It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

C-ROC benéző #2: Jabba a hétköznapokban

2017. május 02. 10:42 - Godgre Mos

A C-ROC megjelenés egy meglepetése a csak később bemutatott scum legénységi tag, őhájassága Jabba. Azon képessége, hogy az egyszer használatos illicit fejlesztéseknek ad még egy lehetőséget lámpát kapcsolt minden söpredék játékos fejében.
Megnézem, hogy ebben a fényben láthatóvá vált-e valami érdemleges. Az FFG a trailerben már lelőtte a legjobb poént (4xZ-95+Hot shot blaster), de reméljük, hogy fogunk máson is kacagni.
Fontos megjegyezni, hogy 100 pontos seregekben gondolkodom. E fölött bizonyosan máshogy haszonul Jabba úr.

jabba-the-hutt_b5a08a70.jpeg

Kezdjük ott, hogy mely hajók azok, ahova Jabba nagy feneke, potroha, mittoménmije felfér?
Rövid lesz a felsorolás: maga a címszereplő C-ROC és a partibusz, ahol mindjárt meg is öli a hangulatot, mert rajta kívül már csak egy arc jöhet. Annak örülünk, hogy ha Jabba elhullik, hatása megmarad, tehát úgy kell felépíteni a hajót, hogy ne csak zsírtartályként funkcionáljon.
Ha már el kell hozzuk az YV-t, megéri-e rááldozni a 2 slot-ot és az 5 pontot? Legózzunk!

Először is csinálnék egy erős és egy minimál YV konfigot, aztán megnézem mi fér be mellé.
Szent meggyőződésem, hogy nagy talpas hajóra kell az Engine Upgrade, hogy el tudjunk lépni, ha ég a talaj űr.

Az erős megoldásban hozhatom kedvencemet Moralo Eval-t a következőkkel: HLC, EU, Dengar, Inertial Dampeners. Plusz még a Huttok gyöngye, az már 54 pont.
Költhető: 46 pont.

A gazdaságos változatban menesztjük Eval-t és kidobjuk a HLC-t: 42 pont. Dengar megtartjuk, hogy még használható maradjon a hajó.
Költhető: 58 pont.

Hogy gazdaságos legyen Jabbát hozni, legalább 2 hajót kellene mellé tenni. Látjuk, hogy két nagytalpas hajó már szóba sem jöhet.

Azért nézzük, mely fejlesztésekről gondolkodhatunk:


"Hot shot" blaster - 3 pont

Drága, de 2x használva talán megéri, ha tudjuk hozni 3-4 darabot. Már ha megéli a csapat, hogy akár egyszer is lőjön. Vannak kétségeim a haszonról. Spekuláció, de szerintem a 8 lehetőségől kábé 5 használható ki.

Játszuk el, hogy 4 Z ráomlik egy Defender-re, amin fókusz és kitérés token van. Nézzük meg hogyan alakul a várható találat, ahol az első lövésnél a kitérés, a második lövésnél a fókusz tokent is elhasználta a védekező.
1. lövés: 0.18 / 2. lövés: 0.64 / 3. lövés: 1.22 / 4. lövés: 1.22
Összességében elvárható, hogy lefejtik a pajzsot a Defenderről.

Legyen egy klasszikusan felszerelt Asajj (PTL, Lattz Razzi), ahol az első két lövésnél kitérést, a harmadiknál fókuszt használunk el. (PTL-vel fókusz és kitérés lett kérve és egy támadóra rakott stressz lesz kitérésnek használva.)
1. lövés: 0.38 / 2. lövés: 0.38 / 3. lövés: 1.07 / 4. lövés: 1.53
Szintén leesik a pajzs.

És ha egy Upsilonra szállnak rá?
1. lövés: 1.63 / 2. lövés: 1.88 / 3. lövés: 1.88 / 4. lövés: 1.88
Akár 7 élete is elfogy.

Tisztában vagyok vele, hogy ezen a kalkulációk nem pontosak, de talán ad egy kis benyomást a tűzerőről.

A fenti számokhoz a 4 Z-nek túl kell élniük az első támadás sorozatot - hisz ők lőnek utoljára. És ha Jabba hatását is maxolni szeretnénk, akkor a másodikat is. Ugye tudjuk, hogy ez hiú remény. Szerintem az első körben 3, a másodikban már csak 2 Z-95 fog élni.

Scravenger Crane - 2 pont

Ha range 1-2-ben lelőnek egy hajót, visszaszerezhetjük az egyik elhasznált, torpedó, rakéta, bomba vagy módosítás kártyánkat (igen, kihagytam az ágyút és löveget a sorból, mert ugye arra nem számítunk, hogy leesik). Izgalmasan hangzik, de számomra nagyon esetleges és éppen emiatt, nem erre hegyezném ki Jabbát. Nagy számú ellenfél ellen nő meg az értéke. Nem kedvünk szerint használhatjuk újra az erőforrásokat, hanem az alkalom világrajöttekor. Nagyon söpredékes hozzáállás.
Ne feledjük, visszakaphatjuk a Stealth Device-t is, már ha lenne értelme olyan hajóra tenni, amin illicit van.

De vigyáznunk kell, ha a halálos lövést 3-as távban kapja az ellenfél, nem tudjuk visszadaruzni a torpedót!

Lássuk a hajókat:

Kihraxz: semmirekellősége talán megtalálná erősségét, 25-27 pontból kétszer is rakétázhatunk. Hát, nem ment fel a pulzusom.
Quadjumper: trükkös bombázásra, de félek nem élné meg, hogy újra bombázzon.
Z-95: 15-17 pontból rakétázunk, eddig jó, leesünk mielőtt ellőjjük: lehet, leesünk mielőtt a visszatöltenénk: valószínű, leesünk mielőtt a visszatöltést ellőjjük: ez valahol a valószínű és a biztos között van.
StarViper: várjuk meg még elül a kacagás.

Maradtak a nagytalpasok:

YV-666: láttam már karón varjút, illetve YV-n rakétát, és ha már itt ül Jabba is, kihasználhatjuk.
Aggressor: a mod slot-ban Autothrusters, max a bombát kukázhatjuk vissza
Firespray: rakéta és bomba is, megbolondítva a 2 title-lal a kombinációk kaleidoszkópja kerül elénk. Ha biztosra akarunk menni, akkor Slave I title és Extra Munition. Ha megengedjük a kiszámíthatatlanságot, akkor feltehetünk egy torpedót (Extra Munition helyett). Vagy az Andastra címmel +2 bombát. Ezzel az illicittel és Jabbával és egy adag szerencsével elaknásíthatjuk a csatateret. Bárcsak Sabine visszajönne.
Jumpmaster: a nagy torpedó zsonglőr, a firespray-hez hasonlóan vonza ezt a fejlesztést.

Glitterstim - 2 pont

Népszerű fejlesztés, a kétszer használatért szívesen fizetnénk. Szinte majdnem minden illicites hajóra hozható. A legjobbak pedig: Aggressor, Lancer, Jumpmaster. De még mindig nem érzem, hogy 5 pontot és 2 crew slot-ot áldoznék érte.
És ha Z-95-tel kombinálnák? Concussion Missiles / Glitterstim / Guidance Chips. 18 pont. Ugye eleve problémás alacsony PS-ű hajóval rakétázni, mert mikor TL-ot feltenné, még nem ért az ellen megfelelő távolságba, ha meg sikerülne becélozni, a fókusz fog hiányozni. De Glitterstim-mel meglesz a fókusz, egy lépéssel előbbre leszünk. Ja, hogy ezt Jabba nélkül is megcsinálhatjuk? Persze.

Burnout SLAM (BSLAM) - 1 pont

Jó kezekben hasznos, bors- és diótörő fícsör. Viszont csupán 1 pont. 100 ponton belül, 2-3 szor többet fizetünk ére. Jut eszembe, csak nagy hajókra.

Inertial Dampeners (ID) - 1 pont

Nagyon szimpatikus fejlesztés, szintén 1 pontba kerül, mennyiség kellene belőle, hogy megérje. 

Rigged Cargo Chute - 1 pont

Szintén nagyhajós, de messze többet ér egy BSLAM vagy ID.
Még nem fogtam fel a jelentőségét. Akcióban leteszem egy mögöttem repesztő hajó elé. Miért? Hogy védjem magam azzal, hogy nem tud akciózni? Vagy ha szerencsém van beszed egy CRIT-et? De valszeg range 1-ben extra kockával dob. Akkor inkább ID, hogy belém rongyoljon az üldöző, vagy BSLAM, hogy lelépjek.

Cloaking Device (CD) és EMP Device - 2 pont (egyedi!)

Egy kalap alá veszem  a kettőt, mert csak egy hozható belőle a csapatban. A Z-95 raj egyik tagján el tudom képzelni az EMP-t. A CD megint csak kiszámíthatatlan.

Konklúzió

Valóban okozott szívdobogást Jabba, de kellett ez a belegondolás, hogy képet kapjak az értékéről a hétköznapi csatákban. Biztosan kihagynám a számításból. Na jó, engedékeny leszek, a példa csapatot kipróbálnám.

A gondolkozás elején kikészítettem két változatot az YV-ből, hogy megnézzem mi fér be mellé. Mondhatni haszontalan volt, az FFG tényleg lelőtte.

 A sorozat következő részében Cikatro Vizago-ról terjesztek valótlan dolgokat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr2812456741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása