maradékból jutott Predátor a tűzerő javítására és C-3PO a védelmet támogatni a wookie gunship-en.

Jess Pava (25)
Plasma Torpedoes (3)
R2-D2 (4)
Advanced Optics (2)
Autothrusters (2)

Tarn Mison (23)
M9-G8 (3)
Integrated Astromech (0)

Lowhhrick (28)
Predator (3)
Hotshot Co-pilot (4)
C-3PO (3)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

A fentinek volt egy alternatívája, ahol Tarn-on volt egy másik Plasma, de Lórikra így már "csak" Selflessness és Rex jutott. Azért hoztam mégis a fenti változatot, - mert úgy gondoltam - ez utóbbiban Lórik nagyon vonzaná a tüzet.

Tűzerő tekintetében a Rey változat erősebb, 1.881 találat jön ki belőle, míg Predátorral 1.586.
Védekezésben egy fókusszal támogatott Harpoon várhatóan 2.126 sebet oszt, míg a Predátoros változatban 1.75-öt.

Nézzük meg a Plasma torpedót is. Erősen feltételezzük, hogy lesz egy fókuszunk is lövéskor (nem költöttük el védekezésre)

Plazma (4 kocka) + fókusz: 3 elvárt találat kimenet

ha nem hozunk plazmát, csak sima elsődlegessel lövünk

Elsődleges fegyver (3 kocka) + TL (hisz nem költöttük el a torpedóhoz) + fókusz: 2.813

Ehhez még hozzájön, hogy levesz még egy extra pajzsot, 3-as távban nincs a védőnek range bónusza és Jess újradobhat két kockával (durván 90%-ra emelve a 4 kockás kimenetet).

Tehát ellent mondva magammal mégis a kisebb tűzerejű csapatot vittem.

Erősen igyekeztem a meccseken úgy felrakni az akadályokat, hogy jól tudjak fordulni köztük, de egy kavicságyazás nem vegye el a lövési lehetőségem. Ezért vittem 3 kicsi szemetet.

Ez a győri verseny a regionális felkészülésre tökéletes alkalom. A szokásos diverzitás mellett volt a felhozatalban Final Form és két Ghost-Fenn is, bár egyikkel sem kerültem össze.

1. meccs: Piedl Zsolti

"Omega Leader" (21)
Juke (2)
Comm Relay (3)

"Quickdraw" (29)
Veteran Instincts (1)
Fire-Control System (2)
Advanced Optics (2)
Lightweight Frame (2)
Special Ops Training (0)

Colonel Vessery (35)
Veteran Instincts (1)
Tractor Beam (1)
Twin Ion Engine Mk. II (1)
TIE/D (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Tavaly haverkodtam össze Zsolttal az első store champ-ra indulva, azóta oszlopos tagja lett a győri közösségnek és nem rest összemérni magát a legjobbakkal a nemzetin és a regionálison is.
Már jó pár edzőmeccsen túl vagyunk, de verseny szituban most először kerültünk össze.

Egy erős QD+Vessery+OL trióval néztem szembe. A bal sarokból indítottam és 3 kör múlva már szembe is mentünk egymásnak.
Csúnya hiba következett. Oktalan C-3PO és reinforce felhasználás következtében már sérülés kártyát osztottam Lóriknak. Miért kell menőzni és 1-et mondani az aranybogárra? Miután már nincs reinforce. Nem normális.

Sajnos-szerencsére a következő körben lekaptam Vessery-t a pályáról, miután sikerült egy rövid mozgással beblokkolni. Ez azért sajnos, mert nem szeretem, ha a balf...ságomat a kockák korrigálják. Félő, hogy nem tanulok belőle.

ca18-3-r1.jpg

Itt lett vége Vessery-nek

A kockák a meccs során átlagosnak voltak mondhatók a szokásos varianciával. Néha kalapács, néha tollpihe.
Az lövést jól bíró hajóimnak és a csökkent nyomásnak köszönhetően sikerült leszedni a már sérült QD-t majd a blokkolással bénított OL-t is. OL nem tudta használni egyik kulcsképességét sem.

Eredmény: győzelem (100-38)

2. meccs: Horváth Márk

Dash Rendar (36)
Lone Wolf (2)
Heavy Laser Cannon (7)
Rey (2)
Anti-Pursuit Lasers (2)
Outrider (5)

Miranda Doni (29)
Twin Laser Turret (6)
Extra Munitions (2)
Sabine Wren (2)
Bomblet Generator (3)
Cluster Mines (4)
Long-Range Scanners (0)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Másfél év X-wing és még mindig van, akivel nem játszottam. Márk is közéjük tartozott.

Dash + Miranda félelmetes páros. Minél előbb el kell egyiket távolítani, mielőtt a hatékony eszköztára felemészt.

Dash lett volna az elsődleges célpont, hogy ne tudja Rey felszívni magát, de máshogy alakult.
A kanyarban szembejött Miranda. Vastagon üdvözöltem. A plazma megártott a pajzsának, majd a második lövéskörben range 1-ben szétmarcangoltam. Haláltusájában még kitett egy cluster-t, de könnyedén ki tudtam kerülni.

Dash-sel nagyon agresszívan indult felém Márk. Kevés fókuszt gyűjtött, mert hamar odaért hozzám, aztán már pozícionálásra használta az akcióit. Ez utóbbit főleg azért, mert 3 aszteroidát szórt szét Márk, a szemét helyett.
Jó pozícióban kerültem Dash ellen. Bár egy lövés elől elugrott, de a bal szélre kerülve már kényszerpályán volt, tudtam merre fog repülni. 

Eredmény: győzelem (100-0)

ca18-3-r2.jpg

Dash kutyaszorítóban.

3. meccs: Sipos Kristóf

Moralo Eval (34)
Heavy Laser Cannon (7)
Zuckuss (1)
4-LOM (1)
Dengar (3)
Engine Upgrade (4)

Inaldra (15)
Attanni Mindlink (1)
"Mangler" Cannon (4)
Pulsed Ray Shield (2)
"Heavy Scyk" Interceptor (Cannon) (2)

Concord Dawn Veteran (22)
Attanni Mindlink (1)
Autothrusters (2)
Concord Dawn Protector (1)

Total: 100
View in Yet Another Squad Builder

Abrakadabra! Moralo Eval a pályán! Kedvenc gazemberemet gazfindianomat hozta Kristóf!

Kristófot eddig csak látásból ismertem a budapesti kiruccanásaimról. Timkó Atival edz, úgyhogy kemény menetre számíthattam. És a csapata, az szívdobogtató volt. Moralo Eval a scumok Bud Spencer-e.

Az első hibát a célpont kiválasztásánál követtem el. A terv az volt, hogy gyorsan leszedem a kicsiket, aztán Eval mögé kerülök. Jól indult a menet, az M3-A a második lövéskörben távozott és a Protectorate is kapott egy Direct Hit-et. És itt vége is a történetnek.

ca18-3-r3.jpg

A Scyk-nek ugyan vége, de Jess-nek nagyon udvarolnak a fijúk.

A csapatot görcsösen próbáltam egyben tartani, Kristóf pedig rászállt Jess-re és le is lőtte. Menet közben elgondolkoztam, hogy Jess-el leválok, Eval mögé kerülök és ledarálom. Ez volt a második hiba. Ugyanis nem tettem.
Nagyon izgalmas és szoros meccs kerekedett. Jól elfáradtam.

Eredmény: vereség (24-36)

A kamerás asztalon játszottunk, ha lesz időm kommentáros videó készül. (Egyben tesztelem az overlay friss fejlesztéseit.)

4. meccs: Remport Gábor

Asajj Ventress (37)
Push the Limit (3)
Ketsu Onyo (1)
Shadow Caster (3)

Karthakk Pirate (24)
Extra Munitions (2)
Harpoon Missiles (4)
Dengar (3)
Long-Range Scanners (0)

Sunny Bounder (14)
"Mangler" Cannon (4)
"Heavy Scyk" Interceptor (Cannon) (2)

Total: 97
View in Yet Another Squad Builder

Nagyrempivel talán csak egyet repültem a megboldogult Tournament-ne belül. Tudtam, hogy jó játékos és nem szokványos, de átgondolt listával áll fel. Bizonyítja ezt a két (vagy több?) megszerzett első helyezése.

Asajj mellett ülő Ketsu erősnek tűnt és meccs is alátámasztotta. A Scurrg harpoonja miatt lett az elsődleges célpontom, de elbaltáztam. Ugyan elsőre lehántottam róla a pajzsot, de aztán nem tudtam befejezni. Bejött vele blokkra és annak ellenére, hogy ezzel nem lepett meg, nem tettem ellene semmit. Legalább az egyik, de inkább mindkettő X-szel meg kellett volna fordulnom.

ca18-3-r4.jpg

Itt az lett volna a helyes döntés, ha a wingekkel hátraarcot vágok, Lórikkal meg picit előre.

Így aztán problémát jelentett a továbbiakban, hogy Asajj és a bombázó is a pályán van. Lórik elesett és csúnya füstöt eregetettek a vadászaim.

A végére két lehetőségem maradt a győzelemre. Megölöm az 5 életes Scurrg-ot vagy levakarok ugyanennyit Asajj-ból. Előbbi volt a jó döntés. a gyengébb védekezés és a távoldó Asajj miatt. A két X harapóba fogta a bombázót és két erős 4 kockás lövéssel elporlasztotta (4 volt az elvárt találat, de kijött a 6 belőlük). A nagyon rosszul guruló kockák az utolsó körben jóra fordultak.

Eredmény: győzelem (53-38)

Végszó

Kristóf jött, látott, győzött. Gratulálok! Várjuk vissza, hogy revansot vehessünk. :)

3-1 lett a vége, amivel megszereztem negyedik 2. helyezésemet.

Nagy köszönettel tartozunk a távolról érkezőknek - a vasi különítménynek, a budapestieknek, Zsoltinak, Gábornak és egy kicsit ismét kiemelve Matyinak, aki zsenge kora ellenére egyedül vágott neki az útnak.

Örülök, hogy András gyakorlatlanságából fakadó ellenérzései ellenére is eljött. Rá fogom venni, hogy eddzen velünk.

Az alkalom nagyszerű lehetőség volt a regionálisra való felkészülésben. Szerdán még hozzáteszek 1-2 meccset a klubban a Rey-es változattal. Szombaton az elvárás 3-3 - breaking news, csak 5 körös lesz a regionális, szóval 3-2 a célkitűzés, ami nagyon karcos. Sok erős lista lesz, reálisabb a 2-3.

ca18-3-pilots.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr2313857872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása