It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

2017.05.16 - torna, gyakorlás, felkészülés

2017. május 19. 18:16 - Godgre Mos

Másfél hét kihagyás és hajnalba nyúló munka után 3 meccs várt rám, amiből az egyik a Tournament Arrabona első körös meccse. Két András, akivel még nem repültem.

#1 ütközet - TA 2017

Neher András - IGnis 1.1

Bár még nem bizonyított kellőképpen, de kedvencem lett ez a csapat. Ennél több nem is kell egy jó meccshez. (Ezért nem repültem Parattanival, mert nem került közel hozzám. Bár be kell valljam, azért megihletett.)

András nemrég kezdett az X-wingbe és amennyire tudom ezzel a csapattal repül rendszeresen. (Pontosabban ez most a bázis listájának versenyszabályokhoz alakított változata.) Nem tévesztett meg, hogy még rookie-nak számít, mert gyorsan fejlődik és tapasztalt társasjátékos. És még sosenem játszottunk egymás ellen.

Gondoltam, hogy jegyzetelek, de olyan izgalomban voltam, hogy félredobtam a papírt.

András a jobb oldaláról indította az YV-t és balra elúszva tervezte előtölteni Gonk-ot. Ismertvén ezt a helyzetet, nem óhajtottam volt, hogy ezen tevékenységét sokáig gyakorolja. Nagy lendülettel indultam el a bal oldalamon, aztán jobbra utána fordultam. Az átható blastertűz és a Firespray-tól kapott Cluster-től 1 életen botorkált - hiába töltött 2-3x Gonk-ból -, mikor a Mandalorian jó ütemben tette le a szeizmikus töltetet, amitől az YV leesett és az IG sérült.

Az én IG-m is már csak pihegett, mikor András olyan szituba került, hogy vagy meglövi az IG-m Hot Shot Blaster-rel vagy a Firespray-t veszi célba. Utóbbit választotta, hisz ha elveszi élete felét ugyanannyi pontot hoz, mintha befejezné az IG-t. Itt lehet, hogy megkavartam Andrást, azzal, hogy úgy számoltam én is hogy a pajzs nélküli Firespray után már jár a fél pont. Pedig ugye nem. Ezúton is elnézést kérek tőle. (A meccs átbeszélésén vettük észre, hogy a Firespray még egésznek számít, majdnem rosszul könyveltük.)
A halálos döfést a Cluster Missiles adta meg az IG-jének, ahol már az első rakéta elvette a maradék 3 életét.

Említést kell tenni a kockákról. Nagyon szélsőséges dobásaink voltak, teli támadások, üres támadások, üres védekezések. Nem egyenletesen fogytak el a hajóink, hanem nagy falatokban.

A Cluster Missiles / Expertise / Dengar trió megint durván működött és a 2 bombát is jól tudtam használni.

András jól játszott, nem hibázott, de a kocka nem volt a barátja ezen a meccsen. Remélem még lesz alkalmam játszani vele.

Eredmény: győzelem / 175 - 25

#2 ütközet - gyakorló meccs

Pénzes András - Adamidea

András még "Baby Born" X-wing tekintetében, mert ez volt a második játéka. Warhammer játékosként elhivatott birodalmi csatár lehet belőle.

A listámat Ádám találta ki, a kutya (csupasz Z-95) jó ötlet, de valahogy mégsem állt kézre. Lehet, hogy le kellene mondanom a HLC-ről és hasznosabb cuccokkal felszerelni (pl. 4-LOM, Expertise).

András a meglévő hajóira és kártyáira alapozott, ami egyelőre kevés az optimális megoldásokhoz: TIE/sf (Quickdraw), 3 x TIE/fo, TIE bomber.

Rosszul helyezkedtem a hajókkal, különösen az YV-vel. Olyan érzésem volt, mintha két számmal nagyobb cipőben járnék. Talán az 5 TIE okozott zavart az erőben.
András csúnyán le is faragta Asajj-t, de két erős lövés levette a pályáról Quickdraw-t. Ezzel durva pechsorozat vette kezdetét, ami András védekezését illeti. Talán nem dobott 5-nél több kitérést. A többiről én (Asajj) és az űrszemetek és a K-turn-ök gondoskodtak. Így hiába dobott fókuszt, nem volt hozzá való token.

img_20170516_185553.jpg

Tessék a nyilakat figyelni.

András végig becsülettel küzdött, jól tűrte az üteg ütleget.

Eredmény: győzelem 165 - 35

#3 ütközet - verseny felkészülés

Tóth Ádám - Band of ribs 2.2

Ádámmal rendszeresen aprítjuk egymást, most egy klasszikusnak mondható felállását hozta: Upsilon Hux-szal, Ryad, és TIE/sf.

Sokadik nekifutásom a Band of ribs-szel (a vb-n Vince Chan a 30. lett az optimális mindlinkes változattal), most egy blokkolós változtatot hoztam.

Hamar elkente a számat egy rossz manőver, mikor a blokkolóval elszámítottam magam és két ellen hajó is range 1-ben állt meg. 8 életet vesztettem. 
A torpedós lett az új blokkoló, amivel sikerült is Ryad úrnőt meztelenül harcra kényszeríteni. Így persze már nem bírja sokáig a Defender. Az Upsilon Fenn-t kapta meg, aki hátulról 3 lövésből lekaszálta. Az sf következett...

Hááát. Kemény volt, Ádámmal már csak ez van. A csúnya betli után, jól ment a játék és jó ütemben jött 2-3 jó védekezés.

Eredmény: győzelem / 152 - 48

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr212512657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása