It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Championship Arrabona 2017/I. - 2017.04.22

2017. április 23. 16:40 - Godgre Mos

Első versenyem, mióta kábé 7 hónapja elkezdtem X-wingezni. A versenyizgalmon túl, feszült bennem a kérdés, milyen csapattal fogok indulni. Többet játszottam a Band of ribs felállással, de nem igazán éreztem rá. (Időközben egyre-másra találhatunk a neten ehhez hasonló eredményes listákat. Úgy tűnik az út jó volt, csak nem az enyém.)

Aztán jött egy szikra: YV-666 + Lancer. Ami egy YV + IG párossá avanzsált. A folyamatról bővebben itt.

A csapat pedig: Ignis inferni

Moralo Eval + Heavy Laser Cannon + Dengar + 4-LOM + IG-88D + Engine Upgrade
IG-88B + Push the Limit + Fire-Control System + Heavy Laser Cannon + Autothrusters + IG-2000

A csapat egyértelműen a tűzerőre lett felhúzva, képes körönként 6-8 találatot kiadni, ráadásul ha kivédekezik, megismétlik ugyanezt a teljesítményt. A felkészülési meccseket (5 ütközet és sok benchmark) vegyesen teljesítette, de a manőverezésen múltak a vereségek.

#1 ütközet - NoxiDragon (Fenn + Kati + YTLT) 

A sorsolás elsőként Dávidot dobta, akivel pár nappal ezelőtt vívtam, csúnyán kikapva. Arról a meccsről idő hiányában nem született report, de a hiba egyértelműen az volt, hogy beálltam középre dulakodni. Ez a két hajó úgy működik jól, ha keselyűként köröz az ellen felett az alkalomra várva, hogy lecsaphasson.
Igyekeztem a fenti megállapítás szerint játszani, nem engedve Fenn-t érvényesülni.

Dávid egy akcióban gyenge csapatot hozott, arra kellett figyelni, hogy Kati ne mutassa a  seggét felénk.

Az első lövésváltáskor IG kivédte Fenn lövését, majd Eval bevitt neki 2 nettó találatot.
A második körben jól tudtam Fenn-re helyezkedni, ő nem tudott lőni, viszont az pokol tüze elkapta Eval rosszvoltából, a 4 HIT mellé csak 1 védekezést tudott felmutatni, így mínusz egyre csökkent életereje. Mivel mindent Fenn eliminálására tettem fel, Eval belenézett Kati segglyukába elszenvedve 3 találatot. IG sem volt rest, levette az Y 3 pajzsát.

battle_1.jpg

A fent leírt szituáció, Kati előtt a padka.

Kati a következő körben padkázott, de rossz helyen és időben, mert mind Eval, mind a robot lézershow-t mutatott be neki (furcsa párzási rítus), 3 életen hagyva a leányzót.
IG lazán védte az Y 2x3-as lövését.

A következő körben is Katié volt a főszerep, bosszúból leszedte az IG 2 pajzsát, aki Ignis üzemmódba kapcsolt és 4 erősségű találatát Kati csak eggyel tudta gyengíteni. Aviszontlátásra.

És a rövid végjáték: IG bement Y-ra 1-es távolságra és elsődleges fegyverrel leadott egy 2H2C lövést, amit a vájving nem tudott védeni, az egyik CRIT pedig DH! volt. 5 sebesülés, game over.

Eredmény: győzelem 175-25 (az YV-nek lement a pajzsa)

#2 ütközet - Heitter Ákos (Upsilon + Quickdraw + Omega Leader)

Ákossal szintén a héten meccseltem dupla győzelmet aratva, de éreztem, hogy most nem lesz könnyű menet.

Óvatos, feszült kezdés, én középről indultam balra ívelve, Ákos bal oldalról, balra ívelve.

Az első meccs győzelme könnyelműségre vitt, kerülnöm kellett volna az összetűzést. A lövéseket a két TIE kezdte, aminek az lett a vége, hogy IG 3 pajzsot vesztett. A visszavágás lehetősége figyelmetlenné tett, a szemmértékre hagyatkozva nem törődtem az Upsilonnal, minden erőmet a lövésbe vittem - elköltöttem a fókuszt. Már a következő körre gondolva dőltem hátra, de hoppá, az Upsilon még nem lőtt. Nem is lőhet, messze van az. Hát nem volt messze, egy fél centire belógott a tűztávba. Kapott is 3H1C találatot. A védekezés? 3F1E. A fókuszom pedig már kint nyújtott a pálya szélén. Hogy ez ne legyen elég a CRIT-re DH! fordult. Maradt 1 élet. Sokkot kaptam. Ekkora hiba. Meccs momentum volt, ezen múlt a győzelmem.
A kivégzésre a következő rosszul kalkulált manőver után került sor.

battle_2.jpg

A sortűzre várva.

Evalra maradt a revans, pajzs nélkül, de elszántan folytatta a küzdelmet. Hogy Quickdraw mikor esett le már nem is emléxem. A féltéglának sikerült az Upsilon mögé kerülnie miközben Omega elment, hogy megforduljon. Le is daráltam a batmobilt, de közben Omega visszaért és ahelyett, hogy felvettem volna nyúlcipőt, ott bénázva előtte leolvadtam.

Eredmény: vereség 126-74

#3 ütközet - Mészáros Miki (2 TIE/fo, TIE/sf, TIE Striker)

Miki volt az egyetlen, akivel még sose meccseltem, a csapata is eltért a klub metától.

Furcsa módon az sf-et középről, a 3 másikat a jobb sarokból indította. A mini swarm-mal lejött a parton, majd hajtűvel vissza középre. Mindeközben az sf egyedül maradt a két tűzhányóval. Már az első lövéskörben az sf leadott 5 "kilót", IG sikeresen védekezett.

Ami ezután következett nem kerül be a történelem könyvekbe, mert azokat a győztesek írják és a szégyenletes dolgokat vagy szépítik, vagy kihagyják. Én is így teszek.
A lényeg, hogy IG intim kapcsolatba került Asztero Idával. Kétszer. Biztos mindenki látott már kutyákat az árokparton, akikre inflagranti ráijesztettek. IG csak az affér után a végjátékba tért vissza, teljesen feleslegesen.

Közben Eval robotolt (a robot helyett). Bevégezte a sérült sf-et, majd a 2 fo-t is. Közben IG visszatér, parádézik, lő, nem talál. Eval pedig berongyol a stresszelt Striker-nek 2H2C-t, amit nem tud védeni és a képessége sem él stresszben.

Ha Miki nem indítja külön az sf-et a többitől más végeredmény is lehetett volna.

Eredmény: győzelem 150-50

battle_3.jpg

Az IG a második félrelépés előtt.

 

A jó MoV-omnak köszöhetően 2. lettem. Az eredményhirdetésen Ádám még szivatott egyet. :) Megkért hogy fényképezzek, gondoltam nem lett meg a dobogó. A 4. helyezett ismertetésénél reklamáltam, hogy én kimaradtam, mire közli, mert második lettem. De tetszett.

silver.jpg

+1 Tóth Ádám (Upsilon + Decimator)

Mivel Ádám szervezőként nem játszott, én pedig rogyásig tudok, nyomtunk még egy partit.

Nem tudtam melyik legyen az elsődleges célpont, aztán a Decimator-ra esett a választásom.

Jól indítottam, az első pár lövésben lehoztam 9 életre a decit, de aztán szétesett a játékom, az IG megint rosszul mozgattam, többször kiesett a játékból.

Ádám jól helyezkedett a szürkével és a Kylo-val is törte a borsot. Szépen fogytam, az YV leesett, s bár levettem mindkét hajóját 2 életre, meghalt IG is.

A PLT az Aggressoron többször hozott olyan helyzetbe , hogy nem tudtam megfordulni. Stresszesen Kturn vagy Sloop nem megy, a fordulók pedig fehérek, tehát be kell iktatni egy zöld íveset. Próbálkozom más EPT-vel.

Eredmény: vereség 150-50

battle_4.jpg

Az Upsilon szervizben, képzeletbeli barátja helyettesíti.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr5312447875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása