It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Nemzeti Vágta 2019

2019. január 26. 15:24 - Godgre Mos

nat-2019-r0.jpg

Az előző cikk felvezette, hogy mivel fogok indulni. Kovács Imi javasolta, hogy Redline-ra tegyek Advanced Sensor-t. Megfogadtam tanácsát, de remeghettek a térdei, mert ha nem jött volna be, egyik reggel arra ébred, hogy egy csillagromboló lebeg a háza felett. De bejött. :) Köszi Imi!

Major Vynder (41)
Trick Shot (1)
Fire-Control System (3)
Proton Torpedoes (9)
Advanced SLAM (3)
Os-1 Arsenal Loadout (0)

“Redline” (44)
Advanced Sensors (8)
Proton Torpedoes (9)

Captain Jonus (36)
Concussion Missiles (6)

Major Rhymer (34)
Cluster Missiles (5)

Total: 199
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Vynder-en már csak Trick Shot-nak maradt hely és Jonus protonját is Concussion-ra cseréltem, de elégedett voltam a srácokkal.

Aznap

Till Simon (GER)

Hatos TIE swarm

Tie swarm. 3 oldalról próbáltam rámenni. Alulról Redline, közéről a két bombázó, felülről nagyot kerülve a Vynder. Sikerült is, de a kockák épp a német srácot kényeztették. A Howlrunner újradobások szinte mindegyike hozta a javulást és a dupla találatokból csak átlag alatt nyögtek a bombázók.

nat-2019-r1.jpg

Ebből semmi jó nem sülhet ki. És így is történt.

Vynder két torpedója fókusz nélkül először 3-at engedett, de azt Howlrunner 3 kitéréssel lerázta. Másodikra pedig csak 2 találat jött ki a csövön, azt is semlegesítette. A cluster/concussion páros jól működött, egy kis szerencsével akár hozhatta volna a meccset.
Második játékom a csapattal és még nem éreztem rá. Ügyesebb setuppal és jobb helyezkedéssel nem a szerencsére kellett volna apellálnom.

Eredmény: vereség

nat-2019-r1-selfie.jpg

Feszültségoldás Till-lel

Ágoston Tibi

Redline / Vynder / Jonus / Rhymer

Tibi a felkészülési írásom ihletésére szinte ugyanazt a csapatot hozta mint én. Mondhatni tükörmeccs volt. Nem repültem túl jól, nem használtam ki Redline + Advanced sersor adta taktikai lehetőségeket, volt pár rossz tárcsázásom is. A vége szoros lett, a pár pont különbséget az adta, hogy Tibi változtatott a felszereltségen.

A játék kitűnő hangulatban telt, ami nem meglepetés azok számára akik ismerik Tibit. Üdítő az őszintesége, de nem dicsérem tovább, mert még fejébe száll.

Eredmény: halvány 3 pontos győzelem

nat-2019-r2.jpg

Mikor szembejössz magaddal

Szabó Andris

Rexler / Seyn Marana / Vynder

Az RSO-n vívott öldöklő csata talaptalatában ismét kiélezett ütközetnek nézett ki.

Az első két lövésváltás után Marana már csak fájó emlék volt. De biztos Rexler csaja volt, mert ami aztán következett, arra nem számítottam.

Andris nagyon ügyesen igazgatta a Defit. Az első néhány alkalommal még meglepődtem, amikor kicselezett a nagyobb ini és az advanced sensor segítségével. A vége felé már láttam a mintát és tudtam hol fog fájni. A mozgása előtti boost vagy orsózás nagyon kiszámíthatatlanná tette. Én meg csak kergettem, mint a macska a lézer pontot a falon.

Mivel a repozíció miatt Rexler rendszerint módosító nélkül maradt és Fortuna sem fogta pártját Andrisnak, a tűzkimenete átlagon aluli volt. Így húzhattam sokáig. De az eredményességhez az is kellett volna, hogy rá tudjak lőni. Sokkal taktikusabban kellett volna manővereznem. Adris egyszerűen jobb volt. Ennyi.

Eredmény: vereség

nat-2019-r3.jpg

Ha erdőben játszunk, még a hajókat sem láttam volna.

Piedl Zsolt

Boba / Zuvio / Pablo Hidalgo

Morogtam a sors ezen fricskáján. A 92 emberből ki kellett fognom a saját csapattársamat. Ehh.

Eredmény: vereség

Marco Crevatin (ITA)

Vader / TIE swarm

nat-2019-r5.jpg

A TERV

TIE swarm Vaderrel támogatva. Volt egy terv (lásd fent). Redline kézifékes balkanyart nyomott és elindult a bal alsó sarokba, a többiek meg középtájról közelítettek. Ha ráharap a Redline csalira, akkor beszorul a sarokba. Végül is így történt azzal a kis bökkenővel, hogy Redline-nak nem adtam lehetőséget a menekülésre. Okosabban kellett volna a lépéseket megterveznem.

Marco az összes hajójával - Vader-rel is! - ráugrott a punira két kör alatt kivégezve őt. Vynder közben kezelésbe vette Howlrunner-t, aki ellenállt (3 hit - 3 evade). A második torpedóból pedig csak 2 találat jött ki, az is lepattant a swarm vezérről. (Igen, ugyanez történt az első körben is!) A bombázók közben odaértek és elintézték Vader-t 2 kör alatt. Ez úgy volt lehetséges, hogy Vader szépet ütközött. A következő körökben Marco hajói továbbra is ütköztek vagy az ütközést elkerülendő nem túl szerencsés pozícióba kerültek. A swarm szétesett, hamarosan Howlrunner is le. A végét már nem tudom felidézni, de meglett a meccs.

Eredmény: győzelem

nat-2019-r5-selfie.jpg

Marco is jó fej. Mint én. :)

Rasmus Vallin (SWE)

Boba / Kavil / Pablo Escobar

A végére egy rendkívül jópofa, barátságos, vicces sráccal kerültem össze. Nagyszerű befejezése lett a napnak.

Kavil, Palob (Escobar - Rasmus szerint) a bal oldalon indultak lefele, én pedig az aszteroidamezőn átvágva, Vynder-rel felülről kerülve érkeztem az ütközetbe. Csúnya sebeket osztottam mindhárom hajójára, de főleg Boba kapott sokat.

nat-2019-r6.jpg

Jobb a helyzet, mint amilyennek tűnik

A bombázóim sem úszták meg. Bár tőlem esett le legelőször Jonus, mégis Rasmus serege ált rosszabbul az elszenvedett mély sebeknek köszönhetően. Bobával már olyan rossz helyzetbe került, hogy utolsó lépéseként a pálya szélét célozta meg. Vélhetőleg a maradék két életét már elengedte, de még egy nagyot szeretett volna lőni.

Redline - nem túl okos módon - berepült a sűrűbe ezért egy boost 4K-val fordult vissza, amit Kavil büntetett, de ő sem élte túl a lövésváltást. Egy körrel később Palob még kapott párat, egy életen maradván Rasmus nem látta értelmét a további viaskodásnak, nekem adta a meccset.

Mint kiderült Rasmus apja és bátyja is itt volt, utóbbi bejutott a TOP 16-ba, az öregével pedig másnap összekerültem.

Eredmény: győzelem

nat-2019-r6-selfie.jpg

Nagyon bírtam a srácot!

A szenzáció az volt, hogy Zsolti - és vele együtt 5 magyar - bejutott a TOP16-ba! Erre iszunk!

Másnap - több értelemben is

A sógornőméknél szálltam meg, akik tiszteletemre 4 palack bort is megbontottak. Fél háromkor már én küldtem őket pihenőre. A borban áztatott, X-wing-től megzselésedett agyamat pár óra alvás után rebootoltam, de nem minden szolgáltatás indult el. Még mielőtt bárki azt hinné, hogy egy iszákos állat vagyok, elárulom, még soha nem rúgtam be és az ehhez hasonló alkalmak is csak nagyon ritkán esnek meg.

A hangar bay-re vitt két csapatom:

TrelIGz #X

 

IG-88B (70)
Elusive (3)
Advanced Sensors (8)
Ion Cannon (5)
IG-2000 (2)

Krassis Trelix (70)
Ion Cannon (5)
Homing Missiles (3)
IG-88D (4)

Jakku Gunrunner (28)
Deadman’s Switch (2)

Total: 200
View in Yet Another Squad Builder 2.0

Almost Evil #X

 

Dengar (64)
Trick Shot (1)
Proton Torpedoes (9)
Contraband Cybernetics (5)
Punishing One (8)
R3 Astromech (3)

Fenn Rau (68)
Predator (2)
Proton Torpedoes (9)

Outer Rim Pioneer (24)
Tactical Officer (2)

Total: 195
View in Yet Another Squad Builder 2.0

 

Julian Domayer (AUT)

Luke / Thane Kyrell / Norra (ARC)

Julian egy klassz rebel csapattal vonult fel, de hozhatott volna klassztalant is. A lüktető fejem már kezdett csillapodni az Aspirin hatására, de a figyelmemet még a Sauska 7 tompította. Csúnya blokkokat kaptam és az sem esett le, hogy az ARC-on Zeb csücsül, ezért Fenn rálőhetett volna ésatöbbi, ésatöbbi. 

Rezignáltam vettem tudomásul, hogy lépésről lépésre rossz döntéseket hoztam. Nagyon kikaptam.

nat-2019-trouble.jpg

Ide ez a kép való

Christian (AUT)

Quickdraw / Backdraft / Recoil

Csalódott voltam az előző teljesítményem miatt, de egyben tehetetlen is. Azért lassacskán ocsúdtam. Mivel nem foghattam a csapatra a vereségem, adnom kellett nekik még egy esélyt. Hacsak nem kényszerít az ellenfelem serege másra, újra Dönci-Fenn kerül a pályára.

Sose nem játszottam még First Order ellen, de nem ijedtem meg tőlük, mert a két erős pilótám csak Quickdraw-val vetekszik. Azért valamennyi megragadt az előző meccsből és annak tapasztalását felhasználva kezdtem a helyezkedést.

Az ellenfelem kevésbé volt óvatos, például Recoil-lal átgázolt egy űrszemeten és nem félt 1-es távba engedni Fenn-t. Emellett eléggé peches is volt, nekem pedig átlagon felül jöttek a kockák a játék első felében. Ez a vége felé már nem volt elmondható, de a kezdeni előnyt biztosította. Dengar Contraband Cybernetics fejlesztése igen jól jött, mikor visszafordulásból kellett torpedózni. 

Recoil és az Escape Craft hamar elesett, azt követte Backdraft. Ekkor már mertem nagyobb kockázatot vállalni Fenn-nel, de nem úgy dobok zöld kockát vele, ahogy másoktól láttam és hamar lefeleződött. Cserében egy lövéssel levette Quickdraw mindhárom pajzsát.

Az utolsó körökben magához tértek Christian kockái és fél élet alá vitte Dengar-t, de a három range 1-es lövés mindegyikére nem is volt szükség, hogy véget érjen a meccs. A szerencse engem pártolt az elején, ez kellett, hogy a lassan felpörgő agyamat győzelemhez segítse.

nat-2019-r7.jpg

Patkós művész úr megint remekelt

Ola Hallin [Rasmus fater] (SWE)

Lambda / 2x Defender

"Ohó, téged ismerlek!" -futott át az agyamon. Az előző nap uccsó játékosa, mutatta meg a tömegben, ki az öregje.

Fura csapattal jött, 2 alap defi és egy Palpatine-os lanbda. 200 pont. Ennyi.
Most már ideje ionos Trelix-et is átmozgatni, mentek is melegíteni.

Nagyon jó csata alakult ki, ami annak köszönhető, hogy végre a 3-as és 4-es hajóim ini előnyben voltak (ritka eset) és a defik az evade-focus kombóval sérthetetlenek. A defikről egyesével faragtam az életet, gyötrelmes, de izgalmas is volt egyben. Aztán pár lövésnél úgy adódott, hogy a lambdát értem el, lehúztam 2 életre és tudtam hol lesz a következő körben. Az IG-vel rásloopoltam, de mint a meccsen több alkalommal, elfelejtettem Advanced Sensor-ral (AS) kikérni a két kalt tokent így csak 1-et tudtam a lambdába beleverni. Így a köv körben is lekötötte az egyik hajó tüzét.

Ola az egyik defivel elvétette a távot és ráfutott az egyik aszteroidára - kapott egy sebet -, így nem tudott elorsózni. A kövi körben, ugyanez a kavics okozott neki egy Direct hitet! és leesett a pályáról.

Az AS miatt sajna elvesztettem idő előtt az IG-t, mert az a 2 kalk kellett volna a túléléshez. A szőlőlé átka.

A végére az egy pajzsot vesztő Trelix maradt egyedül a fél életes defivel, mikor bemondták, hogy utolsó kör. Zsebben a győzelem, vállalhatunk egy nagyobb kockázatot, lőjünk még egyet a végén. Tárcsa, bal enyhe 3. Lépés, ajjaj, neeee, 0.4236 mm-rel lelógott a pályáról.

No komment.

Zárszó

Sajna Zsolti a 8-ba nem jutott, de így is hatalmas gratula a fantasztikus teljesítményért!

nat-2019-zsolti.jpg

Zsolti a nyolcba jutásért küzd

Főhajtás, dobpergés és tűzijáték Havasi Áronnak, aki itthon tartotta a nemzeti trófeát! Óriási teljesítmény volt! Megnyugvást hozott és példát mutatott minden magyar X-wing-esnek. 

Áronnal az első (2017) nemzetin vívtam hatalmas meccset az utolsó fordulóban. Akkor a tét - bár mi nem tudtuk - a 16-ba jutás volt. Ami azonban a győzelme ellenére sem sikerül, mert nem hagytam magam és nem lett meg az elegendő MoV-ja hozzá. :)

Végül pedig nagy-nagy köszönet a Marciknak a szervezésért. Lehetővé tették, hogy ismét eszméletlen jó két napot töltsünk barátainkkal és kedvenc játékunkkal. 

Aki nem tudott eljönni az sajnálhatja, aki meg nem akart, az mondjon el 10 üdvözlégyet és 10 miatyánkat vezeklésül. :)

Szólj hozzá!
Címkék: verseny Nationals

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr2314589882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása