It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

1:1 a félidőben a végén 4:1

2018. március 15. 14:53 - Godgre Mos

Mison Critical - a nem várt robbanás

Mivel ki kell hagynom a 18-án a győri versenyt és már a budapesti bajtársakat is régen láttam, megszületett az elhatározás, hogy részt veszek a Pick your poison formátumú ligafordulón.

tg_rafy.jpg

Rohamosztagosnak akartam öltözni, de ennyire futotta. (Kép: Tóth Gábor)

Listapara persze most is volt. A Ghostbuster csapat összerakásának ingere alábbhagyott. Meta csapatot nem szívesen reptetek, jobb a hozzáállásom, ha saját ötlet viszek - aztán mégis meta lett.
Így volt ez a tavalyi versenylistámmal, Asayy-jal is. A lényeg, hogy magam építsem.

Mison Eleven

Azért a név, mert a 11. változatot érztem hatékonynak.

  1. az első változat Y-B-X-Z kombináció volt.
    Tarn Mison [R7 Astromech, Proton Torpedoes, Integrated Astromech] (29)
    “Dutch” Vander [BTL-A4 Y-Wing, "Chopper", Extra Munitions, Plasma Torpedoes, Autoblaster Turret, Guidance Chips] (31)
    Blue Squadron Pilot [Linked Battery] (24)
    Bandit Squadron Pilot [Harpoon Missiles, Guidance Chips] (16)

  2. aztán az Y-t felváltotta Lóri.
    Lowhhrick [Selflessness, Wookiee Commandos] (30)

  3. a Bomber jobb ötletnek tűnt, Zsolt ellen ki tudtam próbálni. Elég jól működött a csapat. kivéve a bombert.
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Integrated Astromech] (26)
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Bandit Squadron Pilot [Harpoon Missiles, Guidance Chips] (16)
    Crimson Squadron Pilot [Accuracy Corrector, Proximity Mines, Ordnance Silos] (33)

  4. stresszbot Braylen Jessica helyett? Árulás!
    Braylen Stramm [R3-A2, Hera Syndulla, Alliance Overhaul] (28)

  5. Jess vissza. Fenn? Az R3 nagyon hasznosnak tűnik a Sheathipede-en
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Bandit Squadron Pilot [Harpoon Missiles, Guidance Chips] (16)
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Primed Thrusters, Autothrusters] (29)
    Fenn Rau [Veteran Instincts, Hotshot Co-pilot, R3 Astromech, Phantom II, Vectored Thrusters] (29)

  6. Rex Hotshot Co-pilot-tal és Accuracy-s bomber. Ászok ellen kevés a 2 kocka. Rex-re ilyen drága legénységet adni badarság.
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Integrated Astromech] (26)
    Crimson Squadron Pilot [Accuracy Corrector, Crossfire Formation] (30)
    Captain Rex [Sabine's Masterpiece, Inertial Dampeners, Hotshot Co-pilot] (19)

  7. közeledünk, de Cruise+PS2 Z-95 nehezen kezelhető. A Primed Thrusters-t feláldozva mehetne a Harpoon.
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Primed Thrusters, Integrated Astromech] (27)
    Lowhhrick [Draw Their Fire, Hotshot Co-pilot, "Chopper"] (33)
    Bandit Squadron Pilot [Cruise Missiles, Guidance Chips] (15)

  8. AP-5-ös támogatás, még mindig tetszik
    AP-5 [Inspiring Recruit, Phantom II] (16)

  9. vagy egy TLT-s Y?
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Sensor Cluster, Integrated Astromech] (28)
    “Dutch” Vander ["Chopper", Bomb Loadout, Twin Laser Turret, Guidance Chips, Proximity Mines] (30)
    Bandit Squadron Pilot [Harpoon Missiles, Guidance Chips] (16)

  10. már közel járunk, csak egy 12 pontos kísérő fér el
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Jess Pava [Flight-Assist Astromech, Pattern Analyzer, Integrated Astromech] (28)
    Lowhhrick [Draw Their Fire, Hotshot Co-pilot, Rey] (35)
    Bandit Squadron Pilot (12)

  11. bingó, bár nem ezt küldtem Ricsinek nevezéskor
    Tarn Mison [R7 Astromech, Integrated Astromech] (25)
    Jess Pava [R2 Astromech, Integrated Astromech] (26)
    Lowhhrick [Draw Their Fire, Hotshot Co-pilot, Rey] (35)
    Captain Rex (14)

Torture QD

  1. Az első változatban Decimátor alapú volt, mert rákaptam a escalation-on a dömperre.
    Captain Oicunn [Trick Shot, Agent Kallus, Hotshot Co-pilot, Engine Upgrade] (52)
    Nu Squadron Pilot [OS-1 Arsenal Loadout, Harpoon Missiles, Long Range Scanners, Proton Torpedoes, Cluster Missiles] (24) x 2

  2. Aztán született egy Lambdás és upsilonos változat.
    Colonel Jendon [Advanced Sensors, Heavy Laser Cannon, Agent Kallus, Hotshot Co-pilot, ST-321, Engine Upgrade] (49)

  3. A véglegest pedig megelőzött egy defenderes. Itt már ágyús felszereltséggel érkeznek a Gunboatok
    Colonel Vessery [Expertise, TIE/x7] (37)
    Nu Squadron Pilot [XG-1 Assault Configuration, Long Range Scanners, “Mangler” Cannon, Flechette Cannon] (25)
    Nu Squadron Pilot [XG-1 Assault Configuration, Long Range Scanners, Ion Cannon, Flechette Cannon] (24)
    “Wampa” (14)

  4. Aztán QD mellett döntöttem.
    “Quickdraw” [Debris Gambit, Fire-Control System, Advanced Optics, Special Ops Training, Lightweight Frame] (37)
    Nu Squadron Pilot [XG-1 Assault Configuration, Harpoon Missiles, Long Range Scanners, Flechette Cannon] (25)
    Nu Squadron Pilot [XG-1 Assault Configuration, Long Range Scanners, Ion Cannon, Flechette Cannon] (24)
    “Wampa” (14)

Mint fenn említettem, még szombaton is finomítottam a rebel listán, konkrétan azért, mert egy elcseszettet küldtem Ricsinek.
Mindkét csapat szűzen ment harcba.

Pick your poison

Egy olyan verseny formátum, ahol a mindenki 2 csapatot visz, amelyek között nem lehet azonos kártya.
A meccsek előtt az ellenfél két listájából választunk. Innen a név is.

1. meccs: Rafy

Rafyt nem kell bemutatni, oszlopos tagja a közösségünknek. Tavaly a nemzetin is ütköztünk és VASSAL-on is játszottunk már. Örültem a sorsolásnak.

Solo+Poe listáját választottam - Dengar-t nem szeretem - illetve az Expertise-re nincs hatással a Hotshot Co-pilot, (A HSCP-t a verseny alatt csak párszor használtam - de akkor jól jött -, majd a fáradtság eluralkodásával egyszerűen elfelejtettem.)
Rafy a rebel csapatom mellett döntött. Egyébként nem szigorúan a Pick your poison szabályok alapján történt, hanem baráti megbeszélésszerűen. Mert hát Rafy állt a túloldalon. :)

rafy_1.jpgA felállás

Jó pár körig kerültem az összecsapást. Nem akartam, hogy harapófogóba vegye az egyik hajómat és meg kelljen osztanom a tüzemet. A bal oldalról indultam és végighaladtam az oldalon, majd jobbra visszakanyarodás.
A lemaradó Rex-et az közben hátam mögé osonó páros elintézte, majd Solo a raj mögé fordult. Katasztrófa helyzet.

rafy_2.jpgKutyaszorítóban

Poe maradt előttem, őt tudtam lőni, lement a pajzsa. A következő kör sorsfordító volt. A HSCP-vel fókusztalanított Poe-t megblokkoltam, majd a köv körben (asszem) Jess-szel utána lépve kivégzetem.

tg_rafy_2.jpgPoe rossz pozícióban (Kép: Tóth Gábor)

Aztán Solo-t sikerült jól körbefognom, aki a 4 kockás mákkal vastagon szórt lövéseimnek nem tudott ellenállni.

rafy_3.jpgItt már Solo-nak szoros a cipő

Egy garast nem adtam volna a győzelmemre, miután Rex elesett és Solo mögém fordult.

Győzelem: 100-39

2. meccs: Marci (kamerás asztal)

Aki még nem játszott Marcival, az úgy sem tudja elképzelni, milyen élmény is ez. Lehengerlő, vicces.
Erős kíváncsiság hajtványából kifolyólagosan a 2 IG-t választottam ellenfélnek - szerettem volna látni a mestert munka közben -, míg ő a birodalmat kívánta ellenfélnek.

Marci keze alatt táncoltak az brobotok. Hiába próbáltam fogást találni rajta, vastagon volt vazelinezve. Az igazsághoz tartozik, hogy nagyon rosszul repültem.

marci_1.jpg

QD ütközik. Nooormális?

Sokáig nem is volt lelőtt hajó, "csupán" egy a pályáról leionozott/traktorbeamezett Gunboat volt a veszeségem.
Aztán elkapta az ion QD-t és ez sorsfordító volt. A meccs már nélküle ért véget.

marci_2.jpgJobbra lent a Gunboat már készül elhagyni a csatateret.

A meccsen olyan duma folyt, hogy csak remélem, nem ment a mikrofon. Engem is magával rántott a stílus. :)

Vereség: 0-61

Ebédszünet.

3. meccs: Timkó Ati

Attila szinte hazai játékosnak számít. Nagyra értékelem, hogy lejön a győri meccsekre. Először a tavaly szeptemberi ligafordulón kerültünk össze. Azóta rengeteget fejlődött áldozatos munkájának eredményeképp.

Szóval ez már a 4. meccsem Attilával, a legutóbbi a győri escalation-on rosszul végződött 2 wookie hajó ellen.
Talán éppen ezért választottam a 3 Gunship-et (revans), Ati pedig a Mison Eleven mellett döntött.

tg_ati.jpgMár szétszóródtam a pályán. Nem tudtam melyik wookie-t nyúzzam meg. (Kép: Tóth Gábor)

Hatalmas csata lett belőle, lassan és egyenletesen fogytak a wookie-jai. Annyira elragadott a hév, hogy fényképezni is elfelejtettem. (Szerencsére Gábor nem.)

Fontos szerepet játszott a 3 Tactician, a megfordulást ellehetetlenítette. Tarn 3 stresszel világkörüli útra indult, hogy felfrissülve csatlakozzon a többiekhez. Nem mertem fókusz nélkül kitenni a tűzviharnak.
Ezért is csak egy wookie-t sikerült levakarnom, a másik kettő is pajzs alatt volt.

Az enyémek is vékonyodtak, a vége felé Jess kidobta az R2-est (egyszer sem használtam a képességét), majd jött egy Direct hit, de 1 élettel túlélte.
Betyár kemény csata volt. Nem igazán játszottam jól, koncentrálnom kellett volna a tüzet. Lezsibbadtam.

Győzelem: 32-0

4. meccs: Tóth Gábor

3 birodalmi ászt választottam és ismét a lázadókat tettem az asztalra. QD ilyen félemetes?

Lassú araszolásba kezdtem a bal sarokból, hogy fókuszt töltsek Rey-re és hogy magara húzzam és blokkoljam Gábor hajóit. Rex-et pedig oldalra küldtem, hogy fedezőtüzet adjak. Gábor fáradtsággal küszködve besétált a csapdába. A harmadik lövéskört már az inkvizítor nélkül kezdte.

gabor_1.jpgAz inkvizítor halála előtti pillanatok.

Aztán kapott egyet Soontir, hogy 2 körrel később az egyik X-wing a halálba küldje.
Ekkor Gábor úgy döntött, hogy Vader-rel felesleges folytatnia.

Köszönjük Gábornak a rendezvényen készült képeket.

Győzelem 100-0

5. meccs: Kovács Imi

Nagy X-wing cimbora, Konflikus bajtárs. Örültem, hogy vele fejezhettem be a napot. Nem is tudom miért a klasszikus módon döntöttük el, hogy mi kerüljön a pályára. Mint kiderült mindegyikünk a másik csapatával repült volna szívesebben.

tg_imi.jpgTornáztatom Imi agyát. (Kép: Tóth Gábor)

Mondhatni a "szokásos" triangulumba álltam fel a bal oldalon, Rex középről, hogy tudjon reagálni.
Asajj volt az elsődleges célpont, a stressz és Razzi miatt. Kati hátsóját pedig kerülni kellett a 4 kocka, a tail gunner és a Bomblet miatt.

imi_1.jpgAmit nem akartam: Kati seggét.

A terv jól alakult, Asajj kerül célpontba. Imi ügyesen terelgette, de sikerült elébe kerülnöm a haldokló Rex-szel és több körön át blokkoltam. Akció nélkül felemésztődött.

imi_2.jpgRex blokkolja Asajj-t, a többiek jönnek, Kati a távolban.

Kati pár segges lövés és egy Bomblet után kitérő pályára kényszerült, mire visszaért és elintéztem Asajj-t.
Az uccsó körben egy kikerülő manőverrel még jó lövö pozícióba került - és bár én hibáztam, már nem tudta megölni Jessica-t. A 3x4 kockás lövést nem bírta pajzsok nélkül.

imi_3.jpgKegyelemdöfés

Ezen a meccsen is jól jöttek a piros kockák.

Győzelem: 100-14

Összegzés

Nagyszerű, jó hangulatú, parádés meccseken vagyok túl, amit persze a győzelmek erősen fűszereznek. A fair play a maximumon ment, egy-egy elmaradt fókusz, kiosztatlan stressz, elhibázott lépés mind-mind korrigálható volt.

Gratulálok Tominak a győzelemhez, sajna elmaradt, hogy már mondatot váltsak vele a csapatairól.

Köszönöm a szervezőknek, hogy a péntek és vasárnap estéjüket is a mi szórakozásunkért áldozták.

Ja, a 4-1 és a 718 MoV a 4. helyet hozta tornán!

list.png

Loots

A 4. hely 3 ajándékkal járt.

loot.jpg

Altart Feritől

Feri új kollekciójából kinéztem magamnak Palobot és Ben Solo-t. De Feri volt olyan nagylelkű - mint visszatérő ügyfélnek -, hogy választhatok még egy kártyát. Az A-wing kedvencemre esett a választás.

Érdemes körülnézni a Facebook oldalon, nem Star Wars témájú alkotások is fellelhetők.

feri.jpg

A folytatásról

Nagyon megtetszett ez a Four Ship Fairship Rebels 3.0 mutáció, erősen gondolkodom, hogy a regionálison is felvonultatom őket.
Rey nagyon erős kártya volt a Lórin, a HSCP-ra jobban kell figyelenem, a Draw their fire-ről vagy elfeledkeztem, vagy nem is használtam. Ki fogom próbálni Lighting reflexes-zel. Ha a HSCP helyett Tactician-t tennék fel, akkor két pontért rakhatnék tech-et Jessre.
Bár a HSCP ászok ellen tuti cucc. Lóri lő először ezzel megtisztítja a többiek előtt a célpontot.

Valamint a rebel csapat kiérdemelte e Mison Critical nevet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6713737228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása