Közeleg a győri retro verseny, ahol zöld lámpát kapott a scum is. (Engedett hajók: Firespray, Y-wing, Z-95, Kihraxz, StarViper, M3-A)
Mivel több versenyző (talán 4 is) csak scum-mal repül, nem megengedhető elveszteni őket. Sajnos ebbe az idilli közegbe betrollkodott a közelgő Gins for hire (persze, persze Guns). Megértem én, hogy Vaksai és Mark II nélkül a Kihraxz és a StarViper nem sokat ér, de a T-65-ösökre sem mondhatjuk, hogy ütősek. A retron kívül csak Biggs űzi még az ipart.
A flotta
Úgy gondolom - és a kiadói szándék is ez lehetett -, a Kihraxz esik az X-wing kategóriájába. Nézzünk rá az adatokra és a sejtésből bizonyosság lesz.
T-65 | Kihraxz | |
Támadás | 3 | 3 |
Védekezés | 2 | 2 |
Szerkezet | 3 | 4 |
Pajzs | 2 | 1 |
Akciók | fókusz, TL | fókusz, TL |
Fejlesztések | Torpedó, Asztrodroid | Rakéta, Illicit |
Tárcsa | ||
Alap pilóta | PS2 / 21pt | PS2 / 20pt |
Első EPT pilóta | PS7 / 26pt | PS5 / 23pt |
Ász pilóta | PS9 / 29pt | PS9 / 28pt |
A Kihraxz-nál az Astrodroid helyett Illicit slottal lehet trükközni, a regenes droidok helyett pedig van Pulsed Ray Shield, amivel betömhető a tárcsán a 1 előre lyuk is. A rakéta fejlesztés előnye, hogy hozhatunk Cruise vagy Homing Missiles, ami meghagyja a lövésre a TL-t.
A T-65 tápja az Integrated Astromech, amivel kvázi kapunk egy pajzsot.
Én ezt kihoznám döntetlenre, de azért megkérdezném, hogy ki melyiket választaná 25 pontból:
- Rookie Pilot + Plasma Torpedoes + R4-D6 + Guidance Chips
- Cartel Marauder + Cruise Missiles + Glitterstim + Guidance Chips
A következő problémás hajó a Starviper. Nincs rebel analógiája. Egy nagy kakukktojás. Egy drága kakukktojás.
Az elébb megfeleltettem az X-winget a Kihraxz-nak, az A-wing / M3-A párosítás is elfogadható, az Y-wing és Z-95 pedig egyenlőségben van. De mi van a B-wing-gel? Hoppá, annak van párja - teszi fel a kezét komótosan Zuckuss. Nézzük is gyorsan.
B-wing | G-1A | |
Támadás | 3 | 3 |
Védekezés | 1 | 1 |
Szerkezet | 3 | 4 |
Pajzs | 5 | 4 |
Tárcsa | ||
Akciók | fókusz, TL, orsózás | fókusz, TL, kitérés |
Fejlesztések | system, ágyú, 2x torpedó | személyzet, system, illicit |
Alap pilóta | PS2 / 22pt | PS3 / 23pt |
Első EPT pilóta | PS5 /26pt | PS5 / 25pt |
Ász közeli pilóta | PS8 / 31 pt | PS7 /28pt |
Igaza van fejvadász barátunknak. Bár genetikailag nincs közük egymáshoz, a hasonlóság egyértelnű.
Tehát a javaslatom, hogy a Starviper helyett/mellett G-1A legyen választható.
Megcsákjázva
Egy másik problémás ügy a Harpoon Missiles (HM). Tömegoszlató fegyver és ez nem tesz jót a halálán lévő TIE swarm-oknak, mint a birodalmi hadviselés alapkövének. Ezeket a swarm-okat Howlrunner-rel érdemes futtatni, tehát nem lehet darabolni a felállást. Rebel részről a hatékony BBBBZ és a Biggre épülő szinergiának okoz problémát. És egyáltalán a kötelék repülésnek.
A fentiek voltak a hiedelmeim. Nézzük meg mit mondanak a számok. Megint hasonlítás következik, mégpedig az Assault Missiles-szal (AM). Feltehetjük, hogy Guideance Chips-szel szereljük fel még a hajónkat, a várható kimenő sebzés, fókusz birtokában:
- Assault Missiles: 3.68
- Harpoon Missiles: 3.98
Tehát mindkettőre elmondhatjuk, hogy nagy valószínűséggel betalál. Az AM azonnal kiosztja az aura sebzést, míg a HM-hez kell még egy kritikus találat is (vagy halálos lövés). Bár ha az megvan akkor, nagyot üt, kap a környezet + még egy sebzés.
Foglaljuk össze:
Pro | Kontra | |
Assault Missiles |
|
|
Harpoon Missiles |
|
Az aurasebzés:
|
Erősebb fegyver mint a régi AM, a körülményesebb használata ellenére is. Ebből a retro versenyből mindenképp kihagynám, aztán meglátjuk.
Egyelőre a Guns for hire kiadatlannak számít és remélhetőleg így is marad szeptember 29-ig. Ha ennek ellenére használható lesz ezen a versenyen, akkor én ezeket hozom: