It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Lövésből lesz a gól!

2017. december 02. 13:44 - Godgre Mos

Beszámoló a Championship Arrabona VI. győztesétől

rempi_squad.jpg

Először a blog történetében vendégtoll publikáció következik. Remport Gábor meséli el, hogyan nyerte meg mind a négy meccsét az esztendő hatodik győri X-wing parádéján. Fogadjátok szeretettel, jó kis írás.
(A listája itt látható. Az ellenfeleké a nevükre kattintva.)

Már a múltkori klasszikus verseny is tetszett, amikor csak az ikonikus hajókkal lehetett jönni. Itt pedig csak előre felé lehetett lőni. Amúgy is főleg birodalmi listákkal versenyzek, meg is maradtam náluk. Vader és az Inquizitor alapból kellett, nagyon jó tulajdonságaik miatt. Mivel nem voltak körbelövős hajók, ezért az Autothrusterst nem tartottam fontosnak rájuk rakni. A Cruise Missile viszont jónak tűnt, láttam versenyeken felrakva. Hogy tudjak játszani, hogy melyik lép előbb, ezért Adaptabilityt kapott az Adv. prototyp (mondjuk egy PTL-nek jobban örültem volna, de az 3 pont még. Vaderre a Predator nagyon jó, lényegében ezért nem kell elkölteni a TL, ami aztán az ATC-nek szükséges. De mi legyen a harmadik hajó? A maradék pontokból három verziót raktam össze. Nagy kedvencem Soontir lett volna az egyik lehetőség a szokásos felállásában, annyi különbséggel, hogy AT helyett egy plusz életet hoztam volna, de így egy ponttal 100 fölé értem volna. Ez nem jó. A másik verzió Quickdraw lett volna rakétával. De nem nagyon játszottam vele, annyira nem ismertem a tárcsáját. A harmadik választás Ryad kisasszony. Tanakodtam, aztán kikértem öcsém véleményét. Ő Ryadot javasolta. (Utólag is köszi Tesó!!!). Sajnos tesztelni már nem volt időm. Egy Fenn-Old Teroch-Serissu listát próbáltam ki öcsémmel, aki össze-vissza szívatott a bombáival (2Y + Firespray), melyek érintkezéskor robbantak. Alig lőtt rám, mégis hullottak a hajóim, ezért ezt a listát elvetettem.  Bevallom én több bombára számítottam a verseny előtt, de szerencsémre eggyel sem találkoztam. Ha öcsém jön a versenyre, akkor megörvendeztette volna az ellenfeleit ilyen jóságokkal.

1. meccs: NoxiDragon

Dávid 99 pontból jött. A másolós tulajdonságból Vader 9-es Ps-ét választotta. Gondoltam, remek, mindhárom hajóm előbb lép. Két hajóján Push the limit. Hát blokkolásra kell beállnom, másképp nincs esély. A pillangót kirakta balra, a másik két hajója középről jött. Én mindhárom hajómmal bal oldalról. Filóztam rámenjek-e a pillangóra, és próbáljam megsemmisíteni, de akkor a hátsómból nehezen fogom levakarni a két másik hajóját. Végül úgy döntöttem, hogy inkább a másik kettővel megyek szembe és próbálok blokkolni. Nem teljesen sikerült. De szerencsém volt, a Vaderre kilőtt harpoon rakétát levédtem. Én a khiraxról lelőttem a Stealth Device-t. Ráadásul PTL-t is nyomott rá, így következő körre eléggé behatárolta a mozgását. Ryad kisasszony könnyedén megfordult, és már a duett hátsóját nézegette, akik az előző körös PTL miatt nem tudtak megfordulni. Egy életre lelőttem Cobrát, de a hülye fejemmel elfelejtettem ellőni a rakétát. Így még egy kört élt, akkor már nem érdekelt, rálőttem a rakétát és bevégeztetett. Szerencsére Dávid nem manőverezett szerencsésen Fenn Rauval, így csak a pillangó csipegette meg Vader nagyurat hátulról. Vaderrel menekülőre fogtam, s bevallom a hajó előnyöm tudatában kicsit már az órát is nézegettem. Vader két életen, de én is ledurrantottam egy életre az ő Thweekjét. És ekkor lejárt az idő. Bár ekkor már jobban álltam, mert szerintem következő körben elhullott volna a pillangó is. Szerencsés védődobásaimnak hála, szolid győzelem. Tán nem is baj, ha elsőre nem nyerem agyon magamat.

Utána beszéltük Dáviddal, én lehet inkább az Inquizitor képességét másoltam volna, és távolról négy kockával durrogtatok, vagy Vader két akcióját.

2. meccs: Mészáros Miklós

Megláttam a listáját egy U-wing meg Falcon, csak előre lövős versenyen. (Mint kiderült fiai választása után ezek maradtak a családi készletből) Itt nagy bajom nem eshet , ha már egyszer mögéjük kerülök. Viszonylag sűrű aszterodia mezőt sikerült összehoznom, ez is nekem kedvezett. Ő jobbról jött mindkettővel, a defenderem szintén. (Őt csalinak szántam ,hogy a másik kettő hátukba tudjon kerülni.) A csalira nem harapott rá, viszont a sziklák között találkoztunk. Sajnos crew Lando jól játszotta a szabakot, kettőből kétszer egy kitérés, egy fókusz kigurítva. Az advancedekről leestek a pajzsok, de én is megtépáztam az ellenfelet.
Következő körben már mögéjük kerültem, és innen kacsavadászat volt a történet , gyors győzelemmel.

3. meccs: Timkó Attila [videó itt]

Ez volt az a meccs, amiről előzetesen azt gondoltam, semmi esélyem. Két 11 PS, meg egy 10. Na mit lehet itt csinálnom? Blokkolnom amikor lehet, de akkor ki kell találni hová szeretne repülni, na az lesz a nehéz ügy. Én balra raktam el a hajóimat, Vadert kicsit beljebb. Ellenfelem középre helyezte el a hajóit, innen indult szembe velem. A második körben arra jutottam meg kéne blokkolnom a kissé beljebb repülő Vaderrel az ellent, hogy ne legyen akciójuk. A másik két vadászommal megpróbálok elbújni egy aszteroida mögé. Leléptem Vaderrel az öt előrét, hát nagyon rövid lett. Még pont egy boost kellett volna a boldogsághoz.
Gyors újra tervezés jobbra egy barrel roll. Másik kettő lapít az aszteroidák mögött. De sajnos nem eléggé. Két rakéta leszedi az Inquisitort, Ryad szerencsére csak egyet szed be. Visszalövök Vaderrel az övére. Szerencsém van a védőkockái nem működtek, bekap 3 találatot. Az utolsó kritikus. Felhúzza, dobjon egy kockával, ha találat v. kritikus találat, akkor bekap még egy kritikust. És megdobta! Vadernek maradt egy élete. Ryad is meglövi, nem túl fényesen, de az ellen megint rosszul dob, pont bekap egyet. Vader leesett! Na így már nem is rossz az első lövéskör. Inquistorért cserébe leszedtem Vadert.
Következő körre a special force-t szemeltem ki áldozatul, mert tudtam valószínűleg meg fog vele fordulni, hát én is Vaderrel. De későn jutott eszembe, hogy ő ferdén fog fordulni, így lőni nem tudtam rá. Aztán a következő körben nagyon nagy hibát vétettem. Vaderrel mentem egy 2 derékszöget, ami fehér. Már adtam volna ki az akciókat, amikor figyelmeztettek, stresszes a Nagyúr. Remek, egyes távban Quickdrawtól. Rám lőtt, belém is trafált egy életen maradtam. És itt jött a dilemma, visszalőjek-e rá, mert akkor megint lő, mert pajzsot veszít. De a Defenderem is csak Quickdrawra tudott volna lőni, akkor meg úgy is mindegy, mert következő körben megint előbb lő, mint én. Döntöttem, meglőttem le is szedtem vagy két pajzsát, ő vissza, Vader elhullott. Ryad még meglőtte egy életen maradt fent. Gondoltam ez még annyira nem rossz. Főleg, hogy közben ellenfelem az Adv Prototyppel elment gombászni az aszteroidák közé.
Eztán hamar elvérzett az egy életes Tie-variáns. És a végjátékra maradt egy öt életes Ryadom, egy ép Inquzitor ellen, és én lépek előbb. Na itt kijött az, hogy az Adv prototypen nem volt Push the limit, Ryad viszont könnyen pörgött forgott kedvére. Ellenfelem sokszor menekült, már sokszor hittem azt, hogy elkapom, mert viszonylag hamar egy életre került egy jó lövésem után. De kb 35 percet kergetőztünk. Az utolsó lövésnél jót dobtam, de kivédte, de belül kis villany villogott, Juke! És vége volt. Attilának nagyon erős serege volt, de az elején jól jöttek a kockák, néha nem szerencsésen manőverezett, no és végjátékban Ryad kisasszony nagyon erős volt. Ezeket kihasználva tudtam nyerni. Most gondoltam rá először, hogy megnyerhetem a versenyt.

4. meccs: Greiner Tamás [videó itt]

Ismertem a listáját, anno még Palpa kiherélése előtt játszottam is vele. Anno sajnos nálam már a védőkockákra el kellett költeni Palpát, és támadásra nem maradt erő, így én nem voltam sikeres vele.

A felállításnál én minden hajómat a jobb sarokba állítottam fel, ellenfelem viszont szétszórta seregét.  Wampa és a Shuttle velem szemben, Omega leader középen, Inquizitor bal oldalt. Örültem, hogy így állt fel, szerintem neki is koncentrálnia kellett volna az erőit. Így első lövéskörben szegény Wampa egyedül szállt szembe három birodalmi ászommal. Direkt nem lőttem el a rakétáimat, jó lesz még később alapon. Szegény Fighter így is elvérzett.  Már nem állok rosszul gondoltam. (Tamás abban bízott ellövöm a rakétákat). Eztán Omega leader került a célkeresztbe. Itt hibáztam, azzal a hajómmal lőttem el a rakétát, akin volt TL-ja, így nem volt módosításom. Nem is sérült a kicsike, szerencsére Tamás is gyengén muzsikált a piros kockákkal.

Aztán hagytam Omegát, úgysem sebeztem meg, és a Shuttle-ra repültem rá. Kilőttem a másik rakétámat rá. (Tamás szerint minek, szerintem viszont eltűnik a császár, eltűnik a gond.) Sajnos itt is elkövettem egy kisebb hibát, még egy kört hagytam élni a Shuttlet, mert Vaderrel nem fordultam meg, sejtettem, hogy megáll a Shuttle, de féltem, hogy az Inquizitor Vaderre mászik rá, és akció nélkül megtépázza. Azért a köv körben csak elhullott a császári szállítójárgány, és itt már sejtettem, hogy meg fogom nyerni a meccset.  Aztán Tamás egy szerencsétlen manővere végképp eldöntötte a meccset. Az Inquizitor leparkolt egy aszteroidán. Akciók nélkül könnyű préda volt gépeimnek. Eközben sajnos Vader Nagyurat csipegette Omega leader. Vele menekülőre fogtam, és a másik két hajóm a segítségére sietett.

Még pont jókor, Vader egy életen megmaradt, én lelőttem utolsó életre az Omegát. Ekkor Tamás feladta az esélytelen küzdelmet, mivel következő körben elhullott volna az utolsó hajója is, mivel előbb lövök, neki pedig nem sikerült Vadert elkapnia.

Meg van, megnyertem!


Minden összecsapás barátságos hangnemben zajlott, bírót is csak egyszer hívtunk, hogy ne unatkozzon, egy nagyon kétes aszteroidán átlövés miatt.

S hogy mik a konklúziók? Az egész versenyen viszonylag jól manővereztem, sokkal többször tudtam lőni az ellent, mint ők engem. Aszteroidára is mindösszesen egyszer mentem, mivel akkor félresikerült egy barrel rollom, a találatom persze megkaptam érte. A kockáim végig jól muzsikáltak, még a zöldek is (ez sokszor szokott problémám lenni), nem is nagyon emlékszem, hogy legalább egy kitérést ne dobtam volna. Hát ez sem volt elhanyagolható.  De végjátékban Ryad nagyon erősnek bizonyult, viszont a twin ion engine teljesen felesleges volt rá, egyszer nem kellett használnom. Persze egy stresszelős lista ellen más lenne a leányzó fekvése!  Úgy érzem ezzel a listával sima versenyen is lenne keresni valóm, de most egy egészen más listán gondolkodom!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr8413411037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása