It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

C-ROC benéző #1: Light Scyk vs. Z-95

2017. április 12. 10:21 - Godgre Mos

Hamarosan megjelenik a S&V (Szekszárdi és Villányi) első igen nagy hajója a C-ROC.

Az egyik felkavaró hír ezzel kapcsolatban az M3-A könnyített verziója, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy 12 pontért hozzájuthatunk, egy lehelettel jobb tárcsával, de 3 élettel és ALL HIT CRIT-tel. 

m3-a_in_action.jpg

Mindjárt felmerül (← a leghülyébb magyar szó), hogy ezt éri meg fill-up hajónak hozni, vagy a jó öreg Z-95-öt?

A Scyk előnye +1 védő kocka, az evade és a barell roll akciók, a Z-95-é pedig a +1 pajzs. Arról ne essék szó, hogy Z még upgrade-elhető, mert most és itt csak a 12 pontból gazdálkodhatunk. 

A diétás Scyk-kel úgy repülnék, hogy amíg lőnek rám, evade akciót kérnék. Ha pedig biztonságban vagyok fókusszal támogatva vágnék vissza. Matematikailag ez helyálló? Az alábbi számolásból úgy tűnik igen.

Támadás: 3 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + fókusz / Várható találat: 0.64
Támadás: 3 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + kitérés / Várható találat: 0.49

Támadás: 4 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + fókusz / Várható találat: 1.23
Támadás: 4 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + kitérés / Várható találat: 1.04

Támadás: 5 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + fókusz / Várható találat: 1.91
Támadás: 5 kocka + focus / Védekezés 3 kocka + kitérés / Várható találat: 1.69

Mit ad nekünk a Z-95?

Támadás: 3 kocka + focus / Védekezés 2 kocka + fókusz / Várható találat: 1.07
Támadás: 4 kocka + focus / Védekezés 2 kocka + fókusz / Várható találat: 1.77
Támadás: 5 kocka + focus / Védekezés 2 kocka + fókusz / Várható találat: 2.50

E nagyon a Scyk felé billenti a mérleget. De mennyivel?
Tegyük fel, hogy 3 kockás támadásokkal kell megküzdenünk, a Scyk esetében átlagosan 6 lövésre enyészünk el (3 élet / 0.49 várható találat = 6.12), míg a Z-nél ez csupán 4 (4 / 1.07 = 3.74)

Ehhez jön egy nehezen mérhető faktor az ALL HIT CRIT. A különböző fícsör bénulások mellett a dupla találatok rombolják a statisztikát (Console Fire, Direct Hit!, Minor/Major Explosion).
7 db DH és 4 db 50%-ban újrasebző kártyát húzhatunk, ami szerint 27%, hogy az első CRIT húzásakor leesünk.

Kalkuláció: http://xwingcalculator.x10host.com/diceuilm.html

Ha megfeledkeznénk a barrel roll-ról, ne bánjuk. Mivel valszeg mi lépünk először (PS2, PS1 - lásd később), valószínűleg nem fogjuk feláldozni fókusz/kitérés jelzőt, hogy az ellenfél feltételezett pozíciójához igazítsuk magunkat.
Ide hallik a felháborodott tiltakozás, hogy blokkoláshoz igenis jól jöhet az az orsózás. Valóban. Ha túléljük azt a manőver sorozatot, amivel odáig eljutunk. Félő, hogy blokád helyett max egy fekvőrendőr lesz kis hajónkból.
KIEGÉSZÍTÉS: nálamnál tapasztaltabb kollégák megfogalmazták erős ellenvéleményüket, miszerint nagyon jó blokker lesz ez a hajó.

Nem vagyok egy swarm leader, de úgy gondolom, hogy nem tölteléknek, hanem rajban lenne értelme reptetni. Nem hinném, hogy idehaza bárkinek lenne 2-nél több ebből a járműből, tehát tartsuk elméleti/vassal síkon ezt a sejtést.
KIEGÉSZÍTÉS: rosszul hittem, bizony vannak boldog rajvezetők kicsiny hazánkban. Ki lennék váncsi mit mozgaott meg bennük a Light Scyk híre.

Hasonlítsuk össze a két tárcsát is.

m3-a_z-95.png

Mondhatnám, hogy ízlés kérdése, de egy K-turn vagy egyéb stressz osztás után, mindenkinek jól esik a lendületes visszatérés.

És most jöjjön egy plusz faktor: Funny Sunny Bunny Bounder. Ugyanis a csomagban kapunk még egy 14 pontos pilótát, bár csak PS1-en, de egy cuki pilóta képességgel:
"Körönként egyszer, miután dobtál vagy újradobtál kockákat és az összes kockán ugyanaz az eredmény van, adj hozzájuk még egy ugyanolyan eredményt."
Ebből bizony ügyes védekezés, vagy akár egy 4 csillagos találat is kisülhet. Mindenesetre könnyedén beáldozom ezért a csökkentett PS-t.

Foglaljuk össze:

M3-A Light Scyk Interceptor (12pt)

Z-95 Headhunter (12pt)

Pro:
+ jobb tárcsa
+ kitérés akció
+ orsózás akció
+ 3 védekező kocka
+ mókás pilóta képesség

Pro:
+ 1 pajzs
+ zöld 1 előre
+ kedvenc hajóm

Kontra:
- csökkent PS
- kevesebb élet
- ALL HIT CRIT

Kontra:
- rosszabb tárcsa
- kevés akció
- csak 2 védekező kocka

Az új Light Scyk-kel egy jobban manőverezhető, jobb túlélési képességekkel rendelkező hajót kapunk, mint a kiöregedett Z-95. Plusz a Sunny Bunny lesz az új alap platform.
Ha még lenne egy illicit slotja is...

Ugyanakkor nem kell nyugdíjazni a Z-95-öseinket - bár ehhez ki kell lépnünk a 12 pontból. Egyrészt mert jön Jabba és felértékelődik az az illicit slot, másrészt használatra kész még a módosítás és a rakéta slot is. (Lásd Ricsi ZZYZZY Swarm-ja.)


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr5612413801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása