It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

CSak Előre Lövés - Championship Arrabona VI.

2017. november 24. 10:14 - Godgre Mos

ca6_players.jpg

Ismét a lista para kerülgetett, nem tudtam eldönteni még a frakciót sem. Aztán kizártam a scum-ot, mert bizonyára többen jönnek a nemrég kiadott Guns for hire csomag hajóival. Néhány repülés a birodalmi sereggel elég volt, hogy elhagyjam ezt a frakciót is - nekem most a legnehezebben repülhető frakció, más stílushoz szoktam, de majd jövőre.

Néhány puzzle a csapatépítéshez:

  • Danival megcsellendzseltük a HWK-t és a kedvenc build-emben szerepelt Cracken is, akinek a képessége nagyon hasznos csapattaggá teszi.
  • Egyik krónikus betegségem a különös vonzódás a Z-95-höz.
  • A Nationals-en Bence Plot Armor csapatában nagyon tetszett a Poe/BB-8 páros. Kitűnően lehet velük a kialakult szituációhoz alakítani a pozíciónkat.
  • Kedvenc rebel játékszerem az Push the Limit-es A-wing, amit legtöbbször a Green osztag (PS3) pilótáival szoktam reptetni. Eredetileg Poe és 2 Crack vagy Snap shotos A-winget terveztem vinni a versenyre.
  • Aztán elolvastam David Sutcliffe regényét a Nym/Wegde/Cracken trió kalandjairól és megdicsőülésükről.

A Z-95-re Guidance Chips helyett inkább Vectored Thrusters-t raktam, ha nincs pozíció módosítási lehetőség, akkor kevesebbet ér az a magas PS.

Poe-ra feltettem a rakéta veszély miatt a Black One title-t (de rendszeresen elfelejtettem kihasználni és amikor szükségem lett volna rá akkor pont PS hátrányban volt). A drága Comm Relay-t Primed Thrusters-re cseréltem, így megfordulás után is volt esélyem fókuszra az Intensity-vel és a pozícionálásom repertoárja is bővült. Az Autothrusters-t kidobtam, mert közelharcot terveztem erőltetni és nem lesznek körbelövős hajók.

Tycho képessége papíron jónak tűnt, csak a megfordulás lesz nehézkes, ha sok stresszet gyűjtök be.

Arra számítottam, hogy más is jön 99 pontos csapattal, ezért beáldozva a Harpoon-t Cruise-ra, inkább 98-ra faragtam.

Poe Dameron (PS9) (33)
Intensity (2)
BB-8 (2)
Primed Thrusters (1)
Integrated Astromech (0)
Black One (1)

Tycho Celchu (26)
Push the Limit (3)
Cruise Missiles (3)
Veteran Instincts (1)
Guidance Chips (0)
A-Wing Test Pilot (0)

Airen Cracken (19)
Veteran Instincts (1)
Harpoon Missiles (4)
Vectored Thrusters (2)

Total: 98
View in Yet Another Squad Builder

Így állt össze a csapat, amit verseny előtt sajna már nem volt alkalmam kipróbálni.
Már az eseményen derült ki, hogy a 14-ből hárman vagyunk csak lázadó csapattal - a 4 scum és 7 birodalmi mellet.
Az ellenfelek jól alakultak, mindhárom keletről jött kollégával játszottam (csak Attilával volt tapasztalatom) és Ádámmal sem küzdöttem meg még eleddig.

1 meccs: Varga Marci (Defender, Omega Leader, Inkvizítor)

A rakétáimat Omega Leader-re szerettem volna kilőni, nem kellemes végjátékos. A szituáció mást követelt. Az aszteroidákat sikerült úgy letenni, hogy indulás után jó jobbos íven tudtam fordulni, de reményeim ellenére nem OL-t, hanem a Defender-t sikerült PS előnnyel befogni és Harpoon / Cruise lövéssel kivégezni. A Harpoon ráadásul lekapta a pajzsot a közelben kolbászoló OL-ről.

ca6_g1.jpg

A kép nem sokat mutat, de szegény Omega Leader már egyedül van.

A Z-t és A-t együtt reptetve ezen a meccsen sikerült a legjobban kihasználni Cracken képességét. Pár körrel később Inkvizítor is távozott. OL kicsit nehezebb volt, de a zöld kockák megkurvultak Marci kezében.

Eredmény: győzelem 100-0

2. meccs: Greiner Tamás (Palpa, Wampa, Inkvizítor, Omega Leader)

Rosszul alakult az aszteroida felrakás (ezt nagyon ki kéne tanulni), némi bizonytalankodás utána bal alsó sarokba pakoltam fel ék alakban. Tomi szerette volna elkerülni a rakéta kilövéseket ezért nagy sebességgel rám esett. Szétzilálta a formációt és kellett pár kör mire összeszedtem magam.

ca6_g2.jpg

Na ezt nem kellett volna hagynom.

A vége felé közeledve már láttam, hogy nincs sok esélyem a Palpával erősített TIE-okat leszedni, a hajóim húzták a belüket, ezért célpontot váltottam és a Shuttle nyomába szegődve elkezdtem olvasztani. A Palpa-Wampa páros levette Poe-t a pajzs alá betett lövésekkel. A meccsnek az idő vetett véget, a többiek már ebédeltek. :) Nagyon jó meccs volt, a kezdeti tanácstalanság ellenére, kihoztam belőle a legtöbbet.
Tomi nagyon korrektül többször figyelmeztetett a seregem kihasználatlan lehetőségeire. Sajnos én magam nem mindig rendelkezem fókusszal, néha kell, aki figyel helyettem. Köszi.

Eredmény: vereség 39-46

3. meccs: Kőhalmi Ádám (Inkvizítor, Phantom, Palpa)

Hiába győri, Ádámmal még soha nem játszottam. És Ádám által reptetett Phantom ellen sem. A PS dominancia nagyon jól jött. A Phantomot Poe és Tycho harapófogó manőverrel összeroppantotta.

ca6_g3.jpg

Következő célpontnak A Shuttle-t kellett kijelölnöm, mert az Inkvizítort úgy könnyebb lesz elintézni, ha Palpa nem támogatja. Így is lett, de Cracken odaveszett.
Az első körökben nagyon bénán reptettem az AZ párost, a kilőtt Harpoon nem talált, de Whisper elintézése már egy átgondolt akció volt, onnantól rendben dolgoztam.

Eredmény: győzelem 100-26

4. meccs: Timkó Attila (Vader PS11, Quickdraw PS11, Inkvizítor PS10)

A IX. ligafordulón már összetalálkoztunk, ott scum-okat reptetett, most 10/11-es PS-ű rakétás TIE-okat hozott. Vakartam is a fejem. Eleddig PS fölényben voltam, most Poe PS-9-cel volt a leggyengébb pilóta.
A rakétákat kell elkerülnöm. A rakétákat kell elkerülnöm.
QD és Vader a jobbra fordult, hogy majd balra bevágva lőjön rám. Az Inkvizítor egyedül maradt a jobbomon. Innentől a játék végéig homályos minden. Annyira kellett küzdenem a túlélésért, hogy már nem tudom pontosan felidézni a történteket. Legközelebb többet kell fényképeznem.
Az Inkvizítor erősen megrakétázta Poe-t, cserébe lelőttem. Aztán a fent vázolt menetrend szerint jött Vader és Crakenre mért súlyos ütést. A Z pilóta gyakorlatilag nem csinált semmit az egész meccs alatt. Attila - saját megállapítása szerint - ott hibázott, hogy QD-val nagyot kerülve kiesett a játékból és mikor visszaért jó szögben lőtte meg Tycho, majd Poe került mögé. (Poe-val már felkészültem a hátrafelé lövésre, mikor Attila rámszólt, hogy nyugi, itt csak előre lövünk. Mint ötletgazdának illett volna tudnom.)

ca6_g4.jpg

Poe és Tycho már Quickdraw-ra fenekednek.

Cracken-t ismét elvesztettem, de nem is hiányzott, Poe és Tycho pár körös üldözés után lelőtte Vader nagyurat.
Pfúúú. Ez durva volt. Egy PS dominanciára épített csapattal alul játszani nem könnyű. Lényeges momentum volt, hogy QD rakétája bent maradt. És az is, hogy Cracken zéró szerepet játszott, két hajóval sikerült hoznom a meccset.

Eredmény: győzelem 100-26

Három győzelemmel és erős pontokkal megszereztem a második második helyezésemet.

A csapat nagyon jól szerepelt, jó lenne megtanulni velük játszani, de sok a lehetőség és kevés az idő. Biztosan bekerülnek a Hall of Fame-be és felvarratom őket a karomra.

ca6_award.jpg

Ingyen sör és örök élet a győztesnek, Gábornak, szívesen vennék tőle egy kis összefoglalót.
Köszönöm a szervezést, örülök a létszám rekordnak, tisztelet a vidékről utazóknak (most a főváros is vidék :)
A 14-ből 6-an voltunk helyiek, beleszámolva Dávidot és Nagyrempit, ami egy kicsit elszomorít, de jobb ha befogom, mert én is kihagytam a versenyek felét.

Ismét kiemelném a Mészáros srácokat, akik bátran szembeszálltak a vén rókáknak. Az Erő tartsa bennük a lelkesedést és a játék szeretetét.

Képek és listák a versenyről.

Négy meccsről felvétel készült, igyekszem mielőbb publikálni.

ca6_camera.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6313327889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi Olvasó 2017.11.24. 21:06:29

:)
Köszönjük!

A versenylista nagyon tetszik, kár hogy a régiekről nincs ilyen. Innentől kezdve lehet, hogy lesz?

Az a furcsa, hogy amennyire megijedtünk a csak előre lövéstől, végül annyira élveztük!

Godgre Mos 2017.11.28. 18:36:46

@Régi Olvasó: Úgy érted a "régiekről nincs"-et, hogy hogyan építettem a listát? Ha igen, akkor a továbbiakban is lesz. :)
süti beállítások módosítása