It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

2017/32-37. hét meccsei

2017. október 23. 08:23 - Godgre Mos

Ha valaki ráakad erre, nem javaslom az elolvasását. Régen is volt és érdekes se. Csak a történelem könyvek kedvéért került ki.

2017.08.11

VASSAL / Dávid: 2xFS - Retro XAXA 

Retro felkészülési, Dávid 2 Firespray-jel félelmetes ellenfélnek tűnt. Azonban rájuk robbantam, mintkét értelemben. Katit vettem először célba, Expertise+Dengar nekem is a kedvenc kombóm, nem szabad, hogy éljen. A két torpedó és az A szárnyúak kereszttüzében pillanatok alatt elenyészett. Dávidnak új volt a csapat és megfeledkezett Boba képességéről, én sem tudtam figyelmeztetni, mert nem repülök Bobával, nincs a fejemben mit tud. A horda szét is szedte pár körön belül.

Ha scum-mal mennék a versenyre, lehet, hogy vinnék hasonlót.
Tanulság: ostobaság R3-ast tenni alacsony PS-ű hajóra. Gondolkozz Gergő!

Eredmény: győzelem

2017.08.18

VASSAL / Gábor: Assayy - Ignis Inferni

Gábor nem készült csapattal, ezért leporoltam két régi kedvencet és megröptettük őket. Mindkét csapat esélyes, hogy a Nationals-ra vigyem. No nem azért mert olyan jó listák, inkább mert szeretem őket.

Az Ignist rosszul manővereztem, a folytonos Asajj 2-es range-ben nem tudtam használni az Expertise-t a stress miatt. Az is rossz döntés volt, hogy Asajj-nak mentem neki, mert közben a Y-TLT tűzben elégtek a hajók. Hiba, hiba hátán.

2018.08.19

Dorka: Chuwie YY - Retro XAXA

Dorka nem értezte a 2 Sync turret-es Y-t. Azért a meccs rámutatott a Sync hátrányára: a TL-re.

2017.08.22

Retro FSR 2.0 - Ádám: Gins for Hire

Ádám teszt meccse a scum aces csomaghoz. Minden jóval felszerelt söpredék csapat, de a legnagyobb veszélyt a kötelék gyilkos Harpoon jelenti. Továbbra is tartom, hogy nem való retro versenyre. Összefoglalva az indokaimat, Howlrunner támogatott swarmok és a rebel szinergiákat megöli. Valamint azon modern rakékát közé tartozik, amelyekhez nem kell felhasználáskor elkölteni a TL-t. Igen a Cruise is ilyen.

A retro FSR szépen működött, a kockák is egy picit átlag felett gurultak. Bekaptam egy harpoon-t, 3 extra sebet osztott a kíséretnek. Sokkal szorosabb küzdelmet hozott mint vártam, Végül Wedge és a Z-95 lehozta a megmaradt Cobrát.

Eredmény: győzelem

Chuwie+Keyan - Ádám: Soontir+Tomax+Vader

Nagyon teszt lista, a szokásos Expertise helyett PTL és Katarn. Nem rossz kombó, de ezek ellen a szambázó ászok ellen nem jött be. Igyekeztem váratlant lépni, de ez konfig ezt nem szereti. Stabil zölden mozgás élteti Keyan-t, az Elusiveness képességét pedig elfelejtettem használni. A Heavy Laser feleslegesnek tűnt, nem hozta az árát, Jan Ors jobb lett volna, ha PTL van mellette.

Eredmény: vereség

Chuwie AA Cruise - Daniel: BBYZ

Féltem, hogy hiányozni fog az Autothrusters, de Dani Chuwie-val volt elfoglalva az A-k csak a végén kaptak lövést. Nem könnyű alacsony PS-ű hajóval rakétázni, de azt a trükköt használtam, hogy "odafelé" becélloztam, aztán egy 5-ös visszafordítóval kilőttem. Ez is egy modern rakéta a TL-t felhasználtam a módosításhoz és még GC is volt. Jól működtek, de nem biztos, hogy mindig bejönne. Először Keyan esett el, majd Chuwie, de a másik B-nek és az Y-nak is találatai voltak. A B is felrobbant, Dani pedig nem látta értelmét a ficánkoló A-wingek ellen.

A stresszbotos Y-hoz nem passzol a Sync turret, mert a stressz miatt nem lehet áthelyezni a TL-t.
A két A-re egy Trick Shot még megéri. :)

Eredmény: győzelem

2017.08.29

Dorka: Chuwie AA - Five

A következő 3 hét még a retro jegyében telik. Míg a klubban erősen tapasztalati listákkal készülök, idehaza a várományos összeállításokkal játszunk. A meglepetés erejét is ki szeretném - és úgy látom más is - használni. Van aki még a frakciót is lebegteti. Na az nálam tuti. Ha retro akkor rebel vagy birodalmi, vagyis most rebel.
Szóval, az egyik erős lista a Chuwie klasszik (Expertise+Gunner+C-3PO) és 2 PtL-es A-wing. Ezt adtam Dorka kezébe, míg én egy 5 hajóból álló sereget pakoltam fel.
3 X-wing és 2 Z Cruise Missiles-szal. Ez utóbbi éredekes és nehéz. Eleve alacsony PS-ű hajóval gondot okoz a TL-t kirakni. A CM esetében mindezt úgy, hogy a kilövés előtt legalább 3-as sebességű manőverrel menjük lövésre - így 4 kockával guríthatunk. Ostobaságnak tűnik ezzel a rakétával szerelni a Z-ket, de egyszerűen élvezem az általa nyújtott kihívást. Próbáltam A-wing-en hozni és ott az volt a trükk, hogy TL távba érve, ha még nem tudtam kilőni egy 5-ös visszafordító után 5 kockával meg tudtam küldeni. A TL és a Guidance Chips 4 kimenő sebzést valószínűsít - a fókuszról le kell mondjunk a stressz miatt. Ugyanez Z-vel mivel csak 3-as K-turn-je van eleve csak 4 kockát ad. A másik nehézség, hogy ezzel nem távolodunk el annyira, hogy biztonsággal kilőhető legyen 2-3 távban a rakéta. Élvezetes munka az biztos.
Tehát 5 hajó, 3 x 3 piros kockás, 2 rakétás. Tarolni fog.
Dorka szépen terelgette a csapatát és bár Chuwie szorgosan gyűjtötte a találatokat, a hordám lassan fogyatkozni kezdett. A két A szárnyú csipkedte, a csak 2 kockával védekező szárnyasokat, míg a wookie egy-egy nagyobbat is odacsapott. Az A-wing-eket pedig a PtL és a szép tárcsa miatt nagyon nehéz volt sebezni. A vége az lett, hogy lejárt az idő, nekem két hajóm maradt fent egy X és egy Z. Dorkánál pedig még mindenki repült, Chuwie fél életen. Pontozással nyert.
Chuwie Gunner-jén gondolkodtam el. Ezen a meccsen 2 esetben volt rá mindössze szükség és emiatt nem éreztem hatékony pontköltésnek.
A Five-val élvezetes repülni.

Eredmény: vereség

2017.08.30

NoxiDragon: RETRO SV-Y-G1A - XZXZ Sincopa

Szintén retro meccs. Két szinergiát vittem Dávid scum ászai ellen. Enyém lett a kezdeményezés, egy ütközés volt a listákban és Wedge első lövését nem akartam feláldozni a később lépésért, mivel nem volt mozgás módosítója. Utólag lehet, hogy jobb lett volna utolsónak lépni, mert így az ászokat Dávid ki- vagy rámozgatta Wedge pozíciójához. Wedge a végjátékban már csak mint egy darab fa repült, az egyetlen esélye a kocka volt, ami ugye csalfa szerető.
Itt is, mint az előző listában 2 Cruise Missiles Z-95 játszott, de egy kis csavarral. A terv az volt, hogy a Bandit elsőre csak fókuszt kér, majd mikor Airen Cracken lő megkapja a rakétához TL-t is. És ez így is lett. Bandit meg is lőtte szépen Zuckuss-t. De Airen ugyanúgy hátrányban volt az ászok ellen, mint ha PS2-es lett volna. Így később úgy halt meg, hogy rakéta ott maradt a szárny alatt.
A két X-szel igyekeztem váratlan manővereket csinálni, pl. egy jobb élessel rááfordultam Kavil-ra, de az elorsózott Wedge elől. Kijelenthetjük, Dávid kezében a legnagyobb fegyver a barrel roll volt. Többször kijött a tűzívemből és a Starviper-rel többször bejött 1-es távba. Normál esetben nem éri meg feláldozni a kocka módosítót egy range 1-ért, de a TL rajtam volt a FCS miatt.
A végére még leszedhettem volna Kavilt, ha nem tárcsázom el, de ez nem változtatott volna a végeredményen.
Tanulságos, izgalmas, gondolkodós meccs volt. Rámutatott az X-ek nagy hiányosságára, miszerint az IA miatt, nincs VT vagy EU. Az X ász egyetlen fegyvere a fegyvere. Legalább is az én szintemen.
Míg ezen sorokat írom az buszon zötyögve, gyártottam egy egész más felfogású 3X csapatot, amit alig várok, hogy kipróbálhassak.

Eredmény: vereség

2017.09.02

Fekete Ricsi: Chuwie AA - Bixfactor

Kipróbáltam. Még nem tudom, hogy csak a Chuwie+AA kombó ellen szerepel ilyen gyalázatosan vagy ez az általános teljesítménye(m). Áldoztam 4 pontot, hogy a két ásznak legyen orsózása, de egyszer sem használtam. Falcon elől hova?
Tudván, hogy a Gunner-es YT minden körben beszúr valamelyik hajómnak, kijelöltem elsődleges célpontnak. Ha Chuwie leesik, a wingek elől már elugrálok.
A valóság mást mutatott. Mire levakartam a szőröst, már csak Wes maradt, ő is alul a virgonc egyszárnyúak ellen.
Kéne valami tanulság. A "repülj jobban" triviális. "Hagyd az X szárnyúakat, dínók még egy retro meccsen is." - butaság, van aki jól szerepel velük. "Nem a te stílusod." - annyit nem repültem velük, hogy ezt kijelenthessem. És különben is, mi az én stílusom?

Eredmény: vereség

2017.09.13

Krivan Tibi: Biggs+Keyan+Dutch - Han+ZZ

A meccs elment a kockákon, Tibinek hidegek voltak, nekem szinte égettek

Eredmény: győzelem

NoxiDragon: Palpa+Soontir+Jax - Han-ZY

Hasznos lenne egy hajón tartani a tűzerőt, de interceptorok ellen elveszhet a fókusz. Izgalmas meccs volt.

Eredmény: vereség

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr4612775750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása