It's a trap

X-wing ütközet napló & egyéb értekezések amatőr szemmel

Everybody was scumscum fighting

2018. augusztus 15. 14:00 - Godgre Mos

Scum vadászok és a talentumok

Ezt a kis összefoglalót az inspirálta, hogy veszni láttam egyik kedvencemet az M3-A-t. Nincs baj, de a tárcsájához akkor sem kellett volna hozzányúlni. 

Volt egy megjegyzésem Starviper-Fang összefüggésben, minthogy nagy különbség nincs köztük. Annak ellenére, hogy én jóval többször láttam SV-t asztalon, a metawing is azt mutatja hogy használatban sem volt nagy különbség köztük. A 2E (második kiadás - Second Edition) úgy tűnik erősebb vonalat húzna közéjük.

Starviper-class Attack Platform

sv-card.png sv-dial.png

Microthrusters: orsózás végrehajtása közben az íves sablont kell használni az egyenes helyett.

Fejlesztések: Sensor / Torpedo / Mod

Virago [10]: +1 pajzs, a Befejező fázisban elkölthetsz egy töltetet, hogy végrehajts egy piros boost akciót. Extra mod slot. (2 töltet)

  • Black Sun Enforcer / I2 [46]
  • Black Sun Assassin / I3 / Talent [48]
  • Prince Xizor / I4 / Talent [54] - a régi béna képessége, erősen bekorlátozná a manőverezését. A fáradtságot nem veszem, hogy lefordítsam.
  • Dalan Oberos / I4 / Talent [54] - Miután teljesen végrehajtottál egy manővert, kaphatsz 1 stresszt, hogy 90 fokban elforgasd a hajódat
  • Guri / I5 / Talent [62] - Az Ütközet fázis elején, ha van legalább 1 ellenséges hajó 0-1 távolságban, kaphatsz 1 fókusz tokent. (Natív módon nem szerezhet fókuszt.)

Már a neve is árulkodó: platform. Akkor erre lehet alapozni, erre változatosan lehet pakolni. Ugye?

A fejlesztőknek annyira megtetszett az MK II-es konfiguráció, hogy fixen beépítették a hajóba, így az orsózások íven történnek. Ezzel a lendülettel kapott Sensor (System) slotot is a hajó, amire Advenced Sensor-t (AS) felrakva eszméletlen mozgékonnyá teszi. Ehhez már csak egy ász pilótanő kell, aki megkapunk Gyurinéni személyében (már ha lehet nő egy android).

Guri [62] / Outmaneuver [6] / Advanced sensors [8] = [76]
A Virago-t nem tenném rá [10], mert nem érzem MÉG, hogy kellene még egy mod slot, a piros boost nem tesz jót az advanced sensors-nak, ha pedig plusz pajzsot akarnék 8 pontért kapok.

Guri [62] / Daredevil [3] / Advanced sensors [8] = [73]
Ki fogom próbálni Gurit a boostból kanyart csináló Daredevil talentummal. A keletkezett stresszt egy kék manőverrel eltávolíthatjuk. De nem annyira fontos a kék menőver, ha ezzel range 1-be érünk, mert akkor kapunk egy fókuszt (az nem akció, hanem "kapás").

Dalan Oberos [54] / Outmaneuver [6] / Advanced sensors [8] = [68]
Dalan Oberos nagyon jó képességgel bír, szinte követeli az AS használatát. FCS-vel tovább olcsósíthatjuk, 63-ért kifejezetten jónak tűnik. De csak árban. Én maradnék az AS-nél, a mozgékonyság és kiszámíthatatlanság nagy érték. Szintén érdekes lehet a Daredevil-lel [65].

Black Sun Enforcer [46] / Advanced sensors [8] = [54]
Black Sun Enforcer [46] / Fire-Control System [3] = [49]
Black Sun Assassin [48] / Outmaneuver [6] / Advanced sensors [8] = [62]

62 pontért az Assassin talán még jó lehet - ha nem telik Dalanra -, de 54-ért már nem vinném az Enforcert. Arra felesleges a AS, inkább a Fire-Control System 49 pontból. (Az Ini3 kevés lesz a kimanőverezésre. Kérdőjel.)

Az Afterburners is jól jöhet,de 8 pontért kifutunk a költségvetésből.

Ha majd kijön a kieg talán kapunk még jó ászokat, nem csak Dalant és Gurit gurítjuk.

Fang fighter

fang-card.png fang-dial.png

Concordia Faceoff: Miközben védekezel, ha  támadási távolság 1-es és benne vagy a támadó első tűzívében, változtasd egy dobás eredményed kitérésre.

Fejlesztések: Torpedo / nincs Mod!

  • Zealous Recruit / I1 [44]
  • Skull Squadron Pilot / I4 / Talent [50]
  • Joy Rekkoff / I4 / Talent [52] - Miközben végrehajtasz egy támadást, elkölthetsz 1 töltetet egy felszerelt torpedóról. Ha így teszel a védekező eggyel kevesebb védőkockával dob.
  • Kad Solus / I4 / Talent [54] - Miután teljesen végrehajtottál egy piros manővert, kapsz 2 fókusz tokent.
  • Old Teroch / I5 / Talent [56] - Az Ütközet fázis kezdetén kiválaszthatsz egy ellenséges hajót 1-es távolságban. Ha így teszel és benne vagy annak első tűzívében, eldobja az összes zöld tokenjét.
  • Fenn Rau / I6 / Talent [68] - Védekezéskor vagy támadáskor, ha a támadási távolság 1-es, dobj plusz egy kockával.

Itt is begyúrták a régi title-t a gépbe. Az akciók megegyeznek a Starviper-ével, a kékjei a 2-es kanyar miatt szimpatikusabbak, bátrabban tolhat akcióláncot.

Az a helyzet, hogyha a Starviper-nél is tudunk stresszesen kanyarodni. Segít a boost és az íves orsózás. Stresszért ugyan, de fókuszunk is lehet a láncakcióval.

fang-sv-turn.png

Nagy húzás volt levenni a mod slotot, így lemaradunk az Afterburners-ről, esetleg egy extra pajzsról.

A torpedó nehéz kérdés. Maga a hajó a beépített címnek és a range bónusznak köszönhetően jó közelharcban, de tuti kipróbálom a vaskos proton torpedóval is, távoli csapás osztásra.

Generic szinten a Zealous [44] - Enforcer/FCS [49] összehasonlításban én a Starviper-t választanám FCS-mel, az 5 pontot megér az extra pajzs és az újradobás és  a +1 Ini. A Skull/Predator [52] esetén gondolkodnék az Ini4 miatt.

A nevesített pilóták is ütősek tűnnek. Fenn Rau egyértelműen a legjobb, a pontja is ezt tükrözi. Old Teroch képessége kitűnő. Lenne, ha nem csak az ellenfél tűzívében működne.
A talentumnál erősen elgondolkodnék az Outmaneuver helyett a Predator-on. 4 pontot spórolhatunk, illetve a képességeik range 1-ben érvényesek, ahol sokkal könnyebb bullseye-ba fogni a célpontot.

Nade melyik jobb? Outmaneuver vagy Predator? Kiszámolom egy 3 agilis fókuszos célpont elleni range 1-es fókuszos támadást.

Fenn Rau / Outmaneuver: 5 kocka v 2 kocka = 2.5 várható találat
Fenn Rau / Predator: 5 kocka v 3 kocka = 2.46 várható találat
Láthatjuk, hogy alig van különbség. Ami viszont faktor lehet az a Predator bullseye megkötése. Most itt range 1 esetet vizsgáltam, de messzebbről már nehéz lesz használni. Ha nélkülözhetjük azt a 4 pontot, akkor inkább Outmaneuver.

Old Teroch / Predator: 4 kocka v 3 kocka = 2.4 várható találat - fókusz nélküli védekezéssel számolva
Old Teroch / Outmaneuver: 4 kocka v 2 kocka = 1.77 várható találat - fókuszos védekezéssel számolva

Azt se feledjük, hogy Teroch ott áll szemben 1-es távban az ellenfelével. Az vissza is fog lőni. Illetve ezt a konstellációt nem könnyű előállítani. Terochra csak azért raknék Outmaneuver-t, hogyha a képességét nem tudom használni, akkor is legyen egy találatot támogató effektus. (Bár a Predator hatékonyabb, de nehéz bullseye-ba fogni az ellenfelet. Ha orsózással pozicionálunk, csak stresszért szerezhetünk fókuszt.)

Van egy talentum amivel többet kihozhatunk Teroch-ból. Ez illeszkedik legjobban a képességéhez, hisz úgyis az ellenfél tűzívében vagyunk.
Old Teroch / Fearless: 4 kocka vs 3 kocka = 2.56 várható találat

Kad Solus sem rossz (sőt jó, de egyértelmű, így nem kell róla beszélni), azonban Joy Rekkoff sokkal izgalmasabbnak tűnik. Egy Ion torpedót felszerelve kapunk egy 2 lövésre elegendő Outmaneuver-t, a Talent slotra tehetünk mást, maradjunk a Predator-nál. 

Joy Rekkoff / Predator / Ion Torpedoes: 4 kocka vs 2 kocka = 2.27 várható találat
Előny, hogy a torpedót eredeti funkciójában is használhatja - bár akkor nem működik a Predator -, hátrány, hogy csak 2 van belőle.

Joy-jal egy proton torpedóval messziről is nagyot üthetünk, pláne, ha a másik töltetet elköltjük védekezés csökkentésre.
Megéri? 2 lövés torpedó, vagy csak 1, de kisebb védekezéssel?

Proton torpedó + Lock vs 3 kocka + fókusz = 1.23 várható találat
Proton torpedó + Lock + képesség vs 2 kocka + fókusz = 1.77 várható találat

Nem győzött meg. Ezzel nem kísérleteznék.

  • Fenn Rau / Outmaneuver [74] = 29.6
  • Fenn Rau / Predator [70] = 28.5
  • Old Teroch / Predator [58] = 24.2
  • Old Teroch / Fearless [59] = 23.0
  • Joy Rekkoff / Predator / Ion Torpedoes [60] = 26.4

Az egyenlőségjel utáni szám azt mondja, hogy hány pontot használtunk 1 találat bevitelére. Mielőtt azt mondanánk, hogy akkor Teroch jobb, mint Fenn, vegyünk figyelembe még 2 fontos dolgot: Fenn Ini6-os pilóta és védekezéshez is kap támogatást. Teroch képessége nehézkes és visszaüt.
Összességében csak Fenn-t és Kad Solus-tvinném pályára az egész bagázsból.

Kihraxz Fighter

kihraxz-card.png kihraxz-dial.png


Fejlesztések
: Missile / Illicit / 3xMod

  • Cartel Marauder / I2 [40]
  • Black Sun Ace / I3 / Talent [42]
  • Captain Jostero / I3 [43] - Miután egy ellenséges hajó elszenved egy sérülést védekezés nélkül, végrehajthatsz egy bónusz támadást ellene.
  • Viktor Hel / I4 / Talent [45] - Miután védekeztél és nem pontosan 2 kockával gurítottál, a támadód kap 1 stressz tokent.
  • Graz / I4 / Talent [47] - Védekezéskor, ha a támadó mögött vagy, egy védőkockával többel dobj. Támadáskor, ha a védő mögött vagy, egy támadókockával többel dobj.
  • Talonbane Cobra / I5 / Talent [50] - Ha 3-as távolságban védekezel vagy 1-es távolságban támadsz, dobj egy kockával többel.

Szintén izgalmas lehetőségek. Akár egy 5-ös swarm is kijön az olcsóból.

A nevesített pilóták jók. Hacsak nem arra az 1 pontra és a talent-re van szükségünk, Black Sun Ace-t kiszoríthatja Jostero, ha egy bombázót is tudunk a csapatba hozni. Hell-t a hell-be kívánjuk a stressz miatt. Ha pedig Graz a füledbe liheg, már nem sok van hátra, pláne ha Outmaneuver-rel van megsegítve. Cobra pedig Ini5-ön is ütős pilóta (6-ra vártuk).

A hajó egy illetve két élettel nehezebb, mint a fenti társai, ez a súly látszik az akcióin (nincs link) és a védőkockáin (2), de a tárcsája teljesen rendben van, főleg, hogy 2-es tallon rollt is kapott. A rakétát nem érzem fontosnak egy 3 támadókockás hajónál, de egy olcsó Homing jól jöhet a nagy agilitású hajók ellen. Contraband Cybernetics illicittel megfordulásból is intézhetjük, de úgy már 8 pontot áldoztunk a trükkért.

A három mod nagyon jó, de könnyen nehéz smukkokkal cicomázhatjuk fel a gépet: pl. Afterburners [8], Hull [5], Shield [6]

Cartel Marauder / Hull upgrade / Shield upgrade [51]
Perverznek tűnik de kipróbálnám. 8 élet egy kistalpas hajón elég durva. (Az alap Scurrg 46 pontért +2 életet, de csak 1 védőkockát ad - a közepes talp mellett.)

Graz / Outmaneuver / Afterburners [61]
Mögékerülés, rágyorsítás, range 1-ben 5 kocka és agility csökkentés. Nyamm. Ja és a képessége nincs korlátozva elsődleges fegyverre. Rakétára fel!

De mit jelent az, hogy mögött?

Akkor számít mögöttnek, ha egy hajó teljes terjedelmében a másik kereszttengelye mögött van.

behind2.png

Talonbane Cobra / Lone Wolf / Afterburners / Shield Upgrade [68]
Eltávolodva a többiektől, messziről csipkedve vagy közelről harapva. Még egy Homing-on is elgondolkodnék.

Úgy érzem a három nagyvadat sikerült jól megkülönböztetni egymástól, erősödtek a karakterek.

Itt húznék egy vastagabb vonalat. A másik két fighter kis tűzerejű, az ütőképessége a rászerelt fegyvereken múlik.

M3-A Interceptor

scyk-card.png scyk-dial.png

Weapon Hardpoint: Felszerelhetsz 1 ágyú, torpedó vagy rakéta fejlesztést.

Fejlesztések: Mod / nincs Illicit :(

  • Cartel Spacer / I1 [29]
  • Sunny Bounder / I1 [31]
  • Inaldra / I2 [32]
  • Tansarii Point Veteran / I3 / Talent [33]
  • Quinn Jast / I3 / Talent [35] - Az ütközet fázis elején kaphatsz egy "inaktív fegyverzet" tokent, hogy visszatölts egy töltetet a felszerelt fejlesztéseiden. 
  • Laetin A’shera / I3 / Talent [35] - Miután védekeztél vagy támadtál, ha a támadás nem talált, kapsz egy kitérés tokent.
  • Genesis Red / I4 / Talent [35] - Miután feltettél egy célpontbemérőt, dobd el az összes fókusz és kitérés tokened. Annyi fókusz és kitérés tokent kapsz ahány a bemért hajónak van. 
  • Serissu / I5 / Talent [43] - Mikor egy baráti hajó 0-1 távban védekezik, egy kockáját újradobhatja. 

A legnagyobb fájdalmam volt, hogy ennek a hajónak elvették a 2-es enyhe kékjét. Sokáig fortyogtam, de most már látom, hogy ez is csak a hajó pozícionálására szolgált a szorimentben. Így lehúzták a Z-95 mellé, amúgy pedig a nagyvadakkal konkurálhatott volna. Mindez csak ezen a két manőveren múlt volna. Nem tényszerű, de szerintem igen.

Emiatt árban jóval alacsonyabbra tettem volna. Ha viszonyítjuk az 1.0-hoz ahol 14 pont volt az alap hajó, a 29 pont sérti a jóízlést. A cím beépítésével kapott egy HP-t, amivel 16 pont szolgálna alapul. De ki költene drága fejlesztéseket egy 3 életes hajóra. Kell neki a 4 HP. Ha pedig a Z-95 24 pontjához mérjük, kapunk plusz egy védőkockát és jobb akciókat: fehér orsózás és kitérés.
Végül is igazolt a 29 pont. Egyekutya.

Az 5 előrével közeledett a TIE/ln-hez is. És ha már TIE akkor swarm. A Cartel Spacer / Heavy Laser Cannon 33 pontjából hatot is az asztalra tehetünk. Az azért ütős, nem keverednél eléjük ugye? De kinek van ebből 6 darab? (Ezt a kérdést feltettem az egyik első blog bejegyzésemben, és bizony volt akinek 4-5 is akadt.)

A pilóták közül az 1.0-ás "stár", Inaldra teljesen felejtős, de a felette lévők egész használhatók. Serissu pedig a adja a mini swarmot.

Quinn Jast-ra tennék Proton torpedót [9] vagy Concussion rakétát [6], de erős a kétségem, hogy szükség lenne-e az újratöltős képességére. A rakétákhoz Lock kell, ha Lockolsz, akkor nincs fókuszod, ha nincs fókuszod szétlövik a segged. Talán egy Proton rakéta [7] hasznosabb lenne, mert annak kilövéséhez fókusz kell. Így azonban 3-as távból csak csúzlival tud lövöldözni. Ehh, hagyjuk.
De ne hagyjuk! Olvassuk el újra a képességét. Mivel nem írja, hogy csak fegyvert tölthetünk vissza, ez lehet Afterburners, !Stealth Device!, !Crack Shot!, Elusive is. Tádá!
Quinn Jast / Crack Shot / Stealth Device / Concussion Missiles [50]

Laetin A’shera képessége elgondolkodtatott. 1.0-ban talán az EPT hiányában nem került pályára, itt most az is megvan, ráadásul egy kicsit fejlődött a képessége és ha több kitérést is begyűjt, azt egy támadásban is fel tudja használni, tehát nehéz lesz meglőni. Ion ágyúval fogom reptetni.
Laetin A'shera / Elusive / Stealth Device / Ion Cannon [51]

Genesis Red maradt a régi, ez pedig itt nagyon erős lehet, hisz Lock mellé szerezhet fókuszt is, ami ritka kombó. Vele próbálnám ki a Cluster Missiles-t, illetve Saturation Salvo-t.
Genesis Red / Outmaneuver / Afterburners / Cluster Missiles [54]

Serissu is fejlődött, a képessége magára is vonatkozik. Mivel elsődleges célpont nem költenék rá sokat.
Serissu / Elusive / Homing Missiles [49]

Megnyugodtam, azért lehet értelmes listát csinálni velük. "Csak az a szép zöld (vagyis kék) gyep, az fog nekem hiányozni."
A swarm felejtős, kis közösségünkben senki nem vesz ebből hatot. Ha működni fog Pesten esetleg belefuthatunk.

Z-95-AF4 Headhunter

z95-card.png z95-dial.png

Fejlesztések: Missile/Illicit/Mod

  • Binayre Pirate / I1 [24]
  • Black Sun Soldier / I3 / Talent [27]
  • Kaa’to Leeachos / I3 / Talent [29]
  • N’Dru Suhlak / I4 / Talent [31]

Kapott egy enyhe fejlesztést, mert van piros orsózás és a 4-es visszafordító. És egy generiken van talent is. De ennyi. Mondjuk nem is vártunk mást. Konkrétan semmit. Most örülünk.

Nem tudom hogy a Black Sun Soldier jobb lesz-e, mint az alap Binayre. Az Ini3 mire lesz jó? A Binayre swarmként vagy fillernek jöhet. Utóbbi esetben egy Deadman's Switch-csel elviszi az első pár lövésben a figyelmet. Senki nem szeretné, ha range 1-be érne.

Leeachos-nak kell egy táp hajó akitől fókusz lophat, így rá nem építenék csapatot, felejtős.

Suhlak hozza a régi formáját, egy olcsó de pimasz hajót tudhatunk a csapatunkban vele.
N'dru Suhlak / Lone Wolf / Concussion Missiles / Deadman's Switch [43], rakéta nélkül csak [37]

Első felindultságomban azt éreztem, hogy jobb hajó lesz, mint az M3-A. Azért nem, és persze a szerepe is más. Piaci légynek fogom használni.

Talentumok

A fentiekben főleg a Predator-t és az Outmaneuver-t vettem elő, mert ezek az elsődleges támadást segítő fejlesztések.
Hogy rend legyen a fejemben, sorba veszem a rendelkezésre álló talentumokat.

Crack Shot [1]: egyszer eliminálhatjuk a védő egy evade dobását, de csak ha bullseye-ban van.

Trick Shot [1]: akadályon átlőve +1 kockával guríthatunk.

Marksmanship [1]: bullseye-ban egy HIT-et CRIT-re forgathatunk.
Nagyon hasznos, de nehéz eldönteni, hogy mennyire használható a bullseye miatt.

Composure [2]: ha nem sikerül végrehajtanod egy akciót és nincs zöld tokened, végrehajthatsz egy fókusz akciót.
Ugyan hányszor fogunk "elcseszni" egy akciót? Trükk, hogy lockolni próbálok egy hajót, de nem érem el, de fókuszolhatok. Bukta, ha tudok lockolni más hajót, akkor nem számít sikertelen akciónak!

Debris Gambit [2]: (Ad egy piros kitérés akciót.) Miközben végrehajtasz egy piros kitérés akciót és 0-1 távolságban vagy akadály, kezeld az akciót fehérként.
Attack Shuttle és TIE Aggressor láncakcióban is tudja nyomni!

Predator [2]: Ha bullseye-ban ELSŐDLEGES fegyverrel támadsz, egy kockát újradobhatsz.
Olcsó és talán használható cucc ászokra.

Daredevil [3]: fehér boost-ot, pirosként kezelve a 1-es kanyar sablont is használhatod.
Jól lehet vele reagálni az ellenfél mozgására. Egy AS-es Starviperen jól kiegészítené az íves orsózást.

Elusive [3]: Védekezéskor elkölthetsz egy töltet, hogy újradobj egy védőkockát. Miután teljesen végrehajtottál egy piros manővert, tölts vissza egy töltetet.
Szintén egy hasznos talentum. Egy hajóval megfordulunk párszor egy meccs alatt.

Fearless [3]: Míg végrhajtasz egy első tűzíves támadást az elsődleges fegyverrel, ha támadó távolság 1 és benne vagy a védekező első tűzívében, egy dobás eredményed változtasd HIT-re.
Terrorista kezdőcsomag.

Intimidation [3]: Mikor egy ellenséges hajó 0 távolságban védekezik, eggyel kevesebb védőkockával teszi.
No komment.

Swarm Tactics [3]: Az Ütközet fázis kezdetén, válassz egy baráti hajót 1-es távban. Ha így teszel, az a hajó kezelje úgy az Ini-jét a kör végéig, mintha megegyezne a tiéddel.
Ezt eleddig csak Airen Cracken-en használtam. Ini 5/6-ra tenném, ha nincs hasznosabb.

Juke [4]: Mint az 1.0-ban. Ha támadsz és van kitérés tokened, átforgathatod a védő egy kitérés dobását fókuszra.
Omega Leader-en (most Midnight) láttam eddig.

Lone Wolf [4]: Támadáskor vagy védekezéskor, ha nincs baráti hajó 0-2 távban, költs egy egy töltetet, hogy újradobj egy kockát.
Gyengébb lett, mert körönként csak egyszer használhatjuk, de jobb, mert nem csak üreset lehet újradobni.

Squad Leader [4]: Ad egy piros koordinate akciót. Koordináláskor, a kiválasztott hajó csak olyan akciót hajthat végre, ami a te akciósávodon is rajta van.
Nem vagyok jó koordinálásban. Biztos jó lesz.

Outmaneuver [6]: Míg végrehajtasz egy támadást az első tűzívedben és nem vagy a védő tűzívében, a védő eggyel kevesebb védőkockával dob.
Figyelem: a védő turret-je is tűzív!

Saturation Salvo [6]: Mikor végrehajtasz egy torpedó vagy rakéta támadást, elkölthetsz egy további töltetet a használt fejlesztésről, hogy a védő két általad kiválasztott kockáját újradobja.
Hűha, Barrage Rockets, Concussion/Cluster Missiles. Riadó az ászoknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itsatrap.blog.hu/api/trackback/id/tr6214172231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.